Skocz do zawartości

Pierwszy nabytek - Knaus Sport 500 QDK 2015 r.


borek6

Rekomendowane odpowiedzi

To ja mam chyba cięższą nogę. Ale też rzadko kiedy jadę 90 z przyczepą, bardziej 100 - 105, zawsze box na dachu, przyczepa realnie ok 1400 kg...

Średnie w trasie bez przyczepy to samo 8-9 litrów. 

@golobi @BuryKocurteż klikam ten guzik, ale jak pisałem wcześniej, zaczyna się lekko "świecic (wycierać)" od ciągłego klikania.

A to Bartek powiedz czemu nie jeździsz na odłączonej kostce tylko klikasz za każdym razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 372
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, borek6 napisał(a):

A to Bartek powiedz czemu nie jeździsz na odłączonej kostce tylko klikasz za każdym razem?

Troche jeździłem, ale i tak zawsze zmieniam ten driving mode na individual, wiec jakos nauczyłem sie tego wciskania na pamieć, bo ten mode przycisk 3 razy musze nacisnac aby przejsc na indyvidual i potem jeszcze raz SS :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2023 o 12:04, borek6 napisał(a):

Dokładam wykres z hamowni

Ładnie Ci podciągnęli :ok: Moment jak w dieselu :D

 

W dniu 10.03.2023 o 12:50, golob napisał(a):

mode przycisk 3 razy musze nacisnac aby przejsc na indyvidual i potem jeszcze raz SS :) 

A jak masz w X1?

U mnie to super zrobili, bo obok przyciska uruchamiania silnika masz wyłączenie SS a co lepsze, tryb sport automatycznie wyłącza SS i też jest obok przyciska uruchamiania silnika ;) Wiedzą, czego użytkownicy oczekują :ok:

image.thumb.png.ab227e88441d46f5fd63e8bde37c0bcd.png

 

W Volvo Wyłączenie SS miałem kilometr od przycisku uruchamiania.

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @lbuster No i odpiąłem to wtyczkę z akumulatora która wskazał @golob , zobaczymy jaki będzie efekt. Mam nadzieje ze nie będzie to miało żadnego negatywnego wpływu na pozostałe podzespoły auta ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@borek6 widzę że słowa zamieniłeś w czyny  :)   bo już od jakiegoś czasu napominałeś o tym.  ile kosztowała Cię taka przyjemność (silnik + skrzynia)
Jak zapniesz przyczepę to sprawdź jaką będziesz osiągał temperaturę oleju . I czy chip coś w tej kwestii zmienił tzn. czy temperatura nie podskoczyła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2023 o 09:48, golob napisał(a):

u Ciebie w TDI jest tylko żeglowanie, więc po prostu wrzucił Ci na luz i wtedy masz ikonę ECO (...)

Bartek - może pytanie ... takie sobie, ale co to daje ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek - może pytanie ... takie sobie, ale co to daje ?
Pzdr
Włodek

A to akurat kolejny absurd całej tej ekologii. Auto zrzuca na luz po puszczeniu gazu, i wyświetla się ECO, jest to tzw żeglowanie. Tak jakbyś w ręcznej skrzyni zrzucił na luz lub wcisnął sprzęgło podczas zwalniania, ani to ECO ani to bezpieczne. Tylko hamowanie na biegu powoduje że auto nic nie pali no i nie rozłącza napędów.

Żeby uniknąć żeglowania to albo tryb S albo na D trzeba tak jakby szybko puścić gaz, wtedy zostaje na biegu.

@Koczaj program silnik + skrzynia razem 1600 zł. Zobaczymy jak będzie pod obciążeniem, pierwszy wyjazd Wielkanoc. Z programu jestem bardzo zadowolony

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Bartek - może pytanie ... takie sobie, ale co to daje ?

Po prostu auto nie hamuje silnikiem tylko się toczy, ja to akurat lubie w podmiejskiej jeździe, tylko wtedy właściwie to się przydaje, bo w mieście czy na trasie nie ma to żadnego sensu.

29 minut temu, borek6 napisał(a):

ani to ECO ani to bezpieczne. Tylko hamowanie na biegu powoduje że auto nic nie pali no i nie rozłącza napędów.

Dlaczego niebezpieczne? Nie widzę w konkretnych warunkach nic niebezpiecznego, to nie to samo co jazda na luzie w manualu, bo tutaj skrzynia DSG już ma przygotowany odpowiedni bieg (a właściwie 2 bieg i na obu sprzęgłach) i w ułamku sekundy je wrzuci. Masz racje że tylko przy hamowaniu silnikiem spalania paliwa nie ma, ale tu chodzi o to że wrzucając żeglowanie auto sobie swobodnie jedzie, silnik spala oczywiście wtedy paliwo, ale nie traci tej swojej energii kinetycznej kiedy jest rozpędzony. Tak jak napisałem wyżej, ma to sens tylko w jeździe takiej podmiejskiej, nie spiesznej itd no i nie każdy musi to lubieć, ja akurat lubię bardzo.

16 godzin temu, lbuster napisał(a):

A jak masz w X1?

Mam ostatni wypust który nie ma fabrycznie SS :) to euro5 jeszcze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, borek6 napisał(a):

Auto zrzuca na luz po puszczeniu gazu, i wyświetla się ECO, jest to tzw żeglowanie.

Kompletnie bez sensu - we wszystkich opracowaniach dotyczących jazdy na automatycznej SB jest wyraźnie napisane, żeby w czasie poruszania się samochodu NIE załączać luzu czyli trybu NEUTRAL.

Muszę zobaczyć jak to się załącza - jeźdżę na S to nie wiem.

Druga sprawa to hamowanie silnikiem - wiem, że odniesieniu do automatów jest to pojęcie względne, ale jednak z punktu widzenia bezpieczeństwa zawsze mnie uczono, żeby nie rozłączać w czasie jazdy napędów - i co teraz ?

Jak się ma owo bezpieczeństwo jazdy do tego eko ?

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, golob napisał(a):

Mam ostatni wypust który nie ma fabrycznie SS :) to euro5 jeszcze jest.

No to miodzio :ok:

Godzinę temu, borek6 napisał(a):

A to akurat kolejny absurd całej tej ekologii. Auto zrzuca na luz po puszczeniu gazu, i wyświetla się ECO, jest to tzw żeglowanie. Tak jakbyś w ręcznej skrzyni zrzucił na luz lub wcisnął sprzęgło podczas zwalniania,

Dokładnie tak. Ekooszołomy wyliczyły, że na luzie w specyficznych warunkach (długa prosta, nie trzeba hamować i puścimy gaz) na luzie spalimy kilka mililitrów mniej lub dalej zajedziemy, niż na załączonym biegu, co prawda nie spalając nic, ale szybciej wytracając prędkość poprzez hamowanie silnikiem.

34 minuty temu, golob napisał(a):

Dlaczego niebezpieczne?

Przy załączonym napędzie mamy lekkie hamowanie, przez co dociąża nam przód i przy dużych prędkościach stabilniej przejedziemy zakręt niźli na luzie.

Poza tym, załączanie i rozłączanie napędów na zakręcie może spowodować mniejszy lub większy opór/poślizg co także nie wpływa na bezpieczeństwo.

No i ostatni punkt:

38 minut temu, golob napisał(a):

skrzynia DSG już ma przygotowany odpowiedni bieg (a właściwie 2 bieg i na obu sprzęgłach) i w ułamku sekundy je wrzuci.

Trochę nie wierzę w ten ułamek sekundy, ale nawet jak tak jest, to nadal mamy ułamek sekundy później przyspieszenie niż w przypadku załączonego już biegu. W ekstremalnych przypadkach może być o ułamek sekundy za późno.

Podsumowując,

42 minuty temu, golob napisał(a):

Tak jak napisałem wyżej, ma to sens tylko w jeździe takiej podmiejskiej, nie spiesznej itd no i nie każdy musi to lubieć

Dokładnie, przy jeździe emeryckiej (przepraszam Golob) w specyficznych warunkach np. w jeździe podmiejskiej, widząc, że za kilometr są światła, zjazd, zakręt, wrzucając na luz i zajedziemy trochę dalej. Według mnie w zdecydowanej większości innych przypadków to się nie sprawdza.

52 minuty temu, golob napisał(a):

ja akurat lubię bardzo.

A ja mam wrażenie, że samochód robi co chce, ale przyznam się, że unikam tego trybu jak ognia więc doświadczenie nikłe ;) Uczyli mnie, żeby na zakrętach mieć włączony bieg i go nie zmieniać :ok:

 

I mam tu jeszcze mały dylemat. Czytałem, także tu na forum, że nie powinno się w automacie wrzucać neutral i jak to się na do żeglowania? Czy to nie to samo? Czy po prostu producenci dostosowali skrzynię do "luzu" i już teraz nie wpływa to na jej żywotność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, lbuster napisał(a):

Czytałem, także tu na forum, że nie powinno się w automacie wrzucać neutral i jak to się na do żeglowania? Czy to nie to samo? Czy po prostu producenci dostosowali skrzynię do "luzu" i już teraz nie wpływa to na jej żywotność?

Mam dokładnie to samo pytanie ...

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że to będzie co innego, inaczej będzie to rozwiązane. I zgadzam się z powyższymi odpowiedziami, od zawsze dojeżdżam do skrzyżowań na biegu w moim drugim manualu, tak samo ze zwalnianiem i bardzo mnie drażni zrzucanie na luz, mam wrażenie że tracę kontrole nad autem zimą szczególnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, borek6 napisał(a):

I zgadzam się z powyższymi odpowiedziami, od zawsze dojeżdżam do skrzyżowań na biegu w moim drugim manualu, tak samo ze zwalnianiem i bardzo mnie drażni zrzucanie na luz, mam wrażenie że tracę kontrole nad autem https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png zimą szczególnie

Kiedyś - za starych dobrych czasów to uczyli tego na kursach - a teraz to ja nie wiem czego uczą o nie wysprzęglaniu biegu w czasie jazdy...

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to SS - wtyczka wyjęta, błędów żadnych. Jedynie jak się wejdzie w status auta to jest info o usterce. Auto nie gaśnie jestem zadowolony


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, borek6 napisał(a):

wtyczka wyjęta, błędów żadnych

A czy podczas normalnej jazdy masz jakieś info na wyświetlaczu głównym ?

Tak jak info o ciśnieniu, czy o niskim poziomie w spryskiwaczu czy o konieczności zatankowania?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.