Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Zulos napisał:

Znaczy się trzeba pogrzebać w temacie - jeśliby tak było, to obciążanie go cepką może temu pomóc...

Coś tam na szybko, czyli dobrze obiło mi się o uszy.

Auto Fakty

Biorąc pod uwagę osiągi, nawet do podstawowych wersji silnikowych trudno mieć zastrzeżenia. W kategorii niezawodności nie jest już jednak tak dobrze. Podstawowa jednostka N20 ma 2-litry pojemności i turbosprężarkę. Generuje moc 184 KM (sDrive20i/xDrive20i) lub 245 KM (od marca 2012 roku wersja xDrive28i). Słabsze odmiany rozpędzają auto do 100 km/h w 8,2-8,3 s, mocniejsza robi to w 6,7 s. Niestety w jednostkach z rodziny N20 spotykane są problemy z awaryjną pompą oleju, co może skończyć się zatarcie silnika. Radzimy koniecznie sprawdzić ją po zakupie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najstarszy rocznik w jaki celuję to 2019, więc może nie ma czym się martwić-)

Na bmw-klub też piszą o tym, np:

20i 28i to te same silniki delikatne różnice są w osprzęcie -tak więc opinia jest ta sama dla N20- największą wadą tych silników to pompa olejowa która miała akcje serwisową w USA w EU poszczególne sztuki a PL w ASO nikt nic nie słyszał o tej akcji ... - warto kupić auto po 2013r. poprawiono owa pompę olejową - występują też problemy z rozrządem ale to są pojedyncze elementy

Podstawa ponoć to niby coś, co powinno być oczywiste, czyli "nie pałować na zimnym", ale co jest obcym pojęciem dla typowego właściciela używanego BMW...:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zulos napisał:

Najstarszy rocznik w jaki celuję to 2019, więc może nie ma czym się martwić-)

Na bmw-klub też piszą o tym, np:

20i 28i to te same silniki delikatne różnice są w osprzęcie -tak więc opinia jest ta sama dla N20- największą wadą tych silników to pompa olejowa która miała akcje serwisową w USA w EU poszczególne sztuki a PL w ASO nikt nic nie słyszał o tej akcji ... - warto kupić auto po 2013r. poprawiono owa pompę olejową - występują też problemy z rozrządem ale to są pojedyncze elementy

Żona ma taki silnik w Mini  8 biegów automat,  pali w granicach 8-13l, jechać chce. W większych autach nie wiem jak się spisuje bo wszystkie BMW jakie miałem to tylko DIESEL. Ciekawe czy w Mini ten problem rozwiązali, muszę też poszperać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem to absolutnie nie stosować oleju LongLife i stosować częstsze wymiany (co 10 tys.).

Ponoć też silnik poprawiony od 2015 r...

1 minutę temu, peja76 napisał:

wszystkie BMW jakie miałem to tylko DIESEL.

Przy nowym, różnica z konfiguratora między 20i i 20d to ok. 10 tys. zł... Czy to mało, czy dużo i czy warto?? 20d ma 400 Nm - bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zulos napisał:

Kolejny problem to absolutnie nie stosować oleju LongLife i stosować częstsze wymiany (co 10 tys.).

Ponoć też silnik poprawiony od 2015 r...

Nasz 16r, olej właśnie wymieniłem bo auto to świeży zakup. Wlałem Liqui Olej 5w30. 4200. Wymiana wiadoma sprawa co 10tyś km auto tylko po mieście raz po raz trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest już tak długo na rynku i tyle razy poprawiany, że pewnie jakiekolwiek problemy, jakie się pojawiają teraz to w zdecydowanej mierze na skutek nieprawidłowej eksploatacji - właśnie to słynne "pałowanie na zimno" i niezbyt długie interwały przeglądów + wiara w olej Long Life...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zulos napisał:

Silnik jest już tak długo na rynku i tyle razy poprawiany, że pewnie jakiekolwiek problemy, jakie się pojawiają teraz to w zdecydowanej mierze na skutek nieprawidłowej eksploatacji - właśnie to słynne "pałowanie na zimno" i niezbyt długie interwały przeglądów + wiara w olej Long Life...

Z tym pałowaniem na zimno to przesada i miejska legenda, może jakieś stare trupy ktoś tak traktuje ale nowe auta traktowane są podobnie, czy to BMW, czy Skoda czy jeszcze coś innego. Po drugie nowe konstrukcje mają dość zaawansowane układy chłodzenia z kilkoma termostatami i kilkoma obiegami dla płynu chłodniczego i oleju i to wszystko prowadzi do tego że silniki dość szybko się nagrzewają (w sensie olej) do bezpiecznych temperatur dla silnika.

Interwały przeglądów + Long Life to się zgadza, chyba jedne z główniejszych powodów + mimo wszystko czasem wadliwe konstrukcje, które ciągle się zdarzają w rożnych markach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, golob napisał:

Z tym pałowaniem na zimno to przesada i miejska legenda, może jakieś stare trupy ktoś tak traktuje ale nowe auta traktowane są podobnie, czy to BMW, czy Skoda czy jeszcze coś innego. Po drugie nowe konstrukcje mają dość zaawansowane układy chłodzenia z kilkoma termostatami i kilkoma obiegami dla płynu chłodniczego i oleju i to wszystko prowadzi do tego że silniki dość szybko się nagrzewają (w sensie olej) do bezpiecznych temperatur dla silnika.

Interwały przeglądów + Long Life to się zgadza, chyba jedne z główniejszych powodów + mimo wszystko czasem wadliwe konstrukcje, które ciągle się zdarzają w rożnych markach.

A jaka to jest bezpieczna temperatura? Mam wskaźnik więc pytam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najpierw musielibyśmy wiedzieć, z jakiej "stajni" auto miałeś i jakie najbardziej chciałbyś widzieć na swoim podwórzu ?

Mój typ to :    Golf V , Opel Astra, Ford Focus ...... Peugeot 406

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2020 o 22:36, maarec napisał:

A jaka to jest bezpieczna temperatura? Mam wskaźnik więc pytam.

To było tak ogólnie a nie o konkretnym silniku, nie wiem jak jest u Ciebie, to co jest na wskaźnikach to jedna temperatura oleju z jakiegoś jednego czujnika (która po pełnym rozgrzaniu jest w miarę równomierna), a czujników (miejsc pomiaru) do ECU może być więcej, generalnie te wszystkie zabiegi mają za zadanie obniżyć zużycia paliwa w testach  (szybsze osiągniecie temperatury roboczej, mniejsze tarcia wewnętrzne, mniejsze zużycie paliwa itd), ale to tak ogólnie, konstrukcje są różne. A do tego wszystkiego dochodzi temat olejów i raczej niskie lepkości stosowanych olejów syntetycznych obecnie najczęściej 0W/5W które już w niskich temperaturach mają dobre właściwości smarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2020 o 12:27, Adamek napisał:

Koledzy szukam jakiegoś sensownego holownika do około 15 - 16 tys zł. Możecie coś polecić? Rodzina 2+2 , przyczepka jaką mamy na oku kupić ma dmc 1150kg. 

Jeśli to ma być rodzinny samochód i 2 razy w roku wyjazd na wakacje to w tej kasie wybór masz spory: np Touran czy trojaczki SGA. Jednostki napędowe do wyboru do koloru od 1.6mpi, 1.8T, 2.8VR6 a diesle 1.9tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2020 o 12:02, Zulos napisał:

Silnik jest już tak długo na rynku i tyle razy poprawiany, że pewnie jakiekolwiek problemy, jakie się pojawiają teraz to w zdecydowanej mierze na skutek nieprawidłowej eksploatacji - właśnie to słynne "pałowanie na zimno" i niezbyt długie interwały przeglądów + wiara w olej Long Life...

Który jest poprawiany? N20 do końca miał problemy i zatarte egzemplarze trafiają się nawet z końcówki produkcji. Natomiast największą porażką jest dla mnie to, że w nowych modelach nadal jest montowany Diesel B47 (2.0 w kilku odmianach mocy). Wadliwy rozrząd nigdy nie został wyeliminowany w tej konstrukcji. Napaliłem się swojego czasu na ten silnik w X3 ale sprawdzałem numery części rozrządu i są niestety te same co we wcześniejszych modelach. BMW podeszło do tego tak, że jest to część eksploatacyjna którą trzeba co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wymieniać. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby do wymiany rozrządu nie trzeba było wyciągać silnika i skrzyni biegów...

Dodatkowo te 400nm w X3 po prostu nie jedzie. Tego samego dnia jezdziłem X3 i kodiakiem. Kodiak tdi 190km szedł lepiej od BMW - takie czasy w motoryzacji :)

Niewiele na razie wiemy o B48 - zupełnie nowa konstrukcja benzynowego 2.0, który we wcześniejszej wersji N20 był totalną porażką. Ja mocno mu kibicuję bo w wersji 252km jeździ już bardzo dobrze a nie łapie się jeszcze na wyższą akcyzę. 

Na opinie o B57 i B58 (diesel i benzyna 3.0)trzeba trochę jeszcze poczekać bo za krótko są na rynku żeby coś wywnioskować. Na razie rokują dobrze z dwóch powodów: po pierwsze są ewolucją bardzo dobrych jednostek, które zastąpiły, a po drugie na szczęście nie ma na razie żadnych sygnałów na temat jakichś wad konstrukcyjnych jak we wspomnianych przeze mnie na początku.

Podsumowując, to z w miarę świeżych BMW bez specjalnego ryzyka można brać tylko silniki trzylitrowe. Niestety akcyza zabija totalnie sprzedaż tych wersji w PL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.