Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę słaby ten opis artykułu/komentarza, lepiej, jakby dali link, natomiast jak Jasia Fasolę lubiłem, to teraz go jeszcze bardziej lubię :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu rozwalonej przyczepy Kikiego to mam pytanie o Duocontrol.

 

Pomijając fakt że zostawił przyczepę z odkręconym gazem ot tak sobie co moim zdaniem jest mało rozważne.

pokazał na filmiku że zakręca butle i widać że wskaźniki są nadal na zielono na obu butlach. Nie powinno ich przy takim uderzeniu odciąć i powinny być czerwone ? 

 

Duocontrolem wystarczy trzasnąć dobrze w rękę i go odcina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ventyl napisał(a):

Wracając do tematu rozwalonej przyczepy Kikiego to mam pytanie o Duocontrol.

 

Pomijając fakt że zostawił przyczepę z odkręconym gazem ot tak sobie co moim zdaniem jest mało rozważne.

pokazał na filmiku że zakręca butle i widać że wskaźniki są nadal na zielono na obu butlach. Nie powinno ich przy takim uderzeniu odciąć i powinny być czerwone ? 

 

Duocontrolem wystarczy trzasnąć dobrze w rękę i go odcina.

nie mam pod ręką duocontrola ale z tego co pamiętam to  czerwone " wsykakuje " tylko jak się gaz skończy a dalej występuje pobór.

 crashsensor jak odcina to wyskakuje taki żółty grzybek i dopóki go nie wciśniesz to dopływ gazu jest odcięty  więc czerwone " wyskoczyły" by wtedy jakby zadziałał crashsensor a byłby pobór gazu ( czyli np pozostawił włączoną lodówkę czy ogrzewanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt tak jest taki  żółty grzybek.

 

Chociaż faktycznie tak jak piszesz, jak sensor zadziała zamyka dopływ gazy na przewodzie który idzie na bude ale nadal w wężach od butli do reduktora gaz jest wiec są zielone. Wskaźnik pewnie działa na ciśnienie gazu w pomarańczowym przewodzie. Jak wybiłoby bezpiecznik z przewodzie to pewnie wtedy zrobi się czerwone.

 

 

Z tego co widzę na filmiku to żółty grzybek i niego jest wciśnięty. Albo sensor u niego nie zadziałał ale już coś tam grzebał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ventyl napisał(a):

sensor zadziała zamyka dopływ gazy na przewodzie który idzie na bude ale nadal w wężach od butli do reduktora gaz jest wiec są zielone

w przypadku duocontrola crashsensory powinny być trzy. dwa na wężach wysokociśnieniowych do poszczególnych butli i trzeci w duocontrolu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

w przypadku duocontrola crashsensory powinny być trzy. dwa na wężach wysokociśnieniowych do poszczególnych butli i trzeci w duocontrolu.

 

To wiem, akurat do paczkomatu dzisiaj trafił mój Duocontrol i będzie montowany na ten sezon :D udało sie nówkę ustrzelić za 500 zł. Jeszcze zostało przewody zakupić.

 

Co ciekawe to stara aluminiowa wersja w instrukcji obsługi ma zapis że cały reduktor powinien być zamontowany powyżej zaworów butli gazowych. W przypadku wersji czarnej  już takiego zapisu w instrukcji nie znalazłem i wychodzi na to że może być montowany na dowolnej wysokości.

Edytowane przez Ventyl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ventyl napisał(a):

Co ciekawe to stara aluminiowa wersja w instrukcji obsługi ma zapis że cały reduktor powinien być zamontowany powyżej zaworów butli gazowych. W przypadku wersji czarnej  już takiego zapisu w instrukcji nie znalazłem i wychodzi na to że może być montowany na dowolnej wysokości.

IMO nie może być poniżej. Montaż wyżej ma zapobiec skraplaniu się gazu do reduktora. Ja bym ten czarny też montował powyżej linii butli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truma rozdziela instrukcje obsługi i montażu, udostępniając dla urządzeń gazowych instrukcje użytkownika (z montażem wskazując na serwis. Jedyne procedury serwisowi/montażowe w instrukcji to podłączanie butli, wymiana węży, test cs-a, i opis procedury sprawdzania szczelności (dla serwisów).

Ale jak się wczytać, to jest warunek, aby węże miały ciągły spadek w kierunku do zaworu butli, s. 50 w wersji angielskiej.

https://www.truma.com/download/duocontrol-cs-operating-instructions-2/?wpdmdl=51149&refresh=65cde314025851707991828

I w taki sposób reduktor będzie zawsze ponad poziomem lustra gazu butli napełnionej w 80%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, czyś napisał(a):

Dokładnie o to chodziło. 

Ale w przypadku nowej wersji jest to łatwiej zrobić.

Kupiłem wersje aluminiową i nie byłem w stanie w hobby spełnić tego warunku. Sprzedałem i kupiłem teraz tą nową wersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ventyl napisał(a):

Kupiłem wersje aluminiową i nie byłem w stanie w hobby spełnić tego warunku. Sprzedałem i kupiłem teraz tą nową wersje.

Ta wersja alu to GOK z naklejką Trumy :)  GOK występuje w wersji poziomej i pionowej. Trzeba brać to pod uwagę i wybrać wariant, który będzie nam pasował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Suzu4x4 napisał(a):

w przypadku duocontrola crashsensory powinny być trzy. dwa na wężach wysokociśnieniowych do poszczególnych butli i trzeci w duocontrolu.

 

Co innego crashsensor (ten działa na przeciążenie) a co innego zawór przeciwwypływowy (ten odcina się przy zbyt dużym wydatku). 

4 godziny temu, jacek00 napisał(a):

IMO nie może być poniżej. Montaż wyżej ma zapobiec skraplaniu się gazu do reduktora. Ja bym ten czarny też montował powyżej linii butli. 

IMO jeszcze inaczej. Montaż powyżej daje "gwarancje" iż do reduktora dotrze nam faza lotna - że wszystko zdąży odparować i nic się nie zasyfonuje. To nie chodzi o skraplanie się gazu który już odparował. Przy pełnej butli i rozkołysanym gazie w fazie ciekłej, może się zdarzyć iż przez zawór butli do węża zostanie wypchnięty nieodparowany gaz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Tomii napisał(a):

IMO jeszcze inaczej. Montaż powyżej daje "gwarancje" iż do reduktora dotrze nam faza lotna - że wszystko zdąży odparować i nic się nie zasyfonuje. To nie chodzi o skraplanie się gazu który już odparował. Przy pełnej butli i rozkołysanym gazie w fazie ciekłej, może się zdarzyć iż przez zawór butli do węża zostanie wypchnięty nieodparowany gaz. 

Powtarzam tylko to co w swojej instrukcji opisuje GOK ;) 

Cytat

Reduktor ciśnienia nie może być zamontowany niżej niż zawór na zbiorniku lub butli, co ma zapobiec dostawaniu się resztek skroplonego gazu do reduktora. Przewody rurowe i węże połączone z przyłączem na wejściu reduktora ciśnienia, muszą przebiegać ze spadkiem w stosunku do zbiornika lub butli.

image.png.df10784e366dfdda6071f72e31f6072d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.