Skocz do zawartości

Lista holowników nadających się do ciągania


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

   Mam podobny zestaw co Madbar pod względem mas holownika i przyczepy i moje odczucia co do holowania są takie same.  cyt,,choc miałem wrażenie, że na dziurawych drogach przyczepa nieco "galopuje" i dobija tylny zawias''.

 

. Jak ją ciągnąłem T4 150km przez 600kilometrów to praktycznie jej nia czułem. I tutaj paradoks naszych przepisów,tzn są one niby ustanawiane dla naszego bezpieczeństwa, tylko,że dużo bezpieczniej i łatwiej holuje się taką przyczepę ciężkim holownikiem na które jest potrzebne E do B niż takim lekkim jak mam ja,Andrzej (terenowiec) i np.kol. Pierzasty bez konieczności jakiegokolwiek doświadczenia i nabytych umiejętności. Np.swojej żonie T4 czy np. Land Cruiser'em pozwoliłbym holować choć nie ma ona odpowiednich uprawnień,natomiast Passatem,Legacy A4 itp. na które ma uprawnienia bałbym się. Nie wiem jak to jest z Galantem który ma Nivo,choć też jest lekki. Andrzej ciekaw jestem jak Ci się holuję nowym nabytkiem ?

 W przyszłym roku aby zmniejszyć ,,galopowanie" zestawu planuje np. przerzucić rowery z przyczepy na auto. -40kg z przyczepy i plus 40kg na auto mam nadzieje poprawi i zmniejszy zbyt duży stosunek ciężaru przyczepy do auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

O tych zmianach mas tez myślę i tak zrobię. Teraz nie było czasu. Zastanawiam się także, czy nie wymienić coś w tylnym zawieszeniu? Jakieś sztywniejsze sprężyny - jeżeli są? Więcej powietrza w oponach - bo tak się powinno w Passacie robić? Jakieś szersze a niższe opony? Nie wiem, ale może któryś element coś by poprawił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych zmianach mas tez myślę i tak zrobię. Teraz nie było czasu. Zastanawiam się także, czy nie wymienić coś w tylnym zawieszeniu? Jakieś sztywniejsze sprężyny - jeżeli są? Więcej powietrza w oponach - bo tak się powinno w Passacie robić? Jakieś szersze a niższe opony? Nie wiem, ale może któryś element coś by poprawił...

 

 

a sprawdzałeś nacisk przyczepy na hak ?

 

doraźnie na lokalne trasy możesz usztywnić sprężyny specjalnymi gumami - po kilka zł w sklepach moto, ale zawsze jest ryzyko, że sprężyna pęknie. Ja w tym celu zakupiłem nowe sprężyny, podniosło to tył auta o 5cm, do tego je usztywniłem po 1 zwoju od dołu i jeździło się dużo lepiej.

 

nacisk na hak przy długim tylnym zwisie robi dużą różnicę, u mnie najlepiej było dawać ok 70Kg, a przy 50 było już połowę ciężej jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 . Nie wiem jak to jest z Galantem który ma Nivo,choć też jest lekki.

No Galant taki lekki nie jest, bo waży 1460kg, Jednak w porównaniu do Toyotki LC, czy VW T4/5 na pewno dużo lżejszy. Niestety Nivo nie niweluje tego poczucia, że ma się coś ciężkiego na tyle auta, daje ten komfort, że auto nie "siada" pod wpływem ciężaru, ale ciężar czuć. Choć nie wiem jak to jest ciągać budę bez Nivo, bo budkę ciągałem tylko Galantem....o kurczę , chyba czas na zmianę holownika , przecież jeżdżę nim już 3 lata :look:  :-]  . Ale ja w przeciwieństwie do Andrzeja, mam sprecyzowane, co chcę kupić. Będzie to 7 osobowe auto i przy DMC budy 1200kg nie załapię Viazłodzieja :winner:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O tych zmianach mas tez myślę i tak zrobię. Teraz nie było czasu. Zastanawiam się także, czy nie wymienić coś w tylnym zawieszeniu? Jakieś sztywniejsze sprężyny - jeżeli są? Więcej powietrza w oponach - bo tak się powinno w Passacie robić? Jakieś szersze a niższe opony? Nie wiem, ale może któryś element coś by poprawił...

Do A4 istnieje na pewno możliwość zainstalowanie sprężyn z zawieszenia S-line, które jest twardsze, ale to wtedy wypadałoby założyć również S-linowe amory i równiez zmienić przód, żeby była równowaga przy jeździe i bez przyczepy. A na dodatek S-line to jest -20 mm w stosunku do normalnego zawieszenia. Można by równiez próbowac kombinować z twardszymi standardowymi sprężynami, bo i w normalnym zawieszeniu 1BA wystepują spręzyny o różnym ratingu, ale nie wiem, czy tu zakres utwardzenia byłby aż tak duzy. Niestety nie siedzę w Passacie tak mocno, jak w A4, więc nie wiem, czy opcja utwardzonego zawieszenia występuje dla Passata. Być może skoro pisałeś, że te Passaty miały DMC aż do 2090( czyli o całe 90 kg więcej niż u Ciebie), to taki Passat miał twardsze sprężyny i można by je założyć. Trzeba by poszperać w ETCE i popatrzeć co mają... 

nacisk na hak przy długim tylnym zwisie robi dużą różnicę, u mnie najlepiej było dawać ok 70Kg, a przy 50 było już połowę ciężej jechać

Możesz to wyjaśnić? U mnie maksymalny dpuszczalny nacisk na hak w AUDI jest 80 kg i o ile pamiętam, starałem się na trasę zapakować przyczepę tak, by było znacznie mniej. Pdłozyłem wagę łazienkową :) i chyba było 40kg. Czy chcesz powiedzieć, że jeśli przyczepa naciska na hak słabiej to auto ma trudniej i na dodatek będzie bardziej bujało tylnym zawieszeniem ??

Niestety Nivo nie niweluje tego poczucia, że ma się coś ciężkiego na tyle auta, daje ten komfort, że auto nie "siada" pod wpływem ciężaru, ale ciężar czuć.

 Co to jest NIVO?? Czy to jest jakiś system samoregulacji wysokości tylnego zawieszenia w Mitsubishi?? Edytowane przez Madbar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nivo - system samopoziomowania. Mam taki w MB W124 - hydrauliczne elementy, w których ciśnienie oleju jest uzależnione od obciążenia tyłu auta (sterowanie u mnie zwykłą dźwignią połączoną z zaworem).

 

Co do nacisku to zwykle jest jakiś przedział korzystny. U wielu ludzi około 50 kg jest ok, a nawet odrobinę więcej. Wiele zależy od samochodu, ale też od przyczepy (długość dyszla i długość oraz rozłożenie mas w samej budzie ze względu na moment bezwładności). Trzeba wypróbowac różne naciski i dobrać do swojego zestawu odpowiedni.

Dodam, że jest też nacisk minimalny, który jest wymagany. Wynosi 25 kg. Ja się tym nie przejmuję, bo zawsze mam znacznie więcej.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierzasty - jakie auta w Twój warunek się łapią..? Zafira? Logan MCV?

Sharan w jakiejś wersji silnikowej..?

Mitasubishi Grandis . W benzynie ma 2250 kg dmc, bo diesel (silnik Vw 136ps) już nie...ma bodajże 2360kg dmc. I Honda Stream, która urodą nie grzeszy, ale jest bardzo trwałym autem.

 

Co do Nivo to Inhalt ma rację, jednak w Galancie jest to trochę inaczej rozwiązane niż w Mercu. Ale do ciągania budy PIĘKNA sprawa !!!

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marec, czy mógłbyś rozwinąć ten temat o nowych sprężynach? Bardzo mnie to interesuje. Ile kosztowały, kto to sprzedaje, co kupić, jak zrobić, gdzie zrobić, na co zwrócić uwagę itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... gumy to jednak niebezpieczne rozwiązanie przy takim obciążeniu - w poprzednim mondku MK1 kombi skończyło sie na wymiane sprężyn - obydwie pękły w miejscu gdzie były te gumy..

Zamówiłem nowe, wzmocnione sprężyny i co się okazało? Pomimo wzmocnienia dupa siadła. Reklamowałem je, a na szrocie wlaściciel powiedział mi, że fabrycznie montowane sprężyny miały inną charakterystyke niż dokupowane po kilku latach.

Skończylo się na tym, że wyprułem twardsze oryginały z rozbitka i dopiero uzyskałem porządany efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to wyjaśnić? U mnie maksymalny dpuszczalny nacisk na hak w AUDI jest 80 kg i o ile pamiętam, starałem się na trasę zapakować przyczepę tak, by było znacznie mniej. Pdłozyłem wagę łazienkową :) i chyba było 40kg. Czy chcesz powiedzieć, że jeśli przyczepa naciska na hak słabiej to auto ma trudniej i na dodatek będzie bardziej bujało tylnym zawieszeniem ??

 

mniej więcej tak, Inhalt już to opisał. Każdy musi znaleźć kompromis dla swojego zestawu - u mnie im więcej tym lepiej, ale wiadomo że max 80kg mogę nacisku dać. Jadąc nad Bałtyk na weekend sierpniowy pakowałem się bardzo na szybko i to był błąd. Ledwie pierwszy raz rozpędziłem się na gierkówce do 90kmh i już wiedziałem że mam za lekki hak i wiatr zaczyna mi dokuczać. Okazało się, że miałem 50kg na haku - przepakowałem na szybko na pasie awaryjnym na 70kg i pojechałem pięknie dalsze 550 km :). Oczywiście najcięższe rzeczy tuż nad osią i to nisko w szafkach. Bakistę mam upchaną ale lekkimi rzeczami, więc nacisk na hak wynika z zapakowania przyczepy w środku.

Raz jechałem z przyczepą na serwis i ją rozpakowałem - miałem 30kg na haku i ledwo dojechałem odcinek 20km - bardzo bujało mi autem. Tłumacze sobie to tym, że bardziej dociążam tył i i auto jedzie stabilniej. Moje doświadczenie jest marne - bo z 2 sezonów i może 12.000km z przyczepą ale dwoma holownikami - przyznam że mazda 6 kombi ze względu na długi tylny zwis bardziej dawała sobą bujać.

 

Hmm.... gumy to jednak niebezpieczne rozwiązanie przy takim obciążeniu - w poprzednim mondku MK1 kombi skończyło sie na wymiane sprężyn - obydwie pękły w miejscu gdzie były te gumy..

 

zgadza się. Ja najpierw utwardziłem stare sprężyny - dało to efekt, ale przed 1 trasą za granicę z przyczepą zakupiłem nówki i gumy wyższe chyba ze 2cm - taka była różnica w wysokości 1 zwoja - auto tak sprzedałem, pewnie tak dalej jeździ - ale ryzyko zawsze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki Madbar za dużo i bardzo konkretnych informacji :bukiet: Jak już wiesz, kupiłem Pasiora, 2000 kg, z silnikiem 131 PS i pięciostopniową skrzynią, chyba 285 Nm. Spalanie prawie takie samo jak u Ciebie, bo 10 litrów. Martwi mnie natomiast Twoje zużycie opon. 5 mm na 400 km, to coś mocno nie tak :no: . Bo na jednym nowym komplecie nie będzie można nawet raz pojechać do Chorwacji i z powrotem. 

Zastanawiam się, o ile wzroście zużycie paliwa kiedy na dach auta włożę jeden rower? Ale może w tej sprawie założę oddzielny wątek.

Terenowiec, jaki jest rok produkcji tego Twojego Passata? Nie diesel i czy ma równo 2000 kg w F1? To sedan? itp. Szukam dla siebie i nie mogę znależć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapią się tylko 2 Passaty. Jeden to bardzo rzadki benzyniak sedan 2.3 B5 po liftingu. Jest ich tak mało, że trudno brać je pod uwagę w szukaniu. Drugi Passat, który łapie się w przedziale, to 2 tonowy kombik z roku 2000 - 2001 (B5 po liftingu), być może 2002. Jednak ja 2002 z tą waga nie znalazłem. Jest to model z silnikiem 1.9 130 PS, manual.

Na 10 sprzedających, do których dzwoniłem, 2 - 3 miało tę wagę. Czyli 3600kg - DMC zestawu, 2000kg MMC auta i po 1060 i 1050 jakieś pozostałe parametry. Inne pasaty były najczęsciej cięższe 2010, 2030 lub 2050 kg. Czasami były sztuki leżejsze 1990 kg. 

Tak wygląda tabliczka znamionowa i mieści się po prawej stronie pod maską blisko szyby:

post-2788-0-53501400-1385508458_thumb.jpg

Innym samochodem jest Audi A4 kombi, też z lat 2000 -2005. Ale jest sporo mniejszy i dlatego nie szukałem zbyt wielu, choć kilka znalazłem.

Mercedes sedan CDi 220 140 coś tam konny po roku 2000 też jest spotykany, ale mi odradzili go koledzy, ze względu na kłopot z korozją i droższe utrzymanie i serwisowanie. 

Ja w sprawie Passatów dzwoniłem i pytałem konkretnie o dane w dowodzie z odpowiedniej rubryki, lub o odczytanie wagi z tabliczki (kiedy auto było dopiero sprowadzone). A że Passatów jest w handlu sporo, to nie musiałem jeździć po całej Polsce, by upatrzone egzemplarze ocenić. Łącznie obejrzałem około 10 sztuk i trafiłem na bardzo fajny egzemplarz. Na razie jestem strasznie zadowolony. Spalanie z budką 1500 DMC na trasie 500 km wyszło równo 50 litrów, czyli 100l/100 km. Nic tez nie bujało, ale mam świadomość, że moja Toyota Land Cruiser i Chrysler Voyager na ewentualne bujanie są znacznie bardziej odporne.

To tak ogólnie. Wolę odpowiadać telefonicznie niż pisać, dlatego w szczegółach śmiało dzwoń. Numer jest pod awatarem.

Tu masz jeszcze kilka zdań o mojej sztuce: http://forum.karawaning.pl/topic/14625-nowy-antyvia-tolowy-holownik-terenowca/page-2

Andrzej 

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.