Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał(a):

każdorazowe zadziałanie autoholda czy hamulca ręcznego powoduje użycie  hamulców więc nawet przy hamowaniu samym silnikiem elektrycznym bez użycia pedału hamulca w trakcie normalnej eksploatacji hamulce pracują a  osuszanie klocków i tarcz  przez ESP w czasie jazdy w deszczu (Brake Disc Wiping)  było już stosowane kilka ładnych lat temu więc myślę że stosowane  jest nadal.

Że hamulce pracują przy zadziałaniu autoholda czy ręcznego? Pracują mechanizmy w zaciskach, czy to mechaniczne, czy elektryczne, i uszczelnienia, ruch tłoczka poniżej 1 mm, i tyle, docisną klocki do nieruchomej tarczy (zablokują stojące koło). I wsio. Gdyby bazować na tym, to nie ma tarcia, które "oczyści" tarczę z nalotu korozji, aż ta skoroduje zupełnie, zetrze pył (ścier) i rdzę (jesli klocki są z dodatkiem wiórów żelazowych/stopowych) z klocków. Przy zadziałaniu ESP w deszczu jest to przybliżenie klocków do tarczy, na moment, nawet nie na zasadzie "posmyrania" tarczy, żeby tarcza "pociagnęła" za sobą ewentualną wodę spod klocków, w porywach lekkie głaśnięcie nierównościami tarczy, tarcia praktycznie nie ma). 

Tu nie ma żadnej realnej pracy hebli, czy to przez tarcie (powierzchnia tarczy/klocka), czy to wibracje (zapobiegające zakleszczaniu [przyrdzewieniu ruda "puchnie"] klocków w prowadzeniach w jarzmie). Tarcze zajdą rudą, klocki zabiją się pyłem, kurzem, rudą i drobinkami kwarcu z piasku itp, skorodowane klocki staną w prowadzeniach w zaciskach/jarzmach. O to chyba chodzi Robertowi. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, czyś napisał(a):

Że hamulce pracują przy zadziałaniu autoholda czy ręcznego? Pracują mechanizmy w zaciskach, czy to mechaniczne, czy elektryczne, i uszczelnienia, ruch tłoczka poniżej 1 mm, i tyle, docisną klocki do nieruchomej tarczy (zablokują stojące koło). I wsio. Gdyby bazować na tym, to nie ma tarcia, które "oczyści" tarczę z nalotu korozji, aż ta skoroduje zupełnie, zetrze pył (ścier) i rdzę (jesli klocki są z dodatkiem wiórów żelazowych/stopowych) z klocków. Przy zadziałaniu ESP w deszczu jest to przybliżenie klocków do tarczy, na moment, nawet nie na zasadzie "posmyrania" tarczy, żeby tarcza "pociagnęła" za sobą ewentualną wodę spod klocków, w porywach lekkie głaśnięcie nierównościami tarczy, tarcia praktycznie nie ma). 

Tu nie ma żadnej realnej pracy hebli, czy to przez tarcie (powierzchnia tarczy/klocka), czy to wibracje (zapobiegające zakleszczaniu [przyrdzewieniu ruda "puchnie"] klocków w prowadzeniach w jarzmie). Tarcze zajdą rudą, klocki zabiją się pyłem, kurzem, rudą i drobinkami kwarcu z piasku itp, skorodowane klocki staną w prowadzeniach w zaciskach/jarzmach. O to chyba chodzi Robertowi. 

teoretyzować możemy w nieskończoność natomiast jeśli chodzi o praktykę to każdy kto choć chwilę pojeździł samochodem elektrycznym wie że jazda bez używania hamulca  jest niemożliwa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu jak zwykle.

Ludzie zrozumcie że tu wrzucamy ciekawostki i linki a nie prowadzimy dyskusję na ich.

Zaśmiecacie temat !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

każdy kto choć chwilę pojeździł samochodem elektrycznym wie że jazda bez używania hamulca  jest niemożliwa.  

Jakby co zapraszam na jazdy testowe - ocenimy razem czy się da ;) 

W sprawie korozji, poniżej fragment instrukcji obsługi jednego z dość popularnych samochodów elektrycznych.

221.png.ddce8602c1cd775f8853f946a59096c5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Bercik77 napisał(a):

Jakby co zapraszam na jazdy testowe - ocenimy razem czy się da ;) 

nie twierdzę że się nie da, oczywiście że się da w odpowiednich warunkach.

Natomiast na drodze zawsze występują sytuacje gdy trzeba szybko i zdecydowanie zahamować i samo hamowanie rekuperacyjne które oczywiście pozwala zatrzymać auto dość szybko bez użycia hamulca w wielu sytuacjach jest niewystarczające więc można śmiało powiedzieć że podczas normalnej eksploatacji w dłuższym okresie czasu jazda bez użycia hamulca jest nie możliwa ;) 

4 godziny temu, BJoe napisał(a):

A tu jak zwykle.

Ludzie zrozumcie że tu wrzucamy ciekawostki i linki a nie prowadzimy dyskusję na ich.

Zaśmiecacie temat !!!!!

kolego to dział hydepark a w pierwszym poście Twojego tematu nie znalazłem żadnego regulaminu ani uwagi że nie można dyskutować ;)

nie mniej jednak to Twój temat więc przepraszam za zaśmiecenie  i kończę tą ciekawą poniekąd dyskusję.

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.