Skocz do zawartości

Zużycie paliwa


Pablo.123

Rekomendowane odpowiedzi

Dacia Logan 1,4 75 KM Benzyna + gaz ( miałem przed Dodge ) :

 

Solo - ok. 8 - 8,5 litra LPG w trasie

z N 126 N i dwoma rowerami na dachu - 12,5 - 13 litrów LPG

 

Tak więc wynika, że im większy silnik, tym mniejsza różnica w spalaniu - wynika to chyba z większej mocy i co się z tym wiąże - mniejszego obciążenia silnika gdy ciągnie się przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wany są wyższe i mają lepszy wpływ na aerodynamikę przy jeździe z przyczepą,

a jak ktoś mówi - ( pisze ) że auto z przyczepką pali poniżej 10 lit. ON / 100 km to robi zły pomiar spineyes.gif lub nie doliczył jednego tankowania .

 

SZACUNEK DLA KIEROWCÓW KTÓRZY JEŻDŻĄ Z ROZSĄDNĄ PRĘDKOŚCIĄ , KTÓRZY MYŚLĄ O SWOJEJ RODZINIE I O INNYCH UŻYTKOWNIKACH DRÓG .bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Superb 2.0 TDI + Sudwind 550 dmc 1500kg pali srednio 12l / 100km, aczkolwiek czasami da sie zejsc do 10l / 100km.

Wczoraj przykladowo na trasie 70km wyszlo rowno 10.0 l / 100km, jechalem 70-90km/h, srednia wyszla 56km/h, ale byle troche korkow.

Na autostradzie jadac przez 100km srednio 110km/h wyszlo 16l/100km. Oczywiscie wiem ze max to 80 :((

 

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic 1,9 DCI i Burstner 3803 (ok 750kg, przy DMC 850kg) spalanie z prawie 4000km ok 9,5l

Gdyby były tylko płaskie autostrady a ja jechałbym max 80km/h bez klimy, to spokojnie da się tym zestawem zejść do 8l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ktoś mówi - ( pisze ) że auto z przyczepką pali poniżej 10 lit. ON / 100 km to robi zły pomiar spineyes.gif lub nie doliczył jednego tankowania .

 

 

 

nie zgodzę się z tym, nasza fiesta spala 7,5 /100 i liczone jest to z tankowań do pełna na tym samym dystrybutorze. a prędkości maksymalne z jakimi jeżdżę to na drodze normalnej 70/80 na równych prostych drogach to 80/90 autostrada 90/100

średnia prędkość jak mi wyszła z ostatnich 100km po drogach lokalnych wynosi 61km/h.

 

czy jeżdżę za szybko?

Edytowane przez Bartekzg (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się z tym, nasza fiesta spala 7,5 /100 i liczone jest to z tankowań do pełna na tym samym dystrybutorze. a prędkości maksymalne z jakimi jeżdżę to na drodze normalnej 70/80 na równych prostych drogach to 80/90 autostrada 90/100

średnia prędkość jak mi wyszła z ostatnich 100km po drogach lokalnych wynosi 61km/h.

 

czy jeżdżę za szybko?

 

Bartekzg jadac tak jak piszesz 70/80km/h NIGDY nie osiagniesz sredniej 61km/h... cos ci komp zle liczy lub ty zle liczysz - no chyba ze po drodze nie bedziesz mial zadnego skrzyzowania, stopu itd...

 

ja pomykam 80-100km/h na lokalnych i krajowkach i srednia mam 65km/h wg kompa i gps

 

teraz pomykajac w wiekszosci autostrada z Czerwonej Wody srednia wyszla mi 71km/h a sypalem caly czas >100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię jeździć nocą i przyczepić się do jakiegoś sprawnego tira. Chłopaki trzymają nocą dobrą prędkość - tak do 100 km/h, najczęściej około 90. Jeśli chodzi o spalanie, to przy benzynowym 2.0 16V wychodzi mi średnio 12ltr, jeśli po drodze nie ma autostrad, to minimalnie mniej. Uważam, że to rozsądny wynik - rozpędzam zestaw sprawnie i nikt jeszcze na mnie nie trąbił ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartekzg jadac tak jak piszesz 70/80km/h NIGDY nie osiagniesz sredniej 61km/h... cos ci komp zle liczy lub ty zle liczysz - no chyba ze po drodze nie bedziesz mial zadnego skrzyzowania, stopu itd...

 

ja pomykam 80-100km/h na lokalnych i krajowkach i srednia mam 65km/h wg kompa i gps

 

teraz pomykajac w wiekszosci autostrada z Czerwonej Wody srednia wyszla mi 71km/h a sypalem caly czas >100km/h

sprawdziłem w gps i tak mi pokazało. Miałem momenty bez zasięgu gps i może to ma wpływ na wynik.

 

choć z drugie strony do domu miałem 100 km z Czerwonej Wody wyjechałem o 16:20 a w domu byłem o 17:58 a więc 1godz 38min to jak by nie patrzeć tak wychodzi.

Wiem dokładnie o której przyjechałem bo o 18:00 miał zacząć się mecz.:) Faktycznie po drodze nie było ruchu i nie musiałem się zatrzymywać.

Chwilową maksymalną prędkość miałem 100km/h ale to wiem na którym odcinku (1000m prostej drogi sprawdzałem różnice w mocy z klimą i bez)

Jechałem swoim tempem i może momentami jechałem 90.

Szkoda, że nie zapisałem śladu z nawigacji. Następnym razem tak zrobię i będzie wszystko jasne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze tak, wiadomo ze droga drodze nie równa.

Na spalanie/średnią prędkość ma wpływ wiele czynników. Natężenie ruchu, warunki atmosferyczne, umiejętności kierowcy, stan nawierzchni itd.

 

średnie spalanie 7,5/100 miałem także w drodze z Sochaczewa do domu a to ponad 400km

 

Właściwie to nie widzę w tym nic dziwnego. Mały zestaw potrzebuje mniej paliwa.

jedynie co to procentowy wzrost zużycia paliwa samego samochodu a ciągnącego przyczepę jest większy.

Edytowane przez Bartekzg (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z danych o spalaniu które podajecie można wyciągnąć następujące wnioski; - silniki DIESLA generalnie charakteryzują się mniejszym % wzrostem spalania podczas ciągnięcia przyczepy niż silniki benzynowe; - wzrost spalania wyrażony w procentach silników o dużej mocy i dużym momencie obrotowym będzie mniejszy niż silników o małej pojemności ; - im większa szybkość zestawu tym wyższe spalanie przy tym należy pamiętać ,że powyżej 80km/h zużycie paliwa gwałtownie rośnie;- Istotny jest stosunek DMC holownika do DMC przyczepy ,to oznacza ,że im cięższy holownik ,a przyczepa lżejsza to procentowy wzrost spalania mniejszy i holownik lepiej sobie radzi z holowaniem przyczepy w każdych warunkach ; - wpływ na zużycie paliwa ma stan techniczny holownika i przyczepy (m:innymi opony ,układy hamulcowe , stan zaczepu itd. ). :przyczepa: Ps. Powyższe wnioski nie uwzględniają innych istotnych oczywistych uwarunkowań takich jak ; stanu drogi i jej ukształtowania , ruchu na drodze , stylu jazdy kierowcy, warunków klimatycznych i atmosferycznych i wielu innych. Lucek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z danych o spalaniu które podajecie można wyciągnąć następujące wnioski; - silniki DIESLA generalnie charakteryzują się mniejszym % wzrostem spalania podczas ciągnięcia przyczepy niż silniki benzynowe; - wzrost spalania wyrażony w procentach silników o dużej mocy i dużym momencie obrotowym będzie mniejszy niż silników o małej pojemności ; - im większa szybkość zestawu tym wyższe spalanie przy tym należy pamiętać ,że powyżej 80km/h zużycie paliwa gwałtownie rośnie;- Istotny jest stosunek DMC holownika do DMC przyczepy ,to oznacza ,że im cięższy holownik ,a przyczepa lżejsza to procentowy wzrost spalania mniejszy i holownik lepiej sobie radzi z holowaniem przyczepy w każdych warunkach ; - wpływ na zużycie paliwa ma stan techniczny holownika i przyczepy (m:innymi opony ,układy hamulcowe , stan zaczepu itd. ). :przyczepa: Ps. Powyższe wnioski nie uwzględniają innych istotnych oczywistych uwarunkowań takich jak ; stanu drogi i jej ukształtowania , ruchu na drodze , stylu jazdy kierowcy, warunków klimatycznych i atmosferycznych i wielu innych. Lucek

 

amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.