Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Przyczepy pewnie tak samo. Tylko pytanie, czy bardziej będą zwracali na przeładowanie ponad 3500kg dla zespołu pojazdów (samochód - przyczepa) ze względu na brak uprawnień czy na każde przeładowanie ponad DMC? Z artykułu specjalnie nie wynika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Wczoraj widziałem jak ITD kontrolowało kampera koło Alwerni, na parkingu dedykowanym do ważenia tirow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

ciekawe czy za przeładowane przyczepy też będą takie kary :bzik:

Myślę, że przyczepy będą łapane w mniejszym stopniu, bo łatwiej uniknąć przeładowania w przyczepie niż w kamperze no i badanie samej przyczepy utrudnione, bo chociażby część ciężaru spoczywa na haku. Tak czy inaczej, dzieje się odwrotnie od tego, czego oczekujemy i o czym ostatnio pisaliśmy :( A minimalna kara 2000PLN to już w ogóle będzie potrafiła zepsuć nie tylko weekend, lecz nawet wakacje :'(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, lbuster napisał:

Myślę, że przyczepy będą łapane w mniejszym stopniu, bo łatwiej uniknąć przeładowania w przyczepie niż w kamperze no i badanie samej przyczepy utrudnione, bo chociażby część ciężaru spoczywa na haku. Tak czy inaczej, dzieje się odwrotnie od tego, czego oczekujemy i o czym ostatnio pisaliśmy :( A minimalna kara 2000PLN to już w ogóle będzie potrafiła zepsuć nie tylko weekend, lecz nawet wakacje :'(

A ja jestem jak najbardziej za. Z resztą nie od wczoraj jestem zwolennikiem podnoszenia śmiesznie niskich mandatów. Zobacmy na Czechy cy Austrię, gdzie jakoś nasi rodacy cisnący "na Chorwację" potrafią przestrzegać ograniczeń. Z reszta Austria już stwierdziła że mandaty są za niskie i podnosi ich wysokość. 

Nie rozumiem wogóle dyskusji nad tym zagadnieniem. Jak DMC jest 3500 to tyle ma być. Rozmawiać można ewentualnie jak bezpiecznie obniżyć wagę, a nie płakać nad wysokością mandatów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jak przestrzeganie przepisów ma zabić branże karawaningową? Przecież ta teza jest zwyczajnie głupia. Równie dobrze można napisać, że zakaz przekraczania prędkości też zabija branże karawaningową bo przecież kamper może jechać maks 80 km/h.

Jeśli ktoś nie mieści się w 3500 to co za problem podpiąć przyczepę lekką do takiego kampera? Nawet specjalnych uprawnień nie potrzeba. Prędkości podróżowania też się nie zmieniają. Więc jeśli ktoś jedzie przeładowany i ma tego świadomość to kara jest jak najbardziej słuszna i adekwatna. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Nie rozumiem jak przestrzeganie przepisów ma zabić branże karawaningową? Przecież ta teza jest zwyczajnie głupia. Równie dobrze można napisać, że zakaz przekraczania prędkości też zabija branże karawaningową bo przecież kamper może jechać maks 80 km/h.

Jeśli ktoś nie mieści się w 3500 to co za problem podpiąć przyczepę lekką do takiego kampera? Nawet specjalnych uprawnień nie potrzeba. Prędkości podróżowania też się nie zmieniają. Więc jeśli ktoś jedzie przeładowany i ma tego świadomość to kara jest jak najbardziej słuszna i adekwatna. 

Jacku, jeździli bo nikt tego nie kontrolował a jeśli już to sporadycznie. My wiemy jak to jest z tym DMC ale przeciętny kierowca widzi tylko przyczepę lub kampera i myśli jak fajnie sobie jadą. Wzrokowo na drodze  jesteś w stanie wychwycić przyczepę z małym holownikiem i ocenić ,że to partyzantka. Teraz jak już się za to wezmą to się to skończy i albo cześć szpeju zostanie w domu albo zapną przyczepę i te 500/600 kg spokojnie załadują.  Gorzej jak ktoś nie świadomie ciągnie budę w rozmiarze 500 lub więcej a w papierach ma 1000 lub nawet 750 kg jej DMC a w rzeczywistości z 40/50 % więcej i ciągnie to jakimś małym samochodem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maras napisał:

Jacku, jeździli bo nikt tego nie kontrolował a jeśli już to sporadycznie. My wiemy jak to jest z tym DMC ale przeciętny kierowca widzi tylko przyczepę lub kampera i myśli jak fajnie sobie jadą. Wzrokowo na drodze  jesteś w stanie wychwycić przyczepę z małym holownikiem i ocenić ,że to partyzantka. Teraz jak już się za to wezmą to się to skończy i albo cześć szpeju zostanie w domu albo zapną przyczepę i te 500/600 kg spokojnie załadują.  Gorzej jak ktoś nie świadomie ciągnie budę w rozmiarze 500 lub więcej a w papierach ma 1000 lub nawet 750 kg jej DMC a w rzeczywistości z 40/50 % więcej i ciągnie to jakimś małym samochodem. 

No ale skoro są takie kwiatki to tym bardziej zasadne jest skontrolowanie takich osób. Nie ma że nie wie :) Jak ktoś wyjeżdza tak przeładowany to stanowi zagrożenie dla siebie i innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:

No ale skoro są takie kwiatki to tym bardziej zasadne jest skontrolowanie takich osób. Nie ma że nie wie :) Jak ktoś wyjeżdza tak przeładowany to stanowi zagrożenie dla siebie i innych. 

Jak najbardziej tak. Zawsze gdzieś chcemy jechać i zawsze chcemy cali i zdrowi wrócić do domu.

Odpukać gdybym miał jakieś zdarzenie na drodze z udziałem kampera ,przyczepy czy to towarowej ,kempingowej czy też lawety to sam bym się "zatroszczył "  o dogłębne zbadanie DMC  ,rzeczywistej wagi oraz uprawnień do kierowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką oto ciekawostkę znalazłem wydaną przez " polski caravaning.pl ,a propos  prędkości jazdy kamperem i przyczepą po polskich i europejskich drogach.

https://polskicaravaning.pl/dzial/26-abc-caravaningu/artykuly/predkosc-ile-mozna-ile-warto,50908

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Peter napisał:

Taką oto ciekawostkę znalazłem wydaną przez " polski caravaning.pl ,a propos  prędkości jazdy kamperem i przyczepą po polskich i europejskich drogach.

https://polskicaravaning.pl/dzial/26-abc-caravaningu/artykuly/predkosc-ile-mozna-ile-warto,50908

Jak obejrzałem parę crash testów  kamperów, to jestem za tym żeby ich max prędkość była 80km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale artykuł z 2010

I nie jest zgodny z prawdą - chyba że auto ma homologację M1 czy jakoś tak...ale to i tak nie aktualne wiadomości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, peja76 napisał:

Jak obejrzałem parę crash testów  kamperów, to jestem za tym żeby ich max prędkość była 80km/h.

myślisz, że to rozsądne , nie sądzę :ee:

swego czasu dużo podróżowałem autokarami dalekobieżnymi w Turcji, zasada jazdy na autostradach była prosta - prawy pas ciężarówki różne i tiry, środkowy pas osobówki, lewy pas dla autokarów, normalna prędkośc to powyżej 130-140 km/h :drive:

i było wesołe powiedzonko, że tureckie autobusy są najbezpieczniejsze, bo praktycznie nie ma rannych w wypadkach :winner: same trupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.