Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, dżemik napisał:

Osobiście nie widziałem / nie słyszałem aby ITD zabierała się za wagę lekką (do 3,5 t)

 

Oj Panie - biora biora na potege, i praktycznie na palcach jednej reki mozna policzyc nieprzeladowane auta o dmc 3500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Godzinę temu, MaciekR4 napisał:

Oj Panie - biora biora na potege, i praktycznie na palcach jednej reki mozna policzyc nieprzeladowane auta o dmc 3500kg.

Sądzę, że chodzi tu raczej o busy i lekkie lawety :hmm:

 

4 godziny temu, Kristofer napisał:

Kajtek, nie obraź się, ale absurdem jest przeładowywanie przyczepy, o 200 kg., a to już nie jest tylko Twoja sprawa. Kontrola przeładowania, to przede wszystkim kwestie bezpieczeństwa, a dopiero potem ochrona dróg. To tak ogólnie. Twój potencjalny wypadek, może nie przynieść Ci żadnej szkody, poza rozwaloną przyczepą, ale kogoś innego może np. zabić. Może komuś innemu trzeba by było to tłumaczyć, ale przecież nie Tobie, po doświadczeniach, które przeszedłeś. Moim zdaniem, jeśli nie jesteś w stanie zrealizować przykładowo przedstawionych tu rad Kolegów, czyli obniżyć realnej masy przyczepy do jej DMC podczas jazdy, to powinieneś zmienić przyczepę na taką, która Ci umożliwi poruszanie się w granicy jej DMC, a jednocześnie zapewni komfort ładowania do niej tego wszystkiego, co na wyjazd jest Ci tak niezbędne.
IMHO

Dobrze prawisz i słusznie. Nawet nie będę polemizował z tymi uwagami. Będę starał się jak najwięcej ładować do auta (zresztą robię tak, od sławetnego wypadku) I pilnować masy budki. Ostatnio okazało się np, że mam ponad 100 kg na haku, a wydawało się, że przecież rowery z tyłu, to przeważą wszystko....lekka zmiana rozkładu mas i zrobiło się 80 kg :P

Edytowane przez Kajetan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chris_66 napisał:

niby dlaczego - dobierz budę i holownik pod swoje potrzeby, dodaj ze 100-200 kg na wszelki wypadek  (wiesz co potrzebujesz, ile to waży.........), wtedy będzie dobrze :calus:

Z tym absurdem, to chodziło mi o wożenie w samochodzie butli z gazem, koła zapasowego i coś tam jeszcze było... :) Zestaw, pewnie, że bym chętnie zmienił, może i na kampera ale trzyma mnie to, co większości z nas :P

Myślę, że będzie trzeba się wybrać na jakąś wagę jeszcze raz, tak jak to tutaj sugerują koledzy :hmm:

Edytowane przez Kajetan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kajetan napisał:

Z tym absurdem, to chodziło mi o wożenie w samochodzie butli z gazem, koła zapasowego i coś tam jeszcze było... :) Zestaw, pewnie, że bym chętnie zmienił, może i na kampera ale trzyma mnie to, co większości z nas :P

Myślę, że będzie trzeba się wybrać na jakąś wagę jeszcze raz, tak jak to tutaj sugerują koledzy :hmm:

Domyślam się, ale skoro gaz i prąd jest w budzie to coś innego trzeba przełożyć do bagażnika/boxu :thank:

nie wiem co trzyma większość z nas :bevil:

ale nie myśl , że w kamperze będziesz miał jakiś nadmiar ładowności, wszystkie które znam są praktycznie na zero :oslabiony: , chyba, że weźmiesz coś 5T :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w większości przypadków to kamper aby nie przekroc,yć DMC nie jest w stanie zabrac kompletu pasażerów (oczywiście bez ubrań, wody itd) bo czasem nawet ciężko samego kierowcę by było wetknąć. 

Widywalem juz kampery na Dukato 2 i 3 gdzie DMC było 3100kg. To jest dopiero porażka.

Wsiadasz w pustego kampera i juz przekroczenie DMC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chris_66 napisał:

Domyślam się, ale skoro gaz i prąd jest w budzie to coś innego trzeba przełożyć do bagażnika/boxu :thank:

No. I własnie o tym mówię, że inne, ciężkie rzeczy daję do auta i do boxa. W boxie to nawet woda czasem jeździ :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Kajetan napisał:

No. I własnie o tym mówię, że inne, ciężkie rzeczy daję do auta i do boxa. W boxie to nawet woda czasem jeździ :P 

No to ja nie wiem co Ty ,,lekkiego,, wozisz że masz 200kg przestrzału. Ja mam od mw na pusto ładowności 275kg i mam mover, aku, pełny przedsionek, czystą wode do pełna, spłuczke tak samo, butle 10kg, ubrania, lodówka i inny szpej i mieszcze się w dmc. Chyba że masz namieszane w papierach i mw masz większą jak dmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, jacekzoo napisał:

No to ja nie wiem co Ty ,,lekkiego,, wozisz że masz 200kg przestrzału. Ja mam od mw na pusto ładowności 275kg i mam mover, aku, pełny przedsionek, czystą wode do pełna, spłuczke tak samo, butle 10kg, ubrania, lodówka i inny szpej i mieszcze się w dmc. Chyba że masz namieszane w papierach i mw masz większą jak dmc

Sam przedsionek pewnie sporo waży. A był w przyczepie w czasie ważenia. Krzesła, stół, szafka do przedsionka - wszystko alu. Wody było trochę w zbiorniku i kilka litrów w kibelku.... Mam też markizę, ona również trochę waży.... pewnie się nazbierało albo waga na stacji jest lipna.... Papiery mam OK, bo na oryginalnej tabliczce jest to samo.

Muszę chyba pojechać gdzie indziej albo się z "krokodylkami" umówić :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. I własnie o tym mówię, że inne, ciężkie rzeczy daję do auta i do boxa. W boxie to nawet woda czasem jeździ  
Woda na dachu to pewnie dla poprawienia stabilności .
Plus 100kg nacisku z dwoma rowerami na tyle.
Coś mi się wydaje że nas wkręcasz albo masz zestaw o trzy rozmiary za mały.

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, chris_66 napisał:

Woda na dachu to pewnie dla poprawienia stabilności emoji16.png.

Do boxa możesz zapakować ok 50 kg. W niektórych przypadkach 100 kg. Ja akurat mogę 50 kg. Zgrzewka wody to 9 l. czyli ok 9 kg. Jeśli włożysz tam dwie zgrzewki, to pozostaje Ci jeszcze ok. 30 kg zapasu. Kajak ok. 20 kg, - pozostaje jeszcze 10 kg..... Czy coś się nie zgadza ?

24 minuty temu, chris_66 napisał:

Plus 100kg nacisku z dwoma rowerami na tyle.

Tu nie rozumiem. Jak nawalisz do bakisty to możesz i 150 kg na hak wyprodukować. Panuje przekonanie, że rowery z tyłu to przeważą wszystko. Ja się właśnie przekonałem, że to nieprawda. Załadowałem do bakisty przedsionek z rurkami, coś tam jeszcze, butla oczywiście, no i się przekonałem, że jednak rowery nie są w stanie tego zniwelować. Przeniosłem przedsionek pod łóżko mniej więcej na środek. Rurki przeniosłem bliżej środka i już dużo dało.

Jak tu ktoś wcześniej napisał, są tacy, którzy w ogóle nie myślą o rozkładzie mas. Ładują, zaczepiają, auto jęknie i wio w drogę :o Tak, jak sobie przypomnę tych Niemców, którzy w zeszłym roku się koło nas rozłożyli, to nie wiem ile im ta buda musiała ważyć, bo w bagażniku auta to wilczur przyjechał, więc o rozkładzie ciężaru na holownik nie bardzo było mowy. A obozowisko, przedsionkiem i łóżkami turystycznymi rozłożyli nieliche :o

Generalnie, chyba lepiej i tak mieć trochę za dużo na haku, niż mieć za dużo z tyłu budy..... :hmm:

30 minut temu, chris_66 napisał:

Coś mi się wydaje że nas wkręcasz albo masz zestaw o trzy rozmiary za mały. emoji849.png

Krzysiu. Staram się podzielić tylko doświadczeniem. I to wszystko.

A zestaw za mały? Wiesz, zestaw nigdy nie będzie za duży :hmm: Apetyt rośnie, w miarę jedzenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj takie info wyskoczyło na jednej z grup na FB 

Mam nadzieję, że właściciel posta się nie obrazi ...

 

UWAGA - INFO

Dzisiaj zostałem zatrzymany przez ITD - stali się ostatnio mądrzejsi i szukają kasy...

Holowniki Skoda Octawia - DMC 1820 (masa zestawu 3320), na haku 1500 DMC.

Holowana towarówka 2 osiowa - DMC 1400 (EURO B-2600/0/B3) z załadunkiem 3 palet z materiałami instalatorskimi

Najpierw kontrola dokumentów, później ważenie przyczepy - wszystko OK (pawie 1300 kg z ładunkiem) do momentu ...

Przypieprzyli się o "1,33" i zakomunikowali - brak dalszej jazdy... pouczenie, proszę sprowadzić inny pojazd który odholuje przyczepę - informacja o zdarzeniu w systemie ....

Rozmowa z nimi była raczej bezcelowa bo twardo obstawali i wyryci byli z przepisami .... Ale podyskutowałem około 20 minut w przyjemnej atmosferze i dowiedziałem sie, że zakaz dalszej jazdy dotyczy "1,33" i mogliby mnie puścić (bo masa przyczepy w moim przypadku wynosi niespełna 1300 kg wiec teoretycznie OK), ale przede wszystkim rażąco naruszyłem inny zapis ...

Rozdział IV
Kierujący pojazdami samochodowymi
Artykuł 41
Ważność praw jazdy

4. Przy stosowaniu postanowień ustępu 1 i ustępu 2 litera c) niniejszego artykułu:
a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów).

i tutaj poległem ... masa własna Skody Octavia 1,4 TSI to 1175kg ... i nie było w tym temacie dalszej dyskusji.

Dyskutowałem także nt karawaningu i co się dowiedziałem, najczęstsze przewinienia:
- złamany przelicznik 1,33 (zakaz dalszej jazdy)
- sparciałe opony (zatrzymanie dowodu)
- przeładowane przyczepy DMC (mandat + zatrzymanie dowodu, jesli nie da sie po opróznieniu uzyskac masy mniejszej jak w papierach - rekord to angielka zarejestrowana na 1100kg a pusta ważyła ponad 1300kg)
- zuzyte opony (max do znacznika na oponie) - (zatrzymanie dowodu, mandat)
- kontrola swiateł - jesli są cofania i mgielne to mają działac i nie suparwiedliwia przejsciówka (mandat)
- kontrola pracy hamulca najazdowego i recznego w przyczepie (brak spawnosci - zatrzymanie dowodu)
- data ważnosci reduktora i butli gazowej
- żarówki LED w lampach - jeśli jest oznaczenie homologacji na lampie to OK, jeśli nie ma - zmiana żarówek lub zatrzymanie dowodu

i parę innych ale nie pamiętam ...

Więc moze być ciekawie w tym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zaczyna sie mała Austria u nas ;) może to zniechęci co poniektórych do świadomego i rażącego przeładowywania budki

p.s. Co itd ma do ważności reduktora :niewiem: jakby nie ich działka

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj takie info wyskoczyło na jednej z grup na FB 
Mam nadzieję, że właściciel posta się nie obrazi ...
 

UWAGA - INFO

Dzisiaj zostałem zatrzymany przez ITD - stali się ostatnio mądrzejsi i szukają kasy...

Holowniki Skoda Octawia - DMC 1820 (masa zestawu 3320), na haku 1500 DMC.

Holowana towarówka 2 osiowa - DMC 1400 (EURO B-2600/0/B3) z załadunkiem 3 palet z materiałami instalatorskimi
Najpierw kontrola dokumentów, później ważenie przyczepy - wszystko OK (pawie 1300 kg z ładunkiem) do momentu ...
Przypieprzyli się o "1,33" i zakomunikowali - brak dalszej jazdy... pouczenie, proszę sprowadzić inny pojazd który odholuje przyczepę - informacja o zdarzeniu w systemie ....
Rozmowa z nimi była raczej bezcelowa bo twardo obstawali i wyryci byli z przepisami .... Ale podyskutowałem około 20 minut w przyjemnej atmosferze i dowiedziałem sie, że zakaz dalszej jazdy dotyczy "1,33" i mogliby mnie puścić (bo masa przyczepy w moim przypadku wynosi niespełna 1300 kg wiec teoretycznie OK), ale przede wszystkim rażąco naruszyłem inny zapis ...
Rozdział IV
Kierujący pojazdami samochodowymi
Artykuł 41
Ważność praw jazdy

4. Przy stosowaniu postanowień ustępu 1 i ustępu 2 litera c) niniejszego artykułu:
a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów).

i tutaj poległem ... masa własna Skody Octavia 1,4 TSI to 1175kg ... i nie było w tym temacie dalszej dyskusji.
Dyskutowałem także nt karawaningu i co się dowiedziałem, najczęstsze przewinienia:
- złamany przelicznik 1,33 (zakaz dalszej jazdy)
- sparciałe opony (zatrzymanie dowodu)
- przeładowane przyczepy DMC (mandat + zatrzymanie dowodu, jesli nie da sie po opróznieniu uzyskac masy mniejszej jak w papierach - rekord to angielka zarejestrowana na 1100kg a pusta ważyła ponad 1300kg)
- zuzyte opony (max do znacznika na oponie) - (zatrzymanie dowodu, mandat)
- kontrola swiateł - jesli są cofania i mgielne to mają działac i nie suparwiedliwia przejsciówka (mandat)
- kontrola pracy hamulca najazdowego i recznego w przyczepie (brak spawnosci - zatrzymanie dowodu)
- data ważnosci reduktora i butli gazowej
- żarówki LED w lampach - jeśli jest oznaczenie homologacji na lampie to OK, jeśli nie ma - zmiana żarówek lub zatrzymanie dowodu

i parę innych ale nie pamiętam ...
Więc moze być ciekawie w tym sezonie.
Daj linka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.