Skocz do zawartości

GasBank i instalacja gazowa


Rekomendowane odpowiedzi

Każdy orze jak może :) 

Ja nikogo nie namawiam, ba, jestem daleki od tego. Potwierdzam, że najlepsza jest butla z multizaworem, ale nie każdego na to stać lub ... nie każdy chce tyle kasy wyrzucić ;) Bo między 1500 a 600-800 na jednej sztuce jest pewna różnica ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, lbuster napisał:

Myślałem, że to jest jasne jak słońce, ale dzięki, że napisałeś ;) 

Ok, teraz rozumiem. No to jak chciałeś podłączyć reduktor do jazdy na gazie, bez odpowiednich węży wysokiego ciśnienia? 

Godzinę temu, lbuster napisał:

PS. Wydaje mi się, że część osób zapomina o wyłączaniu urządzeń przed dystrybutorem - ktoś się przyzna? A może część osób w ogóle nie wyłącza urządzeń na czas tankowania? Tak czy siak, nawet pomijając powyższy aspekt, jak podjedziesz pod dystrybutor to otwarcie bakisty i przełączenie zaworów to chwila moment - nie musisz odkręcać żadnych butli, tym bardziej ich demontować ;)

Ja wyłączam, zatrzymuję się tuż po wjeździe do stacji i idę wyłączyć lodówkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, jacek00 napisał:

No to jak chciałeś podłączyć reduktor do jazdy na gazie, bez odpowiednich węży wysokiego ciśnienia?

Jeżeli butle by miały SBS, to z nich idziesz przewodami FARO (tymi czarnymi), które są dedykowane do LPG. To też są przewody wysokiego ciśnienia ;) Wcześniej się o nie pytałem i napisali, że są odpowiednie, bo nawet w samochodach z LPG się je stosuje.

34 minuty temu, jacek00 napisał:

Ja wyłączam, zatrzymuję się tuż po wjeździe do stacji i idę wyłączyć lodówkę.

Zuch chłopak :D

No to jaki problem dodatkowo otworzyć bakistę i przekręcić dwa zawory ;) Ba, nawet można sobie w parapecie zrobić okienko rewizyjne i z stamtąd przełączyć zawory, gdy wyłączasz lodówkę ;) Ktoś na forum tak zrobił i wtedy nawet bakisty nie musisz otwierać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lbuster napisał:

Tak czy siak, nawet pomijając powyższy aspekt, jak podjedziesz pod dystrybutor to otwarcie bakisty i przełączenie zaworów to chwila moment

@lbuster niekoniecznie, w hobby którą kupili teraz moi rodzice, żeby dojść do bakisty trzeba zdjąć rowery z bagażnika. Nie wystarcza, że jest odchylany ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie mają SBS i są tak samo ciężkie, jak stalowe :( A jednak waga jest u mnie głównym priorytetem ;) 

Dzięki za propozycję :dzieki:

Coraz bardziej się skłaniam do swojej pierwszej opcji z pierwszego postu

W dniu 9.12.2021 o 14:11, lbuster napisał:

 

image.thumb.png.8cd1753dee2a411ddec85dc19cd3dfcc.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lbuster Albo bierzesz 1 zestaw + ducontrol i masz full, albo po taniości kupujesz butle + adepter do tankowania. Reszta to półśrodki :P
Z tym że teraz brak zaworów i tych zestawów :D 

4 godziny temu, tamtam napisał:

Jak chcesz zima to duocotrol i butle 11kg na propan.
Jak wiosna lato jesień to wg mnie gasbank 2x

Mam ciepło w schowku na butlę więc nie muszę się bawić Propan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Voku napisał:

Tak miałeś? Przy -10 było dalej dużo na plusie w schowku.

tak miałem. a kamper z tego co wiem identyczny jak Twój (pakiet zimowy, truma combi z możliwością dogrzewania prądem, izolowany i podgrzewany zbiornik na szarą)

miałem duocontrola i w głębi schowka  domligchta który używany był awaryjnie a z przodu gasbanka którego tankowałem przy każdej okazji.

kilkanaście wyjazdów było OK a przy  przy którymś z kolei wyjeździe truma zasygnalizowała mi brak gazu .

Po otwarciu schowka okazało się że duocontrol przełączony był już na butlę z propanem i butla z propanem była już pusta a w gasbanku było na oko połowę butli.

temperatury na zewnątrz dochodziły do -16 , temperatury w schowku nie mierzyłem , ale fakt był taki że truma już nie chciała chodzić a kuchenka ledwo co się tliła.

skończyło się na wycieczkę na stację i wymianie na chyba  trzeciej z rzędu stacji butli domight.

zresztą na po stacjach jeździliśmy z jednym z forumowiczów a w zasadzie z mężem jednej z forumowiczek (dzięki Krzysiu :yes:

WhatsApp Image 2021-12-15 at 15.04.55.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, jacekzoo napisał:

hobby którą kupili teraz moi rodzice, żeby dojść do bakisty trzeba zdjąć rowery z bagażnika. Nie wystarcza, że jest odchylany ??

Albo rybki albo ...

Skoro rowery są najważniejsze to albo robisz sobie okienko rewizyjne do bakisty albo wybierasz butle z wielozaworem ;) 

18 minut temu, Voku napisał:

Albo bierzesz 1 zestaw + ducontrol i masz full, albo po taniości kupujesz butle + adepter do tankowania.

No właśnie chce iść w tą opcję full:

image.png.66cead0216120afee010738ce3a4c550.png

i na dzień dobry bieda wersja, czyli podłączenie w obwód tankowania (bez jazdy na gazie). A z czasem ewentualnie duo lub ...

23 minuty temu, Voku napisał:

Z tym że teraz brak zaworów i tych zestawów :D

O rzesz :sciana:

Żeby się nie okazało, że ja sobie tutaj opisuje a inni przede mną wykupili mi zestawy :mlot: Okaże się, że trzeba będzie robić tak, jak z przyczepami - bez linków :D

21 minut temu, Suzu4x4 napisał:

nie musisz, ale poniżej -15 prędko pobiegniesz na stację po propan :ok:

Jak już odpali i będzie grzane to chyba nie ;) Rozumiem sytuację, że będzie miał mało w butli, będzie chciał odpalić ogrzewanie przed wyjazdem w wychłodzonym kamperze, szybko propan się wypali i nie zdąży zagrzać schowka na butle. Ale taki scenariusz chyba mało prawdopodobny w kamperze. Ale to już każdy musi przemyśleć swoje scenariusze.

5 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Po otwarciu schowka okazało się że duocontrol przełączony był już na butlę z propanem i butla z propanem była już pusta a w gasbanku było na oko połowę butli.

temperatury na zewnątrz dochodziły do -16 , temperatury w schowku nie mierzyłem , ale fakt był taki że truma już nie chciała chodzić a kuchenka ledwo co się tliła.

Rozumiem, że to już był któryś dzień ogrzewania i temperatura się ustabilizowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lbuster napisał:

Skoro rowery są najważniejsze to albo robisz sobie okienko rewizyjne do bakisty albo wybierasz butle z wielozaworem ;) 

Nigdzie nie napisałem, że rowery są najważniejsze tylko odniosłem się do tego, że zakręcić to moment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lbuster napisał:

(...)

Rozumiem, że to już był któryś dzień ogrzewania i temperatura się ustabilizowała?

w tamtym kamperze temperatura była cały czas ustabilizowana ;)

turma Combi6E ma grzałki elektryczne więc pomiędzy wyjazdami w zimie grzałem  prądem  żeby mieć cały czas na plusie w środku.

 i był to kolejny dzień pobytu . przed wyjazdem zresztą też nagrzewam pod domem do 20 stopni , odpalam lodówkę (czasem jej wcale nie wyłączam) itd.

bez sensu wsiadać do zimnego kampera.

teraz mam webasto ,  odpadł problem z butlami w zimie i ciągłym kontrolowaniem gazu ale za to sobie nie dogrzeje już w garażu lub nie zostawię "na prądzie" na podtrzymanie więc muszę albo zostawiać na dworze z uruchomianym webasto  albo jak chce  wjechać do garażu (nieogrzewany) to spuszczać wodę i wyciągać wszystko co może zamarznąć. :wacko:

więc każde rozwiązanie ma + i -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

w tamtym kamperze temperatura była cały czas ustabilizowana ;)

No to słabo. A miałeś do butli wlot ciepłego powietrza? Bo może same się zamroziły w małym, zamkniętym pomieszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.