Jump to content
zoltar1

Współczynnik 1,33 zestawu

Recommended Posts

ampere

Wiem już , zakręciłem się trochę ,rzeczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
11 minut temu, zoltar1 napisał:

Sluchajcie

juz mowilem ze teorie znam.I zgodnie z aktualnymi przepisami współczynnik 1,33 obowiązuje pomimo wyższego wpisu w polu O1.

Interesuje mnie praktyczne podejście do tematu polskiej policji,ITD,ubezpieczalni.

prosze o wypowiedzi mających takie zestawy.

co do oc, są określone w ustawie sytuacje kiedy nie obowiązuje, np jazda pod wpływem, przelicznik nie gra tutaj roli. co do itd i policji, nie słyszałem żeby przy jakiejkolwiek kontroli do tego się doczepili. mało tego, raz ciągnąc lawetę nie miałem jeszcze b+e dostałem tylko mandat za prędkość, braku uprawnień nie zauważyli. kiedy indziej ta sama laweta, przekraczała 1,33 o jakieś 300kg, miałem kolizje, gość mi na doope najechał, drogówka też nie doczepiła się do 1,33. ale czy tak będzie zawsze to nikt Ci nie powie. jedynie może być problem z AC jak ktoś się dopatrzy

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

A co byście wybrali przy zakupie 

jednoosiowke legalna

dwuosiowke nielegalna 

?

Share this post


Link to post
Share on other sites
marmatjul

Ja wybrałem jednoosiówke ale  z powodu ze łatwiejsze jest to w manewrowaniu bo to duża przyczepa a często zmieniam kempingi i jeżdżę z nią objazdowo  a przy tych rozmiarach nie jest to najłatwiejsze (2,5 szeroko , 8 m długości ), moover który mam zamontowany to ułatwia ale ma co robić . nie napisałes do czego ma ta przyczepa służyc. 

Edited by marmatjul (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

Przyczepa również służyłaby do podróżowania z częsta zmiana kempingów.

Tylko kurczę 1 Os i 1900 kg .

Share this post


Link to post
Share on other sites
marmatjul

dobre opony co 4 lata i jest ok (opony o odpowiedniej nośnosci) . Moja w papierach ma DMC 1700 ale z klimą moverem i całym majdanem napewno wazy wiecej. Jezdze po kraju i europie , byłem zima na nartach w Austri       

Daje rady ... dobry holownik i bedzie smigac ,

Edited by marmatjul (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Odnośnie oc, to zadziała tylko jak się dopatrzą na papierze to możesz np dopłacić 50/50 do szkody jako przyczynienie. To jednak tylko teoria.

W praktyce wolałbym mieć wypadek przyczepą przeciążoną niż cięższą niż mogę holować na papierze.

Poza tym to co jest dziś a za rok czy dwa może być zupełnie inaczej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Dodam że ten idiotyczny przelicznik obowiązuje tylko do granicy kaczogrodu. Później jest już istotne tylko to co masz w dowodzie. Ja przy zmianie zestawu będę miał to głęboko w poważaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RadekNet
Dodam że ten idiotyczny przelicznik obowiązuje tylko do granicy kaczogrodu. Później jest już istotne tylko to co masz w dowodzie. Ja przy zmianie zestawu będę miał to głęboko w poważaniu.
Dla policji tak. Dla Twojego ubezpieczyciela nie.

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Trudno, biorę na klatę. Tak czy inaczej powinni to jak najszybciej zlikwidować. Kilkadziesiąt lat to jednak sporo w dziedzinie systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy z przyczepą wyposażoną w hamulec najazdowy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

A więc zamykając temat moje przemyślenia:

1.Współczynnik 1,33 jest obecny w obecnych przepisach,tyczy się możliwości poruszania po drodze przyczepy z hamulcem najazdowym jeśli spięta jest ona z holownikiem o masie mniejszej niż pozwala na to ten współczynnik.

2.Uważam,że nikt tego współczynnika nie zniesie bo jest jak najbardziej słuszny według mnie.W innych krajach europy nie jest to usankcjonowane prawnie ale dla bezpieczeństwa zalecają aby masa przyczepy w stosunku do holownika wynosiła 83%.Po prostu jeśli ciągnął bym przyczepę o DMC 2500(taką mam wpisaną w dowód rejestracyjny pojazdu) samochodem ,który ma DMC 2500 kg ale realną masę około 2300 kg przyczepa by była cięższa od samochodu i jazda w skrajnych sytuacjach byłaby bardzo niebezpieczna.

3.Z informacji ,które uzyskałem w ITD nie za bardzo ich ten współczynnik interesuje.Z policją nie rozmawiałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Pomijając przepisy i papiery  to wg moich doświadczeń najfajniej i najbezpieczniej jest wtedy gdy masa rzeczywista ppy nie przekracza 60-70% masy rzeczywistej holownika.

Wszystko co powyżej to zaczyna się różnego rodzaju walka z sytuacjami.

Piszę oczywiście o trudnych warunkach drogowych i pogodowych a nie o przejażdżce na trasie Kalisz - Kołobrzeg 😁

Tak czy tak nie zdecydowałbym się na wałek z tą dwuosiówką o jakiej była mowa. Przerabiałem to w praktyce . Za dużo poważnych ryzyk na takie kroki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
borek6

Szybkie pytanie, przelicznik 1.33 w Polsce obowiązuje niezależnie od posiadanych uprawnień? Z prawem jazdy B + E też trzeba się do niego stosować?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
2 minuty temu, borek6 napisał:

Szybkie pytanie, przelicznik 1.33 w Polsce obowiązuje niezależnie od posiadanych uprawnień? Z prawem jazdy B + E też trzeba się do niego stosować?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

krótko - TAK, zwalnia jedynie posiadanie innego hamulca w przyczepie niż najazdowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
borek6

Ok, dzieki za informację. Z tego co wiem jedynie podobno nie podlegają temu auta terenowe który mają jakiś tam wpis w dowodzie, ale nie wiem czy to prawda.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...