Skocz do zawartości

Nacisk na hak a waga przyczepy


GAJOWY

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 ile to daje razem kilogramów ?

@TOM3653

Tak przejechaliśmy ~7000km w 2014 r.

3-kołowy ~25kg + 2-kołowy ~15kg = ~40kg  >  bakista pełne koło zapasowe =18kg

Razem = ~58kg

 

Na sezon 2015 koło zapasowe zostało przeniesione pod podłogę przyczepy z tyłu do spec. kosza.

Na dyszlu zostanie tylko ~40kg

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich wyliczeń wynika, że w typowym kombiaku naciska na hak rzędu 60 kg to właściwa wartość. Niweluje to całkowicie bujanie tył - przód i zestaw całkiem stabilnie się prowadzi. Nigdy nie zaliczyłem (na szczęście) wężykowania. 

Jak ustawiałem 50 kg to bujało niemiłosiernie, jak na statku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja coś dodam. Kiedy jechałem na pusto a w zasadzie z samym przedsionkiem z przodu to bujało i nie jechało się przyjemnie. Przy mocniejszym dociążeniu haka, dziś zważyłem i mam około 75 kg , jechało się zdecydowanie pewniej.

 

Ja mam hak z dopuszczalnym naciskiem max 100 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nacisk "optymalny" różni się w zależności od auta. Mam jedną przyczepę kempingową i ciągnę ją dwoma samochodami w zależności od okoliczności. Mercedes S124 lubi mieć obciążenie haka około 70 kg i jedzie bardzo stabilnie. Ale Ford C-max woli mieć niecałe 50 kg nacisku.

Jak widać ta sama przyczepa zachowuje się w zestawie różnie w zależności od auta. Dlatego najlepiej jest wypróbować nieco mniejszy nacisk, potem nieco większy i dobrać sobie najbardziej odpowiedni dla naszego zestawu. Nie ma jednej uniwersalnej rady i normy (oczywiście nie przekraczamy wartości max).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Kupiłem TEC Sprinter 490 i przyczepa nie załadowana strasznie naciska na kule ok 80-100 kg, bakista pusta bez koła zapasowego i butli z gazem.

Układ mam taki że od strony haka mam podkowe tam tez jest zbiornik na wode (obecnie pusty). za osia mam tylko łazienkę i łóżko piętrowe (szafa na osi).

 

Więc jak ją zapakuje to na haku biedzie stanowczo za dużo. Co z tym zrobić, dlaczego fabrycznie jest źle wyważona ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozłożysz ładunek za osią to Ci się to wyrówna. 80 kg na haku to wcale nie jest źle, 100 to już za dużo, więc zważ dokładnie. Czy budę masz suchą, nie cieknie gdzieś woda po ścianach? Sprawdź jaki masz zapas między MW a DMC.

Edytowane przez Robak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie taki straszny nacisk. Sprawdź ile przewiduje producent. Koledzy mający podobne budki Ci podpowiedzą. Pod łóżko piętrowe zapakuj najcięższe manele, wody się nie wozi co najwyżej kilka litrów. Do holownika kup gumy na przód o jak najmniejszym profilu ( aby zwiększyć przełożenie ) i ............w drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy to nie taki rewelacyjny pomysł - już była dyskusja na forum na ten temat.

Pomocne może okazać się to:

post-5296-0-94912400-1435918065.jpg

choć jak widać na rysunku też przewidują 30-50kg.

Ja jednak najcięższe pakowałbym na oś, natomiast wyważał przyczepę tylko ciężkimi - rama na osi nie pracuje wtedy jak typowa dźwignia powodującą łukowanie ścian i w konsekwencji zniszczenie budki.

 

A swoją drogą dziwny taki nacisk w ustawieniach defolotwych - może jak w Zmiennikach - masz z przodu wspawane szyny??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to mam mały remoncik właśnie przodu, kupiłem trochę rozbita i ze zgniłą przednią ściana . Jak poskładam wszystko do kupy to zważę ale czuje że bedzie kiepsko bo teraz cała ściana zdemontowana, podkowa na tyle przyczepy a nadal hak naciska :(

W dowodzie jest ze moge ciagnąć 1200 a budka ma w papierach 1150 a na tabliczce 1200.

Czeka mnie jeszcze wymiana lub kasowanie luzu na łożysku koła i wymiana okładzin na stabilizatorze a to wszystko chce zrobić w tym tygodniu.

Najgorsze sa te zaokrąglenia które nie wiadomo odtworzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.