Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

@kopczyn
To miałeś dużo szczęścia jak omijałes wagi bez ważenia. Austryjacka policja stoi często killaset metrów dalej za zjazdem ze znakiem na wagę i wyłapuje takich osobników. Sam widziałem. Domyślam sie że omijajacy mieli duuuze kłopoty.
Nas też ważyli. Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku.
Na CT jest też wątek kogo ważyli i ile zapłacił.

Wysłane z V30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kristofer tak czytałem ten wątek dotyczący właściwie egzaminów - tam też poruszana jest niejednoznaczna interpretacja, koniec końców wyjaśniona.

Przepraszam również Koleżeństwo za moje lekkie zamieszanie z lit. a przy B-5 bowiem  obecne rozporządzenie już nie definiuje odmiany znaku B-5 z podanym tonażem jako  znak B-5a choć jeszcze gdzie niegdzie w internetach to jeszcze pokutuje - pewnie jakieś moje dawne przyzwyczajenie - sorry

Przypuszczam że niejednolitość interpretacji B-5 wynika z oszczędnego zapisu ustawodawcy w Rozporządzeniu gdzie co prawda w  § 18. pkt 4 ustawodawca mówi o pojazdach ciężarowych ale już w pkt. 5 nie powtarza o ciężarowych i mówi:  5. Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.

Moja pisanina o B5 - miała głownie za zadanie odwrócić uwagę od znaku B-18 gdyż w przykładzie użyłem zestawu o DMC 2400+1150kg nie mówiąc nic o tym jak jest załadowany i jaka jest masa rzeczywista.
Dla  znaku B-18 dane użyte w przykładzie praktycznie nie mają znaczenia bowiem Rozporządzenie mówi:
Znak B-18 „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .....t” oznacza zakaz ruchu
pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku;
w przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.


Po podanym przykładzie nikt nie zapytał jak mam załadowane auto i przyczepę - często sugerujemy się właśnie DMC a przy znaku B-18 mamy pewien odpust  od DMC jeśli jesteśmy mniej załadowani :)
 

7 godzin temu, tamtam napisał:

Wagi miały dokładność do 20kg i ważą ze wszystkimi w środku

@tamtam   Robili to właśnie w celu ustalenia masy rzeczywistej 
Jeśli stał tam B-18 3,5T i ktoś zestawem o łącznej DMC  3,6T ominął a następnie został zawrócony na wagę i zważono go np. na 3,45T - Austryjacy nie tylko nie ukaraliby kierującego za ominiecie wagi ale zapewne przeprosiliby grzecznie i życzyli dobrej drogi.   W tym przypadku jednak na pewno sprawdzony zostałby Viatool bo wynika on z DMC a nie wagi rzeczywistej.

Napisałem powyżej "praktycznie nie mają znaczenia" owszem na wagę nie mają ale trzeba pamiętać że jeżeli rzeczywista przekracza DMC to nie będzie różowo -  bowiem będzie i większy mandat i zakaz jazdy co jest chyba oczywiste.   
Kiedyś spotkałem zapisy o tolerancji wagi 2% ale nie dokopałem się jednak do urzędowych źródeł dotyczących tych  tolerancji zważonych mas, nie znalazłem wiarygodnych  ani tolerancji rodzimych polskich ani germańskich ani  austriackich a te wartości muszą przecież istnieć nawet jeśli nie w przepisach to w legalizacji samych wag bowiem każda waga jest wzorcowana i legalizowana z ściśle określonym błędem pomiaru bo wynika to z prawa dotyczącego miar i wag.

Nawiasem - jeśli już o znakach - dość ciekawym i z pozoru wyglądu piktogramu obowiązującym ciężarowe  jest B-7 gdzie równiez ustawodawca oszczedza na słowach w§ 18. i pktach 7 i 8 nie mówi całkiem jasno i wyczerpująco

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, słuszna uwaga - mój skrót myślowy i pójście krajową drogą w tym przypadku oczywiście było błędne i to podwójnie - drugim błędem było napisanie o dmc zestawu  w  Austrii bo tu przepisy są nieco inne niż w PL - przepraszam.
Powinienem napisać:  urządzenie GOBox  systemu  GO Maut  zostanie sprawdzone jeśli dmc holownika jest większa niż 3,5T
 Nawiasem mówiąc pasowałoby w zjednoczonej Europie ujednolicić te "mytowe"  pudełka a nie wozić ich kilka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smok_wawelski

Tam był znak nakazujący zjazd na ważenie każdemu pojazdowi powyżej 2,8 tony, nie 3,5tony. Myśmy grzecznie zjechali, a Ci którzy postanowili się nie ważyć byli wyłapywanie przez policję. Pewnie dostawali mandat za niezastosowanie się do znaku i dodatkowo ważenie. 

Widziałem jeszcze taką sytuację na autostradzie w Austrii: przy zjeździe na parking stała policjanta i samochód tajniak z videorejestratorem. Policjantka wyłapywała samochody i kierowała je na ważenie na parkingu. Waga była przewoźna ( trochę wyglądało to jak laweta). Dzieciak był ciekawy to sobie pooglądaliśmy. Cały czas samochód z videorejestratorem kręcił, nie wiem czy przekroczenia prędkości, czy na wszelki wypadek jako materiał dowodowy gdyby ktoś nie chciał poddać się kontroli na wadze - nawet jak policjantka poszła zeszła z "posterunku" to dalej samochód stał przy wjeździe na parking i rejestrował ruch. Także można było złapać max 2x bonus: mandat za prędkość i mandat za niezatrzymanie się do kontroli wagi :)

Nas wtedy nie ważyli - zrobiliśmy sobie przerwę na obiad na tym parkingu.

Edytowane przez tamtam (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku przestrodze - był już chyba wątek o ile pamiętam coś w stylu "twoja przyczepa waży więcej niż myślisz", ale nie mogę znaleźć.

W każdym razie tu jest też na temat, jeśli ktoś myśli, że waga cepki "na sucho" to zawsze tyle, ile podaje producent.

Otóż jestem dziś świeżo po zamontowaniu movera (EGO Enduro Titanium), zresztą jednego z lżejszych, solarów i aku, przy czym wszystko waży ok. 65 kg.

Moja cepka wg producenta waży na sucho 920 kg. Tą wagę zmienia dodatkowe wyposażenie na Polskę (m.in. solidniejsze łapy, przedłużone łóżko).

Zaraz po zamontowaniu wszystkiego pojechałem na wagę - cepka bardziej niż na sucho: nie tylko, że bez płynów, butli, to jeszcze nawet bez materacy.

Wynik: 1040 kg, czyli 120 kg więcej niż producent podaje wagę na sucho. Odejmując dodane wyposażenie, zostaje ok. 55 kg nadwagi, przy czym dodatkowe wyposażenie to szacunkowo ok. 25 kg.

Reasumując wychodzi ok. 30 kg nadwagi - nie wiadomo w czym:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Zulos napisał:

Ku przestrodze - był już chyba wątek o ile pamiętam coś w stylu "twoja przyczepa waży więcej niż myślisz", ale nie mogę znaleźć.

http://forum.karawaning.pl/topic/14211-twoja-budka-waży-wiecej-niz-myslisz/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tamtam napisał:

Tam był znak nakazujący zjazd na ważenie każdemu pojazdowi powyżej 2,8 tony, nie 3,5tony

@tamtam przyznam się   że te 2,8 to  mnie nieco zaskoczyło - czyżby Austriacy nie tylko językiem ale i zasadami kontroli zbliżyli się do Niemców ?
Gdzieś obiło mi się parę razy w necie i na forach busów o Kontrolbuch w Austrii  ale później to ucichło - to co napisałeś że 2,8T wskazywałoby mi właśnie w tym kierunku  ?

Tu informacje z 2017 o konsekwencjach ze przeładowania - co prawda dla ciężarówek ale pewnie odpowiednio są również dla innych - źródło nieoficjalne

a tutaj S6 i Austria -  więcej można przeczytać na Youtube - przyciszcie filmik przy dzieciach bo język typowo drogowy niestety
tu bez szans - skazani na selekcje policji.    Spooooora nadwaga - umoczenie w skrócie 1 ojro za 1 kg
Na forum camperteam też jest szersza dyskusja w tym temacie i opis umoczenia

https://www.youtube.com/watch?v=qzhj5mdntXk


i jeszcze nocą  Austria -stałe miejsce plac kontrolny -ale przez wagę bez wagi - czyli farty się zdarzają :)

https://www.youtube.com/watch?v=rmAFyNhW6Dw

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by grzecznie prosili powyżej 2,8 t, to ja mogę śmiało omijać - przy wczorajszym ważeniu wyszło mi, że na sucho mój zestaw waży 2.300. Skład osobowy to 200 kg (+50 kg w samochodzie), a bagaże i wyposażenie ważą ok. 150. Czyli mam ok. 100 kg zapasu do 2,8 t:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 12.04.2019 o 08:52, Zulos napisał:

W przyczepie może nie być wielu niepotrzebnych rzeczy - nie wiem: okien, ubikacji, jednego koła, albo całego podwozia - ale ekspres do kawy MUSI BYĆ!!:-)

U mnie 90% większych przyczep, na jakie ewentualnie chciałbym w przyszłości zmienić moją, odpada właśnie z powodu braku miejsca na ekspres, co obecna spełnia w ok. 136%...;-)

PS. Ekspres jedzie w samochodzie...

hehe mam tak samo. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wracając z Włoch za granicą z Włochy Austria zobaczyłem wyświetlane znaki nakazu zjazdu pojazdom powyżej 2,5 t dzg lub dze  Czy należało zjechać? Zjechałem razem z tirami . Prędkość 10 km  przejazd przez wagę przy której stał policjant z krótkofalówką . Nie zatrzymali , Czy znak dzg dotyczy nacisku na oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 17.10.2017 o 14:41, jacek00 napisał:

 

I tego się trzymajmy. Jeśli ktoś uważa inaczej, w tym wypadku komenda to niech podadzą podstawę prawną. Ja także bym na Twoim miejscu ich prosił o wskazanie. Bo o ile na potrzeby Viatolla czy prawa jazdy jest wprost napisane, że brana pod uwagę jest suma DMC obu pojazdów, to w przypadku możliwości zestawu nigdzie takiego zapisu nie ma. 

 

 

Generalnie to obowiązują Cię polskie przepisy w kwestii wag zestawu. Czyli Twój zestaw ma być zgodny z polskimi przepisami. Na tej samej zasadzie obowiązuje Cię przelicznik 1/33, mimo, że za granicą on nie obowiązuje. 

 

Ale za granicą mają bardziej liberalne przepisy. Np w DE liczy się masa rzeczywista a nie to co masz wpisane w O1. 

 

 

U mnie tak samo. I jeżdzę tak i nadal będę tak jeździł. Jak mnie ktoś zatrzyma i będzie twierdził inaczej to niech poda podstawę prawną. Ja będę stać przy swoim stanowisku i przy tym co wielokrotnie było tu już pisane na forum. Że F3 nie jest sumą DMC pojazdu i DMC przyczepy i z sumą nie ma nic wspólnego.

Witam, mam pytanie, ponieważ jestem w identycznej sytuacji. Dacia Duster, DMC auta 1712, DMC cepki 1275, pole F3 auta 2812, O1 auta 1400. Diagmosta a w zasadzie dwóch potwierdziło że mogę spokojnie ciągnąć cepke 1275 tylko muszę pilnować żeby cały zestaw nie przekroczył fizycznie wagi w polu f3. Ale pytanie moje jest takie, czy już miałeś kiedyś kontrolę a jeżeli tak to co sprawdzał policjant i jak się odniósł do tych różnic w dokumencie. Bo w sumie to wagi oni przy sobie nie mają zatem jak daleko brną dyskusje. I jeszcze jedno u mnie w instrukcji Dustera (4x2) jest informacja, że jeżeli nie zostanie osiągnięta maxymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu wraz z obciążeniem, możliwe jest przeniesienie 300 kg na przyczepę z hamulcem w granicy masy całkowitej zespołu pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć koledzy, 

Mój zestaw bez załogi, załadowany na wakacje waży 3120 kg, z czego przyczepa 1360 - dokładnie tyle, ile ma DMC - tak wskazała pobliska waga rolnicza. W zasadzie tak spakowany zestaw jest ok i nie zamierzam nic dokładać. Intryguje mnie jednak, jaki ostatecznie jest zakres tolerancji - do ilu kończy się na pouczeniu w Austrii. Jest to 2% czy 5% (różnie źródła podają), a może zależy od humoru policjanta i w skrajnym przypadku jest to mandat za >0%? Jaki jest mandat w 2023 za np. przekroczenie wagi o 6%. Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.