Skocz do zawartości

Jaki Samochód do holowania przyczepy campingowej?


maciek9190

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, maarec napisał:

naoglądała się reklam, i zdecydowała na super niezawodną toyotę Rav-4 - nie wiem czy hybrydę... ale odliczała dni do końca leasingu, często odwiedzając serwis

może to był D4D? ropniaki Toyoty miały trochę wpadek dlatego przed hybrydą nie brałem pod uwagę tego modelu na holownik.

Uparcie szukam wad i problemów z hybrydą w sieci, przeszukuję fora Toyoty i Lexusa (bo to te same napędy) ale wszyscy zadowoleni. Niektórzy rozczarowani, że pali 7 zamiast 5 albo, że na autostradzie 10.

Na zagranicznych forach można znaleźć sporo pozytywnych opinii o holowaniu przyczep Lexusem RX 400H/450H ale tam jest mocniejszy silnik benzynowy.

Jedyna wada jaką do tej pory znalazłem, to ewentualny serwis - niektóre warsztaty nie chcą tykać hybrydy. Ale rynek się kształtuje i prędzej czy później poradzi sobie z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, filipert napisał:

może to był D4D? ropniaki Toyoty miały trochę wpadek dlatego przed hybrydą nie brałem pod uwagę tego modelu na holownik.

Uparcie szukam wad i problemów z hybrydą w sieci, przeszukuję fora Toyoty i Lexusa (bo to te same napędy) ale wszyscy zadowoleni. Niektórzy rozczarowani, że pali 7 zamiast 5 albo, że na autostradzie 10.

D4D (2.0 i 2.2) były awaryjne i to od dawna. W RAV4 4gen pod koniec produkcji silnik oznaczany D4D (2.0 143KM) to już konstrukcja pożyczona z BMW, z tego co pamietam tylko skrzynia manual i tylko 4x2.

Z hybrydami RAV4 4gen i 5gen całkowicie nic się nie dzieje i są bezawaryjne, mam w koło siebie dość dużo obu generacji juz teraz. Czepiać się można drobiazgów (miękki lakier itp).

RAV4 5gen pali zauważalnie mniej (tak z 1L mniej) niż 4gen. Mam nadzieję w lecie przetestować jak ciąga RAV4 5gen.

Na rynku aut używanych pojawia się i będzie w najbliższym czasie pojawiać się juz większa ilość RAV4 hybrid 4gen bo kończą się leasingi.

16 godzin temu, Zulos napisał:

No i Suzuki póki co nie upiera się jak niemal cały wschód, że CVT jest najlepsze;-)

RAV4 hybrid ma eCVT a nie CVT, różnica jest zasadnicza, jest tam przekładnia planetarna, a nie koła pasowe i pasek jak w pierwszych skrzyniach CVT kilkanaście lat temu (m.in audi multitronic, japończyki itp). Jeździ się z tym bardzo dobrze moim zdaniem w hybrydzie - inaczej to fakt, trzeba sie przyzwyczaić, płynność jest rewelacyjna, czasem zawyje ale nie ma dramatu jak kiedys w pierwszych konstrukcjach CVT (zwłaszcza z wolnossącymi - słabo elastycznymi silnikami benzynowymi). Najwięcej oczywiście narzekają w necie ludzie którzy tym nigdy nie jeździli.

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, do0h napisał:

@Zulos także czekam na Grand Vitare :) z tego co słychać prawdopodobnie będzie Plug-In także i miejmy nadzieje że trochy lepszy AllGrip niż Toyota ... 

AllGrip RULEZ!!:-)

Można powiedzieć, że w tradycji napędu 4x4 i przykładaniu do niego wielkiej wagi mamy "wielką trójkę" - Subaru, Audi, Suzuki - choć co-po-niektórzy oczywiście będą polemizować.

No i jeszcze Mercedes zdecydowanie poszedł do przodu ze swoim 4matikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, golob napisał:

Na rynku aut używanych pojawia się i będzie w najbliższym czasie pojawiać się juz większa ilość RAV4 hybrid 4gen bo kończą się leasingi.

Czyli cierpliwość wskazana :)

1 godzinę temu, Zulos napisał:

AllGrip RULEZ!!:-)

Jak dla mnie system elektrycznego 4x4 to ideał dla miejskiego SUVa który tylko od czasu do czasu potrzebuje wsparcia tylnej osi. Przede wszystkim tam się nie ma co popsuć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i elektroniczna blokada - wiadomo, że to nie mechaniczna, ale też nie mówimy o jeździe w terenie. To powinien być warunek sine qua non każdego napędu 4x4. Są sytuacje, że elektronikę musi zastąpić blokada i nie ma innego wyjścia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2020 o 22:30, filipert napisał:

nikt się nie odzywa to podbiję temat :)

już za kilka miesięcy pojawi się nowa odsłona RAV4 w wersji plugin

bazą będzie ten sam silnik 2,5l więc nadal będzie można pewnie przyczepę ponad 1500kg ciągnąć

ale

po odpięciu przyczepy ma pędzić do setki w 6,2s

i

będzie można do pracy jechać na samym prądzie (max 60km zasięgu)

Zwykła hybryda po 8tyś km jeszcze działa i nic się nie zepsuło ;) Średnie spalanie to 8.1litra benzyny więc jak na moc to chyba bardzo przyzwoicie. Outlander palił pod 10 litrów a tam był słaby diesel 2.2  150PS. Oczywiście przy takim samym stylu jazdy(50%trasa/50% miasto) wiec można te dwa auto porównywać jeśli chodzi o spalanie.

Czy to się nadaje do przyczepy to raczej tak średnio, auto to miejski mały suv i w tych warunkach dobrze się spisuje. Z lekką przyczepa pewnie da rade. 

Na pewno można zastanowić się nad kupnem używki. Z racji jak to internetowi specjaliści twierdzą są to bardzo awaryjne auta to ceny zapewne spadają mocno i 3-4letnie da się kupić za grosze. Na spadek wartości nic nie poradzimy ;)

 

 

PS Toyoty mają jedna wadę że przez 15 lat (3 auta) nic się nie zepsuło. NIC! Nuda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Zulos napisał:

Rav4 to miejski mały SUV?!?

W zasadzie łapie się do mini suv-ów :)

sprawdziłem. 4,6m długości, podtrzymuję - auto miejskie.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwalifikacja jest poprzez rozstaw osi, ale wymiary zewnętrzne RAV4 nie są z pewnością na miejski samochód. 4,6 m to nie jest mało. No ale jak punktem odniesienia ma być Durango i Expedition, to nawet X5 czy XC90 będą miejskimi popierdółkami...:-)

Najlepszym dowodem na to w jak durny sposób dokonuje się ta pseudo kategoryzacja jest taki, że mój S-Cross, mimo że większy od Vitary (dłuższy o 12,5 cm z tego co mapiętam), to jest Crossoverem, a Vitara już SUVem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Zulos napisał:

Kwalifikacja jest poprzez rozstaw osi, ale wymiary zewnętrzne RAV4 nie są z pewnością na miejski samochód. 4,6 m to nie jest mało. No ale jak punktem odniesienia ma być Durango i Expedition, to nawet X5 czy XC90 będą miejskimi popierdółkami...:-)

Najlepszym dowodem na to w jak durny sposób dokonuje się ta pseudo kategoryzacja jest taki, że mój S-Cross, mimo że większy od Vitary (dłuższy o 12,5 cm z tego co mapiętam), to jest Crossoverem, a Vitara już SUVem...

Wszystko temat względny. Ford chwali się, że Ecosport, który nie jest ani eko ani sport jest Suvem, niektórzy mówią mini Suvem. 4,1m długości. 4,6 niech będzie średniakiem bo nie można go nazwać dużym Suvem, skoro w Europie produkuje się duże Suvy 5,1m a w Stanach modele przekraczają 6m. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mówię, że RAV4 jest duża, ale z pewnością nie jest to miejski samochód. Zresztą w ogóle nie ma czegoś takiego jak miejski SUV - to jest po prostu Crossover.

Oczywiście te kwalifikacje to każdy kwalifikuje jak chce...

EcoSport to jest mniejszy nawet chyba od Vitary, a wychodzi na to, że większy od 20 cm. dłuższego S-Crossa...;-)

Ale 4,6 to nie miejski samochód.

Co w takim razie z samochodami 3,9 m - to są mini-miejskie, czy co??

A w takim razie pozostałe to są wiejskie, tak??;-)

Ja z uporem maniaka czekam w takim razie na miejskiego SUVa GV z hybrydą PlugIn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już dobrze... w porządku... specjalnie dla posiadaczy ponad 5m wiejskich samochodów, dopuszczamy kategorię "mały miejski SUV", dla wszystkich pojazdów poniżej 5m, które mają służyć do dojazdów do pracy, wyjazdów na zakupy i móc parkować na ciasnych parkingach w ciasnych uliczkach w centrach miast... Idealna do tego jest RAV4, bo przecież nie Skoda CitiGo, która jest od RAV4 o metr krótsza...

Tylko gdzie są w takim razie Crossovery i do czego miałyby służyć...:unsure:

A żeby było jeszcze lepiej - odnośnie nieudolnych prób kategoryzacji samochodów w obecnej chwili - to np. na autocentrum.pl możemy przeczytać taką oto kategoryzację RAV4: "kompaktowy crossover SUV"...:-)

Inna rzecz, że pierwsza RAV4 miała niewiele ponad 4 metry - właśnie tyle co EcoSport, czyli ok. 4,1 m. Teraz jest o pół metra dłuższa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.