Skocz do zawartości

Pierwszy nabytek - Knaus Sport 500 QDK 2015 r.


borek6

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, seba222 napisał(a):

A to akurat da się bardzo prosto wyłączyć - u siebie w dniu odbioru Kodiaq'a z salonu to wyłączyłem. Ja uzyłem do tego OBDEleven i telefonu. Cała rzecz polega na tym, żeby ustawić mu napęcie akumulatora, poniżej którego nie ma prawa się uruchomić StartStop. Moje auto cały czas myśli, że ma rozładowany akumulator i system nie działa :)

Mozna też odłączyć zwyczajnie wtyczkę przy akumulatorze, nie ma żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 372
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, golob napisał(a):

Mozna też odłączyć zwyczajnie wtyczkę przy akumulatorze, nie ma żadnego błędu.

Dzięki Bartek - jakbym jeszcze wiedział którą ...?

Ale poszukam na forum Kodiaqa pomysłu, który podpowiedział Przedmówca.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Dzięki Bartek - jakbym jeszcze wiedział którą ...?

Ale poszukam na forum Kodiaqa pomysłu, który podpowiedział Przedmówca.

Pzdr

Włodek

IMG_20230309_163814_HDR.thumb.jpg.2e5ebfaa8e6ee8d75e062b5f7965caff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@golob odpowiadając na poprzednie pytanie, tak mam soft silnika i soft skrzyni.

Mówisz ze odpięcie wtyczki niczego innego nie uszkodzi, nie ma wpływu na inne części elektroniki ?

@BuryKocur tryb D w tych naszych „świeżych” autach to porażka. Dosłownie aż żal jak auto się na nim męczy

@seba222 Niestety ale widocznie mój model jest już tym gdzie nie tak łatwo wyłączyć SS z poziomu zwykłego komputera diagnostycznego. Nie mam niestety OBDEleven i nie kupuje, koszt dość znaczny, jak będę pewny że wtyczka nie uszkadza / nie ma wpływu na pracę innych części auta to odłączę. Jak nie to, to zostaje jeszcze wyłącznik z AliExpress i wymiana.

Co do przyczepy - przyszły dzisiaj nowe okładziny hamulcowe. Poprzednie miały co robić na zjeździe z Bernina Pass i dostały dość ostry wycisk ?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230309/855ee7a911270d84a5c732eb82058045.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, borek6 napisał(a):


@BuryKocur tryb D w tych naszych „świeżych” autach to porażka. Dosłownie aż żal jak auto się na nim męczy

Dlatego jeźdźę na codzień na trybie S traktując go jak normalny tryb do jazdy.

Tryb D może (?) nadaje się do jazdy autostradowej bez ogona, tyle, że co Ci za różnica, który tryb wrzuci ci ostatni bieg, na którym będziesz jechał wiele km.

A na codzień ten tryb nie nadaje się do niczego określanego mianem dynamicznej jazdy.

pzdr

Włodek

 

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Tryb D może (?) nadaje się do jazdy autostradowej bez ogona

Nie wiem jak u Was w moim VAGu 2.0TDI, stronic na D po podpięciu przyczepy na oryginalnym sterowniku haka, zmienia charakterystykę i wyżej trzyma obroty niż bez wspomnianego ogona. 

Bez przyczepy faktycznie 1100-1200 obr i wrzuca 7 bieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bartd napisał(a):

Nie wiem jak u Was w moim VAGu 2.0TDI, stronic na D po podpięciu przyczepy na oryginalnym sterowniku haka, zmienia charakterystykę i wyżej trzyma obroty niż bez wspomnianego ogona. 

A to napisałeś Kolego ciekawą rzecz - jeszcze nie ciągałem Niedźwiadkiem budki - na razie jedynie podpiąłem przyczepkę do gniazda haka, żeby sprawdzić podłączenie elektryczne - jak będe za jakiś miesiąc jechał z przyczepką na przegląd do Stacji Diagnostycznej to specjalnie sprawdzę to co napisałeś.

Byłoby miło jakby sterownik haka widział podpięta przyczepkę i zmieniał charakterystykę skrzyni - ale zobaczymy.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, borek6 napisał(a):


@seba222 Niestety ale widocznie mój model jest już tym gdzie nie tak łatwo wyłączyć SS z poziomu zwykłego komputera diagnostycznego. Nie mam niestety OBDEleven i nie kupuje, koszt dość znaczny, jak będę pewny że wtyczka nie uszkadza / nie ma wpływu na pracę innych części auta to odłączę. 

O ile dobrze pamiętam, to masz Kodiaqa albo równolatka albo o max pół roku młodszego ode mnie. Mój to końcówka 2019 roku. Jeżeli wypali nam wyjazd do Camp66 na święta - a wszystko na to wskazuje, że tak, to ja mam zawsze ze sobą ODBEleven to możemy zrobić próbę - trwa to jakieś max 5 minut.

7 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Tryb D może (?) nadaje się do jazdy autostradowej bez ogona, tyle, że co Ci za różnica, który tryb wrzuci ci ostatni bieg, na którym będziesz jechał wiele km.

Kiedyś zrobiłem test jadąc z przyczepą. W jedną stronę jechałem na "ECO" a w drugą na "SPORT", normalnie jeżdżę na "D". Wynik był taki, że na EKO spalanie trochę większe jak na "D", ale komfort jazdy żaden (muł straszny, słabo przy ruszaniu), na "SPORT" spalanie największe, a jazda zbyt "narowista" i wcale dobrze się z przyczepą nie jechało. Najlepiej i najbardziej oszczędnie z przyczepą jeździ się u mnie na "D". Być może różnica taka wynika z tego, że jak zapinam przyczepę na hak, to włącza się u mnie (nie, nie w aucie, a u mnie) tryb "URLOP", który powoduje obniżenie prędkości maksymalnej do 90 km/h i kompletny brak pospiechu na drodze :)

5 godzin temu, bartd napisał(a):

Nie wiem jak u Was w moim VAGu 2.0TDI, stronic na D po podpięciu przyczepy na oryginalnym sterowniku haka, zmienia charakterystykę i wyżej trzyma obroty niż bez wspomnianego ogona. 

4 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Byłoby miło jakby sterownik haka widział podpięta przyczepkę i zmieniał charakterystykę skrzyni - ale zobaczymy.

Dokładnie tak jest - jak tylko podpinam przyczepę do auta, to od razu inaczej się samochód zachowuje - oprócz tego, ze zmienia charakterystykę skrzyni, to na liczniku wyświetla inaczej odczytane znaki, sprawdza obwody oświetlenia przyczepy itp. Warunkiem jest jednak fabrycznie montowany hak, a nie przez dilera, lub zakup samochodu bez haka, ale z fabryczna wiązką pod hak (w Skodzie to się nazywa chyba "przygotowanie do montażu haka"). 

PS. Co do spalania, to ostatnio wymieniłem swoją budkę, zamieniłem Knausa 1500 kg na trochę nowszego Knausa 1500 kg. Co prawda przyciągnąłem pustą z Warszawy, ale przy nowej spalanie spadło mi z 11-12 litrów/100 km do 9,0 l/100 km. Jestem bardzo zaskoczony tym faktem, ale zobaczę co będzie po przygotowaniu budki do wyjazdu i jej doładowaniu. Czy wrócę do spalania jak poprzednio ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@seba222mój też końcówka 2019, produkcja listopad. Obierałem w grudniu.

Jeśli faktycznie dojedziesz do Karpacza i byłaby okazja wyłączyć ten dziadowski system to byłoby super.

Komputerem diagnostycznym się nie udało. Jaki masz silnik u siebie? Domyślam się że diesel, bo piszesz o spalaniu 9,0 - 11,0 litrów.

Mój pali 13,0 - 13,5. Zobaczymy jak będzie po tym programie, czy się cos poprawi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, seba222 napisał(a):

Warunkiem jest jednak (...) z fabryczna wiązką pod hak (w Skodzie to się nazywa chyba "przygotowanie do montażu haka"). 

U mnie tak właśnie jest - kupiłem nowe auto s salonu z fabrycznym przygotowaniem pod hak a serwis w salonie dołożył mi ów hak.

Zaskoczeniem dla mnie był fakt, że po zainstalowaniu haka - sprawdzając podłączenia w gnieździe - nie miałem aktywnych PIN-ów 9,10,11 oraz 13, które uaktywniły się dopiero po podłączeniu budki.

A tego - że tak będzie - w serwisie nie umieli mi powiedzieć - zwyczajnie nie wiedzieli tego - dopiero tutaj - na forum - nasz Kolega Jacek - mi to powiedział.

Człek się uczy całe życie.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

I mówisz, że wypięcie jest bezpieczne?

13 godzin temu, borek6 napisał(a):

Mówisz ze odpięcie wtyczki niczego innego nie uszkodzi, nie ma wpływu na inne części elektroniki ?

Nie działa po prostu moduł start stop i tyle, nic więcej się nie dzieje, minusem jest że wyświetla komunikat coś w stylu "awaria układu start-stop", choć nie wiem czy po FL coś się nie zmieniło. Ja przyzwyczaiłem się po prostu wyłączać SS od razu po odpaleniu, taki już odruch bezwarunkowy się zrobił.

21 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

A tak na marginesie - jeżeli nie mam przewidzeń to mrugnął mi wczoraj gdzieś piktogram ECO, ale nie spodziewałem sie tego i nawet nie wiem gdzie on był.

Szukałem potem w serwisówce, ale wszelkie wpisy o ECO dotyczą informacji o wyłączaniu w TSI części cylindrów - ale ja mam TDI - więc o co chodzi z tym ECO ?

W 1.5 TSI to jest albo praca na 2 cylindrach, albo żeglowanie, u Ciebie w TDI jest tylko żeglowanie, więc po prostu wrzucił Ci na luz i wtedy masz ikonę ECO, w trybie sport w ogóle chyba żeglowania nie wrzuca, w trybie D da się to wymusiść delikatnym odjęciem gazu, a w trybie E prawie sam po puszczeniu gazu wrzuca na żeglowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, golob napisał(a):

Ja przyzwyczaiłem się po prostu wyłączać SS od razu po odpaleniu, taki już odruch bezwarunkowy się zrobił.

ja robię to samo - i jeszcze nakleiłem sobie na kierownicy dwa komunikaty - WYŁĄCZ START/STOP oraz ZAŁĄCZ TRYB SPORT.

Tak dla pamięci

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2023 o 12:04, borek6 napisał(a):

Dokładam wykres z hamowni, w poprzednim poście coś się nie udało.

Mam nadzieje że teraz pójdzie odczytać / otworzyć

kodiaq 2.0tsi 190KM.jpg

Fajnie to wyszło, ciekawy jestem wrażeń ze spalania solo jak i z przyczepą po zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, borek6 napisał(a):

@seba222Jaki masz silnik u siebie? domyślam się że diesel, bo piszesz o spalaniu 9,0 - 11,0 litrów.

Mój pali 13,0 - 13,5. Zobaczymy jak będzie po tym programie, czy się cos poprawi ;)

Ja mam 2.0 TSI 190kucy, czyli to samo, ale mój pali z przyczepą max 12 l/100 km (średnie). Natomiast średnie spalanie bez przyczepy oscyluje w granicach 8-9 l/100 km, ale potrafiłem na trasie Olkusz -> Ustroń (120 km) wycisnąć 5,7 l/100 km - oczywiście to wszystko odczyt z komputera, ale w miarę się to zgadza z ilością tankowanego paliwa. Wtedy jechałem max 120 km/h, żadnych korków, tryb ECO, 5 osób + bagaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.