Skocz do zawartości

Konwersja vanów w kampery


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

Odnośnie CT: założyłem konto i co? nie da się pisać postów bo wyskakują jakieś błędy. A ić pan w uj. nie cierpię średniowiecza.

Ja nie mam tam konta, jednak parę razy czytałem jakieś tam teksty na CT i najbardziej mnie wkurzało przeglądanie zdjęć - toż to tortury.

Tak więc cieszę się, że k.pl jest takie fajne, choć podczas przejścia na nową wersję trochę marudziłem :ph34r: Przepraszam :(

10 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Tez liczylem u siebie nim sie wzialem patrzylem rowniez na oferty i ceny wyk zabudowy

Mnie kalkulacja wychodzi inaczej nawet wziawszy nowki graty

Krzysiek, ja mam podobne obiekcje co Łza, bo sprzęt karawaningowy kosztuje fortunę i ja raczej myślałem o przeszczepie np. z jakiejś powypadkowej przyczepy. Według mnie nowe graty trzeba liczyć w dziesiątkach tysięcy  - piecyk/webasto, lodówka, kompletny kibelek, terma, cała elektryka (nie wspominając o dodatkowym wyposażeniu, jak solar, regulator, AKU).

Ale pójdę za Twoją radą i poczytam wątki na CT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 303
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Być może i nie jest tak ergonomicznie - sprawa jest prosta phpBB by Przemo na CT a IP Board  tutaj to dwie różne rzeczy pierwszy to mocno stary skrypt free a drugi płatny - tu być może jest za dużo nawet wodotrysków.
Moje swobodne poruszanie sie tam jest spowodowane tym że znam dobrze phpBB prawie od zarania jego dziejów - więc żeby ułatwić mogę zaproponować  i służę pomocą,

Natomiast powiem tak - jak ktoś nie lubi dłubać i nie ma zdolności narzędzi warunków - CT mu nie pomoże,   trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy sam zrobisz tylko meble  prąd elektryk,  piane firma,   jak z każda pierdołka do spawacza polecisz to może nie wyjdzie taniej -  jasna sprawa że każdy tnie koszty własną robotą bo sobie nie płaci. Ja jestem dłubacz i to nawet nie to że nie mogę dać na graty trochę więcej - nie uważam żeby mi to było potrzebne wiec idę tą drogą. Ma być schludnie funkcjonalniej a jak minimalna szparka będzie czy ryska nie bedę płakał. Poza tym ja luksusów nie planuję - kiosk warzywny mnie nie brzydził to kamper np. ze zbiornikiem szarej z kanistrów fajnie zrobionym też mnie nie brzydzi  a kosztuje toto ze 150zł łacznie z zawieszeniem i niecała dniówkę mojej roboty a dedyk do Ducato 2/Jumper 850zyli i co inaczej w nim ta szara będzie gulgotać  i jest tak samo funkcjonalny - sonda poziomu szarej raptem  3 czy 4 druty  pod 200zeta - nie  w życiu laske nierdzewki korek  3/4 i kawałek kabla pod stołem znajdę i za 2 godziny taka sonde zmaszczę.   To moje podejście, każdy może mieć inne. 

Liczyłem w nówkach i tak mi wychodziło w porównaniach do zlecenia zabudowy - ale i tak schodzę na używkach jak coś sensownego jest  a każdy sam sobie niech przeliczy 

Sprawa jest też prosta - fma weźmie w stałej współpracy   kible  po 1500 kosztujące w detalu 2000 i co liczysz że 500 Ci opuści przecież to to samo co u mechanika samochodowego wiem ile drą bo jak u kumpla robię to wiem ile z opustami dla mechaników ta sama część kosztuje  a jak sie umówisz własne graty to na pewno firma ciut podniesie robociznę.
Ile kosztuje miesiąc pracownika z narzutami i haraczem dla państwa - jak robisz sam o tyle musi być taniej tu chyba nikt nie zaprzeczy

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lbuster napisał:

trzeba liczyć w dziesiątkach tysięcy  - piecyk/webasto, lodówka, kompletny kibelek, terma, cała elektryka (nie wspominając o dodatkowym wyposażeniu, jak solar, regulator, AKU).

Dokładnie: sama tylko lodówka + webasto  + markiza + kibelek + 5 okien (razem boczne i dachowe) to jest już 30000zł. Wystarczy wejść na allegro i sprawdzić.

Owszem, można wstawić tańsze elementy nie przeznaczone do kamperów, (lodówkę domową, ceramiczny klop z castoramy itp, jakieś okna bez roletek markiz, albo tylko szyby) ale
- jak kupimy gotowego kampera to tam w nim będą w pełni funkcjonalne wersje dedykowane do kamperów a nie niefunkcjonalne zamienniki
- sprzęt przeznaczony do camperów jest przewidziany do użytkowania w kamperze i będzie wytrzymały i odporny na to wszystko co może spotkać sprzęt w kamperze. Użycie sprzętów niezgodnie z przeznaczeniem niesie mniejsze lub większe ryzyko awarii w najmniej spodziewanym momencie i skrócenie czasu eksploatacji danego urządzenia, popsucie urlopu.

 

11 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Liczyłem w nówkach i tak mi wychodziło w porównaniach do zlecenia zabudowy

Najwyraźniej nie doczytałeś - porównuję z zakupem seryjnego campervana. Porównywanie "zrób to sam" vs "zlecę to firmie" nie ma sensu, efekt porównania jest oczywisty.
Z mojej kalkulacji wynika, że różnica cen jest zbyt mała by się paprać przez kilka miesięcy, a efekt i tak będzie nieporównywalnie gorszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2020 o 11:50, Łza Włóczynutka napisał:

(...)

Wracając do rdzenia tego wątku:
Zastanawialiście się w ogóle, czy samodzielna przeróbka ma w ogóle sens ekonomiczny? Bo jak sobie bardziej starannie podliczyłem cenę surowego busa + materiały na przebudowę, to wychodzi tylko kilka procent mniej niż zakup gotowca (seryjnego campervana) o podobnych parametrach (rocznik i wyposażenie). A nie trzeba ślęczeć i dłubać miesiącami. I walczyć ze stacjami kontroli i urzędami o przerejestrowanie. No i samemu ciężko jest osiągnąć taki poziom wykończenia jak w przypadku pojazdów seryjnych. Tylko nielicznym się to udaje.

z mojego rozeznania robionego jakieś pół roku temu wynikło że zakup nowego podwozia (blaszaka) i zlecenie wykonania zabudowy firmie (specjalizującej się w zabudowach) wyjdzie drożej niż zakup gotowego campervana .

Ma to sens jedynie w przypadku jak chcemy wykonać zabudowę z układem "pod siebie" lub na podwoziu które nie jest dostępne w interesującej nas zabudowie .

W przypadku standardowego układu na podwoziu "trojaczków" najtaniej wychodzi kupić nowego budżetowego np. Clevera, Mcluisa, Boxera Tourne czy np. Adrię Family.

+ do tego dochodzi np możliwość przedłużenia gwarancji mechanicznej nawet do 8 lat .

IHMO wykonanie zabudowy ma sens w dwóch przypadkach:

 robimy własnym sumptem na używanym aucie i pozyskanych komponentach  lub robimy zabudowę skrojoną idealnie pod własne potrzeby i nie liczymy się z kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza (ducato) to od około 90tyś netto a gotowy produkt z bardzo przyzwoitą jakościowo zabudową(globe traveller) to od 250tyś brutto. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że zabudowa ma sens jak robimy to sami lub nie liczymy się z kosztami. Już odbudowywałem przyczepę i miałem lekcję z ekonomii. Potwornie dużo czasu który mógłbym poświęcić na pracę na której się znam i po prostu zarobić na fanaberie. 

Zabudowę owszem będę robił ale bardzo delikatną bez instalacji elektryczne, wodnej, ocieplania, solarów itp. 

Ze sprzętu lodówka kompresorowa, kuchenka gazowa, grill i toaleta przenośna na bardzo awaryjne przypadki. Zabudowa to podwyższona podłoga z szufladami, schowkami i ma to być montowane modułowo. Chcę mieć możliwość wyjęcia 1 części aby wsadzić pojedynczy fotel lub 2 moduł aby wsadzić kolejne dwa, 3 moduł ma sobie jeździć. Będzie to kosztowało kilka stówek + ewentualne prowadnice szuflad gdzie cena trochę skoczy. Na wadze nie muszę oszczędzać.

W poprzednim roku zrobiłem na szybko zabudowę ale nie jest tak funkcjonalna jak bym sobie tego życzył. 

Nie chcę robić zabudowy bocznej bo zależy mi na jak najszerszej powierzchni, zachowania dalej właściwości busa oraz bezpieczeństwo. 

Z nowymi campervanami jest taki problem, że nie widziałem zrobionego tylko dla 2 osób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Benior napisał:

Z nowymi campervanami jest taki problem, że nie widziałem zrobionego tylko dla 2 osób. 

  Chociażby Possl 2 win ,tylko 2osoby .

Edytowane przez adaml61 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2020 o 11:50, Łza Włóczynutka napisał:

Odnośnie CT: założyłem konto i co? nie da się pisać postów bo wyskakują jakieś błędy

Jak dajesz za duże foty , to nie wchodzą , trzeba zmniejszać i maksymalnie chyba 8 sztuk . Fajnie do każdej fotki można dodać komentarz , bez kombinacji , widzisz czy temat budzi zainteresowanie , fajna opcja wirtualne piwo w dowód uznania . Na CT jak piszę relację od razu wiem czy ktoś to czyta i ogląda fotki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

Najwyraźniej nie doczytałeś - porównuję z zakupem seryjnego campervana.

doczytałem, tyle że temat jest szerszy - a topic jest taki że mogłem tak pisać w zgodzie z topic"iem - dobra kończę tę dyskusje Ziomek bo zaczyna sie to robić jak z dyskusją  o  CT
Porównywać można tylko na konkretach - to usiłowałem wytłumaczyć
zatem
marka model rocznik wyposażenie cena - z drugiej strony dokładna kalkulacja własna  - dopiero wtedy można gadać czy porównywalny i na konkretnych cyfrach  -  aha i nie pomiń zbiornika szarej wody :) a póki co spadam klecić  z czego się da nie mam czasu na akademickie dyskusje :) 

Adaś pisanie postów to nie są foty :)  foty tylko bywają ich uzupełnieniem :) 

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

robimy własnym sumptem na używanym aucie i pozyskanych komponentach  lub robimy zabudowę skrojoną idealnie pod własne potrzeby i nie liczymy się z kosztami.

Generalnie masz racje - dodałbym pozyskanych i kupowanych nówkach też - nie zawsze idzie pozyskać z drugiej ręki wszystko - zwykle  coś z nówki dokupić trzeba, a w wersji pod siebie owszem tak ale nie znam takich co całkowicie nie liczyliby sie z kosztami

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:

2 osobowy jeśli chodzi o miejsce do spania. Natomiast ma 4 miejsca do jazdy, 
image.png.2221aab06cfc828991f375d5af7c49f5.png

a @Benior chciałby chyba mieć tylko 2 przednie fotele i nic więcej

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Benior napisał:

@jacek00 dokładnie tak ?

To zostaje chyba samoróbka, albo jakaś specjalna konfiguracja, bo wszyscy (chyba) producenci oferują w standardzie pojazdy z homologacją na 4 miejsca do jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.