Skocz do zawartości

BMW F40 jako holownik


lbuster

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

7 godzin temu, lbuster napisał:

starałem się nie przekraczać 100km/h według GPS. Często mi nie wychodziło :P

7 godzin temu, lbuster napisał:

max 110 km/h

nie mogę tego zrozumieć...

Dobra, już więcej się nie czepiam. Cieszę się , że zestaw dobrze się spisuje, a spalania tylko pozazdrościć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, lbuster napisał:

No i jestem po dziewiczej wyprawie na Suwalszczyznę :winner:

Co mogę powiedzieć, to zestaw zachowuje się lepiej niż Volvo V40. Na pewno ma na to wpływ niższe i twardsze zawieszenie i większa masa. Na początku jechałem zachowawczo, ale z każdym kilometrem coraz szybciej i docelowo na dwupasmówkach starałem się nie przekraczać 100km/h według GPS. Często mi nie wychodziło :P

Samochód jest zdecydowanie bardziej odporny na fochy przyczepy, przy wyprzedzaniu tirów mniej czuć próby wprowadzenia w wężykowanie. Nadal, jak w Volvo to robiłem, do max 110 km/h.

Średnie spalanie wyszło 10,5l /100km, spodziewałem się tego, czyli o 1l więcej od Volvo ze względu na mocniejszy silnik i napęd na 4 koła. Przy jeździe w okolicach 100 nawet mi podskoczyło do 11, no ale 4 rowery na dachu robią swoje przy tej prędkości. Klima miała co robić, na minus to odłączona lodówka na 12V.

Na razie nie przyhaczyłem podwoziem na polu kempingowym :ok:

Tryb sport jest za ostry do zestawu, delikatnie naciskasz gaz a on ciągnie jak szalony, o wiele bardziej, niż bym chciał. Automatyczna skrzynia na plus, choć w tym trybie kilka razy bez sensu trzymała na zbyt wysokich obrotach, mimo muskania gazu. No ale w tym trybie chyba lepiej, by tak było niż by miał mulić na niskich. Muszę jeszcze przetestować tryb standard.

Podsumowując na tą chwilę, ocena dobra+ lub nawet bardzo dobra-, no ale na końcową ocenę trzeba trochę poczekać ;)

Propozycja fotki na miniaturkę, choć parkuję jak pierdoła (było pusto i brak miejsc dla zestawów/kamperów):

20220627_191818.thumb.jpg.2a4f3d03bf48713f822b112ff17e22ff.jpg

Przesmerfna fota? Ganiaj bezproblemowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym spalaniem to mnie zmartwiłes mam w F31 - 150 KM i miałem nadzieję 10 na 100 nie przekroczyć.

Na pusto w trasie poniżej 6 się mieszczę

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest db+ w porywach do bdb- już po pierwszej jeździe, to jest ok. A cztery łapy, nielekka cepa, graty i 4 rowery na dachu, i konkretne tempo - nie ma cudów, musi swoje spalić, mimo że samo auto jest małe i solo - b. oszczędne.

Godzinę temu, Ventyl napisał:

Tym spalaniem to mnie zmartwiłes mam w F31 - 150 KM i miałem nadzieję 10 na 100 nie przekroczyć.
Na pusto w trasie poniżej 6 się mieszczę

To jest paradoks jeżdżenia z dużą przyczepą, tzn. w przekroju czołowym większą od holownika. Im mniejsze gabarytowo auto, tym bardziej w zestawie na spalanie wpływają opory powietrza od cepy. Przy małym holowniku solo opory powietrza są mikre (wyrażają się iloczynem współczynnika Cx i powierzchni czołowej, gdzie ta ostatnia jeśli chodzi o małe gabaryrtowo auto jest mała = niskie opory, niskie spalanie w trasie solo). Małe auto, mimo że solo będzie b. oszczędne, z budą spali nieproporcjonalnie więcej. W zestawie z budą nie dość że buda=aerodynamika cegły, to jeszcze przyrost powierzchni (różnica przekroju czołowego względem samego holownika) możliwie duża, co mocno odbija sie na spalaniu. Byłoby holowane busem - bus solo spali więcej, bo (już pomijając masę, cx, itp) sam jest duży i sam generuje spory opór powietrza (powierzchnia czołowa, prawie "cegła"), ale też pi razy oko (pewnie, że holownik nie generuje za sobą próżni) o tyle mniej przyrasta opór na budzie, więc spalanie w zestawie z budą rośnie w mniejszym stopniu. Obrazowo - za osobówką palącą przy spokojnej jeździe solo 6l/100 spalanie wzrośnie o 70% (ok. 10 l), za busem żłopiącym 8 l/100, spalanie wzrośnie o 40% i wyjdzie 11l. Nie ma cudów, w zestawie wszystko musi się z grubsza wyrównać do gabarytów (powierzchni czołowej) cepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @polo63, @Misio, @szary11.

8 godzin temu, filipert napisał:

nie mogę tego zrozumieć...

Jadąc stale dwupasmówką starałem się nie przekraczać 100km/h GPS, natomiast przy wyprzedzaniu np. tirów max 110 km/h

Dzięki.

7 godzin temu, Ventyl napisał:

Tym spalaniem to mnie zmartwiłes mam w F31 - 150 KM i miałem nadzieję 10 na 100 nie przekroczyć.
 

Nie wiem, czy wozisz 4 duże rowery na dachu, w Volvo zwiększyło to spalanie o conajmniej 1l/100km przy 90km/h GPS. Przy 100km/h będzie to jeszcze więcej.

Na pewno prędkość sama w sobie ma wpływ, przy 90 km/h będzie na pewno mniej niż przy 100.

Tryb sport powodował, że prawie każdy start był zbyt dynamiczny, co musiało wpłynąć na spalanie, muszę przetestować tryb standard.

No i teoretycznie jestem na końcówce dotarcia, dopiero w trakcie jazdy przekroczyłem 2tyś ;)

6 godzin temu, czyś napisał:

Jak jest db+ w porywach do bdb- już po pierwszej jeździe, to jest ok. A cztery łapy, nielekka cepa, graty i 4 rowery na dachu, i konkretne tempo - nie ma cudów, musi swoje spalić, mimo że samo auto jest małe i solo - b. oszczędne

Dokładnie, też tak myślę. Mogę przecież zwolnić do 90 i lecieć na jak najniższe spalanie, ale skoro da się szybciej, to po co się obijać. W Volvo przy 100km/h czuć było większe marudzenie zestawu, więc rzadko tyle jeździłem, to i spalanie z rowerami nie przekraczało 9,5l/100km.

Myślę, że przy spokojniejszej jeździe mógłbym się zbliżyć do Volvo, a przy ciągłej jeździe przynajmniej 100 km/h GPS sporo przekroczę 11l.

Z resztą też się zgadzam, dzięki :)

8 godzin temu, filipert napisał:

spalania tylko pozazdrościć.

Tyle mniej więcej obstawiałem i jest to akceptowalne :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, lbuster napisał:
3 godziny temu, filipert napisał:

nie mogę tego zrozumieć...

Jadąc stale dwupasmówką starałem się nie przekraczać 100km/h GPS, natomiast przy wyprzedzaniu np. tirów max 110 km/h

nie no, rozumiem co napisałeś ;)

nie rozumiem pośpiechu

38 minut temu, lbuster napisał:

Mogę przecież zwolnić do 90 i lecieć na jak najniższe spalanie, ale skoro da się szybciej, to po co się obijać.

Dla bezpieczeństwa swojego i innych użytkowników drogi?

100km/h na GPS, to w większości aut 105 licznikowe, jazda na "krawędzi", bo jeszcze zestaw jest stabilny, a co jak sytuacja na drodze się zdestabilizuje? Miałem kilka awaryjnych hamowań na drogach ekspresowych i autostradach, nie życzę takiego z zestawem... dlatego dziwi mnie to i nie rozumiem po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb sport jest narowisty ale paradoksalnie ja jadąc w trasę samym autem potrafię zrobic lepsze spalanie na sporcie , niż na Eco i tempomacie

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lbuster napisał:

No i jestem po dziewiczej wyprawie na Suwalszczyznę :winner:

 

Co mogę powiedzieć, to zestaw zachowuje się lepiej niż Volvo V40. Na pewno ma na to wpływ niższe i twardsze zawieszenie i większa masa. Na początku jechałem zachowawczo, ale z każdym kilometrem coraz szybciej i docelowo na dwupasmówkach starałem się nie przekraczać 100km/h według GPS. Często mi nie wychodziło :P

Samochód jest zdecydowanie bardziej odporny na fochy przyczepy, przy wyprzedzaniu tirów mniej czuć próby wprowadzenia w wężykowanie. Nadal, jak w Volvo to robiłem, do max 110 km/h.

  • Wiedziałem że berta ci zagra:winner:, niski profil opon też zrobił swoje.

Automatyczna skrzynia na plus, choć w tym trybie kilka razy bez sensu trzymała na zbyt wysokich obrotach, mimo muskania gazu.

  •  Tu jest to co pisałem wcześniej,  przydały by się łopatki zmiany biegów przy kierownicy;)

 

  • 20220627_191818.thumb.jpg.2a4f3d03bf48713f822b112ff17e22ff.jpg
  • Fotka super:winner:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, filipert napisał:

nie rozumiem pośpiechu

Aaaaa, teraz rozumiem ;)

Ten wyjazd traktuje jako testowy, więc sprawdzam co i jak z zestawem. Ja także do tej pory jeździłem z reguły 90, jednak przy dłuższych trasach i odpowiednich warunkach każdy kilometr więcej na godzinę to jakby bliżej do celu. Tak więc próbuje wyczuć, gdzie jest ten złoty środek pomiędzy bezpieczną jazdą a szybką jazdą. Myślę, że tu jest przesunięty o 5-10 do góry w stosunku do Volvo.

Od razu dopowiem, że warunki na dwupasmówkach były super - mały ruch i super droga.

4 godziny temu, Ventyl napisał:

Tryb sport jest narowisty ale paradoksalnie ja jadąc w trasę samym autem potrafię zrobic lepsze spalanie na sporcie , niż na Eco i tempomacie
 

No testy jeszcze przede mną, więc pogadać możemy za jakiś czas.

Tempomatu jeszcze nie używałem i staram się go ograniczać z przyczepą.

3 godziny temu, Misio napisał:

To może dyfuzor/lotka na tył auta?

Dyfuzor niby jest, ale co on daje w zestawie - chyba nic :niewiem: Lotki/spojlera nie mam i raczej nie planuję ;)

3 godziny temu, peja76 napisał:

niski profil opon też zrobił swoje.

Na pewno to też ma wpływ na stabilność jazdy :ok:

3 godziny temu, peja76 napisał:

Tu jest to co pisałem wcześniej,  przydały by się łopatki zmiany biegów przy kierownicy;)

Pewnie tak, jeszcze przetestuję standard i zobaczymy. Ale Tryb sport jest prawie idealny.

3 godziny temu, peja76 napisał:

Fotka super:winner:

Dzięki :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lbuster napisał:

No i teoretycznie jestem na końcówce dotarcia, dopiero w trakcie jazdy przekroczyłem 2tyś ;)

Nie przesadzaj z tymi wolnymi obrotami. Docierać trzeba we wszystkich partiach obrotów. Oczywiście stopniowo i z rozsądkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, BUMERANG napisał:

Nie przesadzaj z tymi wolnymi obrotami. Docierać trzeba we wszystkich partiach obrotów. Oczywiście stopniowo i z rozsądkiem.

Dokładnie. To wręcz szkodzi silnikom. Co prawda technologia się nieco zmieniła, docieranie niekiedy jest teorią, ale w starych książkach można znaleźć informacje, że do ok1-5tys. km (różnie czytałem) należy korzystać z całości zakresu obrotów, ale nie powinno się utrzymywać zbyt długo jednego poziomu i nie należy wykorzystywać max gazu. Najlepiej docieranie przebiega w jeździe miejskiej. Gorzej w trasie, gdzie należy różnicować obciążenie i obroty. Tak mniej więcej teoria była promowana i w sumie tak też jeździłem swoimi autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BUMERANG napisał:

Nie przesadzaj z tymi wolnymi obrotami. Docierać trzeba we wszystkich partiach obrotów. Oczywiście stopniowo i z rozsądkiem.

Nie no, zakładam, że przed wyjazdem już go dotarłem i wymieniłem olej (przynajmniej tak mówią w serwisie ;))

Godzinę temu, szary11 napisał:

Dokładnie. To wręcz szkodzi silnikom. Co prawda technologia się nieco zmieniła, docieranie niekiedy jest teorią, ale w starych książkach można znaleźć informacje, że do ok1-5tys. km (różnie czytałem) należy korzystać z całości zakresu obrotów, ale nie powinno się utrzymywać zbyt długo jednego poziomu i nie należy wykorzystywać max gazu

No właśnie nie wiem, czy nie za delikatnie go traktowałem :( No ale w dieselu ciężko jest jeździć powyżej 2 czy 2,5 tyś obr. nawet przy ciśnięciu :( Nawet po dotarciu tak jeżdżę, choć tutaj automat potrafi się wkręcić trochę wyżej.

Godzinę temu, szary11 napisał:

Najlepiej docieranie przebiega w jeździe miejskiej.

No u mnie całe 1900 km było w mieście na dojazdach do roboty. W jedną mańkę ze 20km, więc w większości dogrzany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.