Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

8 minut temu, jacekzoo napisał:

Wszystko jasne :lol:

Może dla Was.

Mi link nie działa. Zresztą co to za zwyczaje dawać sam link bez słowa komentarza, do zamkniętej grupy na portalu na którym nie każdy ma konto... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tomii napisał:

Może dla Was.

Mi link nie działa. Zresztą co to za zwyczaje dawać sam link bez słowa komentarza, do zamkniętej grupy na portalu na którym nie każdy ma konto... :)

Powyżej treść wkleił @Benior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Commander napisał:

W obecnych przepisach nie ma już zapisu że DMC przyczepy nie może być większe od MW pojazdu.

Ale to jest przepis z Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym i ten przepis cały czas się tam znajduje. Przepisy konwencji są akurat aktem wyższego rzędu niż ustawa. Tak samo jak ustawa jest aktem wyższego rzędu niż rozporządzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Benior napisał:

Dzisiaj takie info wyskoczyło na jednej z grup na FB 

Mam nadzieję, że właściciel posta się nie obrazi ...

 

UWAGA - INFO

Dzisiaj zostałem zatrzymany przez ITD - stali się ostatnio mądrzejsi i szukają kasy...

Holowniki Skoda Octawia - DMC 1820 (masa zestawu 3320), na haku 1500 DMC.

Holowana towarówka 2 osiowa - DMC 1400 (EURO B-2600/0/B3) z załadunkiem 3 palet z materiałami instalatorskimi

Najpierw kontrola dokumentów, później ważenie przyczepy - wszystko OK (pawie 1300 kg z ładunkiem) do momentu ...

Przypieprzyli się o "1,33" i zakomunikowali - brak dalszej jazdy... pouczenie, proszę sprowadzić inny pojazd który odholuje przyczepę - informacja o zdarzeniu w systemie ....

Rozmowa z nimi była raczej bezcelowa bo twardo obstawali i wyryci byli z przepisami .... Ale podyskutowałem około 20 minut w przyjemnej atmosferze i dowiedziałem sie, że zakaz dalszej jazdy dotyczy "1,33" i mogliby mnie puścić (bo masa przyczepy w moim przypadku wynosi niespełna 1300 kg wiec teoretycznie OK), ale przede wszystkim rażąco naruszyłem inny zapis ...

Rozdział IV
Kierujący pojazdami samochodowymi
Artykuł 41
Ważność praw jazdy

4. Przy stosowaniu postanowień ustępu 1 i ustępu 2 litera c) niniejszego artykułu:
a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów).

i tutaj poległem ... masa własna Skody Octavia 1,4 TSI to 1175kg ... i nie było w tym temacie dalszej dyskusji.

Dyskutowałem także nt karawaningu i co się dowiedziałem, najczęstsze przewinienia:
- złamany przelicznik 1,33 (zakaz dalszej jazdy)
- sparciałe opony (zatrzymanie dowodu)
- przeładowane przyczepy DMC (mandat + zatrzymanie dowodu, jesli nie da sie po opróznieniu uzyskac masy mniejszej jak w papierach - rekord to angielka zarejestrowana na 1100kg a pusta ważyła ponad 1300kg)
- zuzyte opony (max do znacznika na oponie) - (zatrzymanie dowodu, mandat)
- kontrola swiateł - jesli są cofania i mgielne to mają działac i nie suparwiedliwia przejsciówka (mandat)
- kontrola pracy hamulca najazdowego i recznego w przyczepie (brak spawnosci - zatrzymanie dowodu)
- data ważnosci reduktora i butli gazowej
- żarówki LED w lampach - jeśli jest oznaczenie homologacji na lampie to OK, jeśli nie ma - zmiana żarówek lub zatrzymanie dowodu

i parę innych ale nie pamiętam ...

Więc moze być ciekawie w tym sezonie.

Ale z tym zacytowanym artykułem 41 - to bym polemizował, bo z tego co pamiętam art. 62 Kodeksu Drogowego mówi:

Art. 62.
1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

CZYLI masa ciągniętej przyczepy nie może przekraczać RZECZYWISTEJ masy holownika a nie masy WŁASNEJ !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, uwex napisał:

Ale z tym zacytowanym artykułem 41 - to bym polemizował, bo z tego co pamiętam art. 62 Kodeksu Drogowego mówi:

Art. 62.
1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

CZYLI masa ciągniętej przyczepy nie może przekraczać RZECZYWISTEJ masy holownika a nie masy WŁASNEJ !

Konwencja jest aktem wyższego rzędu. Czyli przepis konwencji ma pierwszeństwo przez przepisem z ustawy. Wynika to wprost z Konstytucji:

Art. 91. 1.
Ratyfikowana umowa międzynarodowa, po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, stanowi część krajowego porządku prawnego i jest bezpośrednio stosowana, chyba że jej stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy.
2. Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową.
3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem w zasadzie zgodnie z Konwencją Wiedeńską we wszystkich dowodach rej. w rubryce DMC przyczepy powinna być wpisana ... wartość równa 'masie własnej' pojazdu ! Jeśli tak nie jest, to Urzędy łamią Konwencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, uwex napisał:

Zatem w zasadzie zgodnie z Konwencją Wiedeńską we wszystkich dowodach rej. w rubryce DMC przyczepy powinna być wpisana ... wartość równa 'masie własnej' pojazdu ! Jeśli tak nie jest, to Urzędy łamią Konwencję.

Ale z tego co widzę ten zapis dotyczy prawa jazdy, a nie pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola pracy urządzenia najazdowego i ręcznego, ważność reduktora gazowego.
Te dwa punkty jasno mówią że piszący nie ma pojęcia o czym pisze i wyssał sobie te bzdury z palca. Chyba sam wymyślił to żeby zaistnieć w sieci.

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.