Skocz do zawartości

Zużycie paliwa


Pablo.123

Rekomendowane odpowiedzi

No to muszę chyba zmienic holownik moja Renia 1.8 w zestawie na LPG trasa Sopot-Zawiercie 15l. na setkę!Cepka 950 kg.Solo z jazdą jak ciota ok 7l.trasa z normalną jazdą ok10, po mieście 12l.Zima 16l.No chyba,że to jakieś wasze przechwałki i wyścigi kto ma lepszy i oszczędniejszy holownik!

 

mnie c-max pali podobnie :skromny:

max spalanie - cały czas klima i 100km/h na liczniku - 16L

tak średnio z budką to ok 13L, bywa 12L jak jadę emerycko, bywa 14L jak cisnę

po Krk bez stania w korkach mam ok 10-11L

w trasie udaje się zejść do ok 8L

 

diesel też pod 10L podchodził i to z niewiadką :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nowy holownik BMW520d touring (100 kW, 280 Nm) po pierwszych testach. Jazda solo, większość w trasie średnia wyszła 6,2 l/100 km. Przy spokojnej jeździe na trasie można spokojnie zejść w okolice wartości katalogowych spalania.

 

A z przyczepką 1000 kg DMC, przy spokojnej jeździe (70-80 km/h) spalanie na trasie 400 km wyniosło 8,05 l/100 km (mierzone przy dystrybutorze). Nie jest źle. Poprzedni holownik palił tyle solo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wracałem wczoraj ze zloty w Sandomierzu

Z kempingu pod dom 210 km prędkość miedzy 80/110 droga w miarę pusta, średnie spalanie na kompie 9,5 ,myślę że to przyzwoicie :)

 

 

Mi transit 2, 4 TDCI na tej trasie spalił 11L, ale dla niego niema znaczenia z przyczepą czy bez no i oczywiście na pace traktorek wiozłem :hehe:

 

A skoda 2, 0 TDI z tą samą przyczepą pali 10,5L :bzik:

 

Edytowane przez topmirex (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno tak jest że pali zawsze tak samo. :hmm:

 

 

Ta, ponieważ jest wyższy niż przyczepa a ładunków to on dużych nie wozi

 

I co jeszcze jest ciekawe, że nie zauważyłem różnicy w spalaniuna BIO czy zwykłym ON :hmm:

 

Trasa Warszawa – Dźwirzyno 11L BIO

 

Dźwirzyno – Warszawa 10, 8L ORLEN

 

Oczywiście z przyczepą bagażami i 5 osób na pokładzie :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi transit 2, 4 TDCI na tej trasie spalił 11L, ale dla niego niema znaczenia z przyczepą czy bez no i oczywiście na pace traktorek wiozłem :hehe:

 

A skoda 2, 0 TDI z tą samą przyczepą pali 10,5L :bzik:

 

 

 

Przypuszczam że jakbym leciał dociążony taj jak ty 5osób to też by mi spalił ok 10,5

Różnica jest tez technice jazdy no i szybkości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Moj citroen 3.0 v6 benzynka+lpg ma niezly apetyt na gaz : 18-20 litrow, na benzynie go nie litrazowalem , Zreszta co mu sie dziwic ,na dwudzieste urodziny dostal hak i przyczepe o DMC 1400kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, ponieważ jest wyższy niż przyczepa a ładunków to on dużych nie wozi

 

I co jeszcze jest ciekawe, że nie zauważyłem różnicy w spalaniuna BIO czy zwykłym ON :hmm:

 

Trasa Warszawa – Dźwirzyno 11L BIO

 

Dźwirzyno – Warszawa 10, 8L ORLEN

 

Oczywiście z przyczepą bagażami i 5 osób na pokładzie :jump:

 

 

 

Oczywiście pytam z ciekawości bo już nie pierwszy raz o tym słyszałem że busy mają taki spalanie, ja mam podobnie tzn. pali może litr więcej

ale jazda jest znacznie wolniejsza :oslabiony: i już nie raz przeszła mi przez myśl zmiana holownika. :puk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia są podobne jak Topmirexa .

Naszego Knausa o DMC 1000 kg ciągnę VW T4 2,5 TDI. Jako, że z przyczepą jedziemy zawsze trochę wolniej, to nie widzę jakiegoś większego spalania na trasie.

Jedyną różnicą o 1 litr więcej miałem w Austrii, podczas powrotu z Włoch, bo na autostradzie cały czas jechałem 95-100 km/h.

Ale i tak w 10l/100 km się mieszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeważnie jadę z przyczepą 100/110 km/h a jak trzeba wyprzedzić tira to tylko patrzę czy oby na pewno przyczepa jedzie za mną. :swiety:

 

Jazda busem z przyczepą ma tylko jedną wadę, kiedy inne samochody wyprzedzają mnie wtedy czuje uderzenie powietrz z tyłu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeważnie jadę z przyczepą 100/110 km/h a jak trzeba wyprzedzić tira to tylko patrzę czy oby na pewno przyczepa jedzie za mną. :swiety:

 

Jazda busem z przyczepą ma tylko jedną wadę, kiedy inne samochody wyprzedzają mnie wtedy czuje uderzenie powietrz z tyłu :?

 

Moje auto też jest wysokie prawie 2 metry wzrostu oczywiście jest mniejsze jak BUS,

ale jest to auto typowo terenowe, czyli mocne ale wolne, jak traktor.

I dlatego chodzi mi po głowie taki pomysł z wymianą, bo troszkę prędkości by się tez przydało.:drive:

Dzięki za odpowiedzi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.