Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, smok_wawelski napisał:

się pojawiają wagi nastawione też na pojazdy kempingowe

Wyraziłem się nie całkiem ścisłe, oczywiście że wagi są najazdowe normalne  jak wszędzie - chodziło mi o to ze  przy kontroli zestawu z przyczepa kontrolowany jest również nacisk na hak.  Rzadziej jest to oddzielny słupek z urządzeniem pomiarowym a najczęściej kobyłka z kulka stoi na "ciastku" wagi i z niej jest odczyt - proste jak domowa metoda kija i wagi łazienkowej :)
Nie twierdzę też że jest to bardzo częste ale spotkałem się z tym zarówno w Austrii jak i w Niemczech jeśli chodzi o  zestawy kempingowe kontrole to głownie wakacje, majówka  i weekendy widziałem też  niejednokrotnie  takie kontrole  przyczep towarowych.
A propos fantazji czy jej braku i potwierdzenia oraz pecha i szczęścia :) - niestety nie mam dokumentacji foto czy video tych kontroli a także  trudno mi było akurat znaleźć filmik austriacki bowiem język podobny a na fraze "Wohnwagen Kontrollle" wyrzuca mi głownie kontrole niemieckie - przykładową kontrole  masz tutaj w 2:40 min filmu  i wcześniej też migło rozpinanie do kontroli

https://www.youtube.com/watch?v=RSeOIglj6VY

jak sobie klepniesz np w Yotube to pewnie i z "Kasztanolandii"  coś się znajdzie  :)
Gwoli ścisłości nasze rodzime ITD też ma takie kobyłki  z kulką aby z "ciastka" odczytać nacisk i pomału zaczyna to robić

 

4 godziny temu, w79 napisał:

nie mam obowiazku wozic instrukcji.

nie masz ale masz obowiązek wiedzieć ile możesz cisnąć na kulę i tej wartości nie przekracza a o tabliczce już Commander napisał 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zgadza sie, ale wartosci na tabliczkach przyczepy i haka roznia sie od wartosci przyjetej przez producenta pojazdu. Np w moim przypadku przyczepa, o ile pamietam l, to 100 czy nawet wiecej kg, hak tez 100 lub 90, a producent auta wskazuje na... 70:).Jak wiec ma wygladac kontrola? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, smok_wawelski napisał:

Nie twierdzę też że jest to bardzo częste ale spotkałem się z tym zarówno w Austrii jak i w Niemczech jeśli chodzi o  zestawy kempingowe kontrole to głownie wakacje, majówka  i weekendy widziałem też  niejednokrotnie  takie kontrole  przyczep towarowych.

Nie chodzi o dowodzenie i niewiarę - wiem, że w Niemczech takie praktyki są, ale w Austrii nigdy jeszcze się z nimi nie spotkałem, dlatego ciekawy jestem, czy robi się to częstą praktyką, cy sporadyczną.

Ja przed każdym wyjazdem mierzę nacisk na hak (jeśli zmieniam coś w ułożeniu ładunku) - tyle, że nie jest u mnie do końca równo, więc zapewne mogą być spore przekłamania, choć na prawdę spore, to bym zapewne odczuł w czasie jazdy.

Tak czy siak - mam nadzieję, że niewielkie przekroczenia kończą się koniecznością przeładowania, a nie jakimiś drakońskimi karami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tak naprawde odpowiedzieć czy kontrole są częste trzeba by jeździć co tydzień a tak często nie jeżdżę więc Ci nie odpowiem.

Jeśli chodzi o ważenie nacisku nigdy nie ważę wystarcza mi waga w ręce przy sprzeganiu

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zulos napisał:

pierwszy raz spotykam się z "wagami nastawionymi też na pojazdy kempingowe"

Waga jest oczywiście do każdego rodzaju pojazdów, chodzi raczej o akcję policjantów, która polega na skierowaniu całego ruchu autostrady przez parking i zatrzymywaniu wybranych typów pojazdów: w tym wypadku kamperów i aut z przyczepami kempingowymi. Ja taką akację widziałem kilka razy. (Nigdy mnie osobiście nie zatrzymali bo moje auto wygląda jak zwykły mały busik. ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, smok_wawelski napisał:

Żeby tak naprawde odpowiedzieć czy kontrole są częste trzeba by jeździć co tydzień a tak często nie jeżdżę więc Ci nie odpowiem.

Jeśli chodzi o ważenie nacisku nigdy nie ważę wystarcza mi waga w ręce przy sprzeganiu

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 

A weryfikowałeś kiedyś chociaż wagą łazienkową? Ja przy poprzedniej hobbitce mocno się ździwiłem, na oko tzn na rękę obstawiałem 70-80kg, czyli tyle ile cytryna ma na haku, podrzuciłem wagę łazienkową i pokazało się 130 ? wszyscy stali już w butach i czekali bo już gotowi na wykazd a ja robiłem przemeblowanie w budzie. Od tej pory zawsze waże nacisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no Jacek spora krzepa dygnać 130kg jedną ręką. :)

 

Owszem weryfikowałem zaczynając zabawę z karawaningiem i na jego wczesnym etapie gdy auto miało max 50 nacisk i miękki tyłek w dodatku ale to było bardzo dawno temu.

Obecnie dalej ta sama buda obecne auto ma nacisk dop. 2x większy niż poprzednie i bez przesady 50 a 100 zawsze rozróżnić idzie

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że inaczej działa ciężar w górę a inaczej dźwignia i absolutnie nie ganię ważenia wręcz zachecam do tego w myśl zasady nie jesteś pewny to zważ i będziesz pewny :)

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, jacekzoo napisał:

A weryfikowałeś kiedyś chociaż wagą łazienkową? Ja przy poprzedniej hobbitce mocno się ździwiłem, na oko tzn na rękę obstawiałem 70-80kg, czyli tyle ile cytryna ma na haku, podrzuciłem wagę łazienkową i pokazało się 130 ? wszyscy stali już w butach i czekali bo już gotowi na wykazd a ja robiłem przemeblowanie w budzie. Od tej pory zawsze waże nacisk

Też uważam, że ważenie na oko (a raczej na rękę) to błąd rzędu co najmniej +/- 20 kg. Nie trzeba ważyć za każdym razem - jeśli zawsze pakujemy cepkę tak samo, to wystarczy przecież raz, a tylko jak robimy jakieś zmiany, to wówczas pasuje skontrolować.

22 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Waga jest oczywiście do każdego rodzaju pojazdów, chodzi raczej o akcję policjantów, która polega na skierowaniu całego ruchu autostrady przez parking i zatrzymywaniu wybranych typów pojazdów: w tym wypadku kamperów i aut z przyczepami kempingowymi. Ja taką akację widziałem kilka razy. (Nigdy mnie osobiście nie zatrzymali bo moje auto wygląda jak zwykły mały busik. ;) )

Z taką akcją to chyba każdy z nas miał już do czynienia przynajmniej raz, ale - tak w moim przypadku - WASZE polegało to na przejeździe przez wagę zestawem i braku jakiejkolwiek reakcji w przypadku (jak rozumiem) nie przekraczania 3,5 t.

Stąd moje zaciekawienie nowymi - bądź implementowanymi od kolegów z Niemiec, bądź praktykowanymi już wcześniej, ale na nie nie trafiłem - zwyczajami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko przecież właśnie miedzy innymi po to jest forum żeby pogwarzyć o takich sprawach i bardzo dobrze że temat jest drążony :)
Wiec do rzeczy i max konkretnie - jeśli chodzi o mnie - konkretne doświadczenia z kontroli:
A - na przestrzeni ok 3-4 lat kilkakrotnie widziałem kontrole i charakterystyczne kobyłki z kulką oraz ich użycie - nie umiem się wypowiedzieć o rygorystyczności kontroli, jeździłem solo wiec  bazuje tylko na tym co widziałem w miejscach kontroli.
D  - jeżdżąc cyklicznie dość często do firmy macierzystej przez 13 lat w okresie do 2 lat wstecz - dość często widywałem i przelatywałem zarówno full zjazd wszystkich  jak i oznakowania 2,8T nach rechts, widziałem również pościg za takimi co nie zjechali. Jadąc z przyczepą towarową wielokrotnie miałem przelot kontrolny przez wagę a szczegółowo kontrolowany byłem 3 razy,  kontrola w miłej atmosferze ale b. dokładna łącznie z ładunkiem, jego dokumentami  i ważeniem nacisku, Kontrolbuch był żądany i sprawdzany z iście niemiecką dokładnością w 2 kontrolach bo podczas 1-szej jeszcze nie obowiązywał. We wszystkich kontrolach  miałem wyniki pozytywne więc nie wypowiem się o rygorystyczności ale sadzę że niewiele pogadałoby się w przypadku większych uchybień, widziałem odpinane i odholowywane przyczepy zarówno towarowe jak i kempingowe. Kontrole nasilały się zwykle w okresie od późnej wiosny do jesieni.
PL - jeżdżę raczej rzadko z towarówką, z kempingową jeżdżę w sezonie weekendowo i wakacyjnie - kontrolowany byłem 1 raz z towarową  i 1 raz z kempingową  - kontrola ITD prawie po niemiecku z ważeniem nacisku w obu przypadkach, oba wyniki pozytywne więc też trudno mi mówić o rygorystyczności. Na moje pytanie co by było gdyby - sympatyczny Krokodyl odpowiedział mi nieco wymijająco i żartobliwie w stylu "pewnie pozwolenie przeładowania za drobna opłatą za ponowne ważenie z czegoś te wagi trzeba finansować" :)

Koledzy ale przecież tak naprawdę kontrola i koszty to nie jest zasadniczy  powód dlaczego należy zachowywać właściwe parametry ładunku czy nacisku - kij tam z paroma stówkami złotówek czy nawet eurasów - najważniejsze jest przecież bezpieczeństwo i nasze i współużytkowników drogi

Tak jeszcze w związku z wagą , obowiązkami  i kontrolami - ponawiam pytanko dot.niemieckiego i francuskiego 2,8T vs 3,5T oraz obowiązku Kontrolbuch / LIC   o które pytałem parę postów wcześniej - ktoś coś wie ?   Dotarły się prawa krajowe z europejskim prawem ?  wie ktoś jak to realnie wygląda na dzisiaj  ?

"Karawaningowo"  a'propos  policji w Niemczech i Eine kreative Methode - oglądnijcie  sobie filmik i uważajcie na kampery :)

https://www.youtube.com/watch?v=eX5xG7Qmmr0&list=WL&index=119&t=0s

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.