Skocz do zawartości

Dodatkowe lusterka w samochodzie


Sandol

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z kolei do swojego Land Cruisera kupiłem lusterka z szerszymi uchwytami (lusterka terenówek są dużo większe niż plaskaczy). Jednak przy przyczepie o szerokości 250cm nie odstają wystarczając daleko na boki. Dlatego lusterka będę robił. Dostałem na wzór od kumpla który zrobił sobie do starszej Toyoty J73. Same lusterka kupiłem w sklepie z akcesoriami do Żuka 10 zł sztuka. Cała konstrukcja jest tak zrobiona, że dwoma uchwytami łapie się za szczelinę jak jest między maską a błotnikiem. Poniżej pozioma poprzeczka, owinięta czymś miękkim, opiera się o nadkole, a dolną część łapie się gumami od dołu za błotnik. Kolega twierdzi, że konstrukcja sztywna jest jak cholera, w ogóle nie drgają, wygodnie się na nie spogląda - przez przednią szybę i szybko montuje demontuje. Zrobienie ich zajęło mu około 3 godzin. Oczywiście warsztat musi być odpowiedni wyposażony (spawarka, szlifierka, przecinarka, farby, śruby, nakrętki i odpowiednie kształtowniki, z których ramę lustra się robi). Spróbuję jutro cyknąć zdjęcie jak coś takiego wygląda i wrzucić do tego wątku.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

NICKT

Też o takich myślałem nawet chyba razem o nich rozmawialiśmy...

Boje się ciut ze będzie z nimi problem no i ze rysną/zmatowią lakier na drzwiach... od drgań, kurzu i piasku...

A te co mam dostałem od poprzedniego właściciela.

 

 

terenowiec

Takie wydają mi się najsłuszniejsze tyle ze... Scenic ma plastikowe przednie błotniki i maskę dość dziwnie profilowaną...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i lipa... moje lusterka w mazdzie i audiku trzymaly sie dobrze.... a w vw sa zbyt slabe sprezyny w lusterkach... jak minela mnie ciezarowka to lusterko dodatkowe malo mi szyby nie wybilo... :zly:

 

zastanawiam sie czy kombinowac z jakims usztywnieniem lub podpora czy kupic inne lustra :hmm:

 

nadmnienie ze mam excelent view i rurke przedluzona o 20cm... a to juz spore ramie -mimo wszystko w mazdzie czy audiku jadac 100km/h i mijajac sie z ciezarowka nie bylo problemu... a sharanem jak jade 100km/h to wsio ok az do czasu jak mija mnie ciezarowka :(

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i lipa... moje lusterka w mazdzie i audiku trzymaly sie dobrze.... a w vw sa zbyt slabe sprezyny w lusterkach... jak minela mnie ciezarowka to lusterko dodatkowe malo mi szyby nie wybilo... :zly:

 

 

He he, miałem to samo z nakładanymi. Nie, żeby biło w szybę, ale się składało przy większym podmuchu. Siłowniki lusterka nie dawały rady rozprostować podczas jazdy, bo był za duży opór. Zainwestowałem w takie jak NICKT i jest :ok:. Tylko mała rada - czyste drzwi, bo inaczej po jakimś czasie się porysują od gumowego odciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przymierzam do lusterek takich na błotnik.

Pewnie trzeba będzie samemu coś wystrugać jak kolega ufolz bo nie spotkałem się jeszcze z takimi co by pasowały do scenica od kopa...

Widziałem na francuskich forach takie opierające się o drzwi ale też nie bardzo do mnie przemawiają...

Takie nakładane na lusterka mają 2wady w Scenicach II - podczas otwierania drzwi lusterko jest nieruchome i w efekcie uderzamy drzwiami o nie, drugi problem że podczas dużego uderzenia wiatru (np szybka mijanka z dużym tirem) potrafią się złożyć (na szczęście mam system składania i rozkładania lusterek i mogę po takim złożeniu z poziomu kabiny je otworzyć bez zatrzymania auta).

Misio a widziałeś moje lusterka na błotnik?? sam zmontowałem i działają bez problemu nie falują ani nie drgają.

W naszych Reniach mamy płotniki plastikowe więc nie ma problemu z montażem zwłaszcza że jest miejsce do przykręcenia ich pod maską. są miejsca.

na trzech ramionach. na którymś poście dodawałem zdjęcia.

tutaj masz opis dokładny moich. http://forum.karawaning.pl/topic/3159-dodatkowe-lusterka-w-samochodzie/page__st__45__p__168395#entry168395

Edytowane przez ufolz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem jakie Ty masz - dlatego właśnie tak napisałem...

Ja się przymierzam do lusterek takich na błotnik.

Pewnie trzeba będzie samemu coś wystrugać jak kolega ufolz bo nie spotkałem się jeszcze z takimi co by pasowały do scenica od kopa...

Tylko:

1) Jak zwykle ciut mało czasu (a tyle rzeczy do zrobienia, poprawienia, przerobienia...).

2) Nie jestem pewny że mi to tak ładnie i sprytnie wyjdzie.

3) Też troszkę obawiam się o te nasze plastikowe błotniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i widzisz cale boki cepki w nich? nie sa za waskie?

 

 

Jutro jadę pierwszy raz z "naszą":yay::biwak::hop1: :hop1: :hop1: to napiszę wrażenia. W samochodzie wystają dalej niż seryjne więc mam nadzieję, że będę coś widział. Do tej pory jechałem z tymi lusterkami z towarówką i było ok, ale nasza to ponadgabaryt troszeczkę... :przyczepa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie dasz radę - rureczki z starej suszarki do bielizny. :) lusterek na szrotach jest ci dostatek. qrczę jak byś był bliżej to bym pomógł :) tak to pozostała tylko korespondencja. (trochę rurek mi zostało jeszcze ale nie mam lusterek) sprężynki też mam, płaskowniki też gdzieś leżą, śrubki bym zamienił na nity (takie udogodnienie na przyszłość), aaa i filc musiałbym skołować bo mi brało i musiałem materiał filtrujący podłożyć (na dole filc bo styczność z plastikiem wiec ostrożnie.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem wrzucić zdjęcia lusterek pożyczonych od kolegi jak wzór do zrobienia. Te na zdjęciu zrobione są pod inny samochód niż ten, na którym są postawione. Jednak konstrukcję i zasadę montażu widać. Zrobione są z 10 i 12 milimetrowego pręnta stalowego. Część która łapie za szczelinę między błotnikiem a maską to fragment starego bagażnika dachowego - takiego do rynienek. Na element, który opiera się o nadkole założona jest pianka do izolacji rur CO i całość owinięta jest materiałową taśmą izolacyjną. Elementy nieprzesuwne są zespawane, a regulowane dociskane sa śrubami M8. Całość konstrukcji łapana jest gumami bagażowymi za dolną część błotnika (od spodu). Lusterko jest lekko wypukłe, przez co pole widzenia jest szersze, ale niestety lekko oddala. Całość waży ponad kilogram - 1 sztuka. Kolega, który jeździ raczej powoli zapewnia, że jest to konstrukcja bardzo sztywna i solidna. Nie ma żadnych drgań ani przemieszczeń, a widoczność jest doskonała.

Oto kilka zdjęć lusterek postawionych na moim aucie.

post-2788-0-78631300-1302796135_thumb.jpg

post-2788-0-64077000-1302796170_thumb.jpg

post-2788-0-22213200-1302796180_thumb.jpg

post-2788-0-12604600-1302796186_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i lipa... moje lusterka w mazdzie i audiku trzymaly sie dobrze.... a w vw sa zbyt slabe sprezyny w lusterkach... jak minela mnie ciezarowka to lusterko dodatkowe malo mi szyby nie wybilo... :zly:

 

zastanawiam sie czy kombinowac z jakims usztywnieniem lub podpora czy kupic inne lustra :hmm:

 

nadmnienie ze mam excelent view i rurke przedluzona o 20cm... a to juz spore ramie -mimo wszystko w mazdzie czy audiku jadac 100km/h i mijajac sie z ciezarowka nie bylo problemu... a sharanem jak jade 100km/h to wsio ok az do czasu jak mija mnie ciezarowka :(

 

Miałem ten sam problem po zakupie mojego auta. Nagle w czasie jazdy z przyczepą potrafiły mi się złożyć i nic nie widziałem do tyłu. Będąc 2 lata temu w Holandii podarowano mi tzw. lejce dedykowane głównie do samochodów ze składanymi lusterkami. Teraz jest komfort. Żaden TIR nie złoży mi lusterek. Sądzę, że może i w Polsce można coś takiego kupić lub nawet zrobić samemu.

 

post-1091-0-62998600-1302800917_thumb.jpg post-1091-0-88559100-1302800941_thumb.jpg

 

post-1091-0-63589500-1302800962_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem po zakupie mojego auta. Nagle w czasie jazdy z przyczepą potrafiły mi się złożyć i nic nie widziałem do tyłu. Będąc 2 lata temu w Holandii podarowano mi tzw. lejce dedykowane głównie do samochodów ze składanymi lusterkami. Teraz jest komfort. Żaden TIR nie złoży mi lusterek. Sądzę, że może i w Polsce można coś takiego kupić lub nawet zrobić samemu.

 

 

No dla mnie bomba :winner:

Tylko powiedz czy te odciągi to są gumy czy taśmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla mnie bomba :winner:

Tylko powiedz czy te odciągi to są gumy czy taśmy ?

 

Odciągi są ze zwykłej taśmy. Co ciekawe widziałem to później w sklepie za kilka euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzioklb - u mnie ani razu się nie złożyły :niewiem:

 

sadze ze problem stanowi dlugosc ramienia lusterek dodatkowych... sa dlugie przez co wieksza sila dziala na lusterka fabryczne

 

jankes kombinuje juz w tym kierunku ...

post-728-0-64548700-1302807655_thumb.jpg

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.