Skocz do zawartości

Nacisk na hak a waga przyczepy


GAJOWY

Rekomendowane odpowiedzi

pisałem już kiedyś w podobnym temacie ale się powtórze :ok: z moich doświadczeń wychodzi na to że najlepszy nacisk jest między 35-45kg Zbyt mały nacisk powoduje niedociążenie tyłu holownika i kiepską trakcje tylnej osi a przekroczone 50kg powoduje mocniejsze dociśniecie tyłu auta i zbytnie bujanie przy nierównościach Wszystko też zależy od holownika i trzeba podejść do sprawy indywidualnie i wyczuć kiedy najlepiej się jedzie pod względem komfortu i właściwości jezdnych Może się ktoś ze mną nie zgodzić ale takie są moje spostrzeżenia :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

kit, zgadzam się z Tobą, w naszych holownikach najlepiej jechać z 50 kg na haku. Tak mi się wydaje. Staram się tak rozłożyć masy aby było właśnie tyle na haku, do tego jeszcze ciśnienie w oponach i prowadzi się dobrze. Gdyby jeszcze drogi były nieco szersze......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kit, też się z Tobą zgadzam :ok: Trzeba jeszcze pamiętać że nacisk 50kg będzie występował na powierzchni płaskiej a sami wiecie jak wyglądają nasze drogi po wjechaniu w serie dziur i muld poprzecznych nacisk chwilowo będzie zwiększał i pewnie przekraczał nawet 50kg :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kit, też się z Tobą zgadzam :ok: Trzeba jeszcze pamiętać że nacisk 50kg będzie występował na powierzchni płaskiej a sami wiecie jak wyglądają nasze drogi po wjechaniu w serie dziur i muld poprzecznych nacisk chwilowo będzie zwiększał i pewnie przekraczał nawet 50kg :ok:

 

przyczepy-wiola, chwilowe naciski dynamiczne mogą być dużo większe od tych 50kg, i oczywiście sprzęg to musi wytrzymać. Tak samo z siłami poziomymi. Ale w obliczeniach (o ile były :ok: :ok: ) uwzględnia się współczynniki dynamiczne, a podaje dla użytkownika tylko obciążenia statyczne, I te są dla nas obowiązujące i nie ma IMHO sensu wnikać co będzie jak przyczepka będzie w dziurze a co jak z górki. Skoro producent przewidział 50kg nacisku statycznego, to śmiało możemy ładować do 50kg. Bez poprawek. Poprawki uwzględnił producent we współczynnikach bezpieczeństwa :ok:

 

Zresztą komuuu ja to piszę :ok:

Przecież jak Ty, jako producent, napiszesz, że przyczepa ma ładowność 1200kg, to nie będę się zastanawiał czy jak w dziurę wpadnę, to dynamiczne obciążenie na oś będzie 4x takie..? :ok: Nasypię tę 1.2t piachu i jazda do domu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim parchu czyli Audi A-4 Quatro jest na haku max.nacisk 85 kg. W instrukcji auta jest wzmianka żeby hak dociążać maksymalnie.I jest to prawda ,bo gdy zredukuję nacisk zaczepu do 40-50 kg to źle mi się jedzie,występuje spore bujanie,pomimo zaczepu ze stabilizatorem , natomiast przy wadze ok.70 kg te objawy znikają.Reasumując,wydaje mi się że optymalny nacisk zależy od typu auta.Oczywiscie nie można przesadzać z naciskiem.Samemu trzeba dojść jaki jest optymalny ciężar,oczywiście nie przekraczając fabrycznej wytrzymałości haka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Wybraliśmy się nad morze z przyczepą z wypożyczalni: Hobby 440 z 1995 r.

Wyważona na 54 kg.

Holownik to Focus kombi 1,6 benz 100 KM.

Załoga to 2 + 3 i trochę bagaży w samochodzie (do rolety).

Na pokład przyczepy wrzuciłem max. 120 kg ładunku.

Jak prędkościomierz osiągał 100 km/h zaczynało się wężykowanie. Ponadto na nierównościach trochę bujała tyłem auta.

Może mieliście do czynienia z podobnym zestawem i podpowiecie jaki jest powód. Złe wyważenie ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wybraliśmy się nad morze z przyczepą z wypożyczalni: Hobby 440 z 1995 r.

Wyważona na 54 kg.

Holownik to Focus kombi 1,6 benz 100 KM.

Załoga to 2 + 3 i trochę bagaży w samochodzie (do rolety).

Na pokład przyczepy wrzuciłem max. 120 kg ładunku.

Jak prędkościomierz osiągał 100 km/h zaczynało się wężykowanie. Ponadto na nierównościach trochę bujała tyłem auta.

Może mieliście do czynienia z podobnym zestawem i podpowiecie jaki jest powód. Złe wyważenie ?

 

Pozdrawiam

Też tak wcześniej wyważałem, teraz dorzuciłem obciążenie w okolice 70kg i jest znacznie lepiej. Mniej buja samochodem, nie marudzi rodzina podróżująca na tylnej kanapie. Prowadzi się bardzo dobrze. Przetestuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, powtórzę za kolegami.

 

po 1 - prędkość

 

po 2 - dawaj na hak jak wszystko w aucie gra - te 65-75kg - tyle chyba focus ma w papierach.

 

u mnie w poprzedniej przyczepie przy 50 na haku nie dało się przekroczyć 80kmh jak tylko był lekki wiatr, przy 70kg szła po sznurku.

 

a stabilizator był w przyczepie ? i sprawny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.