Skocz do zawartości

Współczynnik 1,33 zestawu


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

 

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Walt napisał:

Oooo, z tego co widzę w komentarzach pod artykułem, to ir&ed - człowiek legenda - wciąż żyje ?

LOL. Widać też po komentarzu, że bajkopisarstwo uprawia nadal :D Adriatyk, Macedonia :D i pewnie znowu będzie Maroko i inne rokokoko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maarec napisał:

Swoją drogą w artykule fotka z katalogu Adria a nie podają źródła :)

chyba nie muszą jeśli jest wrzucone do open agencji 

Dla Adrii to darmowa reklama.

Robisz zdjęcie swojego sprzętu z logo i pozwalasz na jego wykorzystanie bez przeróbek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym współczynnikiem 1,33 jest tak wszędzie namotane, że  w końcu i ja całkiem zgłupiałem. Wkleję swój dowód rejestracyjny i może mi ktoś wytłumaczy, bo być może dociera do mnie na starość tylko pismo obrazkowe. Coś sobie ubzdurałem, że skoro mam w dowodzie wpis o DMC przyczepy 1500 kg, to teraz muszę zastosować ten współczynnik 1,33 i przyjąłem, że  zgodnie z prawem mogę ciągnąć przyczepę  do 1128 kg .DMC auta 2000 kg. Czyli jak to ostatecznie jest  - czy mogę ciągnąć przyczepę o DMC 1128 kg , czy tak jak w dowodzie 1500 kg?  Na chłopski rozum / a na wsi mieszkam/  niby nie powinienem ciągnąć przyczepy cięższej jak auto , a auto na boso waży niby 1490 kg, tak pisze w dowodzie. Z drugiej zaś strony DMC auta 2000 kg i jak to się podzieli przez 1,33 to wychodzi dokładnie  1500 kg , czyli tak jak jest wpisane w dowodzie. Całkiem już głupi jestem.....

 

IMG_20190419_161538.thumb.jpg.07396e0d15c789a827d1f0dad8b7a37d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne te masy masz niemalże idealny holownik. Możesz tak jak kolega napisał. Jak byś kiedyś miał zamiar ciagać budę w okolicy 1500 kg ładuj auto prawie do maksa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna, dopuszczalna masa całkowita a rzeczywista masa pojazdu to coś innego. W tym przypadku rzeczywista masa pojazdu ciągnącego z kierowcą jest wyższa nawet niż dmc przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat  przyczepa  DMC 1500 dla mojego holownika byłaby chyba trochę za ciężka, w końcu to benzyniak i mimo nawet 4x4 nie czułbym się z takim ciężarem komfortowo. Tak się tylko dopytywałem , bo jak widać na starość człowiek głupieje i wynalazłem przyczepkę DMC 1300. Podoba mi się z wielu względów, ale najważniejsze to możliwość załadunku aż 513 kg! Wręcz marzenie, skończyłoby się latanie z wagą do garażu :) Ja bym chciał, ale moja połowica puka się zdroworozsądkowo w czółko - mówiąc , że już mnie całkiem pogięło . Ehhh fajnie być kawalerem - choćby starym.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna, dopuszczalna masa całkowita a rzeczywista masa pojazdu to coś innego. W tym przypadku rzeczywista masa pojazdu ciągnącego z kierowcą jest wyższa nawet niż dmc przyczepy. 
Markowi chodzi o przepisy wynikające z Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu drogowym. I jest tak jak napisał :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2019 o 17:13, kalapan napisał:

bo być może dociera do mnie na starość tylko pismo obrazkowe. Całkiem już głupi jestem.....

 

Chyba mam to samo, ale mi nawet pismo obrazkowe nie pomoże.

VW carawele DMC 3000 KG. DMC przyczepy z hamulcem najazdowym 2500 KG. DMC zespołu pojazdów 5200 KG. To dane z homologacji ciągnika, na mój chłopski rozum 3+2,5=5,5 ale jakiemuś Einsteinowi wyszło 5,2. Może ktoś z bardziej kumatych kolegów mi to wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Chyba mam to samo, ale mi nawet pismo obrazkowe nie pomoże.
VW carawele DMC 3000 KG. DMC przyczepy z hamulcem najazdowym 2500 KG.


Nie z hamulcem najazdowym a z hamulcem. To różnica. Z hamulcem najazdowym możesz tylko 2255 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, górol napisał:

Chyba mam to samo, ale mi nawet pismo obrazkowe nie pomoże.

VW carawele DMC 3000 KG. DMC przyczepy z hamulcem najazdowym 2500 KG. DMC zespołu pojazdów 5200 KG. To dane z homologacji ciągnika, na mój chłopski rozum 3+2,5=5,5 ale jakiemuś Einsteinowi wyszło 5,2. Może ktoś z bardziej kumatych kolegów mi to wyjaśnić?

Samochód nie gotowy na więcej niż 5,2 t łącznie. Np silnik czy hamulce, ośki.

 

W dniu 9.05.2019 o 20:30, jacek00 napisał:
W dniu 9.05.2019 o 18:56, Thomas napisał:
Masa własna, dopuszczalna masa całkowita a rzeczywista masa pojazdu to coś innego. W tym przypadku rzeczywista masa pojazdu ciągnącego z kierowcą jest wyższa nawet niż dmc przyczepy. 

Markowi chodzi o przepisy wynikające z Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu drogowym. I jest tak jak napisał ?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to hamulec najazdowy i hamulec (to ten taki uruchamiany z kabiny holownika ) pokaż mi choć jedno takie auto o DMC do 3500 KG. sprzedawane PL, a masz?

 

2 minuty temu, maarec napisał:

Samochód nie gotowy na więcej niż 5,2 t łącznie. Np silnik czy hamulce, ośki.

Chyba jestem zbyt ograniczony, aby to ogarnąć skoro samochód nie jest gotowy na 5,5 t to po kiego taki zapis w DR, prosty przykład w DR nie ma zapisu o DMZP (dopuszczalna masa zespołu pojazdów) wsiadam w takie auto pierwszy raz, biorę DR do łapy czytam zapinam ogon i jadę, bo nie jest tam napisane, że auto jest na to nie gotowe.Wygląda na to, że ci  co robili homologację do tego auta i ustanawiali przepisy kończyli te same szkoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Wiem co to hamulec najazdowy i hamulec (to ten taki uruchamiany z kabiny holownika ) pokaż mi choć jedno takie auto o DMC do 3500 KG. sprzedawane PL, a masz

 

Proszę bardzo:

https://40ton.net/35-tonowy-ciagnik-siodlowy-z-naczepa-na-kategorie-be-ile-moze-wazyc-jakie-sa-oplaty-a-jakie-zalety/

 

Są też w Polsce auta które mają hamulce elektryczne w przyczepie, które są uruchamiane z razem z hamulcem roboczym holownika.

 

 

 

Chyba jestem zbyt ograniczony, aby to ogarnąć skoro samochód nie jest gotowy na 5,5 t to po kiego taki zapis w DR, prosty przykład w DR nie ma zapisu o DMZP (dopuszczalna masa zespołu pojazdów) wsiadam w takie auto pierwszy raz, biorę DR do łapy czytam zapinam ogon i jadę, bo nie jest tam napisane, że auto jest na to nie gotowe.Wygląda na to, że ci  co robili homologację do tego auta i ustanawiali przepisy kończyli te same szkoły.

 

Było już wiele razy. F3 to nie jest suma O1 i F2. Po prostu jak chcesz holować maksa z pola O1 to Twojego auta nie możesz załadowac pod maksymalne DMC. Czyli masa całego złączonego zestawu po załadowaniu bagażami i osobami nie może ważyć wiecej niż pozycja w F3.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) i odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.