Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Troszke ot, jakie masz lusterka doczepiane?

Sam robiłem, kiedyś fotki wrzucałem http://forum.karawaning.pl/topic/16794-lusterka/?p=394360

 

Co do wyposażenia to dla mnie niestety przyczepa była pusta :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dokładnie tak jak piszecie. Przyczepa podpięta na wadze do haka  samochodu i nie podpięta. Dziwne bo sprawdzałem nacisk zaczepu na hak i wynosił 75kg

 

Może nieprawidłowe wartości wynikają z nieodpowiedniej wysokości dyszla od podłoża.

Aby prawidłowo zważyć przyczepę, powinna ona cała stać na wadze.

Koło manewrowe powinno być na wadze również (w tym przypadku nie ma znaczenia, na jakiej będzie wysokości).

Jeśli przyczepa stała na wadze, ale była na haku samochodu, który był oczywiście poza wagą, to dla zapewnienia w miarę prawidłowych wartości, cały sprzęg powinien być na odpowiedniej wysokości, co raczej trudno zapewnić, chyba, że za wagę służą rolki na stacji diagnostycznej. Po zjechaniu z takiej wagi, trzeba sprawdzić sam nacisk na hak i dodać do wyników z ważenia na wadze. Oczywiście w czasie tego sprawdzania, sprzęg (kula haka) powinna być również na wymaganej wysokości. Jeżeli będzie niżej lub wyżej, to mierzona wartość nacisku będzie przekłamana (zbyt mała/duża).

IMHO

 

PS

Znając "widełki" wymaganej wysokości dyszla przyczepy, należy ją zawsze do pomiaru tak ustawiać, aby zmieścić się w tym zakresie, zachowując jednocześnie możliwie najlepsze poziomowanie przyczepy.

Jedna przyczepa może stać poziomo, gdy dyszel będzie na wysokości np. 39 cm, natomiast w innej, gdy osiągniemy dopiero np. 42 cm (różnice w zawieszeniu, załadowaniu itd.).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieprawidłowe wartości wynikają z nieodpowiedniej wysokości dyszla od podłoża.

Aby prawidłowo zważyć przyczepę, powinna ona cała stać na wadze.

Koło manewrowe powinno być na wadze również (w tym przypadku nie ma znaczenia, na jakiej będzie wysokości).

Jeśli przyczepa stała na wadze, ale była na haku samochodu, który był oczywiście poza wagą, to dla zapewnienia w miarę prawidłowych wartości, cały sprzęg powinien być na odpowiedniej wysokości, co raczej trudno zapewnić, chyba, że za wagę służą rolki na stacji diagnostycznej. Po zjechaniu z takiej wagi, trzeba sprawdzić sam nacisk na hak i dodać do wyników z ważenia na wadze. Oczywiście w czasie tego sprawdzania, sprzęg (kula haka) powinna być również na wymaganej wysokości. Jeżeli będzie niżej lub wyżej, to mierzona wartość nacisku będzie przekłamana (zbyt mała/duża).

IMHO

 

PS

Znając "widełki" wymaganej wysokości dyszla przyczepy, należy ją zawsze do pomiaru tak ustawiać, aby zmieścić się w tym zakresie, zachowując jednocześnie możliwie najlepsze poziomowanie przyczepy.

Jedna przyczepa może stać poziomo, gdy dyszel będzie na wysokości np. 39 cm, natomiast w innej, gdy osiągniemy dopiero np. 42 cm (różnice w zawieszeniu, załadowaniu itd.).

W takim razie skoro to aż tak skomplikowane zwężenie prawidłowe a tym samym miarodajne to gdzie we Wrocławskiu mogę tego dokonać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszecie. Przyczepa podpięta na wadze do haka  samochodu i nie podpięta. Dziwne bo sprawdzałem nacisk zaczepu na hak i wynosił 75kg

Jeżeli pomiar był robiony na wadze gdzie wjeżdżamy na płytę do ważenia samochodów ciężarowych np; z węglem to mamy dwa źródła błędów.

  • masa ważonej przyczepy stanowi ok 10% lub mniej typowego ciężaru ważonego na tej wadze. Z pewną przesadą można to porównać do ważenia na wadze łazienkowej zamiast na kuchennej składników do finezyjnego dania. Potwierdzeniem tej wady byłoby wykonania serii pomiarów ( za każdy razem zjeżdżamy z wagi i wjeżdżamy na nią ponownie ) których wynik będzie miał duży rozrzut wokół wartości która też raczej nie będzie poprawnym wynikiem pomiaru.
  • Na takich wagach dobrze jest ciężar do pomiaru ustawić na środku płyty, Podejrzewam że przy pomiarze " z zaczepem na haku" przyczepa stała na wadze niesymetrycznie względem środka plyty pomiarowej. Tu sprawdzenie  słuszności podejrzeń co do źródła błędów wymagało by wykonania serii pomiarów z ciężarem ustawianym w różnych miejscach plyty pomiarowej ( na środku i w różnych miejscach zbliżonych do obwodu) i przeanalizowanie rozrzutu wyników.

Wpływ opisanych powyżej źródeł błędów na wynik pomiarów będzie zależał od konstrukcji wagi i jej stanu technicznego.

Mały kawałek węgla zakleszczony w konstrukcji wagi potrafi bardzo zniekształcić wynik  ważenia ciężarów zwłaszcza z dolnego zakresu funkcjonowania wagi.

 

Powyższe uwagi  obejmują tylko uwarunkowania techniczne a przecież bywają i takie że wynik pomiaru zależy od tego czy tuż przed nami ważony byl pojazd z towarem sprzedanym czy z towarem kupowanym.

 

Przy okazji ; zadałem telefonicznie pytanie ITD : gdzie mogę zważyć przyczepę czy zestaw pojazdów - oni nie wiedzą. Zwrócilem im uwagę na to, że dlaczego analogicznie do wymogów związanych ze stanem technicznym pojazdow gdzie ustawodawca zapewnia sieć SKP , nie ma sieci wag działających w zakresie obciążeń typowych dla samochodów do 3,5 T i zestawów takich samochodów z przyczepami - odpowiedź typowa : to nie jest ich sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji ; zadałem telefonicznie pytanie ITD : gdzie mogę zważyć przyczepę czy zestaw pojazdów - oni nie wiedzą. Zwrócilem im uwagę na to, że dlaczego analogicznie do wymogów związanych ze stanem technicznym pojazdow gdzie ustawodawca zapewnia sieć SKP , nie ma sieci wag działających w zakresie obciążeń typowych dla samochodów do 3,5 T i zestawów takich samochodów z przyczepami - odpowiedź typowa : to nie jest ich sprawa.

Ciekawe zagadnienie, wypadałoby im zadać pisemne zapytanie i w wypadku takiej odpowiedzi jak telefonicznie później przy ewentualnym ważeniu na drodze mogą cmoknąć w d....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że nie rozumiem Twojego pytania. :hmm:

To ironia byla. Piszecie o lokalizacji na platformie podczas pomiaru o ważeniu z i bez aura. A tak poważnie to gdzie we Wrocławiu mogę zważyć przyczepę przed wyjazdem na urlop?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ironia byla. Piszecie o lokalizacji na platformie podczas pomiaru o ważeniu z i bez aura.

Cytowałeś mój post, a ja nie pisałem o lokalizacji przyczepy na platformie wagi. Pisał o tym (zresztą słusznie), Kolega w poscie #649.

Nie rozumiałem poprzednio, nie rozumiem i teraz. Przepraszam, ale co oznacza np. "[...] o ważeniu z i bez aura" :niewiem:

 A tak poważnie to gdzie we Wrocławiu mogę zważyć przyczepę przed wyjazdem na urlop?

Poważnie, to sam musisz poszukać odpowiadającego Ci miejsca we Wrocławiu, bo nikt za Ciebie tego nie zrobi.

Nawet tylko w tym temacie, były wielokrotnie podawane przykłady, gdzie ważyć przyczepę (składy złomu, węgla, SKP, różnego typu hurtownie lub firmy spedycyjne posiadające wagi itd., itp.).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowałeś mój post, a ja nie pisałem o lokalizacji przyczepy na platformie wagi. Pisał o tym (zresztą słusznie), Kolega w poscie #649.

Nie rozumiałem poprzednio, nie rozumiem i teraz. Przepraszam, ale co oznacza np. "[...] o ważeniu z i bez aura" :niewiem:

Poważnie, to sam musisz poszukać odpowiadającego Ci miejsca we Wrocławiu, bo nikt za Ciebie tego nie zrobi.

Nawet tylko w tym temacie, były wielokrotnie podawane przykłady, gdzie ważyć przyczepę (składy złomu, węgla, SKP, różnego typu hurtownie lub firmy spedycyjne posiadające wagi itd., itp.).

"z i bez auta" miało być

nie wiem jak lepiej bo nie wiem jak waży potem ITD czy w A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"z i bez auta" miało być

Teraz dopiero to rozumiem  ;)

nie wiem jak lepiej bo nie wiem jak waży potem ITD czy w A

Wytłuściłem to, co pojąłem :hmm: - postaraj się pisać choć w miarę zrozumiale, bo nic z tego nie będzie ...

Nie chodzi o to "jak lepiej" - ma być dobrze (czyt. prawidłowo). Przy prawidłowym zważeniu przyczepy przez Ciebie, bez znaczenia jest to, jak zważy zestaw ITD.

Jeśli zważysz przyczepę stojącą samodzielnie na wadze (razem z dyszlem, czy kółkiem manewrowym, na którym dyszel jest oparty), to uzyskasz prawidłowy wynik (zakładając, że waga jest legalizowana).

Jeżeli zważysz przyczepę stojącą na platformie wagi tylko kołami, a dyszel będzie poza platformą (o zależnościach i prawidłowej wysokości pisałem poprzednio - przyczepa w linii poziomej), to do uzyskanego wyniku musisz później dodać wartość zmierzonego osobno nacisku dyszla.

Zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku, wyniki powinny być niemal identyczne, więc nie ma "lepiej" lub "gorzej".

Jak Twój zestaw zważy ITD, to uwzględni w wyniku "swoją" metodę ważenia.

Twoim zadaniem jest pilnować, aby przyczepa nie przekraczała DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dopiero to rozumiem  ;)

Wytłuściłem to, co pojąłem :hmm: - postaraj się pisać choć w miarę zrozumiale, bo nic z tego nie będzie ...

Nie chodzi o to "jak lepiej" - ma być dobrze (czyt. prawidłowo). Przy prawidłowym zważeniu przyczepy przez Ciebie, bez znaczenia jest to, jak zważy zestaw ITD.

Jeśli zważysz przyczepę stojącą samodzielnie na wadze (razem z dyszlem, czy kółkiem manewrowym, na którym dyszel jest oparty), to uzyskasz prawidłowy wynik (zakładając, że waga jest legalizowana).

Jeżeli zważysz przyczepę stojącą na platformie wagi tylko kołami, a dyszel będzie poza platformą (o zależnościach i prawidłowej wysokości pisałem poprzednio - przyczepa w linii poziomej), to do uzyskanego wyniku musisz później dodać wartość zmierzonego osobno nacisku dyszla.

Zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku, wyniki powinny być niemal identyczne, więc nie ma "lepiej" lub "gorzej".

Jak Twój zestaw zważy ITD, to uwzględni w wyniku "swoją" metodę ważenia.

Twoim zadaniem jest pilnować, aby przyczepa nie przekraczała DMC.

jak wygląda w PL przekroczenie DMC (mam 1.500) - czy jest "zakres tolerancji" np. 10% a potem mandat albo rozładunek - często widzę jak jeżdżą lawety po parę samochodów i na bank przekraczają DMC i jakoś dalej jeżdżą. Wiem że do pierwszego, drugiego razu to działa ale oni widać nie przejmują się więc nie wiem jak to wygląda w praniu. i oczywiście w kraju Hitlera jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.