Skocz do zawartości

BMW F40 jako holownik


lbuster

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż, po prostu czasy się zmieniają, i trzeba wyszukiwać to co jest i na razie będzie dostępne, a nie płakać nad przeszłością :) Wybór między dieslem a turbobenzyną jest teraz mniej więcej taki, jak między dżumą a cholerą, kwestia tego, którego choróbska objawy są osobniczo łatwiejsze do przełknięcia. 

Jak "oblatasz", napisz, jakie wrażenia. Będą inne niż np. w RAM-ie, ale myślę, że inne to nie będzie równe temu że złe, jak wynikałoby z niektórych panicznych wpisów, że taki mały holownik. Ta beemka z cepą to może być coś jak imć Wołodyjowski. Nikczemnej postury, ale za to szablą robił że hej :)

W dniu 9.06.2022 o 22:39, lbuster napisał:

Automat :(

Wszystko ogarniesz, kwestia przyzwyczajenia, też to miałem, pół roku, 9 tys. km, i jakoś idzie, ale jak się spieszę, to potrafię sie koncertowo pogubić. Manual z dziada pradziada, więc boli, ale pół roku i jako taka symbioza jest, może następny też będzie automat. 

Co do obrotów - u mnie pierwsza rzecz po uruchomieniu - przełączyć na sport, wtedy przy umiarkowanym rozpędzaniu zmienia ok. 2500 obrotów, chyba że sie depnie głębiej, to i do 4500 pociągnie. Przyczepa - tylko sport. Manetki można sobie odpuścić, już pisałem, działają póki jedziesz  wmiarę na wprost (za to "lewarek" - zawsze, a tego akuracik nie mam i tego naprawdę brakuje, gdy np. trzeba zredukować na podjeździe na ciasnym "ślimaku" włączając się w autostradę/skę). 

Hamulec ujmujesz jak auto już praktycznie stoi, ale tyle, żeby autohold trzymał go już w miejscu i żeby "zaskoczył". Autohold w automacie wymaga chwili żeby "załapał". To jest do wyczucia, też to miałem (zatrzymanie kończące się mało przyjemnym "tąpnięciem"). 

A elektryczny awaryjny do przyzwyczajenia, dzięki temu ma utohold-a. Jak chciałem pokręcić bączki na śniegu, brałem trafica :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 minutę temu, czyś napisał:

Cóż, po prostu czasy się zmieniają, i trzeba wyszukiwać to co jest i na razie będzie dostępne, a nie płakać nad przeszłością :)

Wiesz, z mojego punktu widzenia ja nie tęsknię za przeszłością, tylko aktualnie normalne/zwykłe silniki to rarytas, jak kiedyś V6+ i podobnie trzeba za nie aktualnie płacić. Tylko ta kwestia nie pasuje w aktualnych czasach VS przeszłość przez eko-sreko.

Natomiast bardziej się obawiam przyszłości, zapowiedziami tego, co ma nastąpić :(

7 minut temu, czyś napisał:

Wybór między dieslem a turbobenzyną jest teraz mniej więcej taki, jak między dżumą a cholerą, kwestia tego, którego choróbska objawy są osobniczo łatwiejsze do przełknięcia. 

Choróbska znamy i musimy tolerować. Problem jest taki, że tej dżumy czy cholery nie będziesz mógł kupić w przyszłości (nawet hybrydy).

8 minut temu, czyś napisał:

Jak "oblatasz", napisz, jakie wrażenia.

Nie omieszkam ;)

10 minut temu, czyś napisał:

Nikczemnej postury, ale za to szablą robił że hej :)

He he, zobaczymy, ale jestem dobrej myśli. Myślę, że będzie lepiej niż z moimi poprzednimi holownikami. Do RAMa nie porównam, ale z podliftowanym RR będę mógł. Choć nim mi się średnio bezpiecznie jechało z moją budą.

Największy problem z miom F40 przy karawaningu to może być obniżone i utwardzone zawieszenie - tego się obawiam najbardziej, ale to był świadomy wybór - zobaczymy, czy słuszny. Opiszę to w innym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, czyś napisał:

Manual z dziada pradziada, więc boli,

:ok:

Ostatnio wsiadłem do Mazdy i zdarzyło się dwa razy, że wciskam gaz a samochód nie jedzie :D

23 minuty temu, czyś napisał:

może następny też będzie automat. 

Jak się przyzwyczaimy, to tak może być :):(

24 minuty temu, czyś napisał:

Co do obrotów - u mnie pierwsza rzecz po uruchomieniu - przełączyć na sport, wtedy przy umiarkowanym rozpędzaniu zmienia ok. 2500 obrotów, chyba że sie depnie głębiej, to i do 4500 pociągnie. 

Na razie starałem się ograniczać ten tryb, ale mam taki plan :ok: Po za tym teraz odpalam silnik i wyłączam auto start/stop to później będę włączał silnik i tryb sport(automatycznie wyłącza auto start/stop :ok:).

27 minut temu, czyś napisał:

Przyczepa - tylko sport

Tak słyszałem/czytałem i będę próbował ;)

29 minut temu, czyś napisał:

za to "lewarek" - zawsze, a tego akuracik nie mam

Mówisz i manualnej zmianie biegów lewarkiem? Tego nie masz? To szkoda, bo to na pewno się przyda zjeżdżając zestawem z góry.

31 minut temu, czyś napisał:

Hamulec ujmujesz jak auto już praktycznie stoi, ale tyle, żeby autohold trzymał go już w miejscu i żeby "zaskoczył".

No to u mnie to inaczej działa, po zatrzymaniu trzeba dobrze docisnąć hamulec.

32 minuty temu, czyś napisał:

zatrzymanie kończące się mało przyjemnym "tąpnięciem"). 

O super, też to potwierdzasz.

Tąpnięcie - chyba pasuje :ok:

34 minuty temu, czyś napisał:

Jak chciałem pokręcić bączki na śniegu, brałem trafica :) 

Mam xDrive i wygląda na to, że tu się da. Jednak, chyba już nie te czasy. Kiedyś się jeździło na Ordona i jeździło bokami Maluchem, do póki bym nie przywalił w słup i stracił narzędzie do pracy (rozwoziciel pizzy :drive:).

1 minutę temu, Commander napisał:

Zapomniałem zapytać czy Smerfetka ma kierunkowskazy, czy dokupiłeś.... ?

Już @Cezarr pytał, zapomniałem o tej opcji :P

W dniu 31.05.2022 o 17:37, BUMERANG napisał:

Kula jeszcze nie oskrobana  :nono: :>

20220614_084312.thumb.jpg.9e160dbb5b74c982438dccf70685eaaf.jpg

20220614_084323.thumb.jpg.b3ecd700ebbe9160d1a164bcbea290d9.jpg

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2022 o 18:38, jacek00 napisał:

Sprawdzałeś czy masz zasilanie po zapłonie?

Zasilania po plusie i jego masy brak:

20220615_155615.thumb.jpg.47bb47626df7c15d53747c6ef6cda503.jpg

A stałe zasilanie działa przy odpalonym zapłonie i 5 minut po jego wyłączeniu :'(

Ja ...

W dniu 31.05.2022 o 19:16, lbuster napisał:

Ale mam to zapisane w umowie, więc mam nadzieję, że jest.

Będzie reklamacja :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, lbuster napisał:

Zasilania po plusie i jego masy brak:

Ja sobie zastrzegłem, że nie odbiorę auta bez zasilania w gnieździe. Na odbiór pojechałem z miernikiem ? Instalacja była ok. za to hak był nie ten ? ( widać na pierwszych zajęciach ) Wymieniali mi go po 2 miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, BUMERANG napisał:

Na odbiór pojechałem z miernikiem ?

Myślałem o tym, ale było tyle do sprawdzenia, że sobie odpuściłem. Tak samo nie pożyczałem czujnika grubości lakieru. 

44 minuty temu, BUMERANG napisał:

za to hak był nie ten ? ( widać na pierwszych zajęciach )

To było w temacie o Daci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lbuster napisał:

Zasilania po plusie i jego masy brak:

 

A stałe zasilanie działa przy odpalonym zapłonie i 5 minut po jego wyłączeniu :'(

Ja ...

Będzie reklamacja :sciana:

Sprawdzałeś miernikiem? Dowiedz się jeszcze, czy nie jest tak, że dopiero jak wykryje  zapiętą cepę, to dopiero moduł "załącza" obwody plusa po stacyjce. Te fabryczne moduły działają czasami bardziej cwanie, i przy tylko mierniku mogą nie chwalić się zasilaniem na gnieździe (np. zapinają gniazdo pod alarm, więc wyje, jeśli po zazbrojeniu alarmu wykryje odpięcie wtyczki z gniazda). Wątpię żeby fabryczna instalka haka z 13-pinowym gniazdem nie miała wyprowadzonych zasilań na gniazdo wg pełnej specyfikacji 13-pinowej. Akcesoryjne to inna bajka. 

Stały plus wyłączany po 5 minutach - w sumie to kto dziś np. na postoju zasila cepę z aku w samochodzie, może absolutnie w drodze wyjątku i całkowiecie awaryjnie. Ale pogadaj z kimś kumatym w ASO, może być jakieś obejście, a fabrycznie "ostrożnościowo" jest to tak zrobione - żachnąłem się kiedyś, że nie podoba mi się brak zasilania na zapalniczce po wyłączeniu zapłonu, bo czsem chcę podładować fona na postoju, czy skorzystać z ładowarki do laptopa, okazało się że wystarczy zapiąć bezpiecznik w innym położeniu na tablicy bezp. i będzie działać na postoju, od razu przełożył mi to nawet nie tyle elektryk, a gość z biura serwisu. 

Może jest podobny patent, i kwestia żeby wiedzieć jak, w razie potrzeby (zostawiłbym tak, jak jest, bo m.zd. to jest ok, ale w razie W, móc to zmienić).

4 godziny temu, lbuster napisał:

Na razie starałem się ograniczać ten tryb, ale mam taki plan :ok: Po za tym teraz odpalam silnik i wyłączam auto start/stop to później będę włączał silnik i tryb sport(automatycznie wyłącza auto start/stop :ok:).

Ja właśnie na samym początku zacząłem przełączać z "D" na "S", bo docieranie silnika na średnio ~1500 obrotach pod obciążeniem to jakaś kpina i katowanie motoru (benzyniaki 2.0 w BMW też tak mają, sprawdzone, diesle pewnie tak samo, poniżej obrotów załączenia turbiny i... zmiana).  Przy łagodnym przyspieszaniu nie ma problemu, zapina wyższy bieg przy 2500-2700 obr (benzyniak), i to jest jak dla benzyniaka ok, więc nie deptałem. I tak zostało, bo na S okazało się że pali mniej niż na D (eby pojechać na "D" z niskich obrotów, musi więcej "podlać", diesel tak samo, zwiększy dawkę i to mocno), w każdym razie np. przy odpuszczeniu gazu lepiej wspomaga wytracanie prędkości redukowaniem przełożeń i odcina dawkowanie paliwa, na "D" niekoniecznie (to są już tak niskie obroty, że z metra musi "podlewać" żeby silnik nie zaczął się dławić. 

4 godziny temu, lbuster napisał:

No to u mnie to inaczej działa, po zatrzymaniu trzeba dobrze docisnąć hamulec.

To spróbuj sekwencji: depczesz, ujmujesz, jak już się prawie zatrzymuje to dociskasz na 1.5-2 sek. 

4 godziny temu, lbuster napisał:

Mówisz i manualnej zmianie biegów lewarkiem? Tego nie masz? To szkoda, bo to na pewno się przyda zjeżdżając zestawem z góry.

Mam "tylko" manetki i selektor (pstryczek), i nie jest to dobre, bo biegu w zakręcie nie zmienisz manualnie. Także nie ma co żałować manetek, manetki można mieć, ale niewiele dają, jak nie ma zmiany z lewarka. A to zwykle nie na prostej, tylko przy jakimś manewrze i przeważnie skręcie, przeważnie jest potrzeba ręcznej korekty biegu, zwłaszcza z przyczepą.

 

PS. własnie "upiększyłem" skodzinę, moja wina, zdenerwowanie za kółkiem nie jest dobre (zwłaszcza narastające), nie dośc że awaryjna sytuacja, bo z ojcem coś się zadziało zdrowotnego, to jeszcze lala zablokowała na amen dojazd do naszych domów, bo przecież musi odstać i załatwić swoje, przeciez to tylko kilka minut i przecież już odjeżdża i w ogóle o co chodzi, no bo przeciez tu się nie ma gdzie zatrzymać, a ruch straszliwy (godziny szczytu). I zdarzyło się, gdy próbowałm się jakość przedostać (liczyłem się z tym, ze natychmiast do lekarza, więc auto potrzebne pod domem), mea culpa, gdy spojrzałem czy nic nie jedzie, gościa nie widziałem (jeszcze) ani obok, ani (już) nie widziałem w lusterkach, satałem lekko ze skosa do ulicy... Wszyscy cali, ale źle mi z tym, gość miesiąc temu zmienił samochód... Jasny gwint... Więc - jeżdżę - było nie było - dieslem, z tych "współczesnych" i wg wszystkich źródeł padliną 1.9dCi (jak dół tego motoru dobił do prawie 300 tkm, i przeżył urwany pasek rozrządu - doprawdy nie wiem) - dokładnie w... smerfowym kolorze. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O żesz, dopiero teraz dojrzałem że pinów (10,11) na obwód stałego plusa nie ma w ogóle w gnieździe...

Nie było czasem w konfiguratorze jakiejś opcji haka 13-pin o np. 100PLN droższej? (np. w cennikach niektórych modeli VW nazywali to "z adapterem", ale po przeanalizowaniu Twojego wpisu już nie do końca jestem pewny czy chodziłoby tylko o przejściówkę13/7, czy również nie chodzi o np. dodatkową "wiązkę" [przewód] - westfalia nawet przy akcesoryjnych hakach podawała, że trzeba dokupić dodatkową wiązkę [przewód] do wyprowadzenia stałego plusa/plusa po stacyjce, mimo, że wiązka była z gniazdem 13-PIN, a nawet przez myśl mi dotąd nie przeszło że może to dotyczyć haków OE). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, czyś napisał:

Sprawdzałeś miernikiem? Dowiedz się jeszcze, czy nie jest tak, że dopiero jak wykryje  zapiętą cepę, to dopiero moduł "załącza" plus po stacyjce.

Nie ma co sprawdzać, brak pinów:

3 godziny temu, lbuster napisał:

20220615_155615.thumb.jpg.47bb47626df7c15d53747c6ef6cda503.jpg

Tak, jak napisałeś w drugim poście ;)

30 minut temu, czyś napisał:

bo docieranie silnika na średnio ~1500 obrotach pod obciążeniem to jakaś kpina i katowanie motoru

No właśnie ja chyba źle docierałem, na D i obroty max 2 tyś z kawałkiem :( Ale w Volvach jak miałem mamual robiłem podobnie. W diesel'u ja nie lubię jeździć na wyższych.

Na resztę odpowiem później, bo jestem w budzie i walczę :wacko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, czyś napisał:

Stały plus wyłączany po 5 minutach - w sumie to kto dziś np. na postoju zasila cepę z aku w samochodzie, może absolutnie w drodze wyjątku i całkowiecie awaryjnie.

Ja w sumie tego nie potrzebuję, ale mam instalację i szkoda by było tego nie móc awaryjnie wykorzystać. Ale jak już np. podepnę inną budę bez AKU, to wtedy to może być niezbędne. Te 5 min po wyłączeniu zapłonu działają mi tak samo zapalniczki w samochodzie, więc jest to chyba ten sam układ. Więc nawet wolę tak, bo kamera samochodowa mi się wyłączy po wyjściu z auta.

15 godzin temu, czyś napisał:

Może jest podobny patent, i kwestia żeby wiedzieć jak, w razie potrzeby (zostawiłbym tak, jak jest, bo m.zd. to jest ok, ale w razie W, móc to zmienić).

By było fajnie, pogadam z serwisem, bo lodówka dla mnie to podstawa i to muszę to mieć.

15 godzin temu, czyś napisał:

To spróbuj sekwencji: depczesz, ujmujesz, jak już się prawie zatrzymuje to dociskasz na 1.5-2 sek. 

Próbowałem chyba wszystkiego i niestety na końcu muszę docisnąć, bo silnik mocno ciągnie :( Jak dla mnie to powinien się rozłączyć napęd i już.

16 godzin temu, czyś napisał:

Wszyscy cali, ale źle mi z tym, gość miesiąc temu zmienił samochód... Jasny gwint...

Najważniejsze, że wszyscy cali. Spore szkody? Masz jakąś zdjeciówkę,

16 godzin temu, czyś napisał:

Więc - jeżdżę - było nie było - dieslem, z tych "współczesnych" i wg wszystkich źródeł padliną 1.9dCi

I jak wrażenia? Teraz to chyba spora zmiana. Rozumiem, że to zastępczy? Co to jest?

16 godzin temu, czyś napisał:

dokładnie w... smerfowym kolorze. 

Dawaj fotę.

No a że przeżył zerwanie paska to podobno szczęście, czasami tak się zdarza.

15 godzin temu, czyś napisał:

Nie było czasem w konfiguratorze jakiejś opcji haka 13-pin o np. 100PLN droższej?

Nie, żadnych dodatkowych opcji.

W sumie się dziwię, że nadal robią takie patenty, co to za oszczędności i to w marce niby "premium" i to z rynku niemieckiego, gdzie karawaning jest o wiele bardziej popularny. No chyba, że dla nich jedynka to nie jest samochód do holowania przyczepy a co najwyżej do bagażnika rowerowego :mlot:

PS. Najchętniej to sam bym sobie pociągnął zasilanie lodówki z akumulatora przez przekaźnik, ale w erze komputerów trochę strach no i ta gwarancja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW tak jest zapalniczki działają jeszcze przez 5 minut po zamknięciu auta, dopiero potem gubi się zasilanie.

 

W BMW niema w ofercie zasilania na 10 i 11. Nawet oryginalny zestaw doposażeniowy nie posiada w schemacie takich pinów i miejsca ich podłączenia. 

Też mam BMW co prawda 2013 rok i hak Westfalii. W Westwafli przynajmniej jest wyprowadzenie kabli do podpięcia się potem stałym plusem.

 

@lbuster - zegary z Alpiny fajnie wyglądają można to przekodować telefonem bez utraty gwarancji specjalnym programem i wtyczką pod OBD

 

Fajna jest też opcja jeżeli masz kamerę cofania to powinieneś mieć zbliżenie na kule haka wraz z linią która pokazuje jak jedziesz

 

Towbar/reversing camera/towing module advice please! - BMW 3-Series and  4-Series Forum (F30 / F32) | F30POST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.