Skocz do zawartości

Marmurowe zmagania


marmur

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 198
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

marmur cos dla ciebie

 

 

 

http://allegro.pl/sh...item=2819572926

 

Piotr przez Ciebie parsknąłem śmiechem na matryce lapka z kawą .

Lepsze mają w ping pongach stróże na parkingu osiedlowym.

To na pewno był żarcik .

Jak widać po moim laptopie całkiem niezły

Marmur będę trzymał kciuki i śledził dobrze skwitowałeś .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie jest za późno w temacie izolacji termicznej polecam lekturę tylko jednej strony z bardzo mądrej książki, która ma dużo stron.

dhe2cl.jpg

Wełna w workach foliowych to wymysł jakiegoś szalonego internauty, który ma książkowstręt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem i za wielce ciekawą stronkę.

 

Przeczytałem ją kilka razy i jeszcze kilka razy przestudiuję.

 

Na dużych powierzchniach nie ma problemu, można walczyć z kondensacją pary wodnej, ale powiedz proszę jak to zrobić w elementach konstrukcyjnych samochodu, gdzie trudno wsadzić rękę a tym bardziej jakieś sensowne elementy ocieplenia takiej właśnie konstrukcji. Wełna mineralna jest predysponowana do tego by poupychać ją w takie właśnie miejsca a że jest materiałem mocno higroskopijnym to jakiś szalony internauta zapakował ją w worki foliowe by nie chłonęła wilgoci. Jeśli worki są hermetyczne to nie widzę problemu. Nadmiar wody spłynie po nich i przez stosowne otwory zostanie odprowadzony na zewnątrz samochodu.

 

Jeśli znasz lepszą metodę ocieplenia trudno dostępnych miejsc to podziel się z innymi swoimi wiadomościami. A może lepiej nie ocieplać takich miejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat stosuję wełnę do izolacji blaszaków ale bez opakowania w worki foliowe. Kondensacja pary wodnej następuje w każdych warunkach. Nawet w cieplej łazience na lustrze gdzie wydawałoby się, że jest jednakowa temperatura. Ze względu na niską szkodliwość pary wodnej w konstrukcji auta (po kilkunastu latach i tak idzie na złom) nie robi się badań pod kątem właściwej izolacji termicznej. Temat na poważną pracę. W związku z tym najlepszy jest środek najtańszy. Np zabudowy samochodów ratunkowych wykonywane są materiałami ogólnodostępnymi nie wymagającymi dużych nakładów czasu pracy. Jeśli wełna naciągnie wilgoci to i wyschnie. W worku foliowym wilgoć pozostanie. Zatem opakowanie foliowe jest zbyteczne. W blaszaku jest dużo otworów technologicznych którymi powietrze penetruje przestrzenie zamknięte wysuszając przy tym zawilgoconą wełnę.

Cytat pochodzi z książki pt "Podręcznik projektowania architektoniczno budowlanego" autor Neufert_Ernst. Książka nie ma sobie równych od 1936 roku, do chwili obecnej z licznymi uzupełnieniami służy projektantom budowlanym.

Edytowane przez Yekater (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie wełny są hydrofobizowane, co trochę zmniejsza ich podatność na chłonięcie wody

 

w sumie tam gdzie się da, można by spróbować położyć folię - paroizolację :hmm:

tylko gdzie ją dać ? pasowało by między sklejkę a wełnę, ale wtedy mamy ryzyko zawilgocenia sklejki :hmm:

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawdę mówiąc, co jest warta izolacja termiczna poprzetykana mostkami zimna? W każdym blaszaku jest tego bardzo dużo. Grubość izolacji ok 50mm to kpina z podstaw fizyki. Przy zabudowie blaszaka należy skupić się na prawidłowym rozmieszczeniu elementów zabudowy aby nie było tak: lewa strona siedzenie dwuosobowe na konstrukcji wytrzymującej przysłowiowy czołg, pod tym zbiorniki na wodę o pojemności ponad 100 litrów, dalej łazienka z fullwypasem, pod nią zbiornik na brudną wodę, potem kilka stalowych butli z gazem i akumulatory z prostownikiem który ma bardzo ciężki transformator. Natomiast po prawej stronie lekka szafeczka, bo taki jest trend. Na koniec waga kompletnego pojazdu oscyluje w granicach 3500kg, o środku ciężkości całości nikt nie myśli, ważne aby na to mówić kamper bo ma markizę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawdę mówiąc, co jest warta izolacja termiczna poprzetykana mostkami zimna? W każdym blaszaku jest tego bardzo dużo. Grubość izolacji ok 50mm to kpina z podstaw fizyki. Przy zabudowie blaszaka należy skupić się na prawidłowym rozmieszczeniu elementów zabudowy aby nie było tak: lewa strona siedzenie dwuosobowe na konstrukcji wytrzymującej przysłowiowy czołg, pod tym zbiorniki na wodę o pojemności ponad 100 litrów, dalej łazienka z fullwypasem, pod nią zbiornik na brudną wodę, potem kilka stalowych butli z gazem i akumulatory z prostownikiem który ma bardzo ciężki transformator. Natomiast po prawej stronie lekka szafeczka, bo taki jest trend. Na koniec waga kompletnego pojazdu oscyluje w granicach 3500kg, o środku ciężkości całości nikt nie myśli, ważne aby na to mówić kamper bo ma markizę.

 

 

Yekater . Masz w profilu " Kamper " " home made" ( domowej roboty ) masz jakieś fotki swego kampera? Może z budowy.?

 

Chętnie byśmy zobaczyli Twój pojazd (może nie akurat w temacie marmurka ) ale na pewno była by to ciekawa relacja.

 

Na pewno budując swój kamper pomyślałeś o wszystkim , zwłaszcza o rozmieszczeniu wagi . Nie każ nam myśleć że masz pojazd widmo. Pochwal się .

 

Ps.

Te mostki zimna o których piszesz można także z powodzeniem wypełnić dociepleniem , a jeśli nie to stanową zaledwie mały procent powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój poziom ekshibicjonizmu internetowego jest niski, nie robię zdjęć rzeczom oczywistym.

Mostków zimna nie ocieplisz bo to są metalowe wręgi usztywniające zabudowę oraz metalowe odrzwia. Nie widzę powodu dla którego należy lekceważyć podstawowe prawa fizyki i rozmieszczać elementy zabudowy chaotycznie ale zgodnie z obowiązującą modą. Nie namawiam też nikogo do zgłębiania wiedzy książkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zapał nieco jakby mniejszy a i pogoda nie sprzyja. Tym niemniej prace powoli posuwają się naprzód.

 

Fotele kerowcy i pasażera są już kapitańskie. Trochę ruszyło się z elektryką. Są już zbiorniki na czystą wodę.

 

W międzyczasie odwiedzilem dwie pobliskie stacje diagnostyczne w celu uzgodnienia co powinienem zrobić by przerejestrować pojazd z 3 osobowego ciężarowego na 4 osobowy specjalny. No i :pupa: .

 

Tutaj tego nie załatwię, muszę szukać dalej.

 

Dotychczas nie udało mi się znależć bocznych okien w rozsądnej cenie.

 

Zdjęcia niebawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój poziom ekshibicjonizmu internetowego jest niski, nie robię zdjęć rzeczom oczywistym.

Mostków zimna nie ocieplisz bo to są metalowe wręgi usztywniające zabudowę oraz metalowe odrzwia. Nie widzę powodu dla którego należy lekceważyć podstawowe prawa fizyki i rozmieszczać elementy zabudowy chaotycznie ale zgodnie z obowiązującą modą. Nie namawiam też nikogo do zgłębiania wiedzy książkowej.

 

Ale jesteś samolub nie chcesz się pochwalić czytaj pokazać tego co sam zrobiłeś. Nie przyszło Ci do głowy, że właśnie po to między innymi powstało to Forum. A przecież pasjonat tak fajnie Cię prosi. Po co mamy wyważać otwarte drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też marzy się kamper. Te marzenia są nawet przemyślane, a z tych przemyśleń mi wyszło, że najlepszym materiałem ocieplającym będzie pianka polietylenowa: ma zamknięte pory, dosyć dobre parametry izolacyjne, jest wystarczająco elastyczna, żeby nie hałasować i dobrze się wykładać no i nie starzeje się tak jak PU. Jedyny problem to klejenie, ale tak na prawdę, to nie musi być przecież przyklejona. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie półtora miesiąca to czas niemal stracony ale na szczęście nie do końca.

 

Po wielu długich i żmudnych poszukiwaniach znalazłem prawie to czego szukałem, Dziś wreszcie przywiozłem okna takie jak chciałem, kompletne z ramami i osprzętem. Coprawda chciałem żeby wszystkie były jednakowe i uchylne ale nie do końca to wyszło. Jedno jest przesuwne. Za to wszystkie nieużywane i w rewelwcyjnej cenie. Do tego rolety z moskitierami i gustowny zestaw do łazienki.post-1214-0-21727200-1360783749_thumb.jpgpost-1214-0-90619400-1360783770_thumb.jpgpost-1214-0-67122800-1360783788_thumb.jpgpost-1214-0-44250600-1360783808_thumb.jpgpost-1214-0-26386700-1360783827_thumb.jpgpost-1214-0-16865500-1360783848_thumb.jpgpost-1214-0-69176000-1360783868_thumb.jpgpost-1214-0-51270800-1360783884_thumb.jpgpost-1214-0-00205300-1360783904_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Jutro jadę po stosowne sikaflexy i do roboty. Tylko jak zacząć robotę skoro sikaflexu nie można używać przy temperaturach niższych niż + 10 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie zaczynaj. Nie masz innej roboty ? Musisz okienka upychać akurat teraz? Wiem jak to jest jak się ma już komponenty i jak łapa świerzbi ale lepiej poczekać i być pewnym dobrze zrobionej roboty.

Zdradź ile wydałeś na te okienka ?

Tyle tego kupiłeś jak byś szklarnie szklił . Będzie autko widniutkie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.