Skocz do zawartości

Spanie na MOP-ach


MichalKJ

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym tam nie narzekał, pamiętajmy, że droga S3 nie jest oddana w całości. Jeżdżę tą trasą 2-3 razy w miesiącu i wolę jechać "eS-ką" nawet bez MOP-ów, niż pchać się starą trasą. Te odcinki były oddawane na przełomie 2013/2014 i znacznym stopniu poprawiły jakość drogi z Sulechowa do Szczecina. 

Nie da się w kilka lat uzdrowić polskich dróg, biorąc pod uwagę, że przez dobre 50 lat nie budowano prawie w ogóle autostrad.

No pewnie, że na samą drogę narzekać się nie da a nowe odcinki są super. Jadąc z przyczepą należy tylko uważać na betonowy fragment "Berlinki" pod Szczecinem. A przy okazji... polecam stronę http://www.berlinka.pcp.pl/poczytajcie i pooglądajcie, niesamowity materiał.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

cyt z pow linka:

"Od drugiej połowy lat 90. polskie odcinki (przejezdnej części (świetnie ujęte)są powoli modernizowane. Wyremontowano już 22 z 29 kilometrów "

Niebywały sukces polskiej inżynierii drogowej !!!

Niemcy budowali 3 lata, służyło 50 lat, Polacy będą budować 50 lat , służyć będzie 3 i kolejny remont mamy zapewniony.

No trochę przesadziłem dla klarowności cyfr, ale dysproporcja jest bardzo widoczna. 

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt z pow linka:

"Od drugiej połowy lat 90. polskie odcinki (przejezdnej części (świetnie ujęte)są powoli modernizowane. Wyremontowano już 22 z 29 kilometrów "

Niebywały sukces polskiej inżynierii drogowej !!!

Niemcy budowali 3 lata, służyło 50 lat, Polacy będą budować 50 lat , służyć będzie 3 i kolejny remont mamy zapewniony.

No trochę przesadziłem dla klarowności cyfr, ale dysproporcja jest bardzo widoczna. 

Przejezdnej, bo w/g tego co podają na stronie, na terenie dzisiejszego Pomorza w latach 30. budowniczy mieli już wiele odcinków ukształtowanych, ale jeszcze nie wylanych. Należy tu uściślić, że wyżej cytowane 22 km z 29 dotyczy nie całej Berlinki, a wyłącznie jej fragmentu w postaci dzisiejszej A6 i odcinka w kierunku Chociwla. 

Odszedłem nieco od tematu spania na MOPach za co przepraszam, ale trochę historii może się przydać zainteresowanym. 

Edytowane przez cityflipper (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz spanie "spanie 2 godz.i dalej" to nie to, o co chodzi w tym wątku.

Ja ze względu na załogę to wjeżdżam na MOP o 1:00, 2:00 i śpię do rana - po wjeździe dzieciaki z fotelików na swoje wyra, my na swoje i lulu.

A co rano, to różnie - czasami spokojnie. Czasami rano zaraz koło głowy ciężarówka, która musi kompresory podpompować przed ruszeniem odpali silnik i warczy koło głowy (jak ostatnio w Czechach :() - taki urok MOP-ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TOM3653 > ...był pan z obsługi i wysprzątał wszystko na błysk.

 

Panowie na MOP-ach oprócz sprzątania PILNUJĄ zainstalowanego osprzętu 24h/doba.

 

Pozdrawiamy z HR,

Ir & Ed

PS

"Sprytni rodacy demontują" wszystko co się da odkręcić.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TOM3653 > ...był pan z obsługi i wysprzątał wszystko na błysk.

 

Panowie na MOP-ach oprócz sprzątania PILNUJĄ zainstalowanego osprzętu 24h/doba.

 

Pozdrawiamy z HR,

Ir & Ed

PS

"Sprytni rodacy demontują" wszystko co się da odkręcić.

Wiele takich miejsc ma zakaz dla przyczep kempingowych i kamperów, ale nie dla ciężarówek, trzeba patrzeć na znaki,

oczywiście zatrzymać się można, ale spanie już raczej nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOM3653 >...trzeba patrzeć na znaki, oczywiście zatrzymać się można, ale spanie już raczej nie wchodzi w grę.

 

Wszystkie miejsca dla przyczep zajęte. między TIR-ami są wolne miejsca...

Stajemy i śpimy między TIR-ami foto 2-gie + 3-cie od końca

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta..... no i w końcu spaliśmy w Starych Jabłonkach Pod Sosnami. Znaleźliśmy w środku nocy płaski teren, podpięliśmy się do prądu. Poza śpiewem ptaków słyszeliśmy jeszcze blisko przejeżdżające pociągi.... W sumie na tranzyt nie było źle. Z sanitariatów nie korzystaliśmy, woleliśmy własne.... jakoś tak czyściej u nas w przyczepie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja ma takie pytanie, kiedyś gdzieś to widziałem a teraz za nic zlokalizować nie mogę.... Rozumiem ze jak stajemy na MOPie to przyczepa cały czas jest zapięta na haku, a co z podporami??? Ja bym chyba opuścił dla ustabilizowania ale czy to juz nie jest wtedy biwakowanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma takie pytanie, kiedyś gdzieś to widziałem a teraz za nic zlokalizować nie mogę.... Rozumiem ze jak stajemy na MOPie to przyczepa cały czas jest zapięta na haku, a co z podporami??? Ja bym chyba opuścił dla ustabilizowania ale czy to juz nie jest wtedy biwakowanie???

 

Bartek, ja przeważnie opuszczam tylne podpory i kółko, nigdy nie było problemów 

może jakbyś to zrobił  w marinie w Cro ...

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak staję na MOP'ie i chcę spać, to ja mam łóżko z tyłu. Więc bez podpór będę podrzucał autem (rzucam się w nocy ;)). Podpory więc są. A gdybym miał łóżko z przodu, to będę też rzucał autem, tylko dociskając do dołu . No dobra, na kółeczku można wesprzeć, ale to za słaba podpora. Więc też bym radził postawienie podpór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma takie pytanie, kiedyś gdzieś to widziałem a teraz za nic zlokalizować nie mogę.... Rozumiem ze jak stajemy na MOPie to przyczepa cały czas jest zapięta na haku, a co z podporami??? Ja bym chyba opuścił dla ustabilizowania ale czy to juz nie jest wtedy biwakowanie???

Z dwie podpory warto opuścić, przed snem trochę trzeba połazić po przyczepie, lepiej żeby było stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nocleg na MOP (Rasthofie, Aire) dla uzyskania stabilizacji przyczepy i uniknięcia kiwania autkiem, należy opuścić koło podporowe oraz tylne podpory. To 5 minut roboty. Stawaliśmy niemal każdorazowo na miejscach dla TIR, ale zdarzało się stanąć w poprzek stanowisk dla aut osobowych (bo dla TIR dbyły zajęte) i policjanci patrolujący parking nie interweniowali.

Tak robiliśmy w Niemczech, Francji, Belgii, Hiszpanii i Portugalii i żadne służby nie robiły z tego problemu.

Wówczas jest pełen komfort użytkowania przyczepki oraz snu.

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.