Skocz do zawartości
maciek9190

Jaki Samochód do holowania przyczepy campingowej?

Rekomendowane odpowiedzi

maciek9190

Witam,
Proszę o poradę za jakim samochodem się rozglądać aby pociągnąć przyczepę campingową o DMC 1200 (masa własna poniżej 1000 kg).

Przyczepa będzie ciągnięta raz w roku do Włoch w rejon Wenecji, także trzeba będzie autostradą przez Alpy przyjechać.

Ale pytam głównie o to czy takie samochody jak:
Chevrolet Cruze/ Opel Astra 1.4 Turbo (benzyna) 140 km (masa własna 1319 kg, DMC 1832, maks masa przyczepy z hamulcami 1200 kg),
Renault Laguna 2.0 benzyna 140 km (masa własna 1369 kg, DMC 1919, maks masa przyczepy z hamulcami 1300 kg),
i Tego typu podobne samochody dadzą radę realnie pociągnąć taką przyczepę.
(Bo na papierze wszystkie mogą o takiej masie przyczepę holować).

Na co dzień nie potrzebuję dużego samochodu typu SUV, Terenowy.
Także proszę o odpowiedź czy tego typu pojazdy jest sens kupować pod przyczepę, czy zdecydowanie nie i lepiej szukać czegoś większego.

Z góry dziękuję za poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

Witaj.

Samochody które wpisałeś bez problemów dowiozą Cię na miejsce. Pamiętaj tylko aby zawsze max dociążać auto i nie wrzucać wszystkiego co mamy do przyczepy. Silnik 1,4 T ma bardzo fajną charakterystykę i będzie żwawiej sobie radził.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaśki
Napisano (edytowane)

i pamiętaj o 1,33 "dla hamulca"

Więc wg mnie te samochody nie mogą ciągnąć cepy DMC1200 :(

Edytowane przez Jaśki
ucięło zdanie (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec
6 minut temu, Jaśki napisał:

i pamiętaj o 1,33 "dla hamulca"

Więc wg mnie te samochody nie mogą ciągnąć cepy DMC1200 :(

Słabo z matematyką chyba było ? 1832 / 1.33 = 1377kg  a drugi może holować jeszcze więcej. Ograniczeniem jest więc zapis w DR 1300/1200

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaśki

Oczywiście Pomyliłem się i zacząłem DMC przyczepy dzielić przez 1,33

Oczywiście maarec masz rację

Sorki za zamieszanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec
Napisano (edytowane)

no i super, ważne że szybko wyprostowane, czasami ktoś wpadnie, przeczyta dwa pierwsze wpisy i znika z tematu żyjąc w niewiedzy :)

Ja wyleczyłem się przykładowo z poprawiania bzdur na grupach typu campermajstry - tam co 2 dzień jest pytanie ile mogę holować i na jakie prawko. Jak czytam wpisy zasłyszane gdzieś tam od szwagra po kielichu i jeszcze info, że ludzie tak jeżdżą :)... włos się jeży ale sił mi brak na naprawianie świata :)

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
12 minut temu, maarec napisał:

no i super, ważne że szybko wyprostowane, czasami ktoś wpadnie, przeczyta dwa pierwsze wpisy i znika z tematu żyjąc w niewiedzy :)

Ja wyleczyłem się przykładowo z poprawiania bzdur na grupach typu campermajstry - tam co 2 dzień jest pytanie ile mogę holować i na jakie prawko. Jak czytam wpisy zasłyszane gdzieś tam od szwagra po kielichu i jeszcze info, że ludzie tak jeżdżą :)... włos się jeży ale sił mi brak na naprawianie świata :)

PJ i DMC to jeszcze pół biedy. Mnie bardziej bawią obrońcy podnoszenia przyczep na podporach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ecik02

W długie trasy moim zdaniem ważniejsza jest moc holownika, silnik minimum 2.0 do przyczepki ważącej około 1 tony. Silnik 1.4 może mieć problem pod wzniesienia i dostanie strasznie du... po takiej trasie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec
1 minutę temu, Ecik02 napisał:

W długie trasy moim zdaniem ważniejsza jest moc holownika, silnik minimum 2.0 do przyczepki ważącej około 1 tony. Silnik 1.4 może mieć problem pod wzniesienia i dostanie strasznie du... po takiej trasie. 

oczywiście masz rację, ale teraz mamy nowe czasy :). teoretycznie to 1.4 z turbiną będzie lepiej holować jak 2.0 z japończyków, gdzie max moment jest na czerwonym polu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
Napisano (edytowane)
18 minut temu, Ecik02 napisał:

W długie trasy moim zdaniem ważniejsza jest moc holownika, silnik minimum 2.0 do przyczepki ważącej około 1 tony. Silnik 1.4 może mieć problem pod wzniesienia i dostanie strasznie du... po takiej trasie. 

Ten 1.4 sobie nieźle poradzi. Ma parametry diesla. 140 KM i  200 Nm przy 1850-4900 - czyli maksymalny moment w całym zakresie obrotów. 2.0 benzyna wolnossąca od Toyoty np ma 150 Nm i 150 KM. I się okazuje, że taki silnik dużo gorzej będzie sobie radzić na tych podjazdach.

Z kolei we Francji, Holandii dużym uznaniem cieszy się uwaga uwaga silnik PSA 1.2 PT. 230 Momentu i 130 KM, też w zakresie od 1750 obrotów na minutę. Silnik parametrami podobny do mojego Diesla. Jeździłem trochę C4P z takim silnikiem i jeździ to dużo lepiej niż mój obecny C4P.

Nowoczesne benzyny to już charakterystyka diesli. Nie ma się czym martwić tylko jeździć :) Towcar.info to bardzo ładnie obrazuje. Małe uturbione benzyny bardzo dobrze wypadają w ich zestawieniach. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szwedki

Ja jestem posiadaczem samochodu z powyżej opisanym silnikiem i w zeszłym sezonie byłem nim w Grecji gzie zmierzyłem się z najwyższym pasmem gór w tym kraju . Silnik przeżył w całkiem dobrym stanie .Komort jazdy bardzo duży .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec
12 minut temu, szwedki napisał:

Ja jestem posiadaczem samochodu z powyżej opisanym silnikiem i w zeszłym sezonie byłem nim w Grecji gzie zmierzyłem się z najwyższym pasmem gór w tym kraju . Silnik przeżył w całkiem dobrym stanie .Komort jazdy bardzo duży .

uwielbiam takie info :)

Mimo wszystko mało jest jeszcze takich zestawów a wygląda na to, że za 10 lat będzie to konieczność patrząc na nagonkę na diesle to mam wrażenie, że mój  następny będzie już tym ostatnim.

Oglądam różne hybrydy, plug-iny ale chyba taka 1.4.-2.0 t benzynka będzie musiała dać sobie radę :)

jeszcze trochę i nie będzie czym holować przyczep powyżej 1800kg ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
15 minut temu, szwedki napisał:

Ja jestem posiadaczem samochodu z powyżej opisanym silnikiem i w zeszłym sezonie byłem nim w Grecji gzie zmierzyłem się z najwyższym pasmem gór w tym kraju . Silnik przeżył w całkiem dobrym stanie .Komort jazdy bardzo duży .

Sam rozważam C4P nowego  z tym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów :) Dlatego pożyczyłem sobie auto demo na weekend bo byłem ciekawy jak to jeździ. I byłem naprawdę zaskoczony jak ten silnik sobie radzi. Dużo lepiej niż mój 1.6. No ale to zrozumiałe. Samochód lżejszy o 250 kg od mojego, a na haku 1400 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ecik02

Ok. Czyli może ja jestem trochę przewrażliwiony ze mały silnik nie uciągnie :D. Co byście polecili do przyczepki ważącej 1400kg i 1600DMC. bo myślę o zmianie auta na mniejsze?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00
2 minuty temu, maarec napisał:

uwielbiam takie info :)

Mimo wszystko mało jest jeszcze takich zestawów a wygląda na to, że za 10 lat będzie to konieczność patrząc na nagonkę na diesle to mam wrażenie, że mój  następny będzie już tym ostatnim

Mam świadomość końca diesla i też rozważam 2.0. Ale u mnie jest problem taki, że jeżdżę miesięcznie obecnie może z 500 km. Rocznie robię 10-15k km, w tym połowa to pewnie z przyczepą i na wakacjach. Tak więc u mnie kupowanie diesla się nie do końca kalkuluje i szukam innych opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×