Skocz do zawartości

Oświetlenie diodowe


ML

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że ten artykuł Ci pomoże.

 

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla_do_jazdy_dziennej.html

 

Mała korekta. Przeciętnie żarówki mijania to 55W każda, komplet 110W jak słusznie zauważył autor. Zapomniał doliczyć jeszcze przednich żarówek postojowych 2x po 5 W, które także (jak wynika z treści: "Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej i włączane jednocześnie z tylnymi światłami pozycyjnymi&quot ;) , muszą być wyłączone.

 

Trochę więcej znajdziesz też tutaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Światła_do_jazdy_dziennej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawle (z Bayerland-em). Nie chciałem w poprzednim poście dokładnie liczyć całego obciążenia alternatora przy włączonych światłach mijania. W każdym razie jednak decydujące jest obciążenia wnoszone przez światła mijania. Jeszcze raz dziękuję i zabiorę się do opracowania takiego podłączenia aby wszystko grało co do przepisów.

Pozdrawim

Ed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł Prokop,

choć się nie zgadzam do końca z radwan w sprawie oświetlenia, to mimo wszystko zbyt ostro zareagowałeś. W moim mniemaniu wyraził swój pogląd i swoje zdanie i subiektywną opinie. A pozatym ledwie co się zarejestrowal na tym forum i już baty.

Z całym szacunkiem ale troche wyrozumiałości, nie wszystko da się poprzeć liczbami i konkretnym przykładem.

A wracając do tematu diod. to wydaje mi się że gdyby porównał ilość światła z np. 10W zarówki a ilość światla z kilku diod o łącznej wartości 10W to diody wytworzyły by chyba więcej światła. czy się niemam racji?

Pomijam kwestie barwy światła, rozproszemia czy jak kto woli skupienia, wiadomo diody są mimo wszystko kierunkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu diod. to wydaje mi się że gdyby porównał ilość światła z np. 10W zarówki a ilość światla z kilku diod o łącznej wartości 10W to diody wytworzyły by chyba więcej światła. czy się niemam racji?

 

Ale oczywiście, że tak!

Nawet najgorszej jakości diody LED mają skuteczność świetlną powyżej 20 lm/W podczas gdy zwykła żarówka osiąga zaledwie 8 lm/W, halogenowe ok 16 lm/W. Oczywiście są to dolne granice przedziałów skuteczności świetlnej ale właśnie takie odpowiadają najtańszym produktom, jakie królują w naszych sklepach.

 

Różnica jest zatem ogromna, w obu przypadkach na korzyść diody LED rzecz jasna.

 

Jedynie świetlówki wypadają lepiej, bo te podstawowe z półek sklepowych mają co najmniej 50 do nawet 60 lm/W. Są i lepsze ale oczywiście droższe...

 

Jak zawsze taniej nie znaczy lepiej :hop1:

 

PS W jednym z marketów budowlanych, widziałem w promocji świetlówki o skuteczności świetlnej rzędu 20 lm/W, należące do klasy energetycznej B.

W porównaniu z taką świetlówką dioda wypadnie podobnie a nawet lepiej, oferując dłuższy zakres eksploatacji uniezależniony od warunków atmosferycznych.

 

Trzeba zwracać uwagę co się wkłada do koszyka i czytać uważnie co pisze na opakowaniu.

Klasa energetyczna B to nie tylko następna litera alfabetu. Pomiędzy klasą energetyczną A i B jest ogromna różnica skuteczności/wydajności świetlnej. W najgorszym przypadku prawie trzykrotna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkow, ptaku, też gdzieś wyczytałem, że przy światłach dziennych, tylne światła pozycyjne nie są obowiązkowe. Dotyczy to typowych świateł dziennych a nie mijania jak większość używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej i włączane jednocześnie z tylnymi światłami pozycyjnymi"), muszą być wyłączone.

tylne swiatla pozycyjne nie sa obowiazkowe

 

 

Dlaczego słowa cytowane przedstawiasz jako moją wypowiedź? Dopuściłeś się jawnej manipulacji kasując cudzysłów! :hop1:

Zapoznaj się proszę z artykułami, i nie wprowadzaj zbędnego zamieszania. :hop1:

 

Pewnie że tak , najlepiej to wyjąć żarówki bo prądu szkoda ....
??????????
też gdzieś wyczytałem, że przy światłach dziennych, tylne światła pozycyjne nie są obowiązkowe

 

Pod drugim linkiem, znajduje się wyjaśnienie sprzeczności przepisów. Wystarczy przeczytać...

DLA LENIWYCH: :hop1:

 

Polskie przepisy nakazują aby tylne światła były włączone.

Dyrektywa unijna dopuszcza do ruchu auta bez załączanych tylnych świateł.

Jako członkowie UE jesteśmy zobowiązani do stosowania się do Unijnych dyrektyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako członkowie UE jesteśmy zobowiązani do stosowania się do Unijnych dyrektyw.

 

Zgadza się , i niejedną sprawę już przed Trybunałem UE przegraliśmy / i dobrze / ale jest zawsze jakieś ale .....

Np. Anglia należy do UE i tam możesz zarejestrować pojazd z kierownicą po prawej stronie a u nas nie

W Niemczech w samochodzie osobowym trzeba wozić apteczkę pierwszej pomocy a u nas nie

 

Ps z tym aby wyciągnąć żarówki bo szkoda prądu to żartowałem przecież...

Chyba nikt nie myśli o rozbieraniu lamp i wyciąganiu żarówek na dzień i wkładaniu na noc :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym aby wyciągnąć żarówki bo szkoda prądu to żartowałem przecież...

Chyba nikt nie myśli o rozbieraniu lamp i wyciąganiu żarówek na dzień i wkładaniu na noc

a kto Cię tam wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech w samochodzie osobowym trzeba wozić apteczkę pierwszej pomocy a u nas nie

 

Bez urazy, Jarekkow, ale trzeba to doprecyzować, otóż trzeba wozić w aucie osobowym apteczkę o ile autem tym wykonuje sie zarobkowy przewóz osób ( taxi ) lub służy ono do przewozu ludzi ( auto słuzbowe we firmie np. auto dyrektora )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba to doprecyzować, otóż trzeba wozić w aucie osobowym apteczkę o ile autem tym wykonuje sie zarobkowy przewóz osób ( taxi ) lub służy ono do przewozu ludzi ( auto słuzbowe we firmie np. auto dyrektora )

 

Z TAXI oczywiście 100 % racji , o aucie dyrektora nic nie wiem , co do przewozu ludzi, to każdy samochód osobowy służy do przewozu osób ,innymi słowy ludzi , :hop1:

 

Daj link do takiego przepisu z tym autem dyrektora bo to naprawdę ciekawe a ja pierwszy raz coś takiego słyszę

 

Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej moze napisze.... apteczka jest wymagana w każdym aucie, w którym sa przewożeni ludzie a nie dotyczy to samochodów użytkowanych na potrzeby własne... samochód dyrektora był dla przykładu...mogłem równie dobrze napisać samochód hydraulika, w którym ten wozi swoich ludzi do pracy..... :hop1:

a podstawę prawna podam jak odszukam :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.