Skocz do zawartości

Zużycie paliwa


Pablo.123

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego "marmur" troche mnie nie zrozumiałes, chodzi mi o wynik 7-8 litrow Toledem TDI 90KM a nie BMW. Beemka niestety jest to niemożliweniewiem.gif. To znaczy nie moją. Te 520d ogólnie mniej palą wiec pewnie i z przyczepką bedzie lepszy-niższy wynik.

 

 

 

 

Pozdrawiam.

Grzegorz

Edytowane przez 73greg (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muszę chyba zmienic holownik moja Renia 1.8 w zestawie na LPG trasa Sopot-Zawiercie 15l. na setkę!Cepka 950 kg.Solo z jazdą jak ciota ok 7l.trasa z normalną jazdą ok10, po mieście 12l.Zima 16l.No chyba,że to jakieś wasze przechwałki i wyścigi kto ma lepszy i oszczędniejszy holownik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje spalanie w tym roku wynosiło około 8,4-8,6 l ON . Trasa z dolnego-śląska do Wicia koło Darłowa i z powrotem . Jechałem z szybkością od 80/h do 110/h . W samochodzie jechały 4 dorosłe osoby i..................... kot :drive:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spalanie w tym roku wynosiło około 8,4-8,6 l ON . Trasa z dolnego-śląska do Wicia koło Darłowa i z powrotem . Jechałem z szybkością od 80/h do 110/h . W samochodzie jechały 4 dorosłe osoby i..................... kot :drive:.

 

Witam a ile masz kucyków w tek A 6 bo widzę że mamy podobny silnik ??

;0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a ile masz kucyków w tek A 6 bo widzę że mamy podobny silnik ??

;0

 

Mamy prawdopodobnie ten sam silnik 131 PS

Edytowane przez grzegorz1212 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też paliło podobnie tyle że w A4 która jest zdecydowanie lżejsza od A6, no i budke miałem DMC 900kg :-] W Audi udało mi się zejść na 7,5l ON ale to już emerycka jazda była i po drodze szybkiego ruchu :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też paliło podobnie tyle że w A4 która jest zdecydowanie lżejsza od A6, no i budke miałem DMC 900kg :-] W Audi udało mi się zejść na 7,5l ON ale to już emerycka jazda była i po drodze szybkiego ruchu :-]

 

Ja mam budke DMC1100 holownik znasz :) ciężko mi uwierzyć jak ktoś mówi że mu poli poniżej 7L/100km,nie wiem jakbym musiał jechać? :niewiem: i mieć wiatr za sprzymierzeńca całą drogę?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na moje też zejście poniżej 7L jest prawe niemożliwe :oslabiony: dobrym wynikiem jest 8-9L :-] duże silniki mają łatwiej ale ze wzlędu na pojemność, ilość cylindrów itd muszą swoje spalić a dla małych to budka jest sporym wysiłkiem i to musi odbić się na spalaniu :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Moje spalanie z knausikiem dmc 1250to:

 

Galaxy 2.3 lpg.- 12 do 15

 

Vito 110 cdi 9,5 - 10

 

Z hobby 560 dmc 1700 to:

 

Vito 110 cdi 10,0

 

Sharan 1.9 115 KM (podkręcone na 135KM) 9-10

 

Hobby pomimo, że cięższe to jest bardziej aerodynamiczne dlatego różnice prawie niezauważalne

 

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie, mianowicie tzw. box na dachu cholownika obniża lekko spalanie

 

przynajmniej w Sharanie ,nawet około 1 litra( generalnie im wyższa prędkość tym różnica większa na kożyść z boxem niż bez niego)

 

natomiast rowery na bagażniku z tyłu przyczepy nie mają wpływu na zwiększenie spalania.

 

Gdzieś na forum spotkałem info o specjalnym spojlerze na tył dachu samochodu, czy ktoś z czymś takim jeździł ?

 

Moja prędkość jazdy z przyczepą to około 100, oczywiście tam ,gdzie się da.

 

Ps. 100% poparcia dla kolegi Lucka :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek76 mam pytanie odnośnie zestawu Hobby + Sharan, czyli mniej więcej taki jak mój. Czy jeździłeś przed podkręceniem

silnika z przyczepą. Piszesz o bardzo dobrym wyniku bo mi średnia przy takiej prędkości wychodzi 11-12 l.

Jeszcze jedno pytanie czy przy tej mocy 6 bieg zapinasz bez problemów :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jadę 100 to daję 6 i całą drogę się zastanawiam czy nie lepiej na 5 i obroty o około 350 większe (2350 zamiast 2000)

 

W następnym sezonie sprubuję na 5 przejechać cały bak to się dowiem.

 

W vito miałem 5 biegów i nie miałem problemów/ dylematów.:niewiem:

 

Sprawdzanie spalania na trasie 200 czy 300 km lub wg. wskazań komputera dla mnie nie jest obiektywne.

 

Przed podkręceniem nie jeździłem bo takiego od austryjaka kupiłem (podkręcał w serwisie i mam wyniki z chamowni)

 

Natomiast bez boxa na dachu auta było 0.5-1 litra więcej.

 

Ale jak raz nie sprawdziłem ciśnienia w pepce i zamiast 4.5 było po niecałe 2 bara, to wyszło mi lekko ponad 13.

 

Jazda 100 a 110 to wzrasta spalanie minimum 0.5 litra,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, ja przy 115 KM to na 6 biegu tylko mogę prędkość utrzymać. Jak zaczyna zwalniać to znaczy,

że jest niewidoczna górka. Chciałem go podkręcić, ale wszyscy odradzają i nie wiem co mam zrobić:niewiem:

Wcześniej miałem jedynkę 110 KM, 5 biegów i palił litr mniej, ale jazda była między 4 i 5 biegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jaka kto ma ciężką nogę.

 

jak kucyki są niewykożystane to niepotrzebnie zwiększają apetyt na olej( spokojna jazda na pusto bez pepki),

 

A ,że ja raczej jeżdżę żwawo, to galax I 1,9 90KM bez pepki połykał mi średnio7.5-8

 

teraz sharan raczej trochę mniej.

 

Też trochę mam wrażenie ,że z pepką na 6 to go trochę męczę :niewiem: .

 

Ogólnie zwiększanie mocy ma sens tylko wtedy, gdy ją wykorzystujemy, w innym wypadku za karzde 20-30 kucyków więcej zapłacimy około 1 litra na CPN.

 

Jak jeździła moja żona to galaxem I potrafiła się zmieścić w 6 litrach, scharanem to min. 6,5 u niej. A u mnie cięzka noga robi swoje,:bevil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem go podkręcić, ale wszyscy odradzają i nie wiem co mam zrobić:niewiem:

 

 

a kto i dlaczego odradza :niewiem: po wirusie silnik jest poprostu efektywniejszy i nie szkodzi mu to Pod warunikiem że jest zdrowy przed grzebaniem Juz fabrycznie jest przystosowany do wiekszej mocy niż wychodzi z fabryki Odradzanki i inne poematy są ludzi który tego nie zrobili i nie mieli z tym do czynienia :bzik: ja poprzednie Audi wirusowałem ze 110 na 143KM i latałem tak ponad 6 lat i 200tyś km i nic totalnie nie było silnikowi :-] po tym zabiegu była dużo lepsza dynamika i elastyczność silnika i o dziwo spalanie minimalnie spadło A jako holownik o wiele lepiej się sprawował bo moment poszedł w góre o ok 60Nm Więc ja polecam programy :ok: oczywiście robione z głową i u specjalistów :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.