Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

Ooops!  :blink: Sprawdziłem wymiary, L3H3  w Ameryce jest krótszy od L4 o 29 cali, niemal 75 cm, więc łóżko by mi się zwęziło do 75/125 cm. Za dużo, w takim razie się nie będę rozwodził.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Trucker Hiob napisał(a):
W dniu 26.07.2023 o 11:00, Misio napisał(a):

... jak robię 4-6 max 8h to przynosi to spora frajdę, inaczej jest tylko gonieniem roboty...

W praktyce to czasem te "4-6 max 8h" przelecą przy rozkminianiu jakiejś błahostki i człowiek nawet nie zauważy, że kolejny dzień pracy minął, a roboty nie ubyło. :sciana:

No oczywiście że można robić po naście godzin...Tak samo jak np Skandynawie można zaliczyć w tydzień, ale nie jest to ani zwiedzanie, ani wypoczynek...

58 minut temu, Trucker Hiob napisał(a):

Ja myślałem, że skończymy nasz projekt z kilka miesięcy, zrobiło się ich 30. :wacko:

Jak to się mówi... budowa nigdy się nie kończy...

Przerabiając mojego Osiołka (w sumie kompletnego kampera) myślałem że w max 4-5lat go zrobię/zmodernizuje, a im dłużej go mam tym chyba jest dłuższa lista "co bym chciał jeszcze zrobić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Trucker Hiob napisał(a):

W praktyce to czasem te "4-6 max 8h" przelecą przy rozkminianiu jakiejś błahostki i człowiek nawet nie zauważy, że kolejny dzień pracy minął, a roboty nie ubyło. :sciana:

Ja myślałem, że skończymy nasz projekt z kilka miesięcy, zrobiło się ich 30. :wacko:

Marcin Siemcio, nasz rodak z NY, budujący Sprintera tak zrobił, super to wyszło. On jest na FB jako "Z wizytą na Ziemi". Ale Sprinter wąski, więc nie da się inaczej - albo wzdłuż, albo poszerzenia.

My zrobiliśmy rozsuwane łóżko, też w praktyce się doskonale sprawdza. Gdybym jeszcze raz budował kampera, to w ogóle zrobiłbym trochę inaczej - za bazę wziął krótszego, L3H3, AWD i zrobił rozsuwane łóżko. Wtedy, zostawiając inne wymiary z mojego projektu, łóżko miałoby od ściany do ściany 185 cm, a wzdłuż 140 po rozsunięciu, 90 bez rozsuwania. Ale to wersja dla singla, więc jak po rozwodzie sąd przyzna kampera żonie, to tak zrobię w moim nowym vanie. Dopóki jednak jeździmy razem, łóżko 200x185 sprawdza się doskonale. :P

My początkowo mieliśmy 200x165 :) ale po 3 miesięcznym wyjeździe do Włoch doszliśmy do wniosku, że to za dużo :) … teraz mamy 200x120 … ale to zawsze zależy od preferencji indywidualnych :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze testy łózka w poprzek wypadły pozytywnie. Na razie łóżko ma 125cm (szerokości) bo tyle ma płyta OSB i nasze materace z czerwonego też mniej więcej tyle, ;)
Wkleiłem na power-tapie płyty styropianowe na burtach udające ocieplenie, 2cm zjednej i 3cm z drugiej, żeby zasymulować rzeczywistą finalną długość łóżka. No i długość łózka mi nie przeszkadzała ale dałem o jedną 'nogę' w środku za mało i płyta usb sie uginała pod moim ciężrem w bok i trochę zjeżdżałem ku środkowi vana. Z kolei po drugiej stronie zrobiłem za duży odstęp między końcem łózka a drzwiami, tam spadały nam śpiwory i poduszki XD.

image.png.dc5f07256047ac33d4fcf25f6da231dc.png

Te rzeczy mi przeszkadzały i zaburzały percepcję długości. Poprawię te braki i pójdzie na ponowne testy :)

Pierwszy tysiaczek pękł, spalanie niecała ósemka, na autostradzie tempomacik ustawiony na 105. Jeśli przekraczałem tą prędkość, to tylko na małe chwile przy wyprzedaniu, więc można pominąć. Adaptacytuny tempomat miód malina. Sam zwalnia, i dostosowuje się do prędkości pojazdu z przodu. Po włączeniu kierunkowskazu z zamiarem wyprzedzania, od razu przyśpiesza, czasem redukuje bieg lub dwa jeśli sobie uzna, że to będzie konieczne ;). Nawet rondo można przewalić za jakimś autem na tym tempomacie, nie naciskając gazu i hamulca.. auto samo wyhamowuje a potem się samo rozpędza ;) Z górki jak auto sie za bardzo rozpędza, sam hamuje nie tylko silnikiem, ale też hamulcam roboczym.

Trzeba się też przyzwyczaić, bo sam poprawia kierownicą tor jazdy na krętych górskich dróżkach, jak się za bardzo koła zbliżają do linii.

Z wad to nie wiem czemu BLIS się wyłaczył po podpięciu bagażnika rowerowego :( trochę słabo, bo przez większosć czasu raczej będę jeździł z bagaznikiem


Screenshot_2023-07-31-11-41-22-787_com.kajda.fuelio.thumb.jpg.dc50043604b10d4af83def51cdcb0bc4.jpg

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):



Z wad to nie wiem czemu BLIS się wyłaczył po podpięciu bagażnika rowerowego :( trochę słabo, bo przez większosć czasu raczej będę jeździł z bagaznikiem

 

Sprawdził bym czy w ustawieniach samochodu nie ma wprowadzania parametrów przyczepy ( w "Kudze" coś takiego jest). U mnie po podpięciu przyczepy pojawia się komunikat, że system nieaktywny ale działa. Przy wyprzedzaniu dodaje długość przyczepy - kontrolka gaśnie dużo później niż bez. System samochodu nie jest w stanie rozpoznać, czy ma podpiętą przyczepę czy bagażnik rowerowy.

Bez .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był jakiś monit, że wykryto przyczepę i żeby wybrać czy przyczepa nr 1, 2, 3, zdaje się że odrzuciłem ten monit, pewnie dlatego wyłączyło BLIS.

Dzięki za sugestie, pokopię po menu.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rowery wystają poza obrys samochodu? Jeśli tak, to BLIS ma zaklócenia w "polu widzenia" czujników.

Jeżeli wystają trochę, i jest wprowadzanie danych przyczepy, w tym szrokości, można byłoby spróbować "zadać" mu szerokość przyczepy ciut większą od szerokości samochodu i zobaczyć czy uda się go "wykołować".

Jeżeli masz oświetlenie na bagażniku, to żeby to sprawdzić, musiałbyś się gdzieś przejechać bez podpinania wtyku belki oświetleniowej bagażnika do gniazda w samochodzie (komp nie wie, że jest przyczepa). Jak bez podpięcia wtyku też będzie świr, znaczyłoby to, że któreś czujniki/radary "widzą" gdzieś rowery, i taka stała przeszkoda z tyłu interpretowana jest jako ich wadliwe działanie. Ich dezaktywacja może powodować kaskadowe odłączanie systemów. 

Druga opcja (może być też powiązana z BLIS-em) to zakłócone działanie tylnych czujników parkowania - one też mogą być powiązane z BLIS-em (rowery/platforma nie są  ich zasięgu?) Czasami tylne czujniki parkowania współokreślają dla tych systemów zagrożenia "krytyczne", więc brak sygnału lub sygnał wykrycia przeszkody w bezpośredniej bliskości może robić problem (tym barziej, sprzeczny z pozostałymi danymi - jazda do przodu w różnych kierunkach i z różnymi prędkościami, a przezkoda non sto w tej samej odległości od czujnika - często jest to interpretowane jako błąd czujników [wadliwe działanie), skutkujące ich dezaktywacją co może dezaktywować BLIS-a. Podobnie jest z samochodami z Trailer Assist, normalnie po podpięciu przyczepy tylne czujnik parkowania są dezaktywowane, ale przt TA one pośrednio służą określeniu położenia przyczpy względem samochodu, z bagażnikiem rowerowym z oświetleniem mogą łapać świra. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bercik77 to będize to, co pisałeś, jest w instrukcji że muszą być podane wymiary przyczepy, żeby system działał. No ale wiadomo, że prawdziwy polak nie czyta instrukcji :mlot:

Nawet jest napisane, co zrobic w przypadku bagażnika na rower. Ja tego nie zrobiłem, więc system się wyłączył.



 
image.png.029435d53d997edf40498692aa28b2b0.png
 

Godzinę temu, czyś napisał(a):

A rowery wystają poza obrys samochodu?

Nie wystają, ale bagażnik jest na wysokości czujników parkowania, więc te na pewno podawały by krytyczną bliskość przeszkody, gdyby były aktywne.

Wieczorem to skonfiguruję i pewnie będzie gitez.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rtwppk napisał(a):

My początkowo mieliśmy 200x165 :) ale po 3 miesięcznym wyjeździe do Włoch doszliśmy do wniosku, że to za dużo :) … teraz mamy 200x120 … ale to zawsze zależy od preferencji indywidualnych :palacz:

To pewnie wychodzi nasze 40-letnie amerykańskie życie, gdzie wszyscy mają jakieś gigantyczne łóżka. Zwłaszcza hotele. W czasie wakacji w Polsce zawsze narzekamy na krótkie i wąskie łóżka, więc w naszym vanie mamy amerykańskie łoże. :P

6 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Adaptacytuny tempomat miód malina. Sam zwalnia, i dostosowuje się do prędkości pojazdu z przodu.

Myślę, że to wynika z różnic specyfiki ruchu w USA i w Europie, ale mnie adaptacyjny tempomat zawsze irytował. Miałem go w trucku, który miał kaganiec na 65 mph i jak dojeżdżałem do innej ciężarówki, która jechała, powiedzmy, 62 mph, to dyskretnie zwalniał i nawet nie wiedziałem, że marnuję cenne minuty. To jednak nie problem, najgorsze jest to, że kierowcy kochają jazdę stadami. I to nie grzecznie, jeden za drugim, ale z wyprzedzaniem, zajeżdżaniem sobie drogi itp, itd. Piszę o specyfice jazdy po autostradzie. Na zwykłych szosach to ma dużo więcej sensu. Jednak tam, gdzie ruch jest niewielki, to wolę wyprzedzić i jechać sam, niż podążać za innym pojazdem. Pomijam już jazdę po szutrowych drogach, gdzie jazda za kimś, w tej chmurze pyłu, nie ma żadnego sensu. Trzeba było wyprzedzić, albo zaparkować i odczekać kilkanaście minut, aż pył opadnie. 

BTW mam pytanie z innej beczki. Ile waży Twój golas i ile możesz dodać wagi robiąc zabudowę? Rozumiem, że planujesz się zmieścić w 3,5 tony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2023 o 08:48, Trucker Hiob napisał(a):

czego trochę żałuję, to to, że nie kupiłem vana z elektrycznie zamykanymi bocznymi drzwiami.

To czemu nie domontujesz mechanizmu?

3 godziny temu, Trucker Hiob napisał(a):

Ile waży Twój golas i ile możesz dodać wagi robiąc zabudowę?

  

W dniu 16.07.2023 o 21:35, Łza Włóczynutka napisał(a):

Waga z pełnym zbiornikiem diesla i adblue i spryskiwaczy, bez kierowcy 2480kg.Nie ma wyjścia - Będę musiał się zmieścić w dmc.

 

3 godziny temu, Trucker Hiob napisał(a):

Rozumiem, że planujesz się zmieścić w 3,5 tony? 

musi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Trucker Hiob napisał(a):

To pewnie wychodzi nasze 40-letnie amerykańskie życie, gdzie wszyscy mają jakieś gigantyczne łóżka. Zwłaszcza hotele. W czasie wakacji w Polsce zawsze narzekamy na krótkie i wąskie łóżka, więc w naszym vanie mamy amerykańskie łoże. :P

:) pamietam jakim szokiem były dwa takie łóżka w jednym pokoju 45m2 :) w MGM … śpiąc w jednym ciężko było namierzyć żonę :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał(a):



... spalanie niecała ósemka...

   :look: Zazdraszczam. ;)  Co prawda przyjemność z jazdy to mam większą, ale jakim kosztem? Mój benzyniak pali dwa razy więcej. Jedyne pocieszenie to to, że paliwo trochę tańsze, ale na Alasce i w północnych rejonach Kanady rzeczywiście tylko trochę. 

7 godzin temu, Misio napisał(a):

To czemu nie domontujesz mechanizmu?

Nie warte zachodu. Taki "porządny" mechanizm to spore koszty. Są jakieś dziwne urządzenia do dołożenia we wnętrzu auta, ale na zewnątrz drzwi, te jednak pewnie wymagałyby przeróbki segmentu kuchennego. Nie jest to jakaś wielka niedogodność zamykanie manualne drzwi, ale wygodniej by było z elektrycznymi. 

Mówiąc jeszcze o wadze zabudowy, to będzie trudno...  H3L4 jest spory, dużo się w nim mieści. Jak zostaje tona na całą zabudowę, załogę i bagaże, to trzeba mocno się nagłówkować, by się to udało. Nasz goły blaszak ważył 2,7 tony, a po zabudowie, z bagażami i załogą, gdy ruszyliśmy w drogę, zrobiło się 4,5 tony. 

6 godzin temu, rtwppk napisał(a):

:) pamietam jakim szokiem były dwa takie łóżka w jednym pokoju 45m2 :) w MGM … śpiąc w jednym ciężko było namierzyć żonę :palacz:

Standardem w amerykańskich motelach, nawet tych najtańszych, są dwa łóżka "queen size", albo jedno "king size". Te pierwsze mają wymiary 152x202 cm, to drugie 193x202. Nasze łóżko w vanie ma po rozłożeniu 185x200, czyli niemal amerykański king size. W UK materac "Super King" ma 183 × 198 cm, czyli praktycznie to, co mamy w naszej "nysce". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Trucker Hiob napisał(a):

Nie warte zachodu. Taki "porządny" mechanizm to spore koszty. Są jakieś dziwne urządzenia do dołożenia

Ja będę takowe chciał zamontować w moim Crafterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się zastanawiam ;)
Ale teraz nie mam czasu na takie rozkminki, może zimą szarpne temat.

Przyczepę (bagażnik) wczoraj wpisałem w opcjach w/g instrukcji i błąd BLIS zniknął. Nie pojechałem autem żeby sprawdzić ale myślę że będzie OK :piwo:
 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okno przyszło. Pudełko wytarmoszone i umorusane jak dzika świnia, ale zawartość w całości.

Ciekawe czy i jak jakość odbiega od np. dometica. Kiedyś muszę z kimś porównać.

Mam 4 popołudnia na zamontowanie... Mam nadzieję że się uda

IMG_20230801_100856.jpg

IMG_20230801_100904.jpg

IMG_20230801_101321.jpg

IMG_20230801_101331.jpg

IMG_20230801_101345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.