Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, lbuster napisał:

Ostatnio w BMW pierwszy raz się zetknąłem z asystentem pasa ruchu i zblokował mój manewr zmiany pasa ruchu, co w specyficznej sytuacji mogłoby doprowadzić do kolizji. W inn

Wystarczyło włączyć kierunkowskaz... ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacekzoo napisał:

Tak samo kiedyś mówiono o abs, kto nie miał mówił że bez tego bardziej ,,czuje,, samochód

Nadal większość tak mówi, tylko że 90% tylko mówi, a 10% rzeczywiście czuje. ABS oprócz tego że jest też trzeba umieć używać, tak jak większości systemów.

Dlaczego samochody sportowe nie mają ABS? Bo by przeszkadzał.

2 minuty temu, w79 napisał:

Wystarczyło włączyć kierunkowskaz... ? 

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Ford z przodu 350 a tył 342. Czyli Ameryka dogoniła Europe jeśli porównujemy zwyczajne budżetowe auta? 

Budżetowy europejski to ma z tyłu bębny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, w79 napisał:

Wystarczyło włączyć kierunkowskaz... ? 

Wierz mi, ja zawsze włączam kierunkowskazy ;) Być może tutaj byłem szybszy od systemu albo samo zbliżanie się do linii spowodowało odbicie samochodu :( Tak czy siak, mój manewr wyglądał tak, jakby pijak prowadził samochód :( Zresztą ostatnio ze względu na zmianę samochodu oglądałem dużo testów i są różne opinie na temat tego systemu. W każdym aucie działa inaczej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacekzoo napisał:

Nie wiem czy wiesz jaka różnica między torem czy rajdem a zwykłą ulicą

Na zwykłej ulicy prowadzi osoba, która zdała państwowy egzamin na prawo jazdy, a na torze profesjonalny kierowca, który "czuje" samochód. Przynajmniej takie są założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Na zwykłej ulicy prowadzi osoba, która zdała państwowy egzamin na prawo jazdy, a na torze profesjonalny kierowca, który "czuje" samochód. Przynajmniej takie są założenia.

No i właśnie, dlatego w rajdowych autach może nie być abs czy innych systemów :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacekzoo napisał:

No i właśnie, dlatego w rajdowych autach może nie być abs czy innych systemów :ok: 

I tutaj właśnie jest cały sens, że w pewnych przypadkach ABS, lub inne systemy mogą przeszkadzać. Również na drodze, bo jest tam jakiś procent kierowców, którzy bez systemu zareagują poprawnie, a system im tylko w tym przeszkodzi. Są też sytuacje nieprzewidziane przez konstruktora/programistę systemu w których system się niepoprawnie zachowa. Czyli opisane hamowanie przed słupkami parkingowymi, lub niemożność zmiany pasa (nadal nie jestem przekonany z kierunkiem - sorry za szyderę ?). Pewnie można by wymieniać dłużej.

Oczywiście do oceny przydatności systemów wykorzystywana jest statystyka, więc w ostatecznym rozliczeniu wychodzi że się przydają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Dlaczego samochody sportowe nie mają ABS? Bo by przeszkadzał.

Coś słyszałeś, ale nie do końca. Wiele klas do dzisiaj jest pozbawionych tego urządzenia, ale wiele go posiada. O ile na rajdach szutrowych jest on zdecydowanym wrogiem kierowcy, o tyle na czystych asfaltach bywa bardzo przydatny. W wyścigach jest stosowany częściej.

Dwadzieścia lat temu jeździły po polskich torach samochody wyścigowe z ABS. Faceci z wielkimi cojones oczywiście odłączali i.... po trzech kółkach szybciutko załączali.

W F1 też wprowadzono w 1993, ale zakazano w 1994 w celu.... utrudnienia. 

Ponadto trudno porównywać ABS pierwszej generacji z obecnymi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Są też sytuacje nieprzewidziane przez konstruktora/programistę systemu w których system się niepoprawnie zachowa

Są też sytuacje kiedy np. Pasy bezpieczeństwa doprowadzą do tragedii, auto wpadnie do rzeki i pasażer nie da rady się odpiąć. No i co? To nie jest powód, żeby pasów nie stosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacekzoo napisał:

Są też sytuacje kiedy np. Pasy bezpieczeństwa doprowadzą do tragedii, auto wpadnie do rzeki i pasażer nie da rady się odpiąć. No i co? To nie jest powód, żeby pasów nie stosować

Oczywiście że stosować. Tak jak pisałem - statystyka się liczy. Na pewno więcej żyć uratują niż zakończą. Bardziej chodziło o to że zawsze jest  wyjątek od reguły i czasami warto wiedzieć jak system działa, aby zareagować odpowiednio. Ja na przykład używam systemów po kilkunastu latach od wejścia, i wiem z autopsji, że czasami reakcje są odwrotne do tych przewidzianych w oprogramowaniu. Pierwsze jazdy z ABS to było coś dziwnego i się chciało popuszczać hamulec w trakcie poślizgu. Teraz jesteśmy zasypywani takimi systemami, i często nie tak reagujemy na ich obecność. Oczywiście konstruktorzy się głowią, aby wszystko było "idiotoodporne" ale w takim przypadku znów zostaje jakiś procent użytkowników, którzy by się spodziewali innego działania, i dla nich dany system może być wręcz niebezpieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale w pełni się zgdzam z lbusterem. Większość z systemów "wspomagających" jazdę jest bardzo niebezpieczna. I totalnie niczego nie wspomaga a tylko utrudnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.