Skocz do zawartości

Pierwszy nabytek - Knaus Sport 500 QDK 2015 r.


borek6

Rekomendowane odpowiedzi

A czy podczas normalnej jazdy masz jakieś info na wyświetlaczu głównym ?
Tak jak info o ciśnieniu, czy o niskim poziomie w spryskiwaczu czy o konieczności zatankowania?
Pzdr
Włodek

Nie, nie ma żadnego info. Jedynie jak przejdziesz na wyświetlaczu na liczniku do statusu pojazdu, to pisze o usterce układu SS. Ale szczęśliwie nie ma żadnej żółtej kontrolki z wykrzyknikiem że coś jest nie tak, a to dobrze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 372
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, borek6 napisał(a):

Nie, nie ma żadnego info. Jedynie jak przejdziesz na wyświetlaczu na liczniku do statusu pojazdu, to pisze o usterce układu SS. Ale szczęśliwie nie ma żadnej żółtej kontrolki z wykrzyknikiem że coś jest nie tak, a to dobrze

To jeszcze jedno pytanie związane z tą wtyczką - czy jej odłączenie ma może coś wspólnego ze zmianą systemu ładowania akumulatora ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BuryKocur tego właśnie nie wiem. Mam nadzieje że nie, wszak do wtyczki idą cienkie kabelki. Nie znam się na prądach itp ale nie sadze żeby tak cienkie przewody miały wpływ na jakiekolwiek ładowanie itd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, borek6 napisał(a):

wszak do wtyczki idą cienkie kabelki. Nie znam się na prądach itp ale nie sadze żeby tak cienkie przewody miały wpływ na jakiekolwiek ładowanie itd.

Nie wiem jak jest w tym aucie - bo jak dla mnie to bardziej momentami przypomina ono prom kosmiczny niż prosty samochód - ale to mogą być kabelki idące do jakiegoś sterowania ładowaniem - gdzieś wyżej było, że odłączenie tej wtyczki - jeżeli dobrze zrozumiałem - wyłącza ten kretyński program ładowania odzyskowego i przywraca normalne ładowanie.

Bo nie ukrywam, że obserwując woltomierz w czasie jazdy to mam duże wątpliwości w zdrowe zmysły "tfórców" tego dzieła zwanego ładowaniem baterii.

Jak już wyłączyłeś tą wtyczkę to najprościej  jakbyś do gniazda zapalniczki włożył sobie prosty woltomierz - są takie na allegro - i poobserwował ładownie.

Pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzień przy aucie oraz przyczepie. Sezon otwieramy w Wielkanoc, więc dzisiaj żona ogarniała przyczepę w środku, pranie firanek, mycie frontów, blatów itd. Została nam jeszcze łazienka i mycie z zewnątrz, więc zdjęcia będą jak przyczepka będzie lśnić ;) Skodzina natomiast odkurzona i odświeżona po zimie, umyta,  i częściowo założony setup letni tzn zmiana dywaników gumowych na materiałowe :) a częściowo bo jeszcze zostawiłem koła zimowe, w planie zmiana przed wielkanocą. Obecnie jeszcze w nocy zapowiadają przymrozki.

 

IMG_2902.JPG

IMG_2904.JPG

IMG_2905.JPG

IMG_2903.JPG

Edytowane przez borek6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2023 o 10:07, lbuster napisał(a):

Dokładnie tak. Ekooszołomy wyliczyły, że na luzie w specyficznych warunkach (długa prosta, nie trzeba hamować i puścimy gaz) na luzie spalimy kilka mililitrów mniej lub dalej zajedziemy, niż na załączonym biegu, co prawda nie spalając nic, ale szybciej wytracając prędkość poprzez hamowanie silnikiem.

Dokładnie tak :)

W dniu 18.03.2023 o 10:07, lbuster napisał(a):

Trochę nie wierzę w ten ułamek sekundy, ale nawet jak tak jest, to nadal mamy ułamek sekundy później przyspieszenie niż w przypadku załączonego już biegu. W ekstremalnych przypadkach może być o ułamek sekundy za późno.

Zmierzyć tego nie zmierzymy, ale jest to na prawdę błyskawiczne.

 

W dniu 18.03.2023 o 10:07, lbuster napisał(a):

Dokładnie, przy jeździe emeryckiej (przepraszam Golob) w specyficznych warunkach np. w jeździe podmiejskiej, widząc, że za kilometr są światła, zjazd, zakręt, wrzucając na luz i zajedziemy trochę dalej. Według mnie w zdecydowanej większości innych przypadków to się nie sprawdza.

:klnie: do emrytury jeszcze trochę, ale dokładnie masz rację :D

W dniu 18.03.2023 o 09:20, BuryKocur napisał(a):

Kompletnie bez sensu - we wszystkich opracowaniach dotyczących jazdy na automatycznej SB jest wyraźnie napisane, żeby w czasie poruszania się samochodu NIE załączać luzu czyli trybu NEUTRAL.

No bo w klasycznych skrzyniach automatycznych z konwerterem na N jest słabe smarowanie i nie można tak robić. DSG to skrzynia mechaniczna ze sprzęgłami i porpostu to żeglowanie wysprzęgla i tyle.

15 godzin temu, borek6 napisał(a):

Dzisiaj dzień przy aucie oraz przyczepie. Sezon otwieramy w Wielkanoc, więc dzisiaj żona ogarniała przyczepę w środku, pranie firanek, mycie frontów, blatów itd. Została nam jeszcze łazienka i mycie z zewnątrz, więc zdjęcia będą jak przyczepka będzie lśnić ;) Skodzina natomiast odkurzona i odświeżona po zimie, umyta,  i częściowo założony setup letni tzn zmiana dywaników gumowych na materiałowe :) a częściowo bo jeszcze zostawiłem koła zimowe, w planie zmiana przed wielkanocą. Obecnie jeszcze w nocy zapowiadają przymrozki.

 

IMG_2902.JPG

IMG_2904.JPG

IMG_2905.JPG

IMG_2903.JPG

Jak nowy :brawo:

W dniu 18.03.2023 o 23:47, BuryKocur napisał(a):

Bo nie ukrywam, że obserwując woltomierz w czasie jazdy to mam duże wątpliwości w zdrowe zmysły "tfórców" tego dzieła zwanego ładowaniem baterii.

Jak już wyłączyłeś tą wtyczkę to najprościej  jakbyś do gniazda zapalniczki włożył sobie prosty woltomierz - są takie na allegro - i poobserwował ładownie.

Bez SS troche niższe napięcie ładowaniajest, ale generalnie ładowanie jest "inteligentne" i uzależonie od wielu rzeczy, także takie proste podglądanie napięcia nie wiele powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, golob napisał(a):

No bo w klasycznych skrzyniach automatycznych z konwerterem na N jest słabe smarowanie i nie można tak robić. DSG to skrzynia mechaniczna ze sprzęgłami i porpostu to żeglowanie wysprzęgla i tyle.

No a jak ja mam klasyczną skrzynię i też mi się włącza tryb żeglowania to jak to interpretować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lbuster napisał(a):

No a jak ja mam klasyczną skrzynię i też mi się włącza tryb żeglowania to jak to interpretować?

Pewnie musieli to jakoś rozwiązać i zwiększyć to smarowanie w takim trybie żeglowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeglowanie tak jakby zrzuca na luz, obroty na 900 i wyświetla się ECO na wyswietlaczu, w prawym dolnym rogu chyba albo tam gdzie D… nie pamietam dokładnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, jacek00 napisał(a):

U mnie, wydaje mi się, że skrzynia działa mi normalnie, jak puszczam gaz to zaczyna hamować silnikiem. 

Tryb żeglowania włącza się sporadycznie w określonych warunkach (u mnie tryb normal lub ECO) i spokojna jazda. Tak jak u Borka6, u mnie także jest taka ikona ślimaka czy jakoś tak ;) Na statystykach jazdy także pokazuje (przy ślimaku), ile przejechane w tym trybie.

Jak u Ciebie zaczyna silnik hamować, to nie jest tryb żeglowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi tryb "żeglowania" występuje tylko w trybie efficiency... Takie Eco. Jeżdżąc w tym trybie z miesiąc, nie zauważyłem żadnej, ale to żadnej oszczędności paliwa (silnik 2.0TDI 150KM). Podczas hamowania silnikiem sterownik silnika odłącza całkiem dopływ paliwa do wtryskiwaczy, natomiast na luzie utrzymuje wolne obroty.

Myślę że to taki chłit marketingowy, który powoduje częste zrzucanie na luz. Może w jakiś określonych warunkach by się sprawdził... U mnie nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, bartd napisał(a):

który powoduje częste zrzucanie na luz.

Jest pytanie czy takie wyrzucanie na luz nie powoduje jakiś skutków ubocznych dla SB związanych np. z gorszym smarowaniem jej bebechów?

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lbuster napisał(a):

Tryb żeglowania włącza się sporadycznie w określonych warunkach (u mnie tryb normal lub ECO) i spokojna jazda. Tak jak u Borka6, u mnie także jest taka ikona ślimaka czy jakoś tak ;) Na statystykach jazdy także pokazuje (przy ślimaku), ile przejechane w tym trybie.

Jak u Ciebie zaczyna silnik hamować, to nie jest tryb żeglowania.

Ja na szczęście nie mam żadnego tryby eko :P U mnie jest napisane, że bieg D jest już zoptymalizowany pod kątem jak najlepszych osiągów i jak najmniejszego zyżycia paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jacek00 napisał(a):

i jak najmniejszego zyżycia paliwa. 

To są Jacku pobożne życzenia producentów niestety....

Jeźdżę cały czas Kodiaqiem na trybie S i powiem szczerze nie widzę z poziomu zużycia, aby to co napisałeś powyżej przenosiło się w jakikolwiek sposób na rzeczywistość.

Dlatego pozwalam sobie na uwagę o pobożnych życzeniach...:)

Pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.