Skocz do zawartości

Współczynnik 1,33 zestawu


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

 

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, jacek00 napisał:

 

Było już wiele razy. F3 to nie jest suma O1 i F2. Po prostu jak chcesz holować maksa z pola O1 to Twojego auta nie możesz załadowac pod maksymalne DMC. Czyli masa całego

złączonego zestawu po załadowaniu bagażami i osobami nie może ważyć wiecej niż pozycja w F3

Sorry nie dociera to do mnie i nie dotrze nigdy DMC to DMC i tak jak pisałem powyżej;

" wsiadam w takie auto pierwszy raz, biorę DR do łapy czytam zapinam ogon i jadę, bo nie jest tam napisane, że auto jest na to nie gotowe"

Dla mnie to idiotyzm, nie mający nic wspólnego z logicznym myśleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są też wersje chociażby laweta + przyczepa

 

 

 

Sorry nie dociera to do mnie i nie dotrze nigdy DMC to DMC i tak jak pisałem powyżej; " wsiadam w takie auto pierwszy raz, biorę DR do łapy czytam zapinam ogon i jadę, bo nie jest tam napisane, że auto jest na to nie gotowe"

Dla mnie to idiotyzm, nie mający nic wspólnego z logicznym myśleniem.

 

 

Co znaczy że DMC to DMC? DMC to największa określona właściwymi warunkami

technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego

do poruszania się po drodze. Dlatego producent dla zestawu pojazdów może określić osobne DMC. Bo taki zestaw jest przez przepisy traktowany jako odrębny byt, który tak należy też postrzegać. I taki odrębny byt może mieć swoje DMC, które nie musi być sumą wspomnianych obu DMC.

 

A co do DR to w DR auta też nie masz napisane ze nie wolno się nim poruszać np 200 km/h. Jako kierowca masz obowiazek znać przepisy ruchu drogowego i przed ruszeniem w trasę upewnić się, że Twoje auto jest sprawne i zgodne z przepisami.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak ja lubię takie wypowiedzi: "Kierowcę w tym przypadku obowiązuje ustawa [...] a tam takich zapisów nie znajdziemy, więc nie musimy przeliczać":-):-)

I to jeszcze ładnie okraszone przez dziennikarza słowem "mit"...

Kto tego pana wypuścił i skąd??

Rozumiem, że rozporządzenia, wydane na podstawie ustaw nas nie wiążą? I pan zastępca nie wie, na podstawie jakiej ustawy wydano to rozporządzenie?

Suuuper - od dziś będę się kierował tą zasadą - wszystko co poniżej ustawy to nich mnie cmokną w trąbkę:-)

A dlaczego nie pójść dalej - po co mam się wiązać ustawą - tylko Konstytucja ma znaczenie, a reszta mnie nie interesuje...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Zulos napisał:

Jak ja lubię takie wypowiedzi: "Kierowcę w tym przypadku obowiązuje ustawa [...] a tam takich zapisów nie znajdziemy, więc nie musimy przeliczać":-):-)

I to jeszcze ładnie okraszone przez dziennikarza słowem "mit"...

Kto tego pana wypuścił i skąd??

Rozumiem, że rozporządzenia, wydane na podstawie ustaw nas nie wiążą? I pan zastępca nie wie, na podstawie jakiej ustawy wydano to rozporządzenie?

Suuuper - od dziś będę się kierował tą zasadą - wszystko co poniżej ustawy to nich mnie cmokną w trąbkę:-)

A dlaczego nie pójść dalej - po co mam się wiązać ustawą - tylko Konstytucja ma znaczenie, a reszta mnie nie interesuje...;-)

Lol, bo rozporządzenie o warunkach technicznych to akt nieobowiązujący wg takich ludzi - świstek papieru :D

Ten Tomasz jakiś tam, zapomniał o najważniejszym, że Rozporządznie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia jest wydane na mocy przepisu z Ustawy  Prawo o Ruchu Drogowym i rozporządzenie jest uzupełnieniem przepisów z PoRD :D 

Art. 66 ust. 5 ustawy PoRD:
Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrami właściwym do spraw wewnętrznych oraz Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

Aż się człowiekowi niedobrze robi, jak sobie pomyśli, że tacy ignoranci piastują jakieś kierownicze stanowiska...

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dziennikarz też jest niezły - od razu walnął, że "wśród kierowców krąży mit", który Pan Zastępca rozwiał:-)

Czyli Pan Dziennikarz z Panem Zastępcą obalili mit i wszyscy kierowcy mogą spać spokojnie!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czy ja sobie właśnie zrobiłem "kuku" z przyczepą?

Właśnie kupiłem pierwszą przyczepę o DMC 1500.

Mam (właściwie pewnie zaraz się okaże, że "miałem") zamiar ciągnąć ją samochodem o następujących parametrach: MW 1410 kg, DMC samochodu 1950 kg, DMC przyczepy 1500 kg.

Do teraz myślałem, że to będzie OK ... ale:

  1. współczynnik 1.33 w tym przypadku = 1.30 :(
  2. MW pojazdu jest mniejsza od DMC przyczepy (1410 < 1500)

Jakie mam zatem możliwości?

  1. Zrobić prawko B+E? Czy to coś pomoże?
  2. Zmienić holownik? Szukając nowego muszę zatem zwrócić uwagę aby jego masa własna była większa niż 1500 oraz aby mógł on ciągnąć przyczepy o DMC > 1500 i jego DMC było > 2000? Tak wiem, że przy okazji będę potrzebował B+E i ViaToll.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety masz racje w zakresie zmiana holownika. Teoretycznie mialbys szanse zmiescic sie w 3.5t ale moim zdaniem tylo teoretycznie. W praktyce nowe lejce tez będą przydatne. I Viatoll tez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎05‎-‎09 o 19:17, kalapan napisał:

Akurat  przyczepa  DMC 1500 dla mojego holownika byłaby chyba trochę za ciężka, w końcu to benzyniak i mimo nawet 4x4 nie czułbym się z takim ciężarem komfortowo. Tak się tylko dopytywałem , bo jak widać na starość człowiek głupieje i wynalazłem przyczepkę DMC 1300. Podoba mi się z wielu względów, ale najważniejsze to możliwość załadunku aż 513 kg! Wręcz marzenie, skończyłoby się latanie z wagą do garażu :) Ja bym chciał, ale moja połowica puka się zdroworozsądkowo w czółko - mówiąc , że już mnie całkiem pogięło . Ehhh fajnie być kawalerem - choćby starym.....

Kalapan - dobrze ,że zdążyłem dopić kawę zanim doszedłem do ostatnich dwóch wersetów...... musiałbym ekran znowu wyczyścić...  dzięki za dawkę humoru  10/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bogumillasinski napisał:
  1. współczynnik 1.33 w tym przypadku = 1.30 :(
  2. MW pojazdu jest mniejsza od DMC przyczepy (1410 < 1500)

pkt 1 - narusza par. 14 ust. 7 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (bo jak mniemam masz w cepce tylko hamulec najazdowy);

pkt 2 - narusza art. 41 ust. 4 lit. a konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym.

Prawda jest jednak taka - co wielokrotnie już na tym forum i w tym temacie było podnoszone, że pewnie w 90% kontroli patrzą Ci tylko w dokumenty, a nikt nie ma zielonego pojęcia o jakiejś konwencji wiedeńskiej, albo o współczynniku 1,33.

Skoro zatem masz w papierach 1500 to jeździć możesz, choć jeśli trafisz na te 10% to możesz mieć problem...

Podobnie, jak w przypadku spowodowania wypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) i odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.