Skocz do zawartości

Fendt czy Knaus


szymoneL

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Maras napisał:

Wiadomo ,że ilość zamontowanego doposażenia przyczepy daję poziom tej czynności na której nie powinno się oszczędzać. Idąc dalej nie ma chyba takiego serwisu ,który by dorównał przy doposażeniu przyczepy z fabryką.

Mało skomplikowane dodatki to pikuś. Każdy facet  z minimalną zdolnością manualną sobie z tym poradzi ale bardziej skomplikowane to bym wolał aby to zrobili fachowcy a nie osoby ,które się uczą albo montują to pierwszy raz. Nawet gdyby miało to kosztować więcej w fabryce ( choć nie koniecznie ) wybrałbym fabrykę. Przynajmniej jak tak do tego pochodziłem.

Przykładem takiego druciarstwa czyli montaż byle jak delikatnie mówiąc jest wątek u nas na forum o wyrwanej podłodze w nowiutkiej Hobby. 

Z tym zamawianiem dodatków może być tak że zapłacisz jak z katalogu w Euro a się okaże że będą to rzeźbić w PL w serwie po dostawie. Takie przypadki to standard u nas (znam faktyczne przypadki). 

Ważne to znaleźć serwis który to profesjonalnie ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

30 minut temu, szymoneL napisał:

Wydaje się iż podskoczę do Wrocławia skonfigurować łajbę. Kulturarlie poproszę konfigurację i wyślę do Krk i DE do porówniania.

Obstawiam, że wysyłanie do DE konfiguracji i ceny z PL nie ma sensu.
Może, aczkolwiek niekoniecznie podziałać to w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin T napisał:

Obstawiam, że wysyłanie do DE konfiguracji i ceny z PL nie ma sensu.
Może, aczkolwiek niekoniecznie podziałać to w drugą stronę.

Dokladnie. Najpiej wysłać wydruk z konfiguratora. To załatwi sprawę. Przecież Niemcy nie ogarną "specjalnej edycji na Polskę". Chyba że już ProCamp nie stosuje tej zagrywki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Gizbern napisał:

Z tym zamawianiem dodatków może być tak że zapłacisz jak z katalogu w Euro a się okaże że będą to rzeźbić w PL w serwie po dostawie. Takie przypadki to standard u nas (znam faktyczne przypadki). 

Ważne to znaleźć serwis który to profesjonalnie ogarnie.

Znaleźć serwis to chwila . Tylko nie mamy rzetelnej informacji ile ten mechanik pracuje i ile takich czy innych elementów zamontował .Nawet jak zepsują czytaj nie zamontują tego zgodnie ze sztuką to i tak powiedzą ,że jest tak jak powinno. A nikt chyba nie chce być królikiem doświadczalnym jak to się mówi . Tu decyzja należy tylko i wyłącznie do właściciela przyczepy .   

6 minut temu, Gizbern napisał:

Dokladnie. Najpiej wysłać wydruk z konfiguratora. To załatwi sprawę. Przecież Niemcy nie ogarną "specjalnej edycji na Polskę". Chyba że już ProCamp nie stosuje tej zagrywki...

Nie wiem jak to teraz wygląda ale w moim przypadku te specjalne wyposażenie na Polskę było korzystniejsze jak w DE o czym sam się przekonałem bo osobiście byłem w salonie w PL i w DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2022 o 22:49, jacek00 napisał:

Ale nie bez powodu Sudwind waży te 200 kg więcej. Z czegoś ta ekstra waga się bierze. A skoro ściany są tej samej grubości to różnice są właśnie we wnętrzu. I rozbić jest zdecydowanie więcej niż blat czy szafa.

Porownujac 580QS Sudwind i Sport to roznica jest raptem 120kg, gdzie Sudwind ma DMC wieksze, wiec i oska wzmocniona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Analog82 napisał:

Porownujac 580QS Sudwind i Sport to roznica jest raptem 120kg, gdzie Sudwind ma DMC wieksze, wiec i oska wzmocniona. 

I tak może być a idąc dalej to jeszcze jest felga ( rozmiar ) i opona też może być inna. W moim przypadku całe UN było półkę wyżej.

Nie mam specyfikacji i danych więc strzelam w ciemno :) 

A dodatkowe kilogramy znajdziemy  w okuciach meblowych ,klameczki ,lampeczki , listewki  czyli cała biżuteria swarovskiego :)  co by oko cieszyła i przekonywała sumienie ,że był to dobry wybór. Poza tym maska przednia ,że tak powiem inaczej gdzie w większości przypadków jest słowo bakista a te kojarzy mi się bardziej ze sprzętem pływającym  . A tak naprawdę to powinno być skrzynia gazowa !. I wracając do tej maski  to cały mechanizm podnoszenia też może się różnić wagowo miedzy modelami. I takich niewidocznych gołym okiem  dodatków może być sporo. I to tyle tej porannej poczytanki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Analog82 napisał:
Porownujac 580QS Sudwind i Sport to roznica jest raptem 120kg, gdzie Sudwind ma DMC wieksze, wiec i oska wzmocniona. 

Sudwind 580 QS 60Y wg konfiguratora ma masę 1541 kg natomiast Sport 580 QS 1330 kg. Różnica 211 kg.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maras napisał:

A tak naprawdę to powinno być skrzynia gazowa !. I wracając do tej maski  to cały mechanizm podnoszenia też może się różnić wagowo miedzy modelami.

Na pewno waży więcej. W sporcie klapa zapięta jest wzdłuż listwy i ma jeden wspornik na środku. W sudwind dwa pokaźne mechanizmy (jakaś oblana praca inżynierska).

Warto wspomnieć o zupełnie odmiennych listwach narożnych.

59 minut temu, jacek00 napisał:

Sudwind 580 QS 60Y ma masę 1544 kg. Sport 580 QS 1330 kg. Różnica 214 kg.

Nie chce mi się grzebać, ale może bardziej trzeba by było porównać wersję bez 60Y :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Sudwind 580 QS 60Y wg konfiguratora ma masę 1541 kg natomiast Sport 580 QS 1330 kg. Różnica 211 kg.

 

9 minut temu, Marcin T napisał:

Nie chce mi się grzebać, ale może bardziej trzeba by było porównać wersję bez 60Y :hmm:

Ja wlasnie biore masy ze strony producenta i z tego co rozumiem to nie jest to model jubileuszowy, wiec jest porownanie 1:1. Zakladam ze wersja 60y jest dodatkowo doposazona, co zwieksza ta mase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin T napisał:

Nie chce mi się grzebać, ale może bardziej trzeba by było porównać wersję bez 60Y :hmm:

Wersja bez 60Y to golas, nawet nie ma gładkich ścian, alu felg itd więc porównywanie go nie ma zupełnie sensu. Miałoby sens porównanie Sporta Silver Selection do Sudwinda 60Y. Oba modele jubileuszowe, no ale wersji SS już nie ma. 

56 minut temu, Analog82 napisał:

Ja wlasnie biore masy ze strony producenta i z tego co rozumiem to nie jest to model jubileuszowy, wiec jest porownanie 1:1. Zakladam ze wersja 60y jest dodatkowo doposazona, co zwieksza ta mase.

I tak i nie. Goły Sudwind istnieje tylko na papierze, w katalogu. Nikt go nie załatwia bo to golas gorzej wyposażony niż Sport. Np. ma rybią łuskę, a sport ma gładkie ściany chociażby co już zwiększa masę o jakieś 20 kg, Sudwind ma felgi stalowe, a Sport alusy i znów kilkadziesiąt kg różnicy na rzecz Sporta. Sudwind goły też nie ma całego wyposażenia, np nie ma okna z przodu i jeszcze kilku rzeczy. . 
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Goły Sudwind istnieje tylko na papierze, w katalogu. Nikt go nie załatwia bo to golas gorzej wyposażony niż Sport. Np. ma rybią łuskę, a sport ma gładkie ściany chociażby co już zwiększa masę o jakieś 20 kg, Sudwind ma felgi stalowe, a Sport alusy i znów kilkadziesiąt kg różnicy na rzecz Sporta. Sudwind goły też nie ma całego wyposażenia, np nie ma okna z przodu i jeszcze kilku rzeczy. . 

Z tego co jest w katalogu, to tak samo Sport jest na stalowych 14tkach i ma rybia luske. Poza tym to troche by bylo dziwne jakby default Sporta byl lepiej wyposazony niz Sudwind.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Analog82 napisał:

Z tego co jest w katalogu, to tak samo Sport jest na stalowych 14tkach i ma rybia luske. Poza tym to troche by bylo dziwne jakby default Sporta byl lepiej wyposazony niz Sudwind.

A teraz wróćmy na ziemię :) Czy ktoś widział Sporta lub Sudwinda w rybiej łusce... To jest jak Yeti ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gizbern napisał:

A teraz wróćmy na ziemię :) Czy ktoś widział Sporta lub Sudwinda w rybiej łusce... To jest jak Yeti ...

W PL nigdy. W DE jest ich dosyć sporo. Nawet na mobile.de nie brakuje, takich ofert a to nie są fotki producenta, tylko budki stojące na placu.

My też podczas zamówienia chcieliśmy rybią, ale szybko nam wyperswadowano, że do PL takich nie zamawiają. Coś w rodzaju "nie mam Pańskiego płaszcza i co mi Pan zrobi?" :]

Reasumując, gładka prezentuje się znacznie lepiej, acz ma swoje wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie ale czy ktoś poświęci mi trochę swojego cennego czasu :dzieki: na skonfigurowanie budy ? Nic za darmo :yay:

 

Wstępnie coś takiego skleciłem

https://konfigurator.knaustabbert.de/load/KDYTHKH

Edytowane przez szymoneL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.