Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

5 minut temu, Kvasir napisał:

Pisząc wszyscy masz na myśli przyczepy i kampery czy transport międzynarodowy 3.5t i powyżej?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Na wagę jechało wszystko, nawet osobówki. Ciężarówki stały na parkingach, bo niedziela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, w79 napisał:

Czy masz na mysli duzy parking przed granica? Bo z reguly tam sprawdzaja tylko winiety. Przejazd jest pod dachem, ale tam nie ma wagi.. 

Nie było żadnego dachu. Tylko wjazd na wagę. Na winiety nikt nie patrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym sposobem mogą zważyć masę własną zestawu, nie samej przyczepy, więc i tak jest to dość bezpieczne moim zdaniem. Ładownosc auta i ładownosc przyczepy razem to spora wartosc

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 godzin temu, Kvasir napisał:

ym sposobem mogą zważyć masę własną zestawu, nie samej przyczepy,

Przecież wagi mają przenośne, mogą zważyć nacisk każdego koła z osobna. Nawet nasi, choć 100 lat za murzynami mają takie wagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dokładnego pomiaru tak, do szacunkowego nie. Bez rozpinania zestawu może wyjść, ze DMC przyczepy jest przekroczone, wiec wiadomo, że po odpięciu wyjdzie jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzekłbym że dość wcześnie  Austriacy zaczęli - zwykle jak jeżdże A2-->SS13 to tak w połowie kwietnia w rejonie xxxyyySee  się pojawiają wagi nastawione też na pojazdy kempingowe i nie dziwne jest również nie tylko ważenie holownika i całego zestawu ale również polecenie zrzucenia zaczepu i sprawdzenie  nacisku na kule haka - tak nawiasem mówiąc jest to całkiem rozsądne i słuszne i wcale nie wymaga jakiegoś obłędnego czasu.

A propos wcześniejszych postów o D odgrzeję może kotleta  - jak jest obecnie z TachoBuch/KontrolBuch  - 2,8 to dmc holownika czy zestawu ?   Dotarło się to wreszcie i zharmonizowało w Europie i D czy nadal BAG robi swoje ?
Kiedyś  wg wyjaśnienia BAG  twierdziło że wg. niemieckiego rozporządzenia Fahrpersonalverordnung  
kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2,8 t, a maksymalnie 3,5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia.

co było sprzeczne z prawem europejskim które z kolei mówiło że granicą jest 3,5T

A jak Francja ?  -  Jak tam jest obecnie interpretowany obowiązek  LIC ?

Apropos PL - tu oczywiście nie jeździmy z Tachografem  czy Tachobuchem ale zapewniam, Was że ITD umie skontrolować  zestaw z przyczepa w pełnym zakresie i rzadko bo rzadko ale czasem to robi.  A popularne ważenie ciężarówek ma nie tylko za zadanie ustalić ich całkowitą masę rzeczywistą ale takze to czy nie jest przekroczony dopuszczalny nacisk na poszczególnych osiach.

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, smok_wawelski napisał:

Rzekłbym że dość wcześnie  Austriacy zaczęli - zwykle jak jeżdże A2-->SS13 to tak w połowie kwietnia w rejonie xxxyyySee  się pojawiają wagi nastawione też na pojazdy kempingowe i nie dziwne jest również nie tylko ważenie holownika i całego zestawu ale również polecenie zrzucenia zaczepu i sprawdzenie  nacisku na kule haka - tak nawiasem mówiąc jest to całkiem rozsądne i słuszne i wcale nie wymaga jakiegoś obłędnego czasu.

No przyznam szczerze, że pierwszy raz spotykam się z "wagami nastawionymi też na pojazdy kempingowe" (jak to wygląda?), a jeszcze bardziej pierwszy z "poleceniem zrzucenia zaczepu i sprawdzaniem nacisku na kule haka".

Nie zarzucam Ci oczywiście tym samym żadnych fantazji, ale czy ktoś to może potwierdzić i z czymś takim się spotkał? Czy to jakieś nowe podejście, czy pop prostu miałem wcześniej szczęście?

Jeżdżę przez Austrię i prawie zawsze A2 (choć ostatnio S6) przynajmniej raz w roku i jedyne z czym się spotkałem to przejazd - i to nie przez jakąś ręczną, tylko przez "normalną", dużą wagę jak dla TIRów zestawem i brak jakiejkolwiek reakcji w razie nie przekroczenia 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.