Skocz do zawartości

up4 alko


0Lukasz0

Rekomendowane odpowiedzi

może przykład z dupy ale kupując transita miałem opcje rejestracji go na 3.5 tony albo 5.5  ,poszedł na 3.5 ale dało sie to zmienić później na 5.5

Bo na tyle być może był homologowany. Ale jeśli homologacja na 5.5t wymagała zmian konstrukcyjnych przez producenta to już nie da rady potem tego zrobić.

 

Na moim przykładzie. Mam przyczepę homologowaną ma 1350 kg, gdzie DMC obniżyłem do 1300 kg. I teraz mogę wrócić do pierwotnego 1350 kg, bo na tyle zezwala homologacja. Ale nie mogę np zmienić osi (mimo że przy zakupie miałem taką możliwość) i zwiększyć DMC do 1500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no będzie bo no nie ma takich uprawnień , to masz kurs do wawy , nie takie auta i sprzęty się homologuje ,chodź ostatni łatwiej to przechodzi w Czechach

Teraz, jacek00 napisał:
3 minuty temu, 0Lukasz0 napisał:
może przykład z dupy ale kupując transita miałem opcje rejestracji go na 3.5 tony albo 5.5  ,poszedł na 3.5 ale dało sie to zmienić później na 5.5

Bo na tyle być może był homologowany. Ale jeśli homologacja na 5.5t wymagała zmian konstrukcyjnych przez producenta to już nie da rady potem tego zrobić.

nie wymagała zmian ,to był twój wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymagała zmian ,to był twój wybór

To wtedy można. Liczy sie homologacja danego modelu. Jeśli producent homolohował od 3.5 do 5.5 to w tym zakresie możesz wybrać DMC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maarec napisał:

wiem, znam sprawę, bus 3,5t - rekordzista chyba 11,8T.  Powiem otwarcie, że rozmawiam często z chłopakami z transportu, przynajmniej 5 kolegów z tego forum ma swoje firmy transportowe. Zawodowo jesteśmy w kontakcie. Tylko, co z tego gadania ? ja byłem na wadze w Austrii z przyczepą, myślisz że pytali co tam u chłopaków z transportu ?

my mówimy o 200 kg a ty o 11 tonach ,

to jak macie firmy transportowe to po co prowadzimy jałowa gadkę o wadze ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, 0Lukasz0 napisał:

my mówimy o 200 kg a ty o 11 tonach ,

to jak macie firmy transportowe to po co prowadzimy jałowa gadkę o wadze ?

 

ja nie mam. Wiem, że przy 100kg ponad dmc to nie dość, że dalej nie pojedziesz bez przeładunku - to i mandat będzie. Natomiast gorzej z kamperem, szpej do kosza na parkingu ?

 

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:

To wtedy można. Liczy sie homologacja danego modelu. Jeśli producent homolohował od 3.5 do 5.5 to w tym zakresie możesz wybrać DMC

 

i tak jest z 545kmf dmc ma od 1600 do 1750 zależne od osi

nie dam się zabić ze przejdzie ,nie wiem  według producenta powinno , bo skorupa przystosowana do 1750

a jak nie to nie , co prawda typ sam juz nie istnieje ale da się wprowadzić odpowiednie zmiany konstrukcyjne i wbić , tyle ze wycieczka do wawy i zależne od nastroju Pana , dlatego chłopcy wynalazki homologują w Czechach i po sprawie

2 minuty temu, maarec napisał:

ja nie mam. Wiem, że przy 100kg ponad dmc to nie dość, że dalej nie pojedziesz bez przeładunku - to i mandat będzie. Natomiast gorzej z kamperem, szpej do kosza na parkingu ?

 

w PL to za 2 kg cie uwali jak będzie chciał

za 30 dostałem 100 zł

w Holandii za 150kg machną ręką

 

także popadacie skrajności

a tak na marginesie ilu z was było cepka na wadze ?

no dobra ale ten filmie to juz po bandzie poleciał haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, 0Lukasz0 napisał:

a tak na marginesie ilu z was było cepka na wadze ?

był taki temat już.

 

patrząc na filmik jestem ciekaw czy ten system byłby w stanie wypoziomować na siłę przyczepę przy pochylonym terenie, bo mam wrażenie, że zabezpieczenie działa dość szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może inaczej bo widzę ze są problemy w rozróżnieni miedzy poprzecznym a wzdłużnym poziomowaniu

wiec jak zakładam ,no bo nie może być inaczej każdy z waz ma prawidłowo obciążoną cepke czyli odpowiedni rozłożoną masę gratów

wiec poziomować wzdłużnie możesz kołem podporowym ,lub dwiema swoimi łapkami za dyszel ,albo po przez up4 jeśli je posiadasz

bo

ciężar spoczywa na osi ty tylko balansujesz buda , czego wy nie rozumiecie ? bo ja wysiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, 0Lukasz0 napisał:

tak na marginesie ilu z was było cepka na wadze ?

W sensie na wadze u policemanów czy prywatnie? U policemanów zero razy, pare razy jechałem przez punkt ważenia i albo byli zajęci kanapkami albo trzepali kogoś na boku. A jak prywatnie to przy każdym większym wyjeździe jadę na wagę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem bardziej na myśli system zapięty do osi niż waga ,ale w cepce chyba się nie sprawdzi tak jak w busie

zrobiliśmy z tematu wszystko o wszystkim i niczym, trza go posprzątać albo zmienić idę tematu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.