Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem dla Kolegi kwestię zwiększenia DMC VW Californii.

 

Pomimo, że T4 występowały z większą DMC niż Kolegi, nie ma możliwości jej zwiększenia.

Sprawdzone osobiście na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Lekko sie wtrace apropo zwiekszania DMC przyczepy gdyz sam jestem tym zainteresowany.Z tego co sie orientowalem w przypadku Hobby i nowszych modeli jest to mozliwe,co prawda nie wszystkich modalach ale jest.I gwarantuje to fabryka podajac co trzeba wymienic np.Hobby 540 UFE z 1600 mozna podbic na 1700kg ale tylko w modelu la vita bionda zmienajac

 

os z DB 16mv na DB18mv

kola z 185/14c li 102 na 195/70c li 104

dodajac poprzeczke tylna numer czesci 34 14629303

zmieniajac hamulce z 20-2425 na 25-2025

zaczep z zhl 15a1 na zhl 15 a

 

wiec jak widac mozna ,pytanie czy sie oplaca :niewiem:

 

w przypadku moim czyli 495 ufe nie trzeba nic zmieniac wystarczy tylko papier z fabryki plus nowa tabliczka gdyz podniesienie wagi jest jako opcja i mam 1500 kg zamiast 1400kg

 

np,w przypadku hobby 400SF DMC 1100kg mozna podniesc poprzez wymiane opon 195/70r14 na 185R14C do 1350 kg co daje nam 250 kg dodatkowego obciazenia

 

Sumujac wystarczy zapytac producenta czy mozna.

 

Doczytalem ze w Adriach tez mozna

 

Witam, odświeżam.

Udało Ci się zwiększyć to DMC?

Jestem w podobnej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem zglebilem ale jest on nieco innego zabarwienia tzn.przyczepa zarejestrowana w Norwegii  w zwiazku z czym przepisy sa jak klimat- surowsze.

Kontaktowalem sie z Hobby w Niemczech ,dostalem odpowiedz ze mam sie skontaktowac z krajowym dystrybutorem,Ci natomiast skierowali mnie do przedstawiciela od ktorego kupilem,,Przedstawiciel slabo zinteresowany tematem i przygotowaniem papierow - (a taki mily byl jak za przyczepe placilem ) :]

A ze holownik ma ma haku tylko 1300 kg wiec podniesienie DMC przyczepy do 1500 kg przy slabych widokach na wymiane auta o lepchych mozliwosciach wiec postanowilem temat zamrozic.Tymbardziej ze za pare dni jade na dluzszy okres do Polski.

Mimo wszystko w tych 3 punktach nie otrzymalem odpowiedzi negatywnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem zglebilem ale jest on nieco innego zabarwienia tzn.przyczepa zarejestrowana w Norwegii  w zwiazku z czym przepisy sa jak klimat- surowsze.

Kontaktowalem sie z Hobby w Niemczech ,dostalem odpowiedz ze mam sie skontaktowac z krajowym dystrybutorem,Ci natomiast skierowali mnie do przedstawiciela od ktorego kupilem,,Przedstawiciel slabo zinteresowany tematem i przygotowaniem papierow - (a taki mily byl jak za przyczepe placilem ) :]

A ze holownik ma ma haku tylko 1300 kg wiec podniesienie DMC przyczepy do 1500 kg przy slabych widokach na wymiane auta o lepchych mozliwosciach wiec postanowilem temat zamrozic.Tymbardziej ze za pare dni jade na dluzszy okres do Polski.

Mimo wszystko w tych 3 punktach nie otrzymalem odpowiedzi negatywnej.

Czyli masz holownik 1300kg a przyczepę 1400? czyli 100 za dużo. Ja mam o 100 cięższą przyczepę niż w papierach. Zastanawiam się czy bardzo się tym stresować? czy będą mnie gdzieś ważyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz holownik 1300kg a przyczepę 1400? czyli 100 za dużo. Ja mam o 100 cięższą przyczepę niż w papierach. Zastanawiam się czy bardzo się tym stresować? czy będą mnie gdzieś ważyć?

Za duzo owszem ale wg starych przepisow tj sprzed 13.01.Wg  nowych regulacji nie moge przekroczyc  1300 kg a to czy tak sie stalo lezy tylko w mojej gestii.W wolnym okresleniu - w takim przypadku sam musze jechac na wage.Wczesniej obowiazywalo sztywno DMC przyczepy a teraz ile faktycznie przyczepa wazy.

Prawo EU

 

Jesli chodzi o Twoje 100 wiecej.O ile nie przekracza DMC to jest OK.Teraz i tak waga decyduje a nie papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo owszem ale wg starych przepisow tj sprzed 13.01.Wg  nowych regulacji nie moge przekroczyc  1300 kg a to czy tak sie stalo lezy tylko w mojej gestii.W wolnym okresleniu - w takim przypadku sam musze jechac na wage.Wczesniej obowiazywalo sztywno DMC przyczepy a teraz ile faktycznie przyczepa wazy.

Prawo EU

 

Jesli chodzi o Twoje 100 wiecej.O ile nie przekracza DMC to jest OK.Teraz i tak waga decyduje a nie papier

Pierwsze słyszę. Możesz podać więcej szczegółów?

Z tego co mi wiadomo policja sprawdza dokumenty. Zważyć nie mają jak. Waży głównie ITD ale skupia się na tych co przekraczają 3500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, założę nowy wątek nt. zmiany dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. wbrew negatywnym opiniom, i innych "cudów" które słyszałem i czytałem, chciałbym się podzielić informacjami, ponieważ można to zrobić, i wszystko zgodnie z prawem. jeżeli chodzi o przyczepę aby zmienić dmc w trzeba dokonać zmian konstrukcyjnych, jeżeli o auta tu można i w górę i w dół, jeżeli zmieniamy np. przeznaczenie auta.

bardzo ważne! wszystkie zmiany, muszą być dokonane w zakresie homologacji danego pojazdu,tzn. "zgodnie z danymi technicznymi producenta pojazdu." - tak więc, żeby w ogóle zacząć temat, należy sprawdzić np. na tabliczkach lub u producenta, lub przedstawiciela czy można.

 

zmiany konstrukcyjne muszą być przeprowadzone w ASO (jeżeli chodzi o auta i musi być kwit) z przyczepami już nie wymagany jest taki dokument.

 

następna sprawa to wizyta u rzeczoznawcy. bardzo ważne! rzeczoznawca, oprócz certyfikatu PZ Mot, musi mieć uprawnienia Ministerstwa Infrastruktury inaczej jego orzeczenie nie "przejdzie" jest po prostu nie ważne - koszt takiego orzeczenia ok.500zł.

 

jak już będzie wszystko ładnie opisane, z orzeczeniem technicznym od rzeczoznawcy jedziemy na Okręgową Stację Diagnostyczną. tam wiadomo oględziny i na tej podstawie wraz z orzeczeniem diagnosta wystawia dwa dokumenty; 1.Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym po zmianach konstrukcyjnych 2.Opis zmian dokonanych w pojeździe - koszt ok.180zł

ustawa nie przewiduje zmiany tabliczki (nie wiem jak w przypadku auta), zmiana tabliczki jest, gdy została zgubiona lub jest nie czytelna albo zardzewiała.

 

następny dokument to; Oświadczenie producenta lub przedstawiciela producenta, że pojazd; marka, model, rok, nr vin. był homologowany zgodnie z wnioskującymi danymi technicznymi na dmc.... np.1100kg (z 1300kg) to co pisałem wyżej...w necie można bez problemu wyszukać adresy i tam prosimy o taki kwit. wiedzą o co chodzi. jeżeli jest wszystko ok i można, to wystawią za niewielką opłatą 100-200zł

 

z tymi papierami i dowodem rej. idziemy do wydziału komunikacji....i tu się zaczyna :pad: nie będę się rozpisywał, ale możecie np. się nawet dowiedzieć, że nie można zmieniać dmc...:-] lepiej od razu iść do kogoś "wyżej" . pani po-kseruje sobie dokumenty i temat załatwiony - koszt to wymiana dowodu 54zł gdy nie bierzemy dowodu tymczasowego, nic więcej.

 

jak pisałem tabliczka zostaje stara, ale w papierach inne dmc...i co wtedy ? ITD i Policja, powiedzieli że patrzą przede wszystkim na vin. i to, co w dowodzie rejestracyjnym, ponieważ wydział dysponuje dokumentacją na podstawie której wpisał dane.

zawsze mogą też - w razie wątpliwości - zabrać dowód za pokwitowaniem w celu wyjaśnienia, ale tego nie robią...podobno?

 

 

podstawa prawna:

Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322

┬ž 14. 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych

pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze

zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny pojazdu;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że

pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

 

dodatkowe info.

https://powiatmyszkowski.eboi.pl/Procedure/Details/df10d1c6-68da-42ae-a1fe-b58e6f8f3691

 

powodzenia...:-]:ok::winner:

Ok ale jak cepa wg tego VIN i modelu nie była homologowana na 1100 to nikt ci takiego papieru jak piszesz nie wyda i po sprawie zmian dmc nie możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej obowiazywalo sztywno DMC przyczepy a teraz ile faktycznie przyczepa wazy.

Prawo EU

 

Jesli chodzi o Twoje 100 wiecej.O ile nie przekracza DMC to jest OK.Teraz i tak waga decyduje a nie papier.

 

 

a jakaś podstawa tego prawa EU ? ciekawa historia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem zainteresowany tym tematem , bo nie mogę kupić przyczepy o DMC większej niż 1240kg, a trudno znaleźć aktualnie przyczepę powyżej 420 cm wyprodukowaną po 2000 roku  aby miała DMC mniejsze niż 1300kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem zainteresowany tym tematem , bo nie mogę kupić przyczepy o DMC większej niż 1240kg, a trudno znaleźć aktualnie przyczepę powyżej 420 cm wyprodukowaną po 2000 roku  aby miała DMC mniejsze niż 1300kg.

 

Zarejestrowaną w Polsce ciężko tanio "odchudzić".

Najrozsądniejsze wyjście zakupić w Niemczech lub Holandii po wcześniejszym zmniejszeniu DMC w tamtejszym urzędzie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z sympatyczną Panią w urzędzie. Po kilku wizytach u swojego szefa potwierdziła, że teoretycznie jest to możliwe w ramach wag podanych w świadectwie homologacji. Papier od producenta, potwierdzenie diagnosty i da radę. Zabieram się za ten temat od nowego roku po zmianie samochodu więc zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo jestem zainteresowany tym tematem , bo nie mogę kupić przyczepy o DMC większej niż 1240kg, a trudno znaleźć aktualnie przyczepę powyżej 420 cm wyprodukowaną po 2000 roku  aby miała DMC mniejsze niż 1300kg.

wydaje mi się, ze chyba w Twoim przypadku powinieneś szukasz 1140kg a nie 1240kg...bo DMC w211 kombi ma 2360kg....no chyba , ze masz sedana i jest lżejszy :)

Edytowane przez Piotr40 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam forumowiczów.

A ja mam takie pytanie. Czy dużym wykroczeniem będzie jeśli do samochodu o dopuszczalnym dmc przyczepy 1300kg podepnę przyczepę o dmc 1350kg?

Zestaw taki będzie miał wtedy 3400kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.