Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

ten mover ma to do siebie że lubi się czasem zatrzymać. U mnie akumulator w pełni naładowany, nowe baterie w pilocie, zasięg dobre 60-80 metrów a jadąc pod górkę do auta czasami - raz na 2 -3 przejazdy pilot zaczyna pikać - może przeciążenie ? jest tam stromo  i przyczepa staje bo mover się wyłącza. Szybkie ponowne włączenie i jadę dalej.

 

pewnie jak któreś koło mocniej się zapadnie lub napotka przeszkodę, przyczepa zapakowana to ok 1500kg, do tego stromo... i mover się przycina - ale najważniejsze - nie na stałe.

 

dzisiaj będę jeździł przyczepą - jeżeli znowu się przywiesi to zobaczę czy coś miga na centralce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A diody na centralce nie pokazują żadnego błędu?

 

No właśnie ja z pośpiechu nie zerknąłem a Maarec miał zerknąć jak następnym razem się zatnie. Zresztą ja też następnym razem jak mi się zatnie to pierwsze co zrobię, to zobaczę co mi wymruga centralka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj mój mover wiedział że ma fazę testów więc powoli wtargał moje 1500kg - z dodanymi pierwszy raz rowerami wiec szybko doganiam DMC :)

 

bez marudzenia bez zawieszenia centralki dotarła cepa do auta :)

 

ale na pewno niedługo się przywiesi - sprawdzę wtedy stan centrali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maarec

... gratulujemy udanej inauguracyjnej jazdy moverem

 

My tez powoli wybudzamy z zimowego snu naszą nową/starą przyczepę.

Co miesiąc sprawdzam stan naładowania akumulatora.

Po doładowaniu do pełna akumulatora w pażdzierniku, dziś wskazanie = 12,49V.

To znaczy że stan naładowania akumulatora po ~pół roku = 3/4 swojej pojemności.

 

Mamy już wszystkie akcesoria do malowania spodu podłogi przyczepy bitexem na kanale.

Jak tylko pogoda się znacząco poprawi wjazd moverem na kanał, przez 2 - 3h opędzluję wszystko co się da.

Ponieważ nasza nowo nabyta przyczepa kończy jesienią 8 lat,

malowanie bitexem spodu zabezpieczy ją na kolejne ~10 lat.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

... foto kanału z niebios niżej.

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maarec

... gratulujemy udanej inauguracyjnej jazdy moverem

 

My tez powoli wybudzamy z zimowego snu naszą nową/starą przyczepę.

Co miesiąc sprawdzam stan naładowania akumulatora.

Po doładowaniu do pełna akumulatora w pażdzierniku, dziś wskazanie = 12,49V.

To znaczy że stan naładowania akumulatora po ~pół roku = 3/4 swojej pojemności.

 

Mamy już wszystkie akcesoria do malowania spodu podłogi przyczepy bitexem na kanale.

Jak tylko pogoda się znacząco poprawi wjazd moverem na kanał, przez 2 - 3h opędzluję wszystko co się da.

Ponieważ nasza nowo nabyta przyczepa kończy jesienią 8 lat,

malowanie bitexem spodu zabezpieczy ją na kolejne ~10 lat.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

... foto kanału z niebios niżej.

 

dzięki za gratulacje :) - może trochę na wyrost, bo mover służy już na 2 przyczepie i przejechał pewnie dystans ok kilometra przez 2 sezony wyjazdowe :)

 

Dziękuje za zaproszenie na to forum. Dziękuję.

Pomarudzę trochę bo foto kanału powyżej, nieostre. 

http://www.nacamping.pl/ teraz idę na ..  http://www.nacamping.pl/

a potem ,,Podróże małe i duze"

Pozdrawiam

Janusz

 

Janusz - dzięki za odwiedziny na blogu :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss, 

Właśnie wróciłem na łono forum po zimie, bo trzeba zacząć się szykować do sezonu, a tu proszę taki tutorial żeś wyprodukował, że szczena do ziemi opada. Jestem pełen podziwu dla jego merytoryczności i zastanawiam się, skąd wziąłeś czas na to, bo u mnie czas jest ostatnio w mocnym deficycie. Brawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten mover ma to do siebie że lubi się czasem zatrzymać. U mnie akumulator w pełni naładowany, nowe baterie w pilocie, zasięg dobre 60-80 metrów a jadąc pod górkę do auta czasami - raz na 2 -3 przejazdy pilot zaczyna pikać - może przeciążenie ? jest tam stromo  i przyczepa staje bo mover się wyłącza. Szybkie ponowne włączenie i jadę dalej.

 

pewnie jak któreś koło mocniej się zapadnie lub napotka przeszkodę, przyczepa zapakowana to ok 1500kg, do tego stromo... i mover się przycina - ale najważniejsze - nie na stałe.

 

dzisiaj będę jeździł przyczepą - jeżeli znowu się przywiesi to zobaczę czy coś miga na centralce.

Większość moverów ma zabezpieczenie termiczne - gdy przegrzeją się elementy w centralce następuje jej wyłączenie i sygnalizacja diodą - zerknij do instrukcji. Po ostygnięciu wszystko wraca do normy. Zapewne w międzyczasie wyłączy Ci się pilot - chyba po 2 min nieużywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss, 

Właśnie wróciłem na łono forum po zimie, bo trzeba zacząć się szykować do sezonu, a tu proszę taki tutorial żeś wyprodukował, że szczena do ziemi opada. Jestem pełen podziwu dla jego merytoryczności i zastanawiam się, skąd wziąłeś czas na to, bo u mnie czas jest ostatnio w mocnym deficycie. Brawo.

 

Dzięki za miłe słowo, a z tym czasem, to mam ten sam problem i to już od kilku lat. Staram się jakoś go dzielić, a zamiast odpisywać wciąż na PW, wolałem napisać raz. Dla wielu osób są to oczywiste sprawy, ale mam nadzieje, że znajdą się też tacy, którym się przyda   :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość moverów ma zabezpieczenie termiczne - gdy przegrzeją się elementy w centralce następuje jej wyłączenie i sygnalizacja diodą - zerknij do instrukcji. Po ostygnięciu wszystko wraca do normy. Zapewne w międzyczasie wyłączy Ci się pilot - chyba po 2 min nieużywania.

 

masz rację, ale to nie w moim przypadku. U mnie potrafi się przywiesić po przejechaniu 10m i się wyłącza. Po 10 sekundach mogę już jechać dalej i jadę ostro w górę 50m i nic się nie wiesza. Ostatnie 2 wyjazdy mover działał bez problemów. Napięcie na aku jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej centralce mogą być sytuacje w czasie ruchu przyczepy, że na ułamek sekundy traci komunikację z pilotem, zwłaszcza jak samemu stoi się w miejscu i tylko obserwuje ruch przyczepy. To wystarczy, aby zerwać transmisję sygnału, a procesor dla bezpieczeństwa wydaje w takich sytuacjach sygnał "stop".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej centralce mogą być sytuacje w czasie ruchu przyczepy, że na ułamek sekundy traci komunikację z pilotem, zwłaszcza jak samemu stoi się w miejscu i tylko obserwuje ruch przyczepy. To wystarczy, aby zerwać transmisję sygnału, a procesor dla bezpieczeństwa wydaje w takich sytuacjach sygnał "stop".

 

"Stop" to nie problem. Problemem jest "zawieszenie się" urządzenia. Nie reaguje na nic. Trzeba go odłączyć na chwilę od zasilania i ponownie załączyć - zresetować.

Dlatego ciekawe jest co "wymruguje" w tym momencie centralka. Ja na razie nie ruszam przyczepy ale jak ruszę i mi się to jeszcze raz przydarzy, to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.