Skocz do zawartości

Refleksja a może rozczarowanie...


jacekwwa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 437
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W cenie 23 EUR jest tablica rejestracyjna. Raczej kawałek papieru niż tablica :niewiem:.

Planuję zostawić na pamiątkę.

A co do ubezpieczenia - podobno nie jest wymagane poniżej 1100DMC. Pytałem 10 razy. Bo ja ubezpieczeniowiec jestem. Podobno przy takich przyczepach (do 1100kg) wystarczy ubezpieczenie holownika.

W taki sposób przejechałem. Na haku oczywiście ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie 23 EUR jest tablica rejestracyjna. Raczej kawałek papieru niż tablica :hehe:.

Planuję zostawić na pamiątkę.

A co do ubezpieczenia - podobno nie jest wymagane poniżej 1100DMC. Pytałem 10 razy. Bo ja ubezpieczeniowiec jestem. Podobno przy takich przyczepach (do 1100kg) wystarczy ubezpieczenie holownika.

W taki sposób przejechałem. Na haku oczywiście ;-)

 

Faktycznie eksportowa tablica rejestracyjna + deklaracja wywozu kosztuje tam max. 23 euro. Ta ''papierowa tablica'' może być wymagana w WK ( oczekują tam aluminium :hehe: ) - przerabialiśmy ten temat :hehe:

 

Jeśli przejechałeś kolego z kupioną przyczepą przez Holandię , Niemcy i Polskę bez wykupionego w NL ubezpieczenia '' Zielona karta'' , ( koszt o ile się nie mylę 60 - 65 euro ) i bez kontroli policji to miałeś kolego wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelkie szczęście :niewiem:

To prawda że ubezpieczenie przyczepy kempingowej nie jest konieczne ale tylko na terenie NL i to dla pojazdów zarejestrowanych w NL i ciągnących przyczepy zarejestrowane w NL.

Brak ubezpieczenia ''Zielona karta'' stwierdzony np. przez policję w D kosztował w zeszłym roku 265 euro + koszt lawety na parking + opłata parkingowa. Piszę ''kosztował'' ponieważ taryfikator mandatów w D został zmieniony i opłaty mandatowe w tym roku wzrosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem jedno. Jeżdżąc po krajach UE nie potrzebujesz ZK (zielonej karty). Potrzebujesz ubezpieczenie OC ważne w kraju wydania. Jadąc do Niemiec z przyczepką na polskich blachach musisz mieć ubezpieczenie OC zarówno na pojazd jak również na przyczepę. ale nie musisz mieć ZK. OC Polska jest ważne w całej UE.

 

Jeżeli w NL tablice zjazdowe obejmują również ubezpieczenie, lub przepis kraju, gdzie wydano tablice mówi, że podczas eksportu ubezpieczenie przyczepy zawiera się w ubezpieczeniu holownika - to raczej nikt nie powinien się przyczepić. Jest to taka sytuacja - jakbyś miał(a) ubezpieczenie.

 

Co więcej - w sytuacji kolizji ciągniętej przyczepy z kimś innym - i tak odpowiedzialność jest z OC holownika, a nie przyczepy.

 

Dopytywałem się o to kilka razy. Poprzedni właściciel podróżował po Europie z tą przyczepką. Nie posiadał na nią innego ubezpieczenia niż OC pojazdu holującego.

 

Ale oczywiście - możesz mieć rację! Ja liczyłem się z wydatkiem około 50-60 EUR i byłem bardzo zaskoczony, że nie muszę płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ubezpieczenia - podobno nie jest wymagane poniżej 1100DMC. Pytałem 10 razy. Bo ja ubezpieczeniowiec jestem. Podobno przy takich przyczepach (do 1100kg) wystarczy ubezpieczenie holownika.

 

to ciekawostka, nie slyszalem o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem jedno. Jeżdżąc po krajach UE nie potrzebujesz ZK (zielonej karty). Potrzebujesz ubezpieczenie OC ważne w kraju wydania. Jadąc do Niemiec z przyczepką na polskich blachach musisz mieć ubezpieczenie OC zarówno na pojazd jak również na przyczepę. ale nie musisz mieć ZK. OC Polska jest ważne w całej UE.

 

Jeżeli w NL tablice zjazdowe obejmują również ubezpieczenie, lub przepis kraju, gdzie wydano tablice mówi, że podczas eksportu ubezpieczenie przyczepy zawiera się w ubezpieczeniu holownika - to raczej nikt nie powinien się przyczepić. Jest to taka sytuacja - jakbyś miał(a) ubezpieczenie.

 

Co więcej - w sytuacji kolizji ciągniętej przyczepy z kimś innym - i tak odpowiedzialność jest z OC holownika, a nie przyczepy.

 

Dopytywałem się o to kilka razy. Poprzedni właściciel podróżował po Europie z tą przyczepką. Nie posiadał na nią innego ubezpieczenia niż OC pojazdu holującego.

 

Ale oczywiście - możesz mieć rację! Ja liczyłem się z wydatkiem około 50-60 EUR i byłem bardzo zaskoczony, że nie muszę płacić.

 

 

Powiem jedno. Jeżdżąc po krajach UE nie potrzebujesz ZK (zielonej karty). Potrzebujesz ubezpieczenie OC ważne w kraju wydania. Jadąc do Niemiec z przyczepką na polskich blachach musisz mieć ubezpieczenie OC zarówno na pojazd jak również na przyczepę. ale nie musisz mieć ZK. OC Polska jest ważne w całej UE. - ZGADZA SIĘ

 

Jeżeli w NL tablice zjazdowe obejmują również ubezpieczenie' date=' lub przepis kraju, gdzie wydano tablice mówi, że podczas eksportu ubezpieczenie przyczepy zawiera się w ubezpieczeniu holownika - to raczej nikt nie powinien się przyczepić. Jest to taka sytuacja - jakbyś miał(a) ubezpieczenie. - [b']ALE W NL W/W TABLICE NIE ZAWIERAJĄ ŻADNEGO UBEZPIECZENIA[/b]. Wynika to z Deklaracji Wywozu ( RDW ).

Każdy pojazd mechaniczny ( niezależnie czy to jest skuter , przyczepa kempingowa lub samochód ) wywożony na kołach z NL musi posiadać Deklarację Wywozu i nadany eksportowy numer rejestracyjny. Równocześnie trzeba oddać w urzędzie oryginalną ( żółtą ) tablicę rejestracyjną. Deklaracja ważna jest 14 dni. Deklarację muszą też posiadać pojazdy wywożone z NL na lawetach ale w tym przypadku nie jest konieczny wykup tablicy eksportowej i koszt Deklaracji spada do 11,5 euro( 1/2 23 euro ). W tym przypadku wiadomo że nie potrzeba ubezpieczenia pojazdu wywożonego.

 

 

Co więcej - w sytuacji kolizji ciągniętej przyczepy z kimś innym - i tak odpowiedzialność jest z OC holownika, a nie przyczepy. - TAK , ALE HOLOWNIKA ZAREJESTROWANEGO W NL I TYLKO NA TERENIE NL.

Dopytywałem się o to kilka razy. Poprzedni właściciel podróżował po Europie z tą przyczepką. Nie posiadał na nią innego ubezpieczenia niż OC pojazdu holującego. - TEŻ MIAŁ SZCZĘŚCIE :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytywałem się o to kilka razy. Poprzedni właściciel podróżował po Europie z tą przyczepką. Nie posiadał na nią innego ubezpieczenia niż OC pojazdu holującego. - TEŻ MIAŁ SZCZĘŚCIE

 

Poprzedni właściciel był Holendrem ;)

 

ALE W NL W/W TABLICE NIE ZAWIERAJĄ ŻADNEGO UBEZPIECZENIA. Wynika to z Deklaracji Wywozu ( RDW ).

 

To Ci powiem, że mnie nieźle w błąd wprowadzono! A chciałem płacić!

 

Czyli miałem fart! :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.