Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 27.03.2019 o 19:44, ZBYCH1234 napisał:

Zamiennikiem 205/65r15  jest 195/70r15c i taką bym zamontował na felgę 5,5 cala

Takie mi zamontowała fabryka ( 195/70/15C na felgę 5,5 ). Będę zmieniał na 215 bo będzie mniej wpadać w dziury i troszeczkę zmniejszę ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Commander napisał:

I co ... zabierają dowody? Uważać to można na różne rzeczy...

Nie - po prostu nie  wbiją w dowód pieczątki i tyle. Nie raz się już z tym spotkałem, a nawet odczułem na własnej skórze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do trzech lat uważane są jako fabrycznie nowe przez producenta. Niemcy  6 letnie dopuszczają do prędkości 100.

Napisałem max 10 lat. A raczej 10 rok, zwłaszcza jeśli znamy te opony i nie są one kupionymi używkami.

Diagnosta nie ma ku temu żadnych podstaw prawnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Commander napisał:

Diagnosta nie ma ku temu żadnych podstaw prawnych. 

Dlatego napisałem w cywilizowanym kraju. U nas możesz sobie jechać na przegląd z 25 letnimi oponami i pies z kulawą nogą na nie nie spojrzy. o ile mają bieżnik i nie widać na nich ewidentnych śladów popękania. Osobiście poleciałem już dwa razy na przeglądzie w Niemczech będąc z 7 letnimi oponami i nie było zlituj się. Tam musi mi podbić przegląd na dwa lata, a nie tak jak tu na rok. Uparty niemiecki diagnosta zawsze coś na oponach znajdzie, na dodatek sam sobie interpretuje przepis dotyczący starości opon. Co prawda też  oficjalnie do 10 lat, ale praktycznie każdy diagnosta czepia się od 7 roku, bowiem przepis zaleca jednak 6 lat, ale tylko zaleca. jak zajedziesz ze starymi oponami to będzie tak długo na nich czegoś szukał , że znajdzie.

 

TÜV, ADAC und Co. empfehlen in aller Regel ein maximales Reifenalter von sechs Jahre. Allerspätestens nach zehn Jahren sollten Sie den Reifenwechsel in Betracht ziehen.

Edytowane przez kalapan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Commander napisał:

Skoro tu jest tak źle i dziko....to co tu jeszcze robisz. Jedź do Niemiec.

Polak zawsze musi narzekać...i widzieć że gdzieś jest lepiej.

Sorry, ale nie lubię takiego patriotyzmu.

No można i tak - czemu nie... To też forma dyskusji... :( 

Edytowane przez kalapan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dodi napisał:

Czy wiek opony należy brać pod uwagę?

Odpowiem Ci przykładem z mojego doświadczenia sprzed lat.
Półka opon powyżej średniej - bieżnik ok 5,0mm, wiek ok 5 i pół  roku od daty prod,  jeżdżone w średnim cyklu miasto-trasa, brak uszkodzeń mech. opon, na krawężniki najeżdżane ostrożnie
Wyjazd na wakacje, auto dość doładowane ale nie przekroczona masa dop. , indeks nośności opon prawidłowy, na haku dość lekko  bo była to jeszcze namiotówka załadowana owszem ale zgodnie z tym co w książce pisze.
Dość wysoka temperatura,  trasa niecałe 600km  - jechałem dość szybko i prawie cięgiem bo wyjechaliśmy późno - po ok. 500km opony samochodu wybulone od strony wewnętrznej mocno 2x tył i trochę mniej 1 x przód, natomiast opony przyczepki ok (były młode i też miały właściwy indeks prędkości i nośności)
Gdy opisywałem to na tym forum  jeden z moderatorów  prawie odsądzał mnie od czci i wiary - ja natomiast dalej uważam że głównym powodem był wiek opon a dołożyły się eksploatacja w wysokiej temperaturze i dość znaczne choć dopuszczalne obciążenie.  
Watek opisywany tutaj.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdamH napisał:

akie mi zamontowała fabryka ( 195/70/15C na felgę 5,5 ). Będę zmieniał na 215 bo będzie mniej wpadać w dziury i troszeczkę zmniejszę ciśnienie.

Zmieniając szerokość opony na 215 należałoby zmienić i felgi na szersze co wcale nie uchroni cię przed dziurami a wręcz odwrotnie narazi cię na uszkodzenie  im wyższy profil tym bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyczepie Knaus Eifelland 420 (DMC 1300) mam opony 205/70 R14 95T. Dot 2010 rok.

Co sądzicie o rozmiarze/parametrach ? Z tego co wyczytałem w necie to ta felga jest chyba za wąska bo ma 5,5 cala , opona wizualnie jest „kapciowata” , czy może to mieć wpływ na prowadzenie zestawu?

 

siedzi na takiej feldze 

 

 

F554A11B-CC05-4292-B4CD-47649E91438D.jpeg

Edytowane przez Dodi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dodi napisał:

Co sądzicie o rozmiarze/parametrach ? Z tego co wyczytałem w necie to ta felga jest chyba za wąska bo ma 5,5 cala , opona wizualnie jest „kapciowata” , czy może to mieć wpływ na prowadzenie zestawu?

Oczywiście zestaw na takiej feldze  tz 5,5" ma prawo pływać tz .być nie stabilny  jestem przeciwnikiem poprawiania fabryki chyba że zmieniamy felgę i oponę na inny wymiar .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ZBYCH1234 napisał:

Oczywiście zestaw na takiej feldze  tz 5,5" ma prawo pływać tz .być nie stabilny  jestem przeciwnikiem poprawiania fabryki chyba że zmieniamy felgę i oponę na inny wymiar .

Ja kupiłem ją na takich oponach w Holandii, i teraz patrzę w tabele to wydaje mi się że faktycznie są dużo za szerokie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.