Skocz do zawartości

Współczynnik 1,33 zestawu


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

 

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Napisałem do Pana Wice maila, odpisał błyskawicznie, wg niego warunek 1,33 jest realizowany już na poziomie wpisów w dowodzie rejestracyjnym :-) i dlatego dalej twierdzi że nic nie trzeba przeliczać
pozdrawiam
Andrzej
LOL. A jak nie jest? :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Napisałem do Pana Wice maila, odpisał błyskawicznie, wg niego warunek 1,33 jest realizowany już na poziomie wpisów w dowodzie rejestracyjnym :-) i dlatego dalej twierdzi że nic nie trzeba przeliczać
pozdrawiam
Andrzej
Jest, dla pojazdów homologowanych w Polsce zgodnie z obowiazujacymi przepisami. Ale "wice" zapomniał o autach z importu, homologowanych w/g zgoła innych wytycznych, tego ustawodawca nie przewidział. Nikt przy pierwszym badaniu w pl, i przy pierwszej rejestracji nie ingeruje (bo chyba nie może) w dane pojazdu, tylko je kopiuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, jacekzoo napisał:

Nie prawda, u mnie dmc przyczepy nie uwzględnia 1,33 a auto z Pl salonu

To podobnie, jak u mnie. Mój salonowy osiołek ma w poz. O1 wartość o 100 kg wyższą od swojego DMC.

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest uwzględniane, nawet w przypadku homologacji robionej w Polsce, i nie może być uwzględniane, bo zależy tylko od rodzaju hamulca w przyczepie. Nawet gdyby pojazd miał fabryczną instalację służącą do uruchamiania hamulców w przyczepie jednocześnie z hamulcem roboczym holownika (a czym innym jest np. pneumatyka w ciężarowych i autobusach, jeśli jest złącze do podpięcia cepy?), to przy cepie z najazdem nadal  1.33. Nigdzie nie podaje się osobnej pozycji "DMC przyczepy z hamulcem typu najazdowego (bezwładnościowym)".

I znowu zawracanie kijem Wisły. Przepis jest, i jest jasny, choć niewielu znany, i rzadko egzekwowany, tylko wszyscy wikłają się w coraz bardziej zamotanych interpretacjach, bo DR, bo homologacja, bo jakiś redaktor, bo jakiś wice czy zastępca, i każdy żeby wyjść na swoje. Kiedy nie wolno to nie wolno. A że można i każdy szuka podkładki (jakiś wice, jakiś zastępca, coś, ktoś, auto-świat, redaktor), to jego sprawa.

Z kolei polskiemu kierowcy w PL wolno jechać na B gdy DMC przyczepy jest większe od MW holownika (liczonej bez kierującego) chociaż narusza to wprost Konwencję Wiedeńską, o ile spełnione są pozostałe warunki dot mas (DMC zestawu do 3500, nie więcej niż masa zespołu z DR, DMC cepy wg 1.33, jednak nie więcej niż wpisane w DR holownika jako DMC przyczepy, MR holownika większe od MR przyczepy).

Wszystko proste, gdy nie szuka się udziwnionych interpretacji.

Wystarczy dodać mity o jednej osi/dwuosiówkach, albo hamowana/bez hamulca...

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, macie rację. Sportage IV ma DMC 2110 (MT) do 2200 (DCT), A DMC przyczepy odpowiednio 1900 (MT) i 1600 (DCT). Wychodzi z tego ze już na etapie wydawania homologacji dokumenty pojazdu nie są zgodne z obowiazujacymi u nas przepisami, faktem jest że w homologacji jest podana masa przyczepy hamowanej (nikt nie mówi jakim hamulcem najazdowym czy uruchamianym z miejsca kierowcy). A tylko na urzadzenie najazdowe jest nałożony warunek 1.33. I wtedy homologacja jest ok.

 

Edyta: @czyś mnie uprzedził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest, dla pojazdów homologowanych w Polsce zgodnie z obowiazujacymi przepisami. Ale "wice" zapomniał o autach z importu, homologowanych w/g zgoła innych wytycznych, tego ustawodawca nie przewidział. Nikt przy pierwszym badaniu w pl, i przy pierwszej rejestracji nie ingeruje (bo chyba nie może) w dane pojazdu, tylko je kopiuje.
Nie jest, bo wpis dotyczy przyczepy z hamulcem a nie hamulcem najazdowym. Moja homologacja w obecnym pojeździe jak i poprzednim była ponad 1.33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.06.2019 o 08:23, Kaczor napisał:

Cześć,

Ostatni Auto-Świat i współczynnik 1,33

Wspolczynnik.jpg

A tu zupełnie co innego pisze auto świat.

Jak żyć??

 

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo-jazdy/co-daje-prawo-jazdy-kategorii-be/clbhk30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2019 o 22:34, Pjoter napisał:

A tu zupełnie co innego pisze auto świat.

Jak żyć??

 

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo-jazdy/co-daje-prawo-jazdy-kategorii-be/clbhk30

Ale to jest artykuł z 2011 roku ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jacek00 napisał:

Ale nic się od tego czasu nie zmieniło przecież

Zmienilo minimalnie  :) kurs i egzamin na E+B jest tylko praktyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 29.06.2019 o 22:34, Pjoter napisał:

A tu zupełnie co innego pisze auto świat.

Jak żyć??

 

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo-jazdy/co-daje-prawo-jazdy-kategorii-be/clbhk30

Ja też słyszałem że to jest mit. W całej Europie są przepisy, które mówią jasno że to co w dowodzie jest ważne a nie przelicznik 1.33. Nie słyszałem żeby ktoś miał problemy z tego powodu lub został obdarowany bonusem w postaci mandatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) i odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.