Skocz do zawartości

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Dane z auta

A co to za magiczne 10kg

 

Skoro z samochodu, to jeszcze zapytam: czy z tabliczki haka, czy z danych technicznych samochodu, bo to mogą być różne wartości, a obowiązuje Cię ta mniejsza (chyba, że są identyczne).

Kolejna sprawa, to nacisk na hak podany na tabliczce przyczepy. Całkiem możliwe, że tam będzie np. 100 kg., a jeśli tak, to nie możesz go przekroczyć, mimo że w samochodzie mógłby być dopuszczalny wyższy.

 

W Hobby będziesz miał najprawdopodobniej zaczep Winterhoff, a gdyby nawet AKS 3004, to też nic się nie zmieni, bo max dopuszczalny nacisk dla owych zaczepów, to 150 kg.

"Magiczne" 10 kg., to różnica nacisku, który podałeś, a tym dopuszczalnym dla zaczepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A czy brałęś jeszcze jakieś fabrycznie dodatki? U mnie każdy dodatek miał podaną wagę i automatycznie zwiększa MW przyczepy. Ty ekstra dołożyłeś kolejne gadżety. A liczyłeś dokładnie wszystko? Butle, woda, zapas, pełna lodówka itp itd?

 

Bo prawdopodobnie odbierzesz budę i będzie ona od razu przeładowana, zanim cokolwiek do niej jeszcze zapakujesz

Dlatego zaczęło mnie to martwić. Woda WC krzesełka stolik itd. Bagażnik w aucie Wielki więc dużo tam pójdzie ale nie będę ciuchów pasowało do walizki aby potem przekładać do przyczepy. Muszę nauczyć się pakować. Z anteny już zrezygnowałem i TV więc już jakieś 20kg min odzyskane

Skoro z samochodu, to jeszcze zapytam: czy z tabliczki haka, czy z danych technicznych samochodu, bo to mogą być różne wartości, a obowiązuje Cię ta mniejsza (chyba, że są identyczne).

Kolejna sprawa, to nacisk na hak podany na tabliczce przyczepy. Całkiem możliwe, że tam będzie np. 100 kg., a jeśli tak, to nie możesz go przekroczyć, mimo że w samochodzie mógłby być dopuszczalny wyższy.

 

W Hobby będziesz miał najprawdopodobniej zaczep Winterhoff, a gdyby nawet AKS 3004, to też nic się nie zmieni, bo max dopuszczalny nacisk dla owych zaczepów, to 150 kg.

"Magiczne" 10 kg., to różnica nacisku, który podałeś, a tym dopuszczalnym dla zaczepu.

Z tabliczki przy haku samochodu mam napisane z obrazkiem haka i ciężarkiem max 140kg. To i tak nic nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram opinie, że warto dać bagażniki rowerowe na dach samochodu. Uzyskasz wygodę wożenia rowerów niezależnie od przyczepy, np. na wycieczki po miejscach, do których jednak trzeba dostać się samochodem.

Są bagażniki z tzw. windą i wtedy zupełnie nie potrzebujesz schodków, drabin i używania siły, aby załadować rowery ("podnoszą" się same). Już przy tej opcji zyskujesz w przyczepie min. 60-70 kg. z samych rowerów + 14 kg. z bagażników.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet jak odzyskasz 20 kg to łączne 40 kg ładowności na niewiele Ci się zda.

 

4 krzesła to w najlepszym przypadku 16 kg. Stół z 5 kg. Butla gazowa 15 kg jeśli weźmiesz nano albo Dom Light.

 

Tak naprawdę nie masz żadnej ładowności.

 

Weź Excel do ręki i spissz MW cepy ( nie masę gotowej do jazdy )+ wszystkie dodatki fabryczne jakie wziąłeś + dodatki ekstra + to co chcesz włożyć. I będziesz mieć wynik.

 

Ja tak wszystko liczyłem dla nowej przyczepy. Wiem, że to może się wydawać głupie ale wołałem nie być zaskoczony. Więc mam poważone nawet talerze i sztućce.

 

A co do Twoich powyższych wyliczeń to tam niestety sporo brakuje. Nawet nie uwzględniłeś prostownika a on przecież być musi. I już masz kolejne kilka kilo.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tabliczki przy haku samochodu mam napisane z obrazkiem haka i ciężarkiem max 140kg. To i tak nic nie zmienia.

 

Teraz zupełnie teoretycznie: dane techniczne samochodu mogą np. dopuszczać max. nacisk 75 kg., a wtedy, mimo tych 140 kg. na tabliczce haka, musisz pilnować tych 75.

Reasumując w sprawie nacisku: sprawdzić trzeba trzy wartości (dopuszczalny dla samochodu, dopuszczalny dla haka i dopuszczalny dla przyczepy - podany na jej tabliczce znamionowej). Z tych trzech wartości, obowiązuje Cię przestrzeganie tej najniższej.

Piszę o tym dlatego, że nacisk na hak równie łatwo przekroczyć, jak DMC przyczepy, a przełożenie części bagażu na tył przyczepy, byłoby najgorszym wyjściem. Warto te wszystkie sprawy przemyśleć wcześniej.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zupełnie teoretycznie: dane techniczne samochodu mogą np. dopuszczać max. nacisk 75 kg., a wtedy, mimo tych 140 kg. na tabliczce haka, musisz pilnować tych 75.

Nie sprawdzamłem ale to wielkie auto. W DR mam wpisane dmc = 3030 a przyczyny dmc = 3500 więc myślę że 140 jest wszędzie napisane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, to Twój samochód. Napisałem tylko "co i jak", abyś zdawał sobie sprawę z tych zależności.

 

PS

Wielkość wielkością, ale można się czasem zdziwić, jakie parametry są dopuszczalne dla przyczepy.

Lepiej poznać wszystkie wcześniej, niż być potem zdziwionym.

Przypuszczam, że raczej nie będziesz miał źle, ale warto chyba nawet z ciekawości poznać ten parametr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, to Twój samochód. Napisałem tylko "co i jak", abyś zdawał sobie sprawę z tych zależności.

 

PS

Wielkość wielkością, ale można się czasem zdziwić, jakie parametry są dopuszczalne dla przyczepy.

Lepiej poznać wszystkie wcześniej, niż być potem zdziwionym.

Przypuszczam, że raczej nie będziesz miał źle, ale warto chyba nawet z ciekawości poznać ten parametr.

Jesteście wszyscy tutaj dla mnie wielkim ludźmi i dużym doświadczeniem z którego czerpie obecnie wiedzę. Dziękuję

Decyzja już podjęta rowery wpadają z przyczepy. Zyskam jakieś 90kg i wywalajac do tego TV sat dodatkowe 20-25 o będzie już dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkl , nie zauważyłem w zestawieniu koła zapasowego ?

 

Czy będziesz je miał ? a i pewnie lewarek też by się przydał .

Zakładam że jest na wyposażeniu przyczepy. Do głowy mi nie przyszło że nie. Sprawdzenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że jest na wyposażeniu przyczepy. Do głowy mi nie przyszło że nie. Sprawdzenie

Niestety nie ma tak dobrze. W przyczepie nie ma w standardzie koła zapasowego. To wyposażenie opcjonalne. Tak samo jak uchwyt pod podłogą.

 

Nie dostałeś od dealera listy wyposażenia dodatkowego, o które opcjonalnie możesz doposażyć przyczepę?

 

Co to w ogóle za Hobby i dealer?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zakładasz. W przyczepie nie ma w standardzie koła zapasowego. To wyposażenie opcjonalne.

 

Nie dostałeś od dealera listy wyposażenia dodatkowego?

nie.

i widzę że schody się zaczynają, to już nie dwa stopnie a długie schody i wysokie. Damy radę ;-)

nie.

i widzę że schody się zaczynają, to już nie dwa stopnie a długie schody i wysokie. Damy radę ;-)

 

w standardzie jest zestaw naprawczy i kompresor 12V - koło to znów ciężar, zestaw pewnie wystarczy do awaryjnej podróży do serwisu - nie straszcie - ile osób ma koło zapasowe i ile z niego skorzystało. Wiem, wiem, napiszecie nie znasz dnia ani godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.