Skocz do zawartości

Wystrzał opony


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jako zapas dostałem koło zapasowe z fiata.

Obstawiam ,że to z cintka.

Rozstaw śrub prawie pasowała , ET wogule ,nośność na pograniczu.

Zaraz po przyjeździe do domu dokupiłem nową oryginalną felgę.

Mimo to twierdzę ,że takie koło może posłużyć na dojazd do wulkanizacji.

Jednak trzeba jechać ostrożnie i zachować odpowiednią prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trafko, nie tak do końca z tym prawie pasujacym kołem.

Bo czasami mamy świeta ,dni wolne od pracy lub jedziemy nocą i naprawa przebitej opony jest po prostu niewykonalna a jazda bardzo niebezpieczna .Jak już mamy mieć zapasowe koło to miejmy je takie same jak na osi w przyczepie.

W swojej przyczepie mam zestaw chemii z kompresorem do naprawy przebitego koła i mimo to dokupiłem orginalne zapasowe koło z taką samą oponą jaką mam w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy można założyć do przyczepy dojazdówkę i na niej jechać ? Czy ktoś to robił?

 

ja do budki nie zastosowałbym dojazdówki :niewiem: ani pompowanej a już wogóle z pełnej gumy Zbyt duże różnice parametrów jak dla mnie

 

tak dla przypomnienia dodam by zwracać zawsze szczególną uwage na szerokość felgi, odsadzenie i średnice otwory centrującego :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak do końca z tym prawie pasujacym kołem.

Ja tylko piszę w razie braku zapasówki.

Z resztą ja mam Alko i rozstaw pasuje z VW , gdybym nie miał to zawsze ktoś sprzeda lub pożyczy(jest sporo takich samochodów).

Generalnie felga oryginalna to koszt ok 105 zł + nowe śruby na zapas.Maras ma racje , lepiej wozić jak się prosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam !!!!

Chciałem pokazać Wam oponę po wystrzale .Jadąc z Łańcuta do Giżycka Rydzewo w nocy miałem wystrzał opony przy 90 kmh zaruszało budką i kupa ognia się pojawiło w pierwszym momencie myślałem że koło odleciało albo człapy opadły i szybko po hamulcach i się okazuje że już nie ma opony!!!!!!!!

 

[ Dodano: Pią 06 Sie, 2010 15:50 ]

następna fota

 

[ Dodano: Pią 06 Sie, 2010 15:51 ]

następna

 

[ Dodano: Pią 06 Sie, 2010 15:55 ]

a opona miała 10 latek bieżnik z cyckami przestroga stare oponki to tylko do wozu drabiniastego , na szczęście nadkole całe! :hmm:

 

Pozdrawiam Waldek

post-148912-imported-dc3e8708-9c0f-4ba6-b16b-c5f99d2f625e_thumb.jpg

post-148912-imported-ce3f1521-3653-465c-bae0-7a3d68ebee32_thumb.jpg

post-148912-imported-99345bcc-502d-44dd-876c-d2362556c8d1_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miała 10 latek bieżnik z cyckami przestroga stare oponki to tylko do wozu drabiniastego

 

Bynajmniej nie cieszę się z Twojego przypadku, ale ciesze że zamieściłeś tę fotoprzestrogę.

 

Parę postów wyżej odsądzano mnie prawie od czci i wiary gdy pisałem co może starość+obciążenie zrobić z oponą o super bieżniku - najlepsze potwierdzenie tego w co nie chciano mi wierzyć jest na właśnie Twoich fotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na fotki ,chciałbym się "pochwalić ". Jadąc nad morze odjechałem od domu może z 5 km. i zaczęło coś szumieć po zatrzymaniu się z opony nie zostało zbyt wiele. bałbym się chyba jechać bez zapasu, lub z reperaturką w sprayu. U mine nie byłoby gdzie jej wcisnąć. :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Tak z jakimś zapasem , żeby było około 700 kg. na oponie , wymiar nie jest istotny , :)

 

a mam pytanie mam założone 175/R13 C (czyli dostawcze) ale ciężko się zdejmują z przyczepy, nawet bym powiedział że bez zdjęcia listwy ozdobnej sie nie obywa. a mogę założyć 165/R13 C bo takie łatwiej mi dostać czy to nie będzie grozić wystrzałem (odpowiednia wytrzymałość będzie zachowana)?? czy mogę czy muszę się barować w 175/R13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie mam założone 175/R13 C (czyli dostawcze) ale ciężko się zdejmują z przyczepy, nawet bym powiedział że bez zdjęcia listwy ozdobnej sie nie obywa. a mogę założyć 165/R13 C bo takie łatwiej mi dostać czy to nie będzie grozić wystrzałem (odpowiednia wytrzymałość będzie zachowana)?? czy mogę czy muszę się barować w 175/R13.

indeks C niezależnie od szerokości opony zapewnia odpowiednią nośność. Nie mówię tu o zastąpieniu opony 215/65/17 C oponą 155/12/ C, ale w twoim przypadku zmniejszenie szerokości o jeden rozmiar nie zmniejszy znacznie jej nośności, ale na pewno po założeniu takiej opony będziesz miał nieco mniejszy prześwit podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.