Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko zanim w cepie zorientujesz się że jedziesz na kapciu to już nie masz opony, żaden zestaw wtedy nie pomoże

pewnie masz rację

Tylko zanim w cepie zorientujesz się że jedziesz na kapciu to już nie masz opony, żaden zestaw wtedy nie pomoże

pewnie masz rację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zakładam że jest na wyposażeniu przyczepy. Do głowy mi nie przyszło że nie. Sprawdzenie

 Podejrzewam ,że opcja ,płatna opcja  :)

U mnie w Knausie było za dopłatą ,która obejmowała koło zapasowe , uchwyt koła zapasowego ( taki mały dynks w przedniej bakiście) klucz do kół , lewarek oraz specjalne uchwyty montowane  do ramy przyczepy z dwóch stron  aby w tych miejscach podkładać lewarek. I jak widać trochę kilogramów doszło  :)

Mimo ,że w pakiecie dostałem taki zestaw  

413pRJuvS2L.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie.

i widzę że schody się zaczynają, to już nie dwa stopnie a długie schody i wysokie. Damy radę ;-)

 

Dziwny dealer, bo przecież nie wierzę, że Hobby nie ma czegoś takiego.

 

Ja przy zamawianiu Adrii dostałem taką listę wyposażenia opcjonalnego. Lista miała chyba 3 strony. Przy każdym dodatku oczywiście podana dokładna waga i cena.

 

w standardzie jest zestaw naprawczy i kompresor 12V - koło to znów ciężar, zestaw pewnie wystarczy do awaryjnej podróży do serwisu - nie straszcie - ile osób ma koło zapasowe i ile z niego skorzystało. Wiem, wiem, napiszecie nie znasz dnia ani godziny

U mnie nawet chyba zestawu naprawczego w standardzie nie dają, ale tego nie wiem. Koło i mocowanie pod podłogą to była pierwsza rzecz jaką dołożyłem. W zestaw naprawczy niestety nie wierzę​.

 

I oczywiście, najlepiej aby nigdy mi się to nie musiało przydać. Ale w aucie tak kiedyś rozciąłem nową oponę na jakiejś płycie, że żaden zestaw by nie pomógł. Dobrze że miałem zapas. A oponę musiałem wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie z wiadomych mi rzeczy to max nacisk na hak = 140kg

wiecej danych nie mam

napisałem do dostawcy o możliwości podniesienia DMC - ktoś się orientuje jakie to są koszta?

 

Kupiłeś pod Poznaniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

No to wszystko jasne. Jak w grudniu szukałem przyczepy to po obejrzeniu wszystkich przyczep które mnie potencjalnie interesowały szybko z tamtąd uciekłem... pytam się o DMC - wszystkie miały najniższe możliwe. Po moim pytaniu czy starczy mi ładowności na pełne zbiorniki wody po założeniu, movera, aku, klimy itp Pan tylko machną ręką i skwitował "panie tego nikt nie sprawdza; nie opłaca się brać lepszych osi bo nikt o to nie pyta". 

W tym momencie wiedziałem że nie mam czego tam szukać. 

Pierwsze co to jedź zważ tą przyczepę bo ja pamiętam że niektóre sztuki miały po 120kg realnej ładowności bez wyposażenia montowanego u dealera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne. Jak w grudniu szukałem przyczepy to po obejrzeniu wszystkich przyczep które mnie potencjalnie interesowały szybko z tamtąd uciekłem... pytam się o DMC - wszystkie miały najniższe możliwe. Po moim pytaniu czy starczy mi ładowności na pełne zbiorniki wody po założeniu, movera, aku, klimy itp Pan tylko machną ręką i skwitował "panie tego nikt nie sprawdza; nie opłaca się brać lepszych osi bo nikt o to nie pyta". 

W tym momencie wiedziałem że nie mam czego tam szukać. 

Pierwsze co to jedź zważ tą przyczepę bo ja pamiętam że niektóre sztuki miały po 120kg realnej ładowności bez wyposażenia montowanego u dealera...

papierowo łądowność mojej to 231kg - co tu może oszukać względem danych ze specyfikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę że tak jest. Warto jednak sprawdzić. Prawdopodobnie oglądałem Twoją przyczepę i pamiętam że miała te nowe fajne ogrzewanie z dużym bojlerem na ciepłą wodę. Nie jestem pewien czy to było standardowe wyposażenie w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papierowo łądowność mojej to 231kg - co tu może oszukać względem danych ze specyfikacji

Można. Często to właśnie tylko papierowe dane i nie mają one nic wspólnego z rzeczywistością.

 

Wystarczy, że przyczepa jest doposażenia fabrycznie w jakiś pakiet i już z kilkanaście kilogramów ucieka.

 

Skąd bierzesz te 231 kg w ogóle? Od DMC odejmujesz masę pojazdu gotowego do jazdy? Bo to bzdura jest u producentów. HOBBY podaje tylko taką wartość a nie podaje oficjalnie MW.

 

A masa pojazdu gotowego do jazdy to spłuczka zalana wodą, dwie butle gazowe 11kg i pełny zbiornik wody świeżej.

 

Czyli jadąc u mnie z pustym zbiornikiem i tylko z jedną butla mam o 60kg mniej masy pojazdu gotowego do jazdy.

 

 

 

Napisz, która to buda bo napisałeś tylko, że 495 WFB. Ale De Luxe czy Excellent?

 

No to wszystko jasne. Jak w grudniu szukałem przyczepy to po obejrzeniu wszystkich przyczep które mnie potencjalnie interesowały szybko z tamtąd uciekłem... pytam się o DMC - wszystkie miały najniższe możliwe. Po moim pytaniu czy starczy mi ładowności na pełne zbiorniki wody po założeniu, movera, aku, klimy itp Pan tylko machną ręką i skwitował "panie tego nikt nie sprawdza; nie opłaca się brać lepszych osi bo nikt o to nie pyta".

W tym momencie wiedziałem że nie mam czego tam szukać. .

 

Masakra. Jak ktoś taki w ogóle może sprzedawać przyczepy? I potem się dziwimy, że ludzie jeżdżą przeładowani o kilkaset kilogramów nawet?

 

Ja jak głupi siedzę i wszystko liczę. Ale może nie powinienem się przejmować? :o

 

 

 

Edit: Już widzę, że to EXCELLENT 495 WFB. Masa gotowa do jazdy 1269 kg, DMC 1500 kg.

Teraz uwaga. Masa gotowa do jazdy = 2 butle z gazem po 21 kg + kibelek + pełna spłuczka co w standardzie tej przyczepy wynosi 25 litrów. Czyli jak weźmiesz tylko jedną butlę oraz nie będziesz jeździć z pełnym zbiornikiem (ja tak robię, że na trasę wodę spuszczam i zostawiam tylko trochę na umycie rąk) to Masa gotowego pojazdu do jazdy wyniesie Ci około 1228 kg. Czyli już masz większą ładowność.

 

 

No ale pytanie czy dealer na plac nie zamówił tej przyczepy z jakimiś ekstra dodatkami. Dealerzy tak przecież robią. Nie biorą golców tylko o coś tam fabrycznie doposażają. 

 

Wg mnie DMC nie da się w niej zmienić bez konieczności dokonania zmian technicznych. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można. Często to właśnie tylko papierowe dane i nie mają one nic wspólnego z rzeczywistością.

 

Wystarczy, że przyczepa jest doposażenia fabrycznie w jakiś pakiet i już z kilkanaście kilogramów ucieka.

 

Skąd bierzesz te 231 kg w ogóle? Od DMC odejmujesz masę pojazdu gotowego do jazdy? Bo to bzdura jest u producentów. HOBBY podaje tylko taką wartość a nie podaje oficjalnie MW.

 

A masa pojazdu gotowego do jazdy to spłuczka zalana wodą, dwie butle gazowe 11kg i pełny zbiornik wody świeżej.

 

Czyli jadąc u mnie z pustym zbiornikiem i tylko z jedną butla mam o 60kg mniej masy pojazdu gotowego do jazdy.

 

 

 

Napisz, która to buda bo napisałeś tylko, że 495 WFB. Ale De Luxe czy Excellent?

 

 

Masakra. Jak ktoś taki w ogóle może sprzedawać przyczepy? I potem się dziwimy, że ludzie jeżdżą przeładowani o kilkaset kilogramów nawet?

 

Ja jak głupi siedzę i wszystko liczę. Ale może nie powinienem się przejmować? :o

 

 

 

Edit: Już widzę, że to EXCELLENT 495 WFB. Masa gotowa do jazdy 1269 kg, DMC 1500 kg.

Teraz uwaga. Masa gotowa do jazdy = 2 butle z gazem po 21 kg + kibelek + pełna spłuczka co w standardzie tej przyczepy wynosi 25 litrów. Czyli jak weźmiesz tylko jedną butlę oraz nie będziesz jeździć z pełnym zbiornikiem (ja tak robię, że na trasę wodę spuszczam i zostawiam tylko trochę na umycie rąk) to Masa gotowego pojazdu do jazdy wyniesie Ci około 1228 kg. Czyli już masz większą ładowność.

 

 

No ale pytanie czy dealer na plac nie zamówił tej przyczepy z jakimiś ekstra dodatkami. Dealerzy tak przecież robią. Nie biorą golców tylko o coś tam fabrycznie doposażają. 

 

Wg mnie DMC nie da się w niej zmienić bez konieczności dokonania zmian technicznych. 

będę jeździł max z jedną 11kg butlą - moje planowane wyjazdy to góra 14-16 dni łącznie - nie mam tyle wolne - przynajmniej na razie nie umiem na dłużej wyjeżdżać pomimo że sam sobie jestem szefem to nie mam w zwyczaju uciekać z roboty na dłużej.

Zakładam ze jedna butla z gazem zabezpieczy mnie w pełni na jeden wyjazd a najwyżej awaryjnie dokupię jakąś 3kg czy 6 w przyszłości na czarną godzinę jak gaz się skończy a ja tego nie zauważę. Rodzina 4 os. więc nawet kazałem powiększyć zbiornik czystej wody do 70l z stand. 24. ale widzę że będzie jeździł w połowie pełny i będę dolewał na stacjach - zakładałem prysznic gdzieś po drodze a 24 litry to ledwo nogi umyje i pyszczydło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej rower żeński jest cięższy - by uzyskać podobną sztywność ramy...

A u mnie zawsze rowery chłopaków znacznie cięższe niż nasze...

 

Sprawdziłem, rower Agi waży 14.6, czyli ciutke mniej od mojego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.