Skocz do zawartości

Pierwsza podróż


piorun

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczepa kupiona (nowa), w sobotę odbiór. Czeka mnie pierwsza jazda w życiu z kempingiem, dotychczas tylko małe towarówki. Do przejechania ponad 700km, drogi lokalne, krajowe, eSki i autostrady, dosłownie cały przekrój. Doktorat z teorii internetowo-youtube'owej zrobiony ale teoria teorią a praktyka praktyką. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, porady czy też wskazówki aby bezpiecznie dojechać do domu, niekoniecznie szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Piotrek promował(a) i przestał(a) promować ten temat

Oskrobany hak, dodatkowe lusterka i jazda.

Nie przekraczaj 90 i powinieneś się bezpiecznie doturlać do domu. W nowej przyczepie wyważenie pustej może nie być idealne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lbuster napisał(a):

Oskrobany hak, dodatkowe lusterka i jazda.

Hak fabryczny 2022, dotychczas używany jedynie bagażnik rowerowy, przyczepa z AKS3004 - czy w takim razie kulę powinienem potraktować papierem ściernym, jak mocno skrobać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piorun napisał(a):

Hak fabryczny 2022, dotychczas używany jedynie bagażnik rowerowy, przyczepa z AKS3004 - czy w takim razie kulę powinienem potraktować papierem ściernym, jak mocno skrobać?

Aż wyskrobiesz farbę :) Trzeba hak wypolerować do stali po prostu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największym zaskoczeniem było "zasysanie" podczas wyprzedzania przez ciężarówkę. Jak się nie spodziewasz to za pierwszym razem może być niebezpiecznie, jak nagle znajdziesz się pół metra bliżej ciężarówki. Potem to wchodzi w krew, a i ciężarówki już mnie jakoś przestały wyprzedzać. ;)

No i jak pisał @lbuster sprawdź wyważenie przyczepy. Może uda się coś przerzucić na inne miejsce. Ja na początku jechałem z za dużym obciążeniem na haku.

Jeszcze jedna sprawa. Zakładam że masz gniazdo 13pin i tak samo przyczepa wtyczkę. Jeśli nie to przejściówka. Jak gniazdo nieużywane dług czas to jakiś contact spray dobrze mieć ze sobą, albo przynajmniej prysnąć wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najważniejsza sprawa to nacisk. Rozumiem że odbierasz pustą przyczepę (brak butli w przednim schowku), sam pewnie też jedziesz na pusto i przemyśl to dobrze, żeby w razie co, mieć jak bezpiecznie dociążyć przód przyczepy. 
2. Pamiętaj na zakrętach, żeby brać trochę szerzej.
3. Jeśli za dużo nie jeździłeś, to staraj się nie wjeżdżać w miejsca z których wyjazd będziesz miał tyłem. Jeśli jest jednak potrzeba cofnięcie dobrze mieć kogoś na zewnątrz do pomocy. 
4. Hak czyścisz i odtłuszczasz minimum do takiego poziomu:

IMG_20220403_142504.jpg

żeby robota nie poszła w las i ruda się na nim nie panoszyła, ja zabezpieczam czymś takim:
IMG_20220403_142446 (2).jpg

5. Lusterka i lusterka dodatkowe. Ja lustra w aucie zawsze opuszczam trochę niżej niż normalnie jadąc solo. Pomagają mi wtedy kontrolować tor  opony przyczepy. Za to lustra dodatkowe mam ustawione tak żeby widzieć całą ścianę przyczepy, żeby ewentualnie widzieć czy jakieś wyższe gałęzie nie wadzą o górną część ściany.

6. Nie śpieszyć się. Uwaga przy wyprzedzaniu tirów, przy zjazdach z góry i na podmuchy wiatru. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomii napisał(a):

. Ja lustra w aucie zawsze opuszczam trochę niżej niż normalnie jadąc solo. Pomagają mi wtedy kontrolować tor  opony przyczepy.

Mam tą samą metodę. Po dwóch sezonach już jest wprawa, ale na początku pomagało wyczuć dystanse do krawężników przy ciaśniejszych zakrętach. 

Jeszcze mi się nie zdarzyło, ale pozwala to też zaobserwować większe spaki ciśnienia. Może to moje zboczenie, ale często zerkam w ten sposób na koła przyczepy. Upewniam się czy jeszcze są ?

 

Z rzeczy niezbędnych... Obowiązkowy drugi trójkąt odblaskowy. Ten w samochodzie nie wystarczy. Podczas kontroli masz mieć dwa!!!

 

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka kupione, koło zapasowe domówione i ma czekać na odbiór razem z przyczepą, podnośnik tylko ten w samochodzie, w razie czego będzie pełne assistance. No to muszę jeszcze kupić 2 trójkąt albo chociaż przerzucić na podróż z drugiego auta
Poprosiłem dealer'a o wyważenie przyczepy choćby wodą, bo nic więcej nie będziemy ładować na tą pierwszą podróż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz wyprzedzał Tiry lub one Ciebie, to staraj się wtedy zachować jak największy dystans pomiędzy zestawami, czyli na lewym zbliżaj się nieco do barierki a na prawym zjeżdżaj nieco na margines, i wtedy nie będziesz odczuwał nieprzyjemnego zassysania budy pod Tira...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, piorun napisał(a):

Poprosiłem dealer'a o wyważenie przyczepy choćby wodą, bo nic więcej nie będziemy ładować na tą pierwszą podróż.

W umiejętności dilera bym nie wierzył. Zabierz ze sobą wagę (jeśli nie masz dedykowanej to spokojnie łazienkowa wystarczy) i w razie co posiłkuj się zgrzewkami taniej wody z Biedronki. Osobiście zabrał bym jeszcze manometr do sprawdzania ciśnienia w kołach i przed powrotem sprawdził czy ciśnienie jest zgodne z instrukcją :yes:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.