Skocz do zawartości

Lodówki - problemy, eksploatacja.


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem przyczepki bez lodówki, ale udało mi się kupić w Holandii dwie uzywane, z których zmontowałem jedną ale za to działającą! Teraz mam zamiar zamontować ją, w związku z tym mam pytanie odnośnie wielkości kratek wentylacyjnych. W sklepach z armaturą jest spory wybór, więc myślę, że uda mi się jakąś dobrać, prosiłbym jednak kolegów o pomoc, ew. sugestie, zwłaszcza w kwestii ich wielkości oraz tego, czy wykonać dwa otwory w ścianie przyczepki (u dołu i u góry miejsca, gdzie znajduje się lodówka) czy może tylko wylot u góry, a dopływ powietrza z wewnątrz przyczepki? Co do wentylatora, to wiem że to zrobię w późniejszym terminie, bo widzę, że warto.

Druga sprawa to podłączenie "kominka" od lodówki: z grzałki odchodzi tylko krótka, ukośna rurka, jak skierować spaliny na zewnątrz i jak wykonać na zewnątrz osłonkę, kratkę? (Nie mam oryginalnej Elektroluxa, więc muszę ją czymś zastąpić. A może któryś z kolegów ma na zbyciu taki wywietrznik?)

Z drugiej niesprawnej lodówki pozostał mi agregat, z którego ulatnia się gaz o zapachu amoniaku, czy jest jakaś możliwość uszczelnienia i uzupełnienia tego agregatu? W serwisach AGD twierdżą, że tego typu agregatu nie da się już naprawić ale jeszcze go nie wyrzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jestem posiadaczem przyczepki bez lodówki, ale udało mi się kupić w Holandii dwie uzywane, z których zmontowałem jedną ale za to działającą! Teraz mam zamiar zamontować ją, w związku z tym mam pytanie odnośnie wielkości kratek wentylacyjnych. W sklepach z armaturą jest spory wybór, więc myślę, że uda mi się jakąś dobrać, prosiłbym jednak kolegów o pomoc, ew. sugestie, zwłaszcza w kwestii ich wielkości oraz tego, czy wykonać dwa otwory w ścianie przyczepki (u dołu i u góry miejsca, gdzie znajduje się lodówka) czy może tylko wylot u góry, a dopływ powietrza z wewnątrz przyczepki? Co do wentylatora, to wiem że to zrobię w późniejszym terminie, bo widzę, że warto.

Druga sprawa to podłączenie "kominka" od lodówki: z grzałki odchodzi tylko krótka, ukośna rurka, jak skierować spaliny na zewnątrz i jak wykonać na zewnątrz osłonkę, kratkę? (Nie mam oryginalnej Elektroluxa, więc muszę ją czymś zastąpić. A może któryś z kolegów ma na zbyciu taki wywietrznik?)

Z drugiej niesprawnej lodówki pozostał mi agregat, z którego ulatnia się gaz o zapachu amoniaku, czy jest jakaś możliwość uszczelnienia i uzupełnienia tego agregatu? W serwisach AGD twierdżą, że tego typu agregatu nie da się już naprawić ale jeszcze go nie wyrzucam.

 

Witam oryginalne kratki widzialem w sklepie w Poznaniu firma Burstner podaje adres :www.buerstner.pl

BUERSTNER-POLSKA Sp. Z o.o.

 

Ul. Lutycka 105

 

60-478 Poznań

 

Tel. 061 656 70 28

 

Fax. 061 656 7029

 

Kom. 509 52 44 14

 

Mysle ze bez problemu sciagna rowniez kratke do odprowadzenia spalin (musi byc metalowa bo sie nagrzewa) :-]

Kratki powinny byc 2 jedna na dole i druga u góry w ten sposob wytwarza sie ciag powietrza ktory chlodzi radiator w lodowce.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuję poczytać instrukcję od lodówki np. Polar 71KA(najwyzszy model produkowany - chyba juz nie- w Polsce) instrukcja dostępna jest na stronie polar - serwis (polar com pl/i.php?i=10). W szczególności STRONA 6 cytat: "w czasie jazdy samochodem nie wolno korzystać z zasilania gazowego". Myślę że nie dlatego ze coś sę zapali, czy zgaśnie płomień i będzie się ulatniał gaz, w końcu jest termopara. Tylko w razie wypadku gdy została by rozszczelniona instalacja, gaz bedzie wylatywał sobie bez przeszkód! - w instalacjach sam. jak wiadomo w takim wypadku tzw wielozawór odcina całkowicie wypływ gazu gdy jest za duży pobór=uszkodzenie przewodu.

A druga sprawa co mnie zastanawia, to jak ma się wypoziomowanie przyczepy do pracy podczas jazdy - myśle że graniczy to z cudem a ludziska mówią że działa podczas jazdy całkiem dobrze - to dlaczego na postoju niektórym nie działała w ogóle jak nie była poziomo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gazowej instalacji przyczepkowej tez mozna zamontowac specjalny "wielozawor" ktory pozwala na uzywanie sprzetu w czasie jazdy. Przy wypadku odcina calkowicie doplyw gazu z butli. U mnie bez problemu chodzi lodowka i ogrzewanie :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest takie urządzonko to tylko dołaczyć wlew gazu - coś takiego jak mam w zderzaku:)- tankować i w drogę :-] . Nie wątpiłem, że będzie działało nawet ogrzewanie, chciałem jedynie zaznaczyc gdzie jest niebezpieczeństwo i tym co nie mają takiego "wielozaworu" jak np. ja odradzam jazdę z odkręconym zaworem w butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odswieżę trochę ten topic. Otóż pojawił mi się problem z lodówką. Wczoraj w czasie powrotu do domu miałem jak zwykle lodówkę załączoną na gaz, ale w czasie jazdy zgasła i już nie daje się uruchomić. Dzisiaj sprawdzałem ją na 230 V i jest OK. Nie jestem pewien, ale mam wrażenie, że w pewnym momencie ruszyła na chwilę na gazie, ale może tylko mi się wydaje, niestety w okienku wewnątrz lodówki nie mogę nie wiem dlaczego zobaczyć płomienia i do tej pory czy lodówka działa czy nie poznawałem po lekko wyczuwalnym zapachu spalin z kominka no i oczywiście po jego nagrzewaniu. Czy istnieje możliwość zalania palnika lodówki w czasie jazdy podczas deszczu ?

PS 1 żeby nie było niedomówień :

1. przyczepa jest idealnie wypoziomowana

2. ognia w okienku nigdy nie widziałem

3. lodówkę miałem zawsze włączoną podczas jazdy i nie było problemów

 

PS 2 Witam ponownie po wakacjach i liczę na spotkanie w Kozienicach :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,mam dobrą wiadomość namierzyłem dwa zakłady usługowe w WA-WIE ,które dorabiają grzałki do chłodziarek w naszych kamperkach ,oto adresy; Stalowa róg Szwedzkiej firma TERMET tel 600.631.288 w cenie 100 PLN termin .ok.4 dni;ul.Dobra na przeciwko biblioteki UW .cena 120-150 PLN termin z dnia na dzien max 2 dni. Jutro podam tel na Dobrą.W zakładach tych powiedzino mi że każda firma , która dorabia ,lub produkuje grzałki do urządzeń grzewczych tj,termy,bojlery ,piece akumulacyjne powinna dorobić grzałeczkę .Mam nadzieję ze rozwiązuje to problem napraw w skali krajowej .Z Gorącymi Pozdrowieniami dla Wszystkich...............................................................be-ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wentylator wspomagający pracę lodówki (wymianę powietrza) mam zainstalowany w przestrzeni pomiędzy ścianą (z kratkami wentylacyjnymi) a tyłem lodówki - na wysokości agregatu chłodzącego. Komplet: wentylator + termostat zakupiłem przed laty w sklepie sieci "Fritz Berger" w Niemczech (jest w katalogu: www.fritz-berger.de/group/98748/product/60300/Produktdetail.103.0.html - sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową. Po 3 latach używania wentylator zaczął hałaśliwie pracować - wymieniłem wtedy oryginalny wentylator na prawie identyczny (12V, moc niecałe 3W, zbliżone wymiary) wentylator komputerowy, kupiony w sklepie ze sprzętem komputerowym. Termostat i instalacja pozostały oryginalne. Wentylator włącza się przy wysokiej temperaturze zewnętrznej - można regulować moment włączania poprzez zmianę miejsca zamontowania termostatu (bliżej lub dalej od "wężownicy" agregatu) oraz załączać wentylator manualnie. W tym celu na panelu lodówki zainstalowałem wyłącznik na obwodzie zasilania z pominięciem termostatu. Na marginesie: warto, jeśli to możliwe chronić ścianę kampera z lodówką przed promieniami słońca - poprzez odpowiednie parkowanie, rozłożenie markizy, etc.

Wentylator ustawiony jest poziomo i "dmucha" do góry - wspomaga przepływ powietrza od dolnego nawiewu (otwór z siatkę w podłodze) w kierunku górnej kratki wentylacyjnej w ścianie kampera. U mnie jest tak mało miejsca, że z trudem zmieściłem jeden wentylator - trzeba uważać, by nie przesadzić i nie tworzyć "przegrody" hamującej ruch powietrza, zapewniający wymianę ciepła i prawidłową pracę lodówki. Powodzenia!

[Posty z forum Camper Net Club: http://www.campernetclub.pl/viewtopic.php?p=443#443].

Dodam jeszcze, że termostat nie ma opcji regulacji temperatury i włączanie wentylatora ustawiałem doświadczalnie poprzez mocowanie go w różnych miejscach na radiatorze tak, by wentylator załączał się przy temperaturze około 25 ° C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.