Jump to content
Eastnomad

Idzie nowe 4 - czyli Knaus SÜDWIND 500 QDK 60Y MY2022

Recommended Posts

Eastnomad
1 hour ago, Tomii said:

Drogę powrotną planujesz przez Pragę czy może przez Drezno?

Przez Czechy byłoby krócej, ale też nie wiem czy nie byłoby to bardziej męczące (drogi). Jeśli zakładać, że jechalibyśmy wygodnymi drogami to przez Czechy w zasadzie trzeba by się kierować na Ostrawę. Jak wygląda ta droga na Jakuszyce czy Kudawę tego nie wiem. Czasowo też nie wiem jakby to wychodziło z przyczepą. 
mną razie wiem, że do dealera jadę przez Zgorzelec, Drezno.

 

1 hour ago, Tomii said:

Marcin względem konfiguracji bazowej wzięliście jeszcze pakiet gazowy :] - przecież bez niego MonoControl jest bez sensu.

Fakt. Ja tej domyślnej opcji elektrycznej nawet pod uwagę nie brałem dlatego traktowałem ten element jakby był domyślnie:]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eastnomad
On 7/31/2022 at 2:55 PM, Tomii said:

Marcin względem konfiguracji bazowej wzięliście jeszcze pakiet gazowy :] - przecież bez niego MonoControl jest bez sensu. 

Można napisać też, że w gratisie dostałem oś 1800kg (dowiedziałem się dopiero jak przyszły dokumenty rejestracyjne) z obniżonym do 1600kg DMC:D. Całkowicie się tego nie spodziewałem bo zakładałem, że skoro chcę DMC 1600 to zastosują oś taką jak ma @jacek00 czyli 1600/1700kg ale widać, że jeśli w Niemczech ta przyczepa w wersji 60Y występuje w konfiguratorze tylko z osią 1800kg to nie zmienią tego tylko obniżą dla niej właśnie DMC.

Jak dla mnie to na plus bo będę mógł docelowo zmienić DMC nawet na 1800kg ( o ile będę miał auto o takim uciągu i w ogóle będzie mi to potrzebne). 
Inna sprawa, że nawet gdybym nic nie potrzebował robić to sama oś napewno lepiej zniesie obciążenie 1600kg niż ta słabsza oś (choć w niej też problemów z tym związanych nie należy sztucznie szukać).

Jedyny minus to pewnie względem tej osi 1600/1700 to może jest kilka kilogramów cięższa😉

11 minutes ago, Eastnomad said:

Można napisać też, że w gratisie dostałem oś 1800kg (dowiedziałem się dopiero jak przyszły dokumenty rejestracyjne) z obniżonym do 1600kg DMC:D. Całkowicie się tego nie spodziewałem bo zakładałem, że skoro chcę DMC 1600 to zastosują oś taką jak ma @jacek00 czyli 1600/1700kg ale widać, że jeśli w Niemczech ta przyczepa w wersji 60Y występuje w konfiguratorze tylko z osią 1800kg to nie zmienią tego tylko obniżą dla niej właśnie DMC.

Jak dla mnie to na plus bo będę mógł docelowo zmienić DMC nawet na 1800kg ( o ile będę miał auto o takim uciągu i w ogóle będzie mi to potrzebne). 
Inna sprawa, że nawet gdybym nic nie potrzebował robić to sama oś napewno lepiej zniesie obciążenie 1600kg niż ta słabsza oś (choć w niej też problemów z tym związanych nie należy sztucznie szukać).

Jedyny minus to pewnie względem tej osi 1600/1700 to może jest kilka kilogramów cięższa😉

Sprawdziłem. +8kg względem tej 1600/1700

9BD471B5-178B-463A-8B1B-42BCDBD763D1.thumb.jpeg.71f60acdaf2f3cc0f813ad902c0f70bb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern

Gratulacje zakupu. Witamy w rodzinie Knausa:) Konfiguracja pierwsza klasa. Dodatki jak najbardziej przemyślane i potrzebne. Chociaż sam mając monocontrola  zamieniłbym na duocontrola (szczególnie jak się jeździ w zimnym okresie). Teraz musisz tylko dołożyć złącze do wody Colorado i markizę. Wtedy zestaw będzie kompletny. Co do markizy to zastanów się czy nie będziesz kiedyś potrzebował przedsionka. Jeżeli tak to idź od razu w komplet z przedsionkiem (np. dla Fiammy jest to wersja ZIP) , wtedy łączenie daszku ze ścianami masz na zamek. Robiąc standardową markizę Fiammy nie będziesz miał zamka tylko na docisk belki co jest mniej praktyczne  montażu (ale bez przesady, da się żyć). Oczywiście mover obelink to najlepsza opcja (szkoda że ja tej wiedzy nie miałem jak kupowałem). Przy dzieciach polecam na dzień dobry dokupić pokrowce na materace wodoodporne jednakże oddychające i założyć przed pierwszym użyciem :) Ja kupowałem na wymiar w firmie kam-pol i są spoko. 

Mi przy zakupie Knausa i dalszych dodatków też  @jacek00 bardzo pomógł chociaż na tamta chwilę był zagorzałym miłośnikiem Adrii. Czas jednak spowodował że przeszedł na stronę Knausa :) Teraz i tak miałeś jakąś opcje jeżeli chodzi o Polskę bo w czasie gdy ja kupowałem był tylko monopolista z Wrocławia. Jak pokazuje Twoje doświadczenie można jednak złamać monopol i zakupić za granicą. W okresie gdy kupowałem i tak nie było  z tego benefitu. A jak z rejestracją? Udało się załatwić pierwszy przegląd po 3 latach?

PS.

Pamiętaj żeby przy odbiorze sprawdzić czy środkowy stopień (ten pod stołem) nie jest połamany. Znana wada fabryczna. Jak się go używa do spania to koniecznie trzeba wzmocnić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob

Gratulacje, fajny Knaus.

 

Ciekawy jestem czy przy zakupach w DE innych marek niż Knaus, np. Adria przebitka cen w PL też jest te kilka tysięcy euro?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
1 minutę temu, golob napisał:

iekawy jestem czy przy zakupach w DE innych marek niż Knaus, np. Adria przebitka cen w PL też jest te kilka tysięcy euro?

Może nie masz aż takiej przebitki ale masz przede wszystkim z czego wybierać. @Mandrol swoją Adrię kupował w DE, do tego na firmę. Więc sam może coś powiedzieć o cenach. 

13 minut temu, Gizbern napisał:

chociaż na tamta chwilę był zagorzałym miłośnikiem Adrii.

I nadal jestem ;) Cóż poradzę, że zaczęli robić brzydsze przyczepy i do tego trudno dostępne ;) 

Jedno jest pewne. Adria się mniej psuła, a może nie Adria a Dometic. Dometic to jednak dziadostwo - zepsuta kaseta, uszkodzony teleskop okna kuchennego, słaby materiał rolety midiheki, który się wyciera czy pęka. I to wszystko produkty od Dometica...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eastnomad
7 hours ago, Gizbern said:

Gratulacje zakupu.

Dzięki :)

7 hours ago, Gizbern said:

Chociaż sam mając monocontrola  zamieniłbym na duocontrola (szczególnie jak się jeździ w zimnym okresie).

Świadomy wybór. Mam gasbank ze wszystkimi końcówkami do napełniania i do tego będzie jeszcze zawór do tankowania zdalnego (żeby na stacjach się nie czepiali). Także jakby co na bieżąco będę uzupełniał. Zależało mi żeby nie wozić dwóch butli z gazem niepotrzebnie.

 

7 hours ago, Gizbern said:

Teraz musisz tylko dołożyć złącze do wody Colorado i markizę.

Złącze do wody zrobię na wzór @jacek00. W sudwindach jest opcja by zrobić to bez dziurawienia ścian i do tego bardzo niskim kosztem ;). Markizę już mam, czeka - Fiamma Caravanstore 410. Trzeba tylko wsunąć w likszparę ;) 

7 hours ago, Gizbern said:

Co do markizy to zastanów się czy nie będziesz kiedyś potrzebował przedsionka.

Przemyślałem to. Nie będziemy mieli takiej potrzeby.

7 hours ago, Gizbern said:

Przy dzieciach polecam na dzień dobry dokupić pokrowce na materace wodoodporne jednakże oddychające i założyć przed pierwszym użyciem :)

Mam

7 hours ago, Gizbern said:

A jak z rejestracją? Udało się załatwić pierwszy przegląd po 3 latach?

Zanim w ogóle poszedłem do urzędu to miałem już dużą wiedzę dzięki wątkowi @Tomii. Potem byłem dwa razy i pytałem o wszelkie informacje i porównywałem z tym co Tomii dowiedział się w swoim urzędzie. Większość była taka sama, tylko drobne kwestie były inaczej interpretowane przez mój urząd. Wizyta rejestracyjna w zasadzie poza czasem obsługi obyła się sprawnie.

Pierwszy prszegląd na OSKP będę miał za 3 lata (potwierdził mi to Pan w okienku).

7 hours ago, Gizbern said:

Pamiętaj żeby przy odbiorze sprawdzić czy środkowy stopień (ten pod stołem) nie jest połamany. Znana wada fabryczna.

Mam długą checklistę do sprawdzenia dzięki @Tomii (zmodyfikowałem ją tylko pod kątek mojego modelu i wyposażenia fabrycznego) i ta pozycja też tam jest😉

6 hours ago, golob said:

Gratulacje, fajny Knaus.

Dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern
14 godzin temu, Eastnomad napisał:

Dzięki :)

Świadomy wybór. Mam gasbank ze wszystkimi końcówkami do napełniania i do tego będzie jeszcze zawór do tankowania zdalnego (żeby na stacjach się nie czepiali). Także jakby co na bieżąco będę uzupełniał. Zależało mi żeby nie wozić dwóch butli z gazem niepotrzebnie.

:)

Tu chodzi o to że w zimnym okresie co byś nie miał za butle to musisz mieć dwie. Druga w zapasie musi być pod ręką gotowa do użycia (ja też zazwyczaj jeżdżę z jedną butlą). A duocotrol dlatego fajny że gaz najczęściej kończy się w środku nocy :). Wyrywanie się do zmiany butli jest mało przyjemne ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eastnomad
8 minutes ago, Gizbern said:

chodzi o to że w zimnym okresie co byś nie miał za butle to musisz mieć dwie. Druga w zapasie musi być pod ręką gotowa do użycia (ja też zazwyczaj jeżdżę z jedną butlą). A duocotrol dlatego fajny że gaz najczęściej kończy się w środku nocy :). Wyrywanie się do zmiany butli jest mało przyjemne ... 

Jasne. Wiadomo duo control daje większe możliwości ale ja też nie planuje nocować poniżej -5st i przy założeniu że mam pełną butlę gazu + klimę która może grzać gdy temperatura jest co najmniej -5st na zewnątrz to jakoś do rana wytrzymamy ;). W skrajnym wypadku wyjdę i przełączę ręcznie na drugą butlę. Jakoś mnie to nie przeraża nawet w środku nocy przy minusowej temperaturze. Oczywiście gdyby się to wszystko zadziało samo byłoby napewno wygodniej a tak może być ciekawiej ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern
5 minut temu, Eastnomad napisał:

Jasne. Wiadomo duo control daje większe możliwości ale ja też nie planuje nocować poniżej -5st i przy założeniu że mam pełną butlę gazu + klimę która może grzać gdy temperatura jest co najmniej -5st na zewnątrz to jakoś do rana wytrzymamy ;). W skrajnym wypadku wyjdę i przełączę ręcznie na drugą butlę. Jakoś mnie to nie przeraża nawet w środku nocy przy minusowej temperaturze. Oczywiście gdyby się to wszystko zadziało samo byłoby napewno wygodniej a tak może być ciekawiej ;).

Z mojej perspektywy  gdybym drugi raz kupował to dopłaciłbym te 100zł za ten spokój :)  (taka była różnica w cenie GOKa jak montowałem). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eastnomad
57 minutes ago, Gizbern said:

Z mojej perspektywy  gdybym drugi raz kupował to dopłaciłbym te 100zł za ten spokój :)  (taka była różnica w cenie GOKa jak montowałem).

Za 100pln i ja bym się nie zastanawiał. Tyle, że mi zależało żeby to już w fabryce było zrobione (kwestia braku czasu, żeby to ogarnąć przed urlopem, bo innych tematów będzie multum). W fabryce to już niestety różnica 120Eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
Godzinę temu, Gizbern napisał:

Z mojej perspektywy  gdybym drugi raz kupował to dopłaciłbym te 100zł za ten spokój :)  (taka była różnica w cenie GOKa jak montowałem). 

100 zł dopłacasz do reduktora, musisz dokupić jeszcze drugi wąż wysokociśnieniowy i żeby nie stracić gwarancji 2 filtr. Razem wyjdzie 400 zł dopłaty :skromny:.
Miałem mono i w zimie męczące było tylko to że nie zawsze zużywałem butle do końca. Najzwyczajniej przed nocą jak spodziewałem się że w butli może być już mało gazu, ważyłem butle i jak mi wychodziło że nie starczy to podłączałem nową. Samo przełączenie butli w przypadku gdy mamy DomLight i adapter CamperFit można wykonać w jedną minutę od wyjścia z przyczepy :yes:. Żeby nie było mam teraz duo :], ale po prostu trafił się w dobrej cenie i nie chciałem iść na kompromis. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Posted (edited)
35 minut temu, Eastnomad napisał:

Za 100pln i ja bym się nie zastanawiał. Tyle, że mi zależało żeby to już w fabryce było zrobione (kwestia braku czasu, żeby to ogarnąć przed urlopem, bo innych tematów będzie multum). W fabryce to już niestety różnica 120Eur.

W fabryce montują Trumę a nie GOKa. i jak wspomniał @Tomii, jeszcze dochodzi drugi wąż z SBSem, też od Trumy, który jest droższy niż GOK. No i filtr, a z tymi bywa różnie. U mnie jest od GOKa - czyli montują co mają pod ręką :D Ciekawe co u Ciebie założą. 

@Gizbern co do dwóch butli w Sudwindzie 500 QDK to naprawdę ciężko. Jak masz koło zapasowe w fabrycznym miejscu w bakiście to druga butla się nie mieści, bo koło zajmuje za dużo miejsca i zachodzi na miejsce butli. No i nacisk na hak - jest za duży! Jest to naprawdę problem, bo na pusto już nacisk na hak jest spory, a co dopiero po załadowaniu schowka, bakisty i nalania wody do zbiornika i do bojlera, który też jest z przodu.

 Ja z tego powodu na cały miesięczny wyjazd wyjąłem koło zapasowe, które jeździło w bagażniku. Musiałem mocno odchudzić to co zabieram, bo z kołem i ponad połową zbiornika na wodę miałem prawie 120 kg nacisku na haku :look:

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern
24 minuty temu, jacek00 napisał:

W fabryce montują Trumę a nie GOKa. i jak wspomniał @Tomii, jeszcze dochodzi drugi wąż z SBSem, też od Trumy, który jest droższy niż GOK. No i filtr, a z tymi bywa różnie. U mnie jest od GOKa - czyli montują co mają pod ręką :D Ciekawe co u Ciebie założą. 

@Gizbern co do dwóch butli w Sudwindzie 500 QDK to naprawdę ciężko. Jak masz koło zapasowe w fabrycznym miejscu w bakiście to druga butla się nie mieści, bo koło zajmuje za dużo miejsca i zachodzi na miejsce butli. No i nacisk na hak - jest za duży! Jest to naprawdę problem, bo na pusto już nacisk na hak jest spory, a co dopiero po załadowaniu schowka, bakisty i nalania wody do zbiornika i do bojlera, który też jest z przodu.

 Ja z tego powodu na cały miesięczny wyjazd wyjąłem koło zapasowe, które jeździło w bagażniku. Musiałem mocno odchudzić to co zabieram, bo z kołem i ponad połową zbiornika na wodę miałem prawie 120 kg nacisku na haku :look:

Butlę zapasową wożę zawsze w bagażniku. Tylko na postoju wkładam w miejsce drugiej butli żeby ja się skończy pierwsza szybko przełączyć. Koło zapasowe zabieram tylko na dłuższe wyjazdy. Wtedy też jeździ w bagażniku. Zbiornik bojlera mam mały i pod ławką (także nie robi mi różnicy za dużej). Wodę tylko na przejazdy tankuję do połowy zbiornika (około 20L), z pełnym nigdy nie jeżdżę. No wtedy jakoś udaje mi się zmieścić w tych 70 - 75kg na haku:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizbern
1 godzinę temu, Tomii napisał:

i żeby nie stracić gwarancji 2 filtr....


 

i tu mi właśnie dałeś do myślenia że mój profesjonalny serwis Kampi zapomniał o tym elemencie (nawet nie wspominał że potrzeba). Muszę to uzupełnić ale chyba już czymś takim.

https://zwmczaja.pl/produkty/ww01/

Zakładam że efekt ten sam tylko 1/3 ceny że też o o cenie wkładek filtracyjnych nie wspomnę...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eastnomad
1 hour ago, jacek00 said:

W fabryce montują Trumę a nie GOKa. i jak wspomniał @Tomii, jeszcze dochodzi drugi wąż z SBSem, też od Trumy, który jest droższy niż GOK. No i filtr, a z tymi bywa różnie.

Tak Trumę (to wiem).

1 hour ago, jacek00 said:

U mnie jest od GOKa - czyli montują co mają pod ręką :D Ciekawe co u Ciebie założą. 

Zobaczymy. Dam znać.

Po tym co pisałeś o dometic to bym się nie pogniewał gdyby mi np. toaletę thetforda zamontowali zamiast dometica, bo np. taką mieliby pod ręką;):]:hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...