Skocz do zawartości

Pilna prośba!!!! Zdarzenie drogowe


w79

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, dudek_t napisał:

w79, u Ciebie jaka jest oś? 1700?

Tak, 1700. 

Po zmianie opon zrobilem 1300 km. Żadnych śladów nienaturalnego zużycia. Dlatego też wątpię w jakieś nadzwyczajne zmiany dotyczace zbieżności, tarcia itp.

Starą opone pokazalem szefowi ASO oraz człowiekowi zajmujacemu sie transportem samochodow rajdowych. 

Obaj stwierdzili, że zużycie opon wskazuje na zbyt małe ciśnienie w oponach. Kiedy powiedzialem im o TPMS i bieżacej kontroli ciśnienia, pozostala juz tylko teoria dotyczaca jakości gum, ich przechowywania, temperatury itp. Wykluczyli raczej przeciażenie przyczepy (co ja raczej tez wykluczam), bo wtedy bieżnik na środku bylby również zjechany. Ja zwróciłem uwage na graniczną wartość wytrzymalosci opony (2 x 850 kg ) co jest równe DMC. Myślę że lepiej mieć wiekszy zapas...

Co ciekawe, facet który wozi auta rajdowe powiedzial, ze opony w takich przyczepach zmienia sie co sezon i ze spadek cisnienia o 0,5 bara moze juz spowdowac spore zniszczenia w oponie. 

Do tego dali mi link do fajnej strony, gdzie mozna wyliczyc prawidlowe cisnienie. Chyba juz kiedys to bylo na forum, ale dodam raz jeszcze

https://www.tyresafe.org/caravan-tyre-pressure/

A taki jest stan nowych opon po 1300 km20220829_115407.thumb.jpg.4b39c03e924abe54bb4006c51f6ec07e.jpg

20220829_121023.thumb.jpg.9787e372131f5a58680e17e1b6528efe.jpg

 

W tym roku bylo troche jazdy po gorach, w bardzo wysokich temperaturach itp. Martwi mnie tylko to, ze nie zauwazylem nic niepokojacego pompujac kola przed wyjazdem lub ruszajac moverem (a mam pod góre i stoje z tylu, wiec teoretycznie widok mam dobry).Na stacji zawsze podchodze do kól i dotykam czy sa bardzo gorace. Też nic nie widzialem. Moze to juz rutyna.... Patrzac z boku opony są ok, a reszta jest przykryta nadkolem. W każdym razie jest nauczka i przyczepa do naprawy. Swoja droga juz widze problemy w tym zakresie, ale ogledziny Wadowskich w piatek....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sebeb napisał:

Masakra jakaś.

Jak dobrze, że mam tak awaryjne i nie polecane Hobby..... i nic z opopnami się nie dzieje :)

:ok::winner:widzisz bo najgorzej jest jak teoretyk jest znawcą, Ja zawszę słucham swojej intuicji i praktyków:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacekzoo napisał:

Może kwestia fotki, ale mam wrażenie, że zielona strona jest bardziej wytarta od różpwej ?

 

F39F46BC-3C7E-4562-A696-EF570BC6173D.jpeg

Wydaje mi sie ze to kwestia światła. M jeszcze jedno foto. Ale dzieki za analize:)

20220829_121021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia światła...na zewnątrz jaśniej, pod cepką ciemniej i takie złudzenie (prawy górny róg nawet prześwietlony).

Edytowane przez Sebeb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poludniu postaram sie o lepsze zdjecie:)

2 godziny temu, dudek_t napisał:

Tak, druga strona identyczna. Ciśnienie prawidłowe. Przeładowanie chwilowe i w granicach rozsądku (plus 50kg maks).

Jaki to Knaus i DMC?

Edytowane przez w79 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, dudek_t napisał:

Sudwind 580. DMC fabryczne 1800, rejestracja na 1700.

 

Tomku fabrycznie na Niemcy to ta buda idzie na 1900 kg na osi 1900-2000 kg.
Tu przy markizie, moverze i klimie można liczyć że 1700 będzie w stanie gotowym do jazdy. Mi wychodzi przy markizie workowej i ostrożnym pakowaniu, że 1800 kg przekraczam. 

A sprawdzili byście jeszcze jak mocno siadła oś. Zmierzyć np. odległość podłogi od powierzchni na której stoi koło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, dudek_t napisał:

Sudwind 580. DMC fabryczne 1800, rejestracja na 1700.

 IMG_1756.thumb.jpeg.b5497f8391d866a61db37f93513c8d48.jpeg

No to z takim wyposażeniem nie ma cudów aby nie przekraczał DMC. Chociaż to i tak nie powinno tak zdegradować opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Rozmawialem z kumplem i tak:

- <facepalm> „no mam 1700 i 100kg na haku czyli 1800” - tak wiec os 1700

- ponoc faktycznie byl na wadze przed wyjazdem i dalo to 1850 ale „bardzo duzo przelozyl do auta” i ponoc realnie bylo duzo mniej; jutro jedzie na wage zobaczyc jak to na pusto wychodzi

- Tomek, postaramy sie jutro pomierzyc

- mimo przeladowania, niemal pewnego ale nie jakiegos wielkiego, to az takie zuzycie opon po 3 dalszych wyjazdach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.