Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Kristofer napisał:

Wiem, że jest to bolesna wiadomość dla posiadaczy takich aut, jak Nissan NV300, Fiat Talento, Opel Vivaro, Mitsubishi Express, a zwłaszcza Renault Trafic, na bazie którego powstały,

Niekoniecznie, dużo, bardzo dużo zależy od rynku na który wyprodukowany daną partię modelu. Głośno było niedawno o testach modeli renault sprzedawanych w Indach. Wszystkie podobnie jak ten bus tutaj, miały wyniki zerowe. Tymczasem te same modele na Europę mają po 4 i 5 gwiazdek. Tylko są diametralnie inaczej wyposażone, tam nie mają abs, poduszek, pasów z napinaczami i wielu, wielu innych systemów, które w Europie są obowiązkowe a na innych rynkach nie. 

Opel vivaro dostał 3 gwiazdki w NCAP, tylko chyba poprzednia generacja, obecna pewnie będize mieć nieco więcej.

 

W dniu 9.03.2021 o 10:11, Cathay napisał:

Każdy bus jest beznadziejny pod względem bezpieczeństwa,

? Niektóre mają po 5 gwiazdek, więc nawet więcej niż przeciętne osobówki.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kristofer napisał:

Z przodu i z tyłu mam tylko kilka mm więcej :'(  , ale za to mam czarny środek, a nie czerwony :jump:

Czerwone lepiej hamują (jak sam kolor wskazuje). Czarne są na rynek amerykański ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą to budować w takim tempie, jak TPN-owskie single-tracki to wcześniej poumieramy niż to zobaczymy (projekt singletracków TPN powstał w 2016 roku, do tej pory nie opuścił formy papierowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, danielpoz napisał:

Bardzo dobrze? To z przodu jakie? 

Chyba 350, ale na pewno nie mniej, niż 348 mm

6 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Czerwone lepiej hamują (jak sam kolor wskazuje). Czarne są na rynek amerykański ?

 

Miałem na myśli wnętrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2021 o 13:23, jacek00 napisał:

Taka ciekawostka. Crash Test popularnego blaszaka Renault Traffica. Otrzymał 0 gwiazdek...
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/zero-gwiazdek-w-tescie-zderzeniowym-katastrofa-popularnego-auta-dostawczego/m5npsml

0 gwiazdek mi tyle mówi, co nic. Przyjrzyjmy się, co podaje artykuł. Z istotnych rzeczy:

"ANCAP wskazuje na znaczne ryzyko poważnych obrażeń klatki piersiowej, szyi i kręgosłupa kierowcy, marną ochronę dla pasażerów, twarde tworzywa groźne dla kolan"

Brzmi groźnie, ale nie pokazali żadnych zdjęć. Poza tym myślę, że większość blaszaków ma słabą ochronę przy czołowym zderzeniu z drzewem, bo siedzimy prawie nad silnikiem.. Mimo to "Mitsubishi otrzymało 55 proc. za ochronę dorosłych". Czy to tak słabo????? Jedyne, co można zobaczyć to to poniżej i z tej perspektywy nie wygląda to tragicznie.

Mitsubishi Express w teście zderzeniowym ANCAP

i chyba to nie zasługuje na 0 gwiazdek.

No to teraz przejdźmy do "istotnych" rzeczy, przez które Mitsubishi dostał 0 gwiazdek:

- 40 proc. w przypadku pieszych

7 proc. za asystentów kierowcy. Na ostatnią z wymienionych ocen zapracowały takie dodatki jak ogranicznik prędkości i przypomnienie o zapięciu pasa bezpieczeństwa.

- ANCAP nisko ocenia także szanse pasażerów aut osobowych w zderzeniu z dostawczym Mitsubishi.

znaczne odkształcenie bocznych drzwi przestrzeni ładunkowej.

- Próżno liczyć na poszczególne wersje układu automatycznego hamowania awaryjnego (ANCAP liczy osobno odmiany wspomagające przy jeździe w obu kierunkach oraz asystujące przy pokonywaniu skrzyżowań) czy asystenta pasa ruchu.

 

Wszystko, co powyżej, jest dla mnie tak mało istotne, że szkoda się nad tym zastanawiać i się rozpisywać. Te wszystkie powyższe systemy pseudo bezpieczeństwa mogłyby dla mnie nie istnieć. Ba, mam nawet doświadczenie, że mogą przeszkadzać. Większość z nas jeździ co najmniej kilku- kilkunastoletnimi samochodami, kiedy nikt nawet nie myślał nawet o tych systemach. I co - nagle mamy je złomować bo aktualnie dostałyby -50 gwiazdek?

 Dla mnie istotne jest to, co się stanie ze środkiem kabiny, czyli ze mną i z pasażerami przy zderzeniu. I przy zderzeniu czołowym tysiąc razy wolałbym być w tym Mitsubishi niż w dowolnej Corsie, Fabii itp (bez urazy dla tych samochodów).

Od zawsze z przymrużeniem oka patrzyłem na tego typu testy, ale tutaj to jest przegięcie ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, w79 napisał:

Niech to tatrzańskie dzikusy pójdą z duchem czasu i konie z trasy do MO wyeliminują i dzieci przestaną lać.

Na camper parki później przyjdzie czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zaśmiecacie ten temat tymi dyskusjami. Samo gadu gadu. A gdzie artykuły i ciekawostki znalezione w sieci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lbuster napisał:

Dla mnie istotne jest to, co się stanie ze środkiem kabiny, czyli ze mną i z pasażerami przy zderzeniu. I przy zderzeniu czołowym

Niektóre systemy mają wartość prewencyjną i zapobiegną kolizji. Albo zminimalizują jej skutki. Lepiej mieć zderzenie, czy go nie mieć, bo któryś z systemów zareagował wcześniej, obudził kierowcę/zahamował/zadbał o to by utrzymać tor jazdy przy hamowaniu? Nawet banalny przypominacz o pasach też może uratować życie, bo już przy niewielkich prędkościach wylatuje się bez pasów razem z którąś szybą, a potem, już na zewnątrz można mieć dodatkowe rozpłaszczanie przez różne ciekawe elementy stałe lub w ruchu. Dlatego wszelkie systemy się liczą do gwiazdek i są istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lbuster napisał:

Te wszystkie powyższe systemy pseudo bezpieczeństwa mogłyby dla mnie nie istnieć. Ba, mam nawet doświadczenie, że mogą przeszkadzać. Większość z nas jeździ co najmniej kilku- kilkunastoletnimi samochodami, kiedy nikt nawet nie myślał nawet o tych systemach. I co - nagle mamy je złomować bo aktualnie dostałyby -50 gwiazdek

Tu się nie zgodzę. Kiedyś tak samo mówiono o pasach a dziś nikt nie kwestionuje ich zasadności. Systemy wykrywania pieszych, awaryjnego hamowania w mieście wg mnie mają sens i mogą uratować ludzkie życie. Masz tutaj i crash test mojego auta i testy z wykrywaniem pieszych. Od 2 minuty masz testy z wykrywaniem poprzedzającego pojazu i pieszych - w to chyba wyposażony jest fabrycznie każdy Scenic. Nie miałem okazji tego testować, ale jeśli to tak działa jak na filmiku to wg mnie dobrze, że to jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Łza Włóczynutka, @jacek00, ja się zgadzam, że w specyficznych warunkach te systemy mogą pomóc. Jednak one także przeszkadzają. Mi w Volvo kilka razy stanął dęba jak podjeżdżałem do słupka, by się odbić kartą. Raz nawet zmieniając pas i wciskając się pomiędzy dwa samochody zadziałał system i przyhamował i mógł spowodować kolizję poprzez najechanie na mnie samochodu z tyłu. Ostatnio w BMW pierwszy raz się zetknąłem z asystentem pasa ruchu i zblokował mój manewr zmiany pasa ruchu, co w specyficznej sytuacji mogłoby doprowadzić do kolizji. W innym momencie jak jechałem zaśnieżoną drogą i w pewnym momencie nie widząc dobrze pasów jechałem środkiem dwóch pasów. System nie zadziałał a ja skorygowałem swój błąd. Tak więc jak na tą chwilę o wiele bardziej wierzę kupie mięśni pomiędzy kierownicą a pedałami ;) Te wszystkie systemy się powoli wdraża, by wdrożyć auta autonomiczne, jednak jak na razie te systemy raczkują :( Tak więc niesprawiedliwe jest, że przez brak tych niedoskonałych systemów jakiś samochód dostaje 0 gwiazdek, gdzie kilka lat temu tych systemów nie było i nie są one obowiązkowe. Według mnie ponad 90% samochodów jeżdżących po ulicach nie ma tych systemów ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.