Skocz do zawartości

Fendt czy Knaus


szymoneL

Rekomendowane odpowiedzi

Oj mylicie się. Grad wielkości koktajlówek też porobi wgnioty na bocznej ścianie. Wiadomo, nie tak jak na dachu ale porobi 

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak czy inaczej to brak jakiegokolwiek zabezpieczenia antygradowego w takiej przyczepie jak Fendt, czyli premium, za którą płacimy zdecydowanie więcej jest dla mnie nieporozumieniem. A jak zestawić to z markami, gdzie nawet budżetowe przyczepy są wykonane już w całości (ściany i dach( z kompozytu odpornego na grad to tym bardziej dziwi postępowanie grupy Hobby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacekzoo napisał:

Oj mylicie się. Grad wielkości koktajlówek też porobi wgnioty na bocznej ścianie. Wiadomo, nie tak jak na dachu ale porobi 

Jestem takiego samego zdania. Nawet miałem kilka lat taką Hobby, która oberwała po dachu i tylnej ścianie. Dzięki łusce nie rzucało się w oczy.

8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin T napisał:

Jestem takiego samego zdania. Nawet miałem kilka lat taką Hobby, która oberwała po dachu i tylnej ścianie. Dzięki łusce nie rzucało się w oczy.

8.jpg

Oczywiście, że grad narobi szkód. Ale nie oszukujmy się, że to dach jest najbardziej narażonym miejscem. Tak czy inaczej jestem zdania, że dzisiaj przyczepy powinny być robione już w całości z materiału odpornego na grad. Niektóre marki już dawno poszły w tą stronę jeśli chodzi i o kampery i o przyczepy - prym w tym wiedzie chyba grupa Trigano.

Taka grupa Hobby, która nadal stosuje rybią łuskę, która obecnie występuje w zasadzie tylko w modelach budżetowych i nie oferują absolutnie żadnego zabezpieczenia przed gradem wg mnie jest daleko w tyle za konkurencją. A szkoda, bo Fendty to naprawdę bardzo ładne przyczepy, ale IMO rybia łuska do nich nie pasuje w moim odczuciu i o wiele lepiej by się prezentowały z gładkimi ścianami. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacek00 napisał:

Niektóre marki już dawno poszły w tą stronę jeśli chodzi i o kampery i o przyczepy - prym w tym wiedzie chyba grupa Trigano.

Ściany boczne też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Marcin T napisał:

Ściany boczne też?

Adria w wyższych modelach ma na ścianach system "Comprex" 


U siebie miałem zarówno w Adrii jak i Fendtcie kilka wgniotek gradowych - tylko na dachu, na ścianach zero. Oczywiście jeśli lecą kurze jaja z nieba to szkody mogą być na całej przyczepie. Sam dach z GRP/TWS nie zabezpiecza nas przed szkodą w 100%, ale w sporym stopniu minimalizuje ryzyko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacekzoo napisał:

@Tomii a ja mam praktycznie dookoła oprócz jednej ściany. Jak pisałem nie był bardzo duży ?‍♂️

No dobra Jacek, ale do jakich wniosków chcemy dojść :]. Dachy z TWS/GRP są bez sensu bo i tak przy gradzie poobija nam ściany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tomii napisał:

Sam dach z GRP/TWS nie zabezpiecza nas przed szkodą w 100%, ale w sporym stopniu minimalizuje ryzyko. 

Po zeszlorocznym gradzie, jestem w miare spokojny, bo ani jednej wgniotki na dachu, a niektore okazy to i 6-7cm mialy...

grad1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Analog82 napisał:

Po zeszlorocznym gradzie, jestem w miare spokojny, bo ani jednej wgniotki na dachu, a niektore okazy to i 6-7cm mialy...

Rozumiem że u Ciebie dach "Comprex" ? Ściany alu czy też tworzywo z włóknem? 

8 godzin temu, czyś napisał:

Ściany to blacha cała płaszczyzną klejona do izolacji termicznej, więc tutaj samo klejenie do izolacji powoduje że będzie to sztywna struktura, w której dość dużej punktowej siły potrzeba żeby powstała punktowa wgniotka. Nawet spory grad nie robi na nich wrażenia, tym bardziej, że nie spada na ścianę pod kątem prostym (blacha nie może się ugiąć, na całej płaszczyźnie jest podparta równomiernie przez płytę polistyrenową z którą jest na sztywno sklejona - tzn. dopiero gdy siła działająca na blachę wgniecie polistyren pod nią, pojawi się wgniotka, więc nawet delikatna rybia łuska [stucco] jeśli chodzi o grad sporo wytrzyma, klej w dużej części wypełnia tłoczenia). 

Dach to co innego - poszycie nie jest klejone do izolacji, z zasady jest to blacha tylko położona na warstwie "dmuchanej" folii grubej na 2-3 mm (folia z komorami powietrznymi), spięta tylko na krawędziach pod listwami i przy otworach. To właśnie taka konstrukcja powoduje, że od gradu na dachu powstają wgniotki, a na ścianach nie. To ta warstwa folii gdy na dachu jest blacha, pozwala na punktowe wgięcie blachy od uderzenia sporej krupy gradowej. Na ścianie nie ma folii i "miejsca" na odkształcenie blachy, więc nie ma wgniotek.

Krzysiek no i tu też nie do końca masz rację. LMC/TEC i dawniej Dethleffs + większość Angielek miały (możliwe że i LMC ma tak nadal) dach wykonany dokładnie tak jak piszesz. Jednak w moim byłym Fendcie z 2004 roku dach to był już sandwich. Zobacz sobie na filmy z linii produkcyjnych gdzie dachy za przyssawki są wrzucane na ściany budy (link do konkretnego momentu)

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomii, z tego co widze to jest jakis "FPR cover", ale to jest tylko na dachu, przedniej i tylnej scianie. Na bokach jest luska, ale przy takiej wielkosci gradzie to raczej lecial on mocno pionowo, wiec dlatego nie ma sladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Marcin T napisał:

Ściany boczne też?

Tak, wszystko z kompozytu odpornego na grad. U Trigano są tak budowane kampery (np. Benimar i Adria) i przyczepy (Adria od Altea w górę, Sterckeman). 

42 minuty temu, Tomii napisał:

Adria w wyższych modelach ma na ścianach system "Comprex"

Od tego roku wszystkie przyczepy oprócz Avivy. Więc nawet budżetowa Altea ma ściany w tym systemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sandwich to to samo co ściana, ale jak duża gruda uderzy w blachę, wgniecie blachę i ugniecie to co pod nią. GRP się "nie podda", rozproszy siłę na większą powierzchnię. W ściany raczej rzadko grad uderza "na wprost", a też im większe i cięższe krupy, tym mniej nimi zacina, lecą jak kamory prawie pionowo w dół. Ze ścian najbardziej może oberwać pochylona przednia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.